Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤KULTAINEN 60-luku ja viikko-49¤¤

04.12.2006 |

Huomenta tytöt !

Ei muuta kuin pinoilemaan ! Terv. emmi

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinulle! Olet kyllä niin ihana ja empaattinen ihminen! Heti tuli parempi mieli.

Vierailija
22/85 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksestasi tuli minullekin hyvä mieli.

Se vaan on niin, että kun on itsekin kokenyt km:n, tietää mitä se on. En usko, että ennen kokemuksiani olisin osannut ajatella näin toisten puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun niin noita tateja mulle toivottelette: josko saisitte sitten hiukan ees aurinkoa paluupostissa; tai sitten oikein pyrymyllerrykset; viime maaliskuussa kun siellapain lomailin, mies taalta kotoa lahetteli mulle (vilukissa kun olen) niin, auringonlampoja; jotka sitten kylla tuli alas sellasena lumimyrskyna ettei paremmasta valia!! Heh ja vm - ma asun ihan reittilennon kohdalla; sano sille tatiakalle vaan etta hyppaa laskuvarjolla ennen koneen laskeutumista; saastetaan aikaa...

Ja kylla kai se onki jo buukannu; ma sain nimittain eilen sellasen raivarin, ja tanaan nukuttaa...

Joopa joo, noita km:ia oli taallakin jo ihan riittamiin, joten ei niita enaa kylla halua kellekaan meista!

Taallapain ei kylla ole sitten mitaan kummallista tapahtunu; josko ens viikolla oikein innostuis kirjoituksiinkin.

- levinia -

Vierailija
24/85 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levinia: joo, mulla on jäljellä niitä jälkivuotoon sopivia vastasyntyneen vaipan kokoisia siteitä tuolla kaapissa muutama. Teen niistä sille akalle laskuvarjon, ja sanon, että hyppää hyvissä ajoin pois.

Mies tekee taas pitkää päivää, saanpahan illallakin pyöriä täällä ihan rauhassa. Ja nyt on kakkosen lastenohjelmat menossa niin neiditkin istuu hiljaa olkkarissa.

Just käytiin kirjastoautolla kastumassa. Oli ihan hyvä, että oli joku syy lähteä ulos. Sai edes pienen happihyppelyn. Tuntuu, että tämmöinen lomapäivä on ihan p...stä. No, ainakin sain joulukortit jo melkein kaikki kirjoitettua. Noin 10 puuttuu.

Vierailija
25/85 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on jo ahkerasti palstailtu! Otti ihan aikansa kun luin kuulumisia. Samaa harmaata, kylmää, sateista ja pimeää on täällä Keski-Suomessakin, töistä lähtiessä oli ihan jo pimeää, onneksi pojat eivät äitiään joutuneet ulkona odottamaan vaan tarhatädit olivat todenneet, että parempi pysyä sisällä. Mulle tulee aina morkkis jos en kerkee poikia riittävän ajoissa tarhasta hakea, kun joskus ovat siellä niin kurjassa kelissä ulkona että hirvittää:(

Kiitos Ani, tervetulotoivotuksista, en tosiaan ole tainnut yhtäaikaa olla palstailemassa. Vaikka palstailutaukoa pidinkin, tulihan täällä pyörittyä ja seurattua tuttujen nikkien kuulumisia.

Ja Emmillä, mitkä viikot jo kasassa! Upeaa! Olen niin iloinen sun puolesta. Ja toki muidenkin onnellisesti plussanneiden:) Nauttikaa!

Jellonamaille (meniköhän oikein) tervetuloa kans. Mukava että meitä tyttösiä on täällä paljon.

Minua kyllä tänään oikeastikin " tytöteltiin" , hih, ruokalan emäntä vissiin katsoi, että tarvitsen jotain piristystä...

Valdevinalle piti vielä sanoa, että kovasti tsemppiä ja jaksamista tuhrujen kanssa. Se voi hyvinkin olla ihan vaaratonta. Minulla kotona yksi kolmevuotias on villi todiste siitä, että vaikka tuhrutteleekin, niin silti voi kaikki mennä hyvin loppuun saakka. Vaikka silloin kun jotain viikolla 7 vuotelin ja panikoin ja maalasin rumia seinille (kun noita keskenmenojakin on muutama takana), niin sitä vaan tälle kirveen kaivoon heittäneelle näytettiin pitkää nenää ja saimme ihanan pojan!

Minäkin odottelen jännityksellä Sonjaemman kuulumisia.

Lopuksi vielä sen verran omaa napaa, että niin sitä piinaviikolla on sen verran rinnat olleet arkana, että kävin hakemassa testin. Ajattelin itsenäisyyspäivän aamuna testailla, pakko sanoa että vähän jännittää. Pelailut osui vähän ohi oviksen, enkä vielä ihan usko, että olis tärpännyt, mutta oireet nyt vähän kyllä nostaa päätään. Joko kroppa on sekaisin silkasta yrittämisen ilosta, tai sitten on käynyt hyvin! Kattellaan.

Mukavaa viikon alkua kaikille!

-minea-

Vierailija
26/85 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isukki tarjoilee pimuilleen iltapalaa ja äiti on " terapiatunnilla" täällä koneella.

VM Hienoa että mun tädinmanailuloitsut toimi! Eikun nyt vaan afrikan tähteä pelailemaan oikeaan aikaan ;-)

PINKERTON Olitpas reipas kun jaksoit siivoilla, meillä kanssa tuo neiti nro 2 on tosi laiska mutta jos saa inspiksen siivoukseen niin on kuin andy, räjäyttää hetkessä lian pois, ja siinä samalla muiden hermotkin mukana !

ANI gyne sanoi mulle että on hyvinkin tavallista, että yhdessä kierrossa kaks ovista ja mitä vanhemmaksi varttuu niin todennäköisyys kasvaa...

LEVINIA toivotaan, että se täti matkalaukkuineen on matkalla jo sinnepäin !! Kait se akka osaa oikealla kohdalla hypätä laskuvarjoineen pois kyydistä !!

Ja laita sitä aurinkoa nyt tännepäin HETI tuleman, vettä sataa kun Esterin p...stä ainakin täällä pääkaupunkiseudulla !

PIETU Tsemppiä joulukorttishowhun, mä olen jo muutamana vuonna tehnyt niin että tsekkaa edellisen koulun kortit ja laitan vaan niille kortin joilta on meille tullut.

Isoimman neidin laitan kirjoittaa tänä vuonna nuo joulukortit kun tykkää niitä aina muulloinkin kirjoitella, huvi ja hyöty yhdellä kertaa..

SENNIINA Älä suotta etukäteen murehdi , uskon että äitisi pehmenee kunhan vaavi syntyy ! ja jos niin huonosti käy ettei ymmärrä kuinka ihanan lapsenlapsen on saanut niin omapahan on häpeänsä. Vaavi ansaitsee silloin paremman mummon !!

EMMI Moikkis Tyttönen !! Tunteiden vuoristorata on yks oleellinen osa raskautta ja älä nyt masennu sitä se äitiys tulee olemaan koko loppuelämän!!

MÖRRI Synttärionnea näin etukäteen, voi olla että tämä lahopää ei sitten oikeaan aikaan muista onnitella !!

Pahoittelut tädistä ja eikun pelaamaan afrikan tähteä.. ( taitaa olla loppujen lopuks joulunajan suosituin peli ; -) ) !

TETI Hienoa, että saat levätä ja kerätä voimia ! Älä suotta stressaa jouluhössötyksillä, kerää voimia että jaksat sitten vauvan kanssa hössöttää.

Joulu tulee joka vuosi mutta vauvojen tulo on harvinaista herkkua !!

JELLONAMAMI Tervetuloa joukkoon ja pahoittelut keskenmenosta !!

Täällä on mukavaa virtuaali vertaistukea ja huumori kukkii vaikeinakin aikoina !

VALDEVINA Koeta ottaa ihan rauhallisesti, ei se tuhruvuoto välttämättä ole merkki siitä että olisi tulossa keskenmeno. Kirkas veri on paljon huolestuttavampaa ja tuhrut ovat kuulema todella yleisiä !!

MINEA Toivotaan että plussa ruutuun pärähtäisi itsenäisyyspäivän kunniaksi. Pidän täällä peukut pystyssä !!

Salkkarit loppui ja pimut menee ihan just nukkumaan.

Isommat muksut saavat painua omiin huoneisiinsa yläkertaan ja äiti ja isi pääsee pelailemaan afrikan tähteä !

Tänään kp 14 ja jo eilen oli outoja nippailuja vatsassa ja luulin että ois ollut ovis mutta kun ne nippailut on tänäänkin jatkuneet ??

Jos nyt tästä kierrosta ei toivottua tulosta tule niin sitten voin Senniinalta ostaa ne ovistikut , jos ne vielä silloin on sulla jemmassa !!

Mutta nyt painun suihkuun pimujen kanssa ja sitten hmm isukin kimppuun..

Illanjatkoja !!

Isotikru

Vierailija
27/85 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että on ihanaa päästä taas tänne palstoille, mies istui kiinni koneella koko viikonlopun ja eilisen kun piti valmistella yhtä paperia, ja itse pidin sitten eilen vapaata kun se ultrakin oli keskellä päivää. Mulla nämä sivut on muutenkin työkoneelta tökkineet kovasti, mutta tänään taas näköjään näyttää toimivan =). Ihan tosiaan on kaivannut näitä teidän juttuja!

Hei taas minea68, tervetuloa takaisin! Ja mukavaa että vm69:lläkin on jo mieli pirteämpänä, samoin kuin leviniakin on tainnut jo keräillä voimia uuteen yritykseen.

Senniiina ikävä että äitisi noin suhtautuu mutta ehkä tosiaan sydän sulaa kun näkee sitten lapsenlapsensa. Pitää vain yrittää sinun ja miehesi olla ottamatta sitä asennetta henkilökohtaisesti, noilla tuon sukupolven ihmisillä kun on tosiaan ihan tietämättömyydestäkin johtuvia ennakkoluuloja ja asenteita ulkomaalaisia kohtaan, he kun eivät ole kasvaneet samanlaiseen kansaivälisyyten kuin meidän sukupolvi, tai meitä nuoremmat. Kun meidänkin sukupolvessa on vielä paljon näitä peräkammarin poikia ja tyttöjä joiden maailmankuva on aika rajoittunut.

Emmi oli saanut ihania lahjoja, varmasti mieltä piristävää =)

Tätyy vähän lukea lisää näitä kirjoituksia mitä on tullut niin voi sitten kommentoida lisää muidenkin kuulumisia.

Mutta nyt omaa napaa: Pelkäsin sitten kuitenkin niin paljon sitä ultraa että nukuin edeltävän yön hieman huonosti, aamulla oli vatsa kipeä ja paha olo, ei kertaakaan ole varmaan ollut niin huono olo koko aikana. Niin kovasti on sitten kuitenkin alitajunnassa jäytänyt se km pelko ja kun se viimeksi tuossa np-ultrassa todettiin niin se tilanne pelotti sitten ehkä enemmän kun olin tajunnutkaan. Odotushuoneessa ennen ultraa kun istuttiin niin mies sanoi, että muista hengittää¿katsoi varmaan että siinä se istuu pelosta jäykkänä.

Mutta helpotus oli sitten sitäkin isompi, kun kaikki näytti olevan kunnossa. Kaksi kättä ja jalkaa paikoillaan, siellä se köllötteli ja välillä liikuskeli vilkkaastikin. Ei meinattu saada turvotusta mitattua kun oli " väärässä" asennossa koko ajan, joten ultraamiseen meni kauan ja saatiin ihailla vauvaa ja liikkumista pitkään eri kuvakulmista. Lopulta sitten onnistui ja turvotusta oli vain 1.6. kun raja on 2.6., eli hyvä lukema, joten ei sitten mennä mihinkään jatkotutkimuksiin. Kaikki rakenteet mitä tuossa ultrassa voi nähdä näkyi olevan paikoillaan ja ei mitään kummallisuuksia näkynyt. La pysyy 11.6. vaikka koko vastasi 13+3, kun piti olla 13 tasan. Nyt tuli ensimmäistä kertaa sellainen tunne että ehkä tästä meille vielä vauva tulee ja uskallan ehkä jopa alkaa nauttimaan ja iloitsemaan tästä raskaudesta.

Ihanaa huomenna on taas vapaapäivä: mennään ulos syömään ja sitten kotiin katsomaan linnan juhlia jos ehditään.

Sunnuntaina ripustin jouluvalot ulos, nyt kun sataisi vielä luntakin.

Vierailija
28/85 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas tullut paljon kirjoituksia eilisillan aikaan! Kiitos kaikille tsemppauksesta! Olen tässä 38 vuoden aikana oppinut äitiäni jonkinverran tuntemaan ja hänen kanssaan elämään. On vaan niin perseestä, että hän tuomitsee mieheni, vaikka ei ole häntä koskaan tavannutkaan. Vauva sulattaa hänet, jos sulattaa. Jos ei, niin sitten ei. Omapahan on asiansa.

Tänään on pikkasen parempi fiilis, kun sain yöllä kohtalaisesti nukuttua. Heräilin kyllä, mutta en jäänyt pitkiksi ajoiksi valvomaan. Miehenkin yllätin ahdistelemalla häntä seksuaalisesti aamutuimaan;-)

Hän on ollut " hieman" hämillään, kun jp on muuttunut kv:ksi (kerran viikossa..)

Voi hitsi, oli niin paljon kirjoituksia, että en muista taaskaan mitään, mitä piti kommentoida=( Uusia on tullut mukaan ja se on mukavaa. Se ei ole mukavaa luettavaa, että niin monilla on ollut keskenmenoja. Vasta täällä vauvan palstoilla olen tajunnut, miten yleistä se onkaan. Väkisin pelko tarttuu itseenkin, kuten olette varmaan huomanneet..

Kauppareissua tiedossa tänään ja varmaan vähän ulkoilua, kun näyttäisi olevan suht kuivaa.

Päivänjatkoja, S 10+6

ps. ovistikut pysyvät tallessa eräpäivään asti (ensi kesänä)

Vierailija
29/85 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä uutisia tulinkin täältä etsimään, eli sonjaemman ulta-kuulumisia, ja aivan mielettömän ' iloiseksi' tulin, kun kaikki oli ollut paremmin kuin hyvin !!! Sonjaemma, nyt vain alat kybällä nauttimaan tästä raskaudesta ja pikkuisesta siellä masussa .. Ja todella hienoa, että säästyitte noilta kiduttavilta ' tutkimuksilta' missä me käytiin .. siis tarkoitan kromosomitutkimuksia. Vielä kerran, mahtavaa ..

JELLONAMAMI TERVETULOA JOUKKOOMME !!! Kurjia nuo km kokemukset, mutta täällä myös yksi kellä ollut keskenmenoja ennen raskautta 4x. Yhdessä ponnistamme eteenpäin ja luodaan toisillemme toivoa tulevaan.

Teti toivotaan, että supparit vähentyvät !!! Mua ei varmaan ole lainkaan supistanut, mutta muita tuntemuksia on ollut riittämiin. Nytkin on sellainen omituinen tunne tuolla alakerrasa, aivan kuin painetta (?)

Vm:lle muuten vain terkkuja lähettelen tässä kirjoitusten lomassa :-)) Ja toivotaan kaikkea hyvää tälle kierolle.

Siellä oli paljon kirjoituksia etten edes muista kaikkea mihin piti kommentoida, mutta oli mm. näitä vuotohäiriöitä, ja niistä voin vain sanoa, että itsellänikin oli niitä ja sanoiko joku lääkäri jossakin vaiheessa, että voi tarkoittaa myös keltarauhashormonien epätasapainoa. Mutta kokeiden ottamisen jälkeen, kaikki oli kuitenkin ok.

Ja mineaa oli kutsuttu tytöksi ' työpaikalla' Ihanaa .. Kiitos minea vielä kauniista sanoistasi !!! kyllähän tätä neitokaista odotettiinkin 2 pitkää vuotta :-))

Torstaina olen vapaalla ja silloin ehkä hieman paremmin syvennyn muiden kirjoituksiin ja omaanikin. Antakaa anteeksi tämä väsymys ...

Oma napa: Ok !! Masennus on poissa ja masussa eletään omaa elämää.

Kaikille hyvää ' tiistaita' t. emmi rv-24+2

Vierailija
30/85 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on surullisia uutisia..Sunnuntaina alkoi verta tihkumaan ja neljäs keskenmeno on tosiasia. Eilen menin ensin terveyskeskukseen lääkärille. Hän ei osannut käyttää ultraa (!!??) joten laittoi sairaalaan sitten varmistukseen kun verta kuitenkin sisätutkimuksen aikaan tuli eikä kohtu vastannut viikkoja. Sairaalassa olin seitsemän tuntia syömättä ja juomatta kun eivät osanneet päättää kaavitaanko vai ei.

Vihdoin tuli taas uusi lääkäri joka päätti ettei kaavita ainakaan vielä koska ei ole varmuutta mikä raskaus tämä oikein oli. Hcg oli kuitenkin vielä suht korkea joten nyt on vaan käytävä verikokeissa ja seurattava tippuuko se vai pysyykö ennallaan. Epäilivät kohdunulkoista ja rypäleraskautta mutta selvää ei tullut vaikka ultrattiin ja tutkittiin miten.

Mieli on maassa, meni joulufiiliksetkin täysin. Ja tuntuu, ettei viitti enää kenellekään puhuakaan, kuka tätä samaa surua jaksaa kuunnella kun ennenkin on kavereitten, ym. kommentit olleet niin väheksyviä. Oma mies on tietysti se tuki ja turva jonka kanssa puhutaan. Vaisut tunnelmat oli aamulla. Kyllä tämä rassaa mieltä.

Mutta eilisestä on jo parempi olo ja jaksan ajatella tulevaa. Koska periksi en vielä anna. Vielä yritetään jossain lähitulevaisuudessa lapsi saada aikaiseksi. Nyt täytyy pitää vähän taukoa ja antaa sekä kropan että mielen parantua. Siihen menee tän jälkeen jonkin aikaa. Mutta kaikille kuitenkin hyvää alkanutta viikkoa..

Vierailija
31/85 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tytöt ovat olleet niin ahkeria, etten meinaa menossa mukana pysyä :) Kiitos kaikille ovistikutus kommenteistanne, taidan jatkaa ensi kierrossa taas.. nyt taisi mennä ohi kuin ruuhkabussi :( Eilen olisi varmaankin ollut " viimeisin hetki" puuhasteluille, mutta ukon rötjäke oli nukahtanut sillä välin, kun katselin desperate hausevaimoja :((( Yritin siinä kyllä herätellä, mutta käänsi vain kylkeä.. mokomakin.

Isotikru: sanoit että ovis voisi olla kaksikin kertaa. Jos mulla olisi käynyt noin, niin tuplamoka on käynyt, kun kumpikaan ei tullut hyödynnetyksi.. ainakaan mun laskujen mukaan. On se kumma, että niorempana ei ovuloinut ollenkaan (hormonihäiriöinen kun olen) ja vanhemmiten sitten niitä pukkaa ihan alvariinsa.. HÖH!! Toivottavasti sinä Isotikru olit onnekkaampi kuin minä, ja sait isännän houkuteltua kolopallolle ;) Toivottavasti tärppäsi!!!

Sonjaemman ultrakuulumiset olivat aivan ihania!!! Nyt alat nauttia raskaudesta ja kasvavasta massusta ihan sata lasissa!!! Sen voin sanoa, että kun sen on (vihdoinkin) saanut pois, ei mene kauaa kun sitä taas kaipaa :) Onnea vielä kerran!!

Mörrille oli tätsy tullut, pahoittelut :( Kun se Levinialta suvaitsee häipätä, senhän voisi pakata johonkin tiiviiseen arkkuun ja viskata muiden riesaksi.. mahdollisimman KAUAS, ettei enää tänne meille löydä. Mutta taitaa olla turha toivo...

Hyvä Teti, että sairasloma on parantanut oloasi, oli oikea ratkaisu. Vauvan hyvinvointi on tärkeintä, töitä ehdimme vielä tehdä ennen eläkeikää vaikka kuinka paljon (tyttösiä kun olemme ;) )

Yritä Valdevina pitää levollinen mieli; tuhrut oletettuun menkka-aikaan kuulunevat (joillakin) raskauteen. Olen jopa kuullut, että jollain olisi tuhrutellut läpi raskauden aina kuukautisten aikaan. Kuten joku sanoi, kirkas vuoto olisi hälyttävämpi merkki kuin tuhru.

Emmiäkö oli supistellut? Painon tunne alavatsalla voi tietty olla sitäkin, että vauva " istuu" alempana (jos hän vielä on " nurinpäin" ). Muistan, että itselläkin oli jotain tuon suuntaista noilla viikoilla, mutten kuitenkaan luokitellut niitä supistuksiksi. Ostin (ystävältäni) tukivyön, ja se auttoi. Liian kireälle ei voinut laittaa, sitten ainakin supisteli. Se auttoi lähinnä kun istui (tein istumätyötä), ja kävellessä se tuki selkää. On muistaakseni Anita merkkinen ja hyvin tyytyväinen olin.

Jellonamami, tervetuloa!! Km- historiasi tuntui kurjalta, pahoitteluni. Onko sinua tutkittu, mistä ne voisi johtua? Toivotaan että seuraavalla kerralla matkaaja pysyy kyydissä loppuun asti!!!

Minea taitaa piinailla :)) Tuleppa kertomaan testin tulos!!

Omanapa on siis se, että taisi mennä harakoille tämä kierto :( Nyt on tikutukset tikutettu ja ensi kierrossa jatkan. Monta plussauutista haluaisin vielä tämän vuoden puolella kuulla, minä jätän tämän joulukuun piinailun väliin.

Nytpä päiväkahvin kimppuun, kun tyttö on höyhensaarilla ja toinen koulussa :)

Jos minua ei täällä enää tänään näy, niin OIKEIN HYVÄÄ ITSENÄISYYSPÄIVÄÄ TEILLE KAIKILLE KULTSUT!!!!!

ANI

Vierailija
32/85 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa sinulla surullista kerrottavaa... olen pahoillani puolestasi :( Oletpa tosiaan saanut kurjaa kohtelua sekä tk:ssa että sairaalassa. Miten tänä päivänä joku lekuri muka EI OSAA KÄYTTÄÄ ULTRAA???? Täällä voit purkaa pahaa oloasi, meiltä et taatusti saa väheksyviä kommentteja. Olosi on huono ja mieli maassa, enpä muuten osaa auttaa kuin yrittää lähettää voimia tulevaan! Palaa takaisin kuumeilemaan, kun siltä tuntuu.. täällä me olemme (varmaan maailman tappiin asti :) ). Mutta käy purkamassa sydäntäsi, älä pidä asioita sisälläsi ja miehesi niskaan et varmaan kaikkia voi (etkä ehkä haluakaan) kaataa.

Voimia sinulle!

ANI

Vierailija
33/85 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipa ikäviä uutisia Kirpulla=( Halaukset!!

Sonjaemmalla hyviä uutisia, onnittelut! Toivottavasti perässä tullaan ensi viikolla, kun on ultra (taas). Meillähän täälläpäin Suomea on tilanne se, että np-ultra kuuluu sikiöseulontojen yhteyteen eli koska emme menneet veriseuloihin, emme myöskään pääse np-ultraan. Sekin tehdään kai vaan, jos verikokeissa on jotakin poikkeavaa. Tämä meidän kunnallinen ultra toteaa vaan raskauden keston ja mahd. monisikiöisen raskauden. Nehän meillä on jo yksityisellä käyty tsekkaamassa. Käytetään kuitenkin tämäkin mahdollisuus, kun pikkuista on niin mukava katsella=) Saatetaan sitten ehkä käydä rakenneultrassa vko20 tienoossa ja yksityisellä tietysti, kun kunnalta sitä ei saa.

Unohdin sitten punaisen elintarvikevärin kauppaan. Piparkakkutalon koristeluun sitä meinasin käyttää. Onneksi on kuitti tallessa, mutta en viittis millään lähteä sitä putelia hakemaan. Pahanen minipullo maksoi melkein 4 egee. Niin ja älkää ajatelko, että teen piparkakkutalon itse. Ostin parilla eurolla osat, mutta kasaan sentään itse. Annas-piparit on muuten hyviä, nam.

Vierailija
34/85 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lohtuhaleja ja voimia eteenpäin. Kuitenkin sinulla vielä tahto yrittämiseen kunhan olette toipuneet tästä.

Sonjaemma nyt nauttimaan kaikin siemauksin raskaudesta.

Kyllä täällä niitä suppareita edelleen on vaikka rennnosti olen ottanut tämän elon. Emmi ole onnellinen ettei supistele ei mikään ihana tunne vaikka ei kipeitä silleen olekkaan.

Tytöille tsemppiä!

T:Teti

Vierailija
35/85 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos lohduksen sanoista ani67 ja Senniina.

Itku taas tuli kun luin teidän viestit. Ihanalle tuntuu kun joku ymmärtää ja jaksaa lohduttaa. Se on totta, ettei miehen niskaan voi kaikkea kaataa, onhan hänelläkin todella paha olo. Hänellä kun ei omia lapsia vielä ole ollenkaan vaikka onkin minun lapseni tavallaan omakseen ottanut. Siksi niin kovasti haluaisin hänelle sen lapsen antaa kun tiedän miten mahtava isä hän on. Huolehtii minun lapsista todella hyvin ja on heille enemmän isä kuin heidän biologinen isänsä. Mutta ehkä meidän haaveesta tulee totta. Toivoa ainakin vielä on.

Kyllä mä täällä palstalla aion roikkua, täällä on todella hyviä tyyppejä ja on ihanaa lukea näitä juttuja. Saa aina voimaa mennä eteenpäin kun tietää, ettei ole yksin tässä tilanteessa.

Vierailija
36/85 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonjaemma: oli ihanaa lukea sun kuulumisia, vaikka pieni haikeushan iski tietenkin... Mentiin niin samoissa. Mutta mahtavaa, että sinulla ja pikkuisella on kaikki hyvin.

Kirppu: Haikeus muuttui suruksi, kun luin sinun viestisi. Olen niin suunnattoman pahoillani puolestasi. En oikein osaa sanoilla lohduttaa, halauksia ja voimia!! Minä olen havainnut nämä palstailut parhaaksi keinoksi toipua. Oikeat ihmiset heittelee semmoisia kommentteja, että ihan kaduttaa kun menin tästä viimeisestä km:sta eräällekin naiselle kertomaan. Hän sanoi ..." no, sinä se et sitten kerrasta uskonut..."

Lohdutetaan Kirppu toinen toisiamme ja tsempataan taas uuteen yritykseen. Kunhan sinäkin ensin toivut sekä fyysisesti että psyykkisesti. Iso hali vielä sulle!!

On: Kurkku kipeä ja flunssainen olo muutenkin. En varmaan ahkeroi palstalla niin paljon kuin eilen.

Mutta täti on niin ahkerana täällä, että saa koko ajan pelätä tuleeko yli äyräiden. Tulee varmaan vielä km:n " tavaraa" ulos kun ennen ei ole tämmöistä vuotoa tavattu täälläpäin.

Että Levinia: varo vaan, tää akka futaa sit täysillä!!

Vierailija
37/85 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rykästä tänne, kun en muualle uskalla lynkkauksen pelossa...En nimittäin kestä, kun jotkut pohtii tuolla muualla, että minkälaiset deluxe kombi cupee-vaunut tulokkaalle hommataan. Ymmärrän ymmärrän, parasta rakkaimmalle, mutta..No, jokainen taaplaa tyylillään eikä ole tarkoitus loukata ketään! Ite olen vaan sellanen kierrätystä suosiva ja aion kärrätä tätä suomalaisturkkilaisen hedelmällisen yhteistyön tulosta vaunuissa, joissa lykätty kolmea muutakin tenavaa häntä ennen..Että sellanen rykäys tällä kertaa.

Vierailija
38/85 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on näitä pikkuisia aina kärrätty kierrätysvaunuissa. Samoin kaikki muukin mahdollinen on ollut jo kertaalleen käytettyä. Ehtivät kyllä varmaan isompina sitten jo itsekin vaatia jotain " uutta" , niin säästetään nyt mikä voidaan.

Kukin tavallaan, mutta mä ainakin olen sun kanssa samoilla linjoilla. Ja jos vielä sen vauvan saan, niin kyllä kelpaa työnnellä samoissa vaunuissa kuin kuopustakin. Tietty tähän omaan ajatteluun vaikuttaa se, että raha on aina tiukalla. En tiedä miten toimisimme jos oltaisiin tosi rikkaita...

Vierailija
39/85 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpulle isot pahoittelut ja halauksia! Miten voi olla noin kökköä palvelua. Ymmärsinkö oikein että ei kuitenkaan ole 100% varmaa vielä diagnoosista?

Täällä saa purkaa sydäntä ihan vapaasti, kohtalotovereita on valitettavasti aika paljon.

En kyllä tajua ihmisten kommentteja, miten voi joku sanoa että " et sitten kerrasta uskonut" niin kuin vm:lle? Joku logiikkamutteri ja empatialohko täytyy puuttua tuollaiselita tyypeiltä aivoista. Onneksi itse säästyi silloin tuollaisilta törkeyksiltä, mutta aika harva koko raskaudesta ja asiasta tiesikään.

Senniina, saapi vouhkata =), minä en jaksa yleensä hirveitä pultteja nykyään asioista vetää. Itse saan luultavasti ostaa käytetyt vaunut, hyvä niin. Viis tuosta väristä ja muusta kunhan on toimivat ja ehjät. Mutta sellainen kommentti taas itseäni huvitti jossain kun joku valitteli, että mammat kulkee itse vimpan päälle vetimissä ja lapsella on kuluneet haalarit. Hei haloo, minäkin olen tässä työelämässä ollessa ja lapsettomana pystynyt hankkimaan ihan normaalisti uusia vaatteita. Jos sitten joskus onnistun hankkimaan lapselle käytettyjä vaatteita, niin saa olla vaikka vähän kuluneetkin jos on ehjät (miksi pitäisi olla upouudet pariksi kuukaudeksi mitä ne mahtuu?), niin tarkoittaako se että en saa käyttää omia siistejä vaatteita vaan pitää käyttää kuluneita tai jopa kuluttaa nuhjuisen näköiseksi että oltaisiin " samalla tasolla" vauvan garderoobin kanssa? Tai en saa hankkia tai ottaa vastaan käytettyjä vaatteita lapselle vaan pitää hankkia upouutta kaikki, jos kerran itselläkin on jo valmiiksi uudet ulkoiluvaatteet jne? Kummallista logiikkaa ihmisillä.

Mielenkiintoista miten nuo seulontajutut vaihtelee. Täällä Espoossa tuo veriseula olisi vasta viikolla 15 ja se on kai aika epävarma ja antaa kai aika paljon vääriä hälytyksiä. Nyt ollaan kai siirtymässä tuohon aikaisempaan (olikohan se vkoilla 10-12) tehtävään verikokeeseen joka sitten yhdistetään np-ultraan joillain paikkakunnilla mutta ei vielä Espoossa. Jos sen olisi halunnut olisi pitänyt mennä yksityiselle.

Joten kun tuo turvotus oli meillä normaali niin en luultavasti aio mennä tuohon rv 15 seulaan. Mitä se osaa kertoa kuin mahdollisen riskin ja sekin epävarma tulos. Tulee vain huolta ja sitten taas pitää ajatella istukka- tai lapsivesinäytettä. Ajattelin että rakenneultrassa sitten taas nähdään onko kaikki OK.

Mutta lähettelen vielä Kirpulle lämpimiä ajatuksia ja toivotan kaikille oikein hyvää itsenäisyyspäivää!

Vierailija
40/85 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvin alkaa, hain sairaan lapsen päiväkodista kesken päivän kotiin.

Kirppu pahoittelut multa ja voimia jatkoon. Alkaa tuntua siltä, että olen todella onnekas kun en ole joutunut yhtään keskenmenoa kokemaan.

Onnittelut Sonjaemmalle mukavista ultrauutisista, toivottavasti pystyt nyt rentoutumaan ja nauttimaan raskaudesta.

Minea taidat olla tämän viikon ainoa piinaaja, tulen huomenna kurkkaamaan toivottavasti positiivisia uutisia itsenäisyyspäivän kunniaksi!

Vm, mä en ainakaan halua sitä tehotätiä meille, kun ajattelin, että se voisi seuraavan kerran tulla joskus parin vuoden kuluttua. No, ensi viikon alussa se taas selviää, nyt on kp20 menossa ja yritän hillitä itseäni, etten koko ajan keksisi kaikenmaailman oireita.