Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko OK elää työttömänä tukien varassa, jos ei yksinkertaisesti vain jaksa käydä töissä ja herätä aikaisin aamulla?

Vierailija
15.05.2023 |

Jokainen työ on vain tuntunut ylitsepääsemättömän uuvuttavalta ja liian aikaavievältä sekä stressaavalta.

Ja aina tuntuu että haluaisin vain jäädä sänkyyn nukkumaan kun pitäisi töihin lähteä.

Onko tällaisessa tilanteessa OK olla työtön ja elää tuilla?

Kommentit (719)

Vierailija
161/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Minäkään en jaksaisi käydä töissä, oikeastaan haluan lähinnä vaan nukkua ja kuolla. Silloin kun olen työttömänä tai saikulla, niin olen onnellinen ja energinen, joten ei ole kyse mistään masennuksestakaan. Kaikki ihmiset eivät vaan pysty tekemään kokopäivätyötä.[/quote

Sama täällä.

Vierailija
162/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin on. Nämä ikuisessa oravanpyörässä olevat ovat toki kateellisia ja yrittävät painostaa ja haukkua sinua mutta heistä ei tarvitse välittää. Ovat osa järjestelmää joka on ohjelmoinut heidät vähän kuin tuotantoeläimet tiettyä tehtävää varten. Kukaan ei työnteolla ole rikastunut eikä tule rikastumaankaan.

Tarkkaan harkittu aivopesu työelämään alkaa jo päiväkoti-iässä pohjois korea tyyliin.

Päiväkoti ja myöhemmin koulu on vähän kuin tehtaita missä pienet ihmiset puristetaan samaan muottiin tarkoituksena valmistaa veronmaksajia päättäjien tarpeisiin.

Työelämäajattelu näinollen on kuin tupakointi, koukuttava tapa ja vaikea päästä eroon koska kaikki muutkin ovat opetettu ajattelemaan samalla tavalla ja sopulilaumasta ei uskalleta erottautua. 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ok jos et nosta tukia.

Nämä tuet ovat lakisääteisiä ja kuuluvat ap:lle. Totta kai on ok. Teidän työnorjien kateus vapaita kohtaan on naurettavaa. Raatakaa, itse nautin työeläkkeestä.

Itse elätän itseni myymällä tissikuvia. En joudu raatamaan, enkä myöskään nostamaan tukia jotka ovat muutenkin pieniä

Vierailija
164/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä itse ajattelet? kirjoitti:

Onko sinun mielestäsi? Voimmeko kaikki tehdä niin? 

Ei kaikilla ole tuollaista...Suurin osa käy töissä...Typerää aina vetää tuo kortti esiin. 

ap

Mene illalla ajoissa nukkumaan! Ole petissä klo 22, ota vaikka alkuun melatoniinia avuksi, että saat unirytmisi kuntoon. Kaikki älyhärpäkkeet pois ennen nukkumaan menoa.

Melatoniinia, salli mun nauraa.

Vierailija
165/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Miksi sinulla olisi sellainen oikeus, kun muillakaan ei ole? Ei minuakaan huvita tipan vertaa herätä kuudelta ja lähteä töihin, mutta niin vain elätän itseni kuten yhteiskunnan jäsenen kuuluu.

Ma muilla on sellainen oikeus. Yli 50% heistä on työttömiä ja silti vaan heitä haalitaan tänne lisää, koska "tarvitaan työvoimaa".

Niin kauan kuin täällä elätetään ja mahdollistetaan vieraiden kansojen holtiton lisääntyminen tuilla elellen niin en näe mitään syytä, miksei jotkut suomalaisetkin voisi hyvillä mielin elellä tuilla.

Ja aloittaja kuulostaa siltä että ei hänellä ehkä ole ollut helppo elämä, tuollainen jaksamattomuus saattaa olla oire jostain traumasta, huonosta lapsuudesta jne.

Vierailija
166/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukia ei vaan välttämättä tule entiseen malliin, kun oikeistohallitus pääsee hommiin

Vierailija
167/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ok.

Niin minustaki. Ei oo pakko jos ei taho.

Vierailija
168/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On täysin ok. Ei kaikkien elämän rytmi vain sovi työelämän kanssa yksiin, eikä sille mitään voi.

Jos kuviteltaisiin, että ap olisi syntynyt sata vuotta sitten ja ap miettisi, pitäisikö mennä töihin?

Ja vastaus olisi, kyllä vain, jos meinaat syödä jotain.

Jos töihin ei terveydentilan takia kyennyt, paikkasi olisi vaivaistalo tai pääsisit ehkä ruokapalkalla johonkin taloon auttelemaan kykyjesi mukaan. Mutta aamulla ei luultavasti kyseltäisi, että jaksatko herätä tai huvittaako työnteko ;).

Jos ap jaksaisit  lukea kirjoja, voisit aloittaa vaikka Kalle Päätalon lapsuuden aikaisista kuvauksista, missä Kalle joutuu savottatöihin jo aivan lapsena.

Vierailija
169/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ jos oisi herkkua, niin herrat itte tekis sen.

Mutta kun se rankkoo on, niin sen saa tehdä työläinen.

Repe Helismaa

Vierailija
170/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ok jos et nosta tukia.

Nämä tuet ovat lakisääteisiä ja kuuluvat ap:lle. Totta kai on ok. Teidän työnorjien kateus vapaita kohtaan on naurettavaa. Raatakaa, itse nautin työeläkkeestä.

Itse elätän itseni myymällä tissikuvia. En joudu raatamaan, enkä myöskään nostamaan tukia jotka ovat muutenkin pieniä

Omiasiko myyt ja myytkö muutakin?

Vierailija
171/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin on. Nämä ikuisessa oravanpyörässä olevat ovat toki kateellisia ja yrittävät painostaa ja haukkua sinua mutta heistä ei tarvitse välittää. Ovat osa järjestelmää joka on ohjelmoinut heidät vähän kuin tuotantoeläimet tiettyä tehtävää varten. Kukaan ei työnteolla ole rikastunut eikä tule rikastumaankaan.

Loisikaa omillanne, jos työ ei maistu!

Hahhah tottakai tuet nostetaan. Kateus kateus...

Tuntuuhan tuo vähän painavan omaa tuntoa. Miltähän tuntuu katsoa, kun äidit aamulla kuljettavat lapsiaan päivähoitoon ja menevät itse jonnekin kaupan kassalle töihin, että  ap-llekin  riittäisi evästä ja makkaraa leivän päälle, vaikkei vaivaudu edes sängystä nousemaan aamulla.

Kai tämä provo on.

Itse en voisi olla tuollainen lammas. Viedä aamulla kiukuttelevaa ja rääkyvää ipanaa päiväkotiin ja painella siitä itse matalapalkka-kassahommiin kahdeksaksi tunniksi, missä asiakkaat kiukuttelevat ja kaatavat henk.koht.paskansa kassan päälle. Hui hemmetti!

Mielummin lammas kuin loinen joka kuukausittain lähettelee kelalle kaikki tilitietonsa ja ruikuttaa rahaa.

Vierailija
172/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin on ok. Voiko joku oikeasti ottaa elämän niin vakavasti, että suuttuu makoilevista työttömistä? :D

Vierailija
173/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuuhan tuo vähän painavan omaa tuntoa. Miltähän tuntuu katsoa, kun äidit aamulla kuljettavat lapsiaan päivähoitoon ja menevät itse jonnekin kaupan kassalle töihin, että  ap-llekin  riittäisi evästä ja makkaraa leivän päälle, vaikkei vaivaudu edes sängystä nousemaan aamulla.

Kai tämä provo on.

Itse en voisi olla tuollainen lammas. Viedä aamulla kiukuttelevaa ja rääkyvää ipanaa päiväkotiin ja painella siitä itse matalapalkka-kassahommiin kahdeksaksi tunniksi, missä asiakkaat kiukuttelevat ja kaatavat henk.koht.paskansa kassan päälle. Hui hemmetti!

Mutta kirkkaasti olisit sellainen lammas, jolle kelpaisivat tukina tuon henkilön maksamat veroeurot. Pthyi!

Vierailija
174/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten menisin heti töihin, mut kun en osaa mitään ja olen huono kaikessa.

Tyhmäkin olen kuulemma....... ja ruma. Laiskaksikin haukkuvat kylillä.

Mikä neuvoksi?

Vierailija
175/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkkaan harkittu aivopesu työelämään alkaa jo päiväkoti-iässä pohjois korea tyyliin.

Päiväkoti ja myöhemmin koulu on vähän kuin tehtaita missä pienet ihmiset puristetaan samaan muottiin tarkoituksena valmistaa veronmaksajia päättäjien tarpeisiin.

Työelämäajattelu näinollen on kuin tupakointi, koukuttava tapa ja vaikea päästä eroon koska kaikki muutkin ovat opetettu ajattelemaan samalla tavalla ja sopulilaumasta ei uskalleta erottautua. 😊

Tämän osuvammin en olisi itsekään osannut asiaa ilmaista.

Terv. Ilman töitä, haukkaan vielä palasen voileivästä ja vedän peittoa korviin, kivaa työpäivää kaikille työmuurahaisille!

Laiska p*ska!

Vierailija
176/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tämä provo on.

Mielummin lammas kuin loinen joka kuukausittain lähettelee kelalle kaikki tilitietonsa ja ruikuttaa rahaa.

Täsmälleen näin, hyvin sanottu.

Vierailija
177/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole rikaatumisesta kysekään, kunhan elättäisi itsensä, eikä odota aitä muilta. Loiset!

Vierailija
178/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Minäkään en jaksaisi käydä töissä, oikeastaan haluan lähinnä vaan nukkua ja kuolla. Silloin kun olen työttömänä tai saikulla, niin olen onnellinen ja energinen, joten ei ole kyse mistään masennuksestakaan. Kaikki ihmiset eivät vaan pysty tekemään kokopäivätyötä.

Mikä tässä nyt alapeukuttajien mielestä on väärin?

Muiden rahoilla eläminen. Se, että me työssäkäyvät maksetaan omasta kukkarostamme sinun työttömänä tai saikulla nautiskelusi.

Vierailija
179/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täysin ok. Ei kaikkien elämän rytmi vain sovi työelämän kanssa yksiin, eikä sille mitään voi.

Jos kuviteltaisiin, että ap olisi syntynyt sata vuotta sitten ja ap miettisi, pitäisikö mennä töihin?

Ja vastaus olisi, kyllä vain, jos meinaat syödä jotain.

Jos töihin ei terveydentilan takia kyennyt, paikkasi olisi vaivaistalo tai pääsisit ehkä ruokapalkalla johonkin taloon auttelemaan kykyjesi mukaan. Mutta aamulla ei luultavasti kyseltäisi, että jaksatko herätä tai huvittaako työnteko ;).

Jos ap jaksaisit  lukea kirjoja, voisit aloittaa vaikka Kalle Päätalon lapsuuden aikaisista kuvauksista, missä Kalle joutuu savottatöihin jo aivan lapsena.

Mutta jos on varakas, niin joutilaisuus on ihan hyväksyttävää???

Silloin voi keskittyä ylevämpiin asioihin, kuten golfiin, taiteen tukemiseen ja hevosiin. Ja ehkä perhokalastukseen?

Tämä on ihan ok. Työ ei olekaan enää mikään ylevä itseisarvo?

Eli kyse on vain rahasta?

Vierailija
180/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten menisin heti töihin, mut kun en osaa mitään ja olen huono kaikessa.

Tyhmäkin olen kuulemma....... ja ruma. Laiskaksikin haukkuvat kylillä.

Mikä neuvoksi?

Maistuuko kalja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme