Aattelin sitte kokeilla hernekeiton kokkaamista
No, pistin sen hernepussin kokonaan, eli nyt sitä soppaa on varmaankin hiukka yli 2 litraa.
Montako päivää tuo säilyy jääkaapissa syöntikelpoisena?
Ei ole pakastinta.
Kommentit (14)
Olisit vain ostanut lähimmästä kokoperheen Sryhmän ruokakaupasta Happysoupin linssi souppii.
Seuraavaksi kokeile hernekeiton pakastamista.
Edellisenä iltana laitat likoamaan runsaaseen veteen, aamulla heität vedet pois ja lisäät runsaasti vettä ja mitä nyt muuta haluat keittoon ja keität n. 30 min. Valmista.
En ainakaan söisi paria päivää pitempää jääkaapissa seissyttä. Toki jos koko hoidon kiehauttaa aina syönnille, niin pysyy kai bakteerit kurissa?
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi kokeile hernekeiton pakastamista.
No, ei ole pakastinta.
Viikon verran säilyy. Lämmität mikrossa sen verran kun syöt. Olen itsekin tehnyt joulun jälkeen jo pari kertaa, hyvää on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Edellisenä iltana laitat likoamaan runsaaseen veteen, aamulla heität vedet pois ja lisäät runsaasti vettä ja mitä nyt muuta haluat keittoon ja keität n. 30 min. Valmista.
Mä keitän kaksi tuntia... 30 minuutin keitto voi olla aika mielenkiintoista.
Vierailija kirjoitti:
Siinä mielessä sulla väärä ohje, että herneet eivät pehmene soppaan sopiviksi puoli tuntia keittämällä.
Hernesoppaa keitellään miedolla lämmöllä, silloin tällöin hämmennellen, parisen tuntia.
Hämmennellen, jottei pala pohjaan.
Kiitos ohjeesta muuten. Et ymmärtänyt aloitusta. Se aatteli, sitte se teki, ja nyt sitä keittoa on semmoset kaksi litraa...
Vierailija kirjoitti:
Viikon verran säilyy. Lämmität mikrossa sen verran kun syöt. Olen itsekin tehnyt joulun jälkeen jo pari kertaa, hyvää on ollut.
Ap:n reseptilla menee maku melko nopeasti jos sitä syö joka päivä. Hernekeitto on herkkua mutta syön sitä max 2 kertaa viikossa.
Hernekeitto säilyy niin kauan kuin kakka tulee lähes kiinteänä.
Nelisen päivää, kun lämmität aina vaan sen verran kun syöt