Paljonko sinulla menee ruokaan rahaa viikossa?
Yksin asuvat. Paljon sinulla siis menee viikossa rahaa ruokaan? Jos nyt ei lasketa mukaan muita kotitalouteen tarvittavia ostoksia. Kiinnostaa rahallisesti nähdä, paljon ruokaa viikossa menee ja onko se määrä sinusta paljon?
Kommentit (29)
Jess mä niin tykkään näistä ketjuista. Kohta tulee joku joka sanoo että eurolla pärjätään kuukausi 🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
2-300
Joo, suurinpiirtein sama. Ostan tarvikkeita ja teen itte.
Kala on jäänyt kauppaan, on liian kallista.
Nyt tuntuu että porkkanatkin maksaa paljon ja perunatkin.
Valmiita ruokia en tykkää ostaa, niissä on liikaa suolaa/sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Jess mä niin tykkään näistä ketjuista. Kohta tulee joku joka sanoo että eurolla pärjätään kuukausi 🤣🤣🤣🤣
Niin joo. Jos aikoo elää terveellisesti tms niin yhden euron ruuilla ei elä.
Esim eilen söimme "pizzaa" suoraan pakastealtaasta, halpa, "kasvispizza" Tsissus mikä määrä suolaa ja rasvaa per 100gr!
Vierailija kirjoitti:
Juu ja 20€ saa paljon ruokaa kuten sanoi kansan valitsema Sarkomaa: ”Parilla kympillä yksinäinen ihminen hankkii vaikka monen viikon ruuat”.
OMG 🤨
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4503f497-6d4d-488d-87fb-0289daa8a…
Kauppaan menee varmaan joku 150 euroa viikossa ruokaan ja sitten pesuaineet ja muut tälläiset päälle. Aika hirveän hintaista nykyään on mutta haluan silti syödä melko hyvin enkä laskea joka senttiä.
N 25e
Riippuu pitääkö ostaa kahvia esim
Muuten ostan lähinnä joka viikko vain maitorahkaa, raejuustoa, vihanneksia , hedelmiä, ehkä leipäpussin.
Töissä syön lounaan verotusarvolla arkisin.
En koe että iltaisin tarvisin mitään ihmeellistä ruokaa. Marjat saan ilmaiseksi miesystävältä, teen usein rahkaa ja syön puuroa raejuustolla.
Noin 80 euroa. Asun yksin. Olen laskenut, että tuloni kestävät vajaan 100 euron viikkolaskun mutta ei sitä enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2-300
Joo, suurinpiirtein sama. Ostan tarvikkeita ja teen itte.
Kala on jäänyt kauppaan, on liian kallista.
Nyt tuntuu että porkkanatkin maksaa paljon ja perunatkin.
Valmiita ruokia en tykkää ostaa, niissä on liikaa suolaa/sokeria.
Lohi tarjouksessa joka toinen viikko 13€/kg, ei kovin kallista siis kun tuosta syö melkein viikon.
n. 300€ viikossa kun laskee ravintolassa syödyt ruuat (ruokaa se on sekin) mukaan.
Kyllä se lähemmäksi sataa euroa per viikko menee ruokaan, koska syön usein tuoretta kalaa ja paljon kasviksia ja hedelmiä. Lisäksi pastoista kelpuutan vain tietyt merkit, samoin kahvista.
Varmasti saisin ruokakulut pienemmiksi, jos haluaisin. Mutta miksi en saisi syödä mitä haluan ja mistä pidän?
Noin 25-30e/vko. Ostan aina kuun alussa perustarvikkeet kuivakaappiin (20e) ja budjetoin 10-15e maustekaapin täydennykseen. Keskityn loppukuun vain proteiinin ja kasvisten ostamiseen, kala ja kana on edullista. Teen kaiken ruuan itse, leivon leivät jne.
N28
Ei voi mennä paria kymppiä enempää, kun ei ole enempää rahaa. Nyt esimerkiksi on seuraavalle kolmelle viikolle 20 € rahaa ja sillä pitäisi hoitaa kaikki ostokset. Usein on kuukausia, kun en osta kuin vitosella ruokaa.
100€ menee ruokaan. Ostan mitä tarvitsen. Ruoka kallistunut siitä huolimatta syön mielestäni hyvin. Kuukaudessa noin 400€ tai vähän päälle. Herkut jäävät kauppaan.
Sinkkutalous