Paljonko sinulla menee ruokaan rahaa viikossa?
Yksin asuvat. Paljon sinulla siis menee viikossa rahaa ruokaan? Jos nyt ei lasketa mukaan muita kotitalouteen tarvittavia ostoksia. Kiinnostaa rahallisesti nähdä, paljon ruokaa viikossa menee ja onko se määrä sinusta paljon?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Kauppaan menee varmaan joku 150 euroa viikossa ruokaan ja sitten pesuaineet ja muut tälläiset päälle. Aika hirveän hintaista nykyään on mutta haluan silti syödä melko hyvin enkä laskea joka senttiä.
Hirveän kallista, mutta herkkujen myynti on kasvanut?!
joku 200e tähän kuuluu kaikki mitä ruokakaupasta ostan, eli
jäätölöt saunakaljat ja kahvit ja keksit.
70e ja syön terveellisesti. Valmistan kerralla isommat satsit ja laitan annosrasiat pakastimeen. Syön runsaasti kasviksia, juureksia, kanaa, soijaa, papuja ,linssejä, harvin maksaa, kalaa 2x viikossa, keittoja , raejuustoa , öljyistä ,oliivi tai rypsiöljyä käytän.,avokadoa välillä, täysjyväleipää, munia, makaroonilaatikkoa, aamuisin kaurapuuroa, mustikoita minulla on pakkasessa , syksyllä ostettuja satsi. Mitään mehuja en juo . Ruoka-ja janojuomana vesi. Tietysti juon kahvia n 2-3 kuppia pv.
Ostan edullista. Olen hoikka ja liikun paljon. Jatkuvasti käytän vitamiineja ja niitäkin edullisia marketeista.
Ei koskaan satu mihinkään, enkä ole ollut flunssassa 10 vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi mennä paria kymppiä enempää, kun ei ole enempää rahaa. Nyt esimerkiksi on seuraavalle kolmelle viikolle 20 € rahaa ja sillä pitäisi hoitaa kaikki ostokset. Usein on kuukausia, kun en osta kuin vitosella ruokaa.
Miten tuo on mahdollista kun itse olen toimeentulotuella ja perusosa on 555e/kk. Siitä riittää ruokabudjettiin 250e/kk ja jos pröystäillä haluaisi, niin sapuskaan voisi laittaa vaikka 450e/kk.
noin 200 e kuukaudessa. Eli n. 50 e viikossa. Siis vain ruoka. Ei muita ostoksia.
Menee n. 80-100€ ruokaostoksiin. Joinakin viikkoina syön lisäksi ravintolassa, silloin menee 100-150€.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi mennä paria kymppiä enempää, kun ei ole enempää rahaa. Nyt esimerkiksi on seuraavalle kolmelle viikolle 20 € rahaa ja sillä pitäisi hoitaa kaikki ostokset. Usein on kuukausia, kun en osta kuin vitosella ruokaa.
Meneekö sulla rahaa johonki velkojen maksuun, vai kuinka olet noin tiukoilla?
Ruokajono, oisko siitä apua?
Alle 100€. Ateriaedulla haen sen verran lounasta, että syön siitä kaksi kertaa ja viikonloppuna käyn jossain syömässä.