Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lihominen keski-iässä !

Vierailija
15.05.2023 |

olen 48v nainen, syön kuten aina: säännöllisesti ja paljon kasviksia, roskaruokaa (pizza) n. 2 x vuodessa, En ikinä mitään mäkkäriä tms. Joo karkkia ja herkkuja syön, mutten joka päivä enkä valtavia määriä (en pullaa, en sipsejä) . Mutta paino vaan nousee!! Luoja! Joka päivä kävelen niin että tulee väh 10000 askelta, salilla käyn 3-4- x vko.
Vielä olen siis normipainoinen, mutta en kauaa tätä menoa :(

Kommentit (222)

Vierailija
41/222 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

* LIHOAMINEN

SHIPSIT

Vierailija
42/222 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholissa on paljon kaloreita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/222 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun köksäope puhui ala-asteen köksätunnilla vanhoista oppilaista tyyliin, että ne jatkoi aikuisiällä samaa syömistä, kuin kasvavassa murrosikäisenä ja olivat järjestään lihavia.

Daami puhui ihan totta. Totuus ei pala tulessakaan.

Tämä.  Kun ei tajuta, että keski-iässä ruuan pitää olla erilaista kuin nuorena. Tyhminä tuijotetaan vain kaloreihin käsittämättä lainkaan miten elimistö toimii.

Se toimii ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Kalori on kalori, aivan sama minkä ikäinen olet ja mistä se kalori tulee. Olen 42-vuotias, painan saman verran kuin 18-vuotiaana (hoikka) ja edelleenkin syön ja juon ihan mitä haluan, MUTTA en koskaan liikaa. Tiedostan kyllä suunnilleen paljonko kaloreita missäkin ruoassa on. Liikuntaa harrastan ihan satunnaisesti.

Niin sehän nimenomaan ei toimi samalla tavalla kuin ennenkin. Perustietoutta.

Eli kun täyttää 40v, ei enää syö ja kuluta kaloreita? Jännä. Ei mulle vaan ole koskaan moista opetettu.

Älä viitsi viisastella! Et kuitenkaan voi olla noin tyhmä kuin viestistäsi voisi olettaa.

Vierailija
44/222 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pätkäpaastota vähintään 12h/vrk ja mielummin ei syö klo 18 jälkeen. Pätkäpaasto uudistaa myös soluja, joten on myös perusterveydelle hyvä.

Vierailija
45/222 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päädyin johtopäätökseen, että nykyajan vaatekaapeissa on joku valmistusvika, koska vaatteet kutistuvat niissä.

Vierailija
46/222 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Resepti vanhojen linjojen säilyttämiseen tai loistavaan kuntoon pääsemiseen ei ole mutkikas: liikuntaa, unta ja terveellistä ruokaa. Niistä varsinkin kaksi ensimmäistä toimivat käsi kädessä.

Vierailija
47/222 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt turhia kaloreita? Ruokareseptisi ja ruokatottumuksesi on perintöä lapsuudestasi?

Vierailija
48/222 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa pätkäpaastota vähintään 12h/vrk ja mielummin ei syö klo 18 jälkeen. Pätkäpaasto uudistaa myös soluja, joten on myös perusterveydelle hyvä.

Ihan jees, mutta 12 tunnin syömättömyydellä ei saa vielä pätkäpaaston hyötyjä.

Tuo kelloaika on myös turha, ei kaikki elä samaa "käyn työssä 8-16" elämää.

Vierailija
49/222 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, semmoista se on, vaikka kuinka ihmiset tulevat tänne huutelemaan tutkimuksista. Ei kuulemma voi lihota, koska tutkimukset sanoo muuta.

Olen todellakin vähentänyt annoskokoja, mutta paino on todella vaikea saada pysymään rajoissa. Vyötärö on paksuuntunut ja koko vartalon muoto muuttunut.

Vielä vaikeampaa on, kun rinnat vaan kasvaa. Nuorena ne olivat C75, lasten jälkeen 35-vuotiaana D75, ja nyt 54-vuotiaana I70. Milloin tämä loppuu?

N54

Sehän onkin todennäköisempää, että koko tiedeyhteisö on väärässä kuin, että sinä syöt enemmän kuin kuvittelet.

En minä kuvittele, mitä syön, vaan näen, miten syön eri tavalla kuin nuorena.

Tietoisesti lautaseni on pienempi, otan vähemmän ruokaa, en enää ikinä leivo, en syö suklaaata, kahvin ohella en syö mitään jne.

Vaikka söisinkin liikaa, niin fakta on se, että syön kolmasosan vähemmän kuin nuorena. Tästä vertailusta puhun. Sanoi tiedeyhteisö mitä tahansa.

Niin, Jos kyse olisikin vain minusta, mutta kun liki kaikki kaverit av:n lisäksi kertoo samaa.

Jos kerran kaverisikin kertovat samaa, niin eikö tule mitään mieleen?

Olisko siinä ruuan SISÄLLÖSSÄ tehtävä se muutos, ei määrästä?

No, en ole vielä löytänyt perustetta, miten sisältöä muuta. Aika ajoin ostan käyttööni kalorilaskurin, ja kaikki tarkistan hiilareiden ja proteiinin ja rasvojen suhteen suositeltuihin arvoihin. Ja ne ovat ok.

Tietty, jos viittaat johonkin ruokavalioon kuten karppaukseen, niin sellaisia muutoksia en aio tehdä. Ennemmin syön vain vähemmän.

Vierailija
50/222 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, semmoista se on, vaikka kuinka ihmiset tulevat tänne huutelemaan tutkimuksista. Ei kuulemma voi lihota, koska tutkimukset sanoo muuta.

Olen todellakin vähentänyt annoskokoja, mutta paino on todella vaikea saada pysymään rajoissa. Vyötärö on paksuuntunut ja koko vartalon muoto muuttunut.

Vielä vaikeampaa on, kun rinnat vaan kasvaa. Nuorena ne olivat C75, lasten jälkeen 35-vuotiaana D75, ja nyt 54-vuotiaana I70. Milloin tämä loppuu?

N54

Vaihdevuodetkaan eivät itsessään lihota, mutta ne ohjaavat sitä, mille alueille rasvaa kertyy.

Vierailija
51/222 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Resepti vanhojen linjojen säilyttämiseen tai loistavaan kuntoon pääsemiseen ei ole mutkikas: liikuntaa, unta ja terveellistä ruokaa. Niistä varsinkin kaksi ensimmäistä toimivat käsi kädessä.

Mikä sitten mahtaakaan olla se "terveellinen ruoka"

Vierailija
52/222 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeastaan. Juomassani tölkissä olutta on yhtä paljon kaloreita kuin yhdessä brunbergin suukossa, eli inan alle 100kcl

Vierailija
53/222 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on yksilö ja kaikki erilaisia. Terveellinen ruoka on sitä millä jaksaa itse liikkua ja nukkua hyvin. 

Vierailija
54/222 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan jees, mutta 12 tunnin syömättömyydellä ei saa vielä pätkäpaaston hyötyjä.

Tuo kelloaika on myös turha, ei kaikki elä samaa "käyn työssä 8-16" elämää.

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/2a1a83cc-8e9f-4b83-b4a9-293b9…

Vierailija
55/222 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N54

Sehän onkin todennäköisempää, että koko tiedeyhteisö on väärässä kuin, että sinä syöt enemmän kuin kuvittelet.

Tietoisesti lautaseni on pienempi, otan vähemmän ruokaa, en enää ikinä leivo, en syö suklaaata, kahvin ohella en syö mitään jne.

Vaikka söisinkin liikaa, niin fakta on se, että syön kolmasosan vähemmän kuin nuorena. Tästä vertailusta puhun. Sanoi tiedeyhteisö mitä tahansa.

Niin, Jos kyse olisikin vain minusta, mutta kun liki kaikki kaverit av:n lisäksi kertoo samaa.

No, en ole vielä löytänyt perustetta, miten sisältöä muuta. Aika ajoin ostan käyttööni kalorilaskurin, ja kaikki tarkistan hiilareiden ja proteiinin ja rasvojen suhteen suositeltuihin arvoihin. Ja ne ovat ok.

Tietty, jos viittaat johonkin ruokavalioon kuten karppaukseen, niin sellaisia muutoksia en aio tehdä. Ennemmin syön vain vähemmän.

Ok, sä oletkin sellainen muutosvastainen, joka vain vänkää vastaan, jos ehdottaa jotain uutta. Heti karvat pystyssä ja jopa kuvittelee toisten viesteistä jotain ehdotuksia, jota ei ole edes annettu.

Tukehdu läskeihis :)

Vierailija
56/222 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

insuliinivaste

Vierailija
57/222 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta toi "ole syömättä 12h/vrk" on outo ihan siksi, että aidosti luulin, että suunnilleen kaikki aikuiset tekevät niin ihan automaattisesti. Ja jos itse en söisi klo.18:n jälkeen, saattaisi tulla pikku nälkä kun työaika on klo.22-05.

Sori ohis.

Vierailija
58/222 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N54

Ok, sä oletkin sellainen muutosvastainen, joka vain vänkää vastaan, jos ehdottaa jotain uutta. Heti karvat pystyssä ja jopa kuvittelee toisten viesteistä jotain ehdotuksia, jota ei ole edes annettu.

En minä ole muutosvastarintainen, vaan tunnen itseni. Tiedän, mitä haluan syödä ja tiedän, mistä voin luopua. Toki olen valmis kuulemaan, jos jollain idea ihmiselle, joka ei halua kieltää itseltään mitään. Olen valmis poistamasn ruokavaliosta kaiken, mistä en tykkää.

Ja mitä aikaisempaan ehdotukseen tulee, niin en ole koskaan eläessäni syönyt klo 18 jälkeen illalla.

Ei minulla montaa kiloa läskiä ole. En pysty siihen tukehtumasn, varsinkaan kun ei ole edes kaksoisleukaa.

Vierailija
59/222 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeastaan. Juomassani tölkissä olutta on yhtä paljon kaloreita kuin yhdessä brunbergin suukossa, eli inan alle 100kcl

Itseasiassa oluessa on vähemmän kaloreita kuin kevytmaidossa. Ero tuleekin siitä, että maitoa harvemmin tulee juotua yhtä paljon kuin olutta kerralla :D Joo, alkoholissa on paljon kaloreita. niin on suklaassakin. Tarvitseeko kumpaakaan vetää viikottain? Ja en tiedä olenko outo, mutta silloin kun juon, ei mulle maistu ruoka koska ne juomat täyttävät vatsan. sama jos syön suklaata; en mä sitten enää jaksa perusruokaa. Pidän asit tasapainossa. Olen hoikka keski-ikäinen.

Vierailija
60/222 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N54

En minä ole muutosvastarintainen, vaan tunnen itseni. Tiedän, mitä haluan syödä ja tiedän, mistä voin luopua. Toki olen valmis kuulemaan, jos jollain idea ihmiselle, joka ei halua kieltää itseltään mitään. Olen valmis poistamasn ruokavaliosta kaiken, mistä en tykkää.

Ja mitä aikaisempaan ehdotukseen tulee, niin en ole koskaan eläessäni syönyt klo 18 jälkeen illalla.

Ei minulla montaa kiloa läskiä ole. En pysty siihen tukehtumasn, varsinkaan kun ei ole edes kaksoisleukaa.

Muutosvastaisuus tulee selvästi esiin viestissäsi. Tosin et taida sitä itse edes huomata.