Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko OK elää työttömänä tukien varassa, jos ei yksinkertaisesti vain jaksa käydä töissä ja herätä aikaisin aamulla?

Vierailija
15.05.2023 |

Jokainen työ on vain tuntunut ylitsepääsemättömän uuvuttavalta ja liian aikaavievältä sekä stressaavalta.

Ja aina tuntuu että haluaisin vain jäädä sänkyyn nukkumaan kun pitäisi töihin lähteä.

Onko tällaisessa tilanteessa OK olla työtön ja elää tuilla?

Kommentit (719)

Vierailija
201/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko thread'ia.

Onko kukaan ehdottanut ap:lle esim. 200:n µg:n D-vitamiiniannosta per päivä? Ei tule kovin kalliiksi jos ei sitten wörkikkään!

Vierailija
202/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi trollo. Älkää ruokkiko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täysin ok. Ei kaikkien elämän rytmi vain sovi työelämän kanssa yksiin, eikä sille mitään voi.

Jos kuviteltaisiin, että ap olisi syntynyt sata vuotta sitten ja ap miettisi, pitäisikö mennä töihin?

Ja vastaus olisi, kyllä vain, jos meinaat syödä jotain.

Jos töihin ei terveydentilan takia kyennyt, paikkasi olisi vaivaistalo tai pääsisit ehkä ruokapalkalla johonkin taloon auttelemaan kykyjesi mukaan. Mutta aamulla ei luultavasti kyseltäisi, että jaksatko herätä tai huvittaako työnteko ;).

Jos ap jaksaisit  lukea kirjoja, voisit aloittaa vaikka Kalle Päätalon lapsuuden aikaisista kuvauksista, missä Kalle joutuu savottatöihin jo aivan lapsena.

Mutta jos on varakas, niin joutilaisuus on ihan hyväksyttävää???

Silloin voi keskittyä ylevämpiin asioihin, kuten golfiin, taiteen tukemiseen ja hevosiin. Ja ehkä perhokalastukseen?

Tämä on ihan ok. Työ ei olekaan enää mikään ylevä itseisarvo?

Eli kyse on vain rahasta?

Jos noita mainitsemiasi juttuja tekee omilla rahoillaan, se on ok.

Nyt olikin kyse siitä, onko ok, että ap makoilee kotona ja nostelee tukia, kun työelämä ei maistu.  

Rahasta on tietysti kysymys, niin se oli Kalle Päätalonkin aikana. Kalle tosin löysi oman intohimonsa, ts kirjoittamisen ja hän hankkikin kirjoittamisella myöhemmin erittäin hyvin.

Eli työ ei olekaan enää itsessään niin arvokasta, kuten usein väitätte?

Juurikin näin,työ saastuttaa, sairastuttaa ja huvituttaa.

Vierailija
204/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut koko thread'ia.

Onko kukaan ehdottanut ap:lle esim. 200:n µg:n D-vitamiiniannosta per päivä? Ei tule kovin kalliiksi jos ei sitten wörkikkään!

Kai siihen olisi hyvä lisätä vielä paljon C:tä ja B-monivitamiini.

Vähän jäi epäselväksi, toivooko ap muutosta kokonaisuutena elämäänsä. Sen pitäisi lähteä ensin muualta ja sitten lopuksi syntyy työkyky.

Vierailija
205/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten menisin heti töihin, mut kun en osaa mitään ja olen huono kaikessa.

Tyhmäkin olen kuulemma....... ja ruma. Laiskaksikin haukkuvat kylillä.

Mikä neuvoksi?

Minäkin menisin töihin, jos löytyisi paikka missä voi ottaa kunnon päikkärit lounaan päälle.

Minulla on varmaankin espanjalaista verta, kun tuo 2-3 tunnin siesta tuntuu ihan välttämättömältä.

Vastaavasti voisin sitten tulla töihin vähän myöhemmin ja lähteä pois aikaisemmin. 

Vierailija
206/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täysin ok. Ei kaikkien elämän rytmi vain sovi työelämän kanssa yksiin, eikä sille mitään voi.

Jos kuviteltaisiin, että ap olisi syntynyt sata vuotta sitten ja ap miettisi, pitäisikö mennä töihin?

Jos töihin ei terveydentilan takia kyennyt, paikkasi olisi vaivaistalo tai pääsisit ehkä ruokapalkalla johonkin taloon auttelemaan kykyjesi mukaan. Mutta aamulla ei luultavasti kyseltäisi, että jaksatko herätä tai huvittaako työnteko ;).

Jos ap jaksaisit  lukea kirjoja, voisit aloittaa vaikka Kalle Päätalon lapsuuden aikaisista kuvauksista, missä Kalle joutuu savottatöihin jo aivan lapsena.

Silloin voi keskittyä ylevämpiin asioihin, kuten golfiin, taiteen tukemiseen ja hevosiin. Ja ehkä perhokalastukseen?

Nyt olikin kyse siitä, onko ok, että ap makoilee kotona ja nostelee tukia, kun työelämä ei maistu.  

Rahasta on tietysti kysymys, niin se oli Kalle Päätalonkin aikana. Kalle tosin löysi oman intohimonsa, ts kirjoittamisen ja hän hankkikin kirjoittamisella myöhemmin erittäin hyvin.

Juurikin näin,työ saastuttaa, sairastuttaa ja huvituttaa.

Olen kuullut että työpaikalla kiusataan. 

En tykkää siitä. Siksi en mene. Ei saa kiusata ketään. Se on tuhmaa.

Vierailija
207/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään halua mennä aamulla, siksi teen pääasiassa ilta- ja yövuoroja.

Vierailija
208/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin on. Nämä ikuisessa oravanpyörässä olevat ovat toki kateellisia ja yrittävät painostaa ja haukkua sinua mutta heistä ei tarvitse välittää. Ovat osa järjestelmää joka on ohjelmoinut heidät vähän kuin tuotantoeläimet tiettyä tehtävää varten. Kukaan ei työnteolla ole rikastunut eikä tule rikastumaankaan.

Loisikaa omillanne, jos työ ei maistu!

Hahhah tottakai tuet nostetaan. Kateus kateus...

Tuntuuhan tuo vähän painavan omaa tuntoa. Miltähän tuntuu katsoa, kun äidit aamulla kuljettavat lapsiaan päivähoitoon ja menevät itse jonnekin kaupan kassalle töihin, että  ap-llekin  riittäisi evästä ja makkaraa leivän päälle, vaikkei vaivaudu edes sängystä nousemaan aamulla.

Kai tämä provo on.

Itse en voisi olla tuollainen lammas. Viedä aamulla kiukuttelevaa ja rääkyvää ipanaa päiväkotiin ja painella siitä itse matalapalkka-kassahommiin kahdeksaksi tunniksi, missä asiakkaat kiukuttelevat ja kaatavat henk.koht.paskansa kassan päälle. Hui hemmetti!

Mielummin lammas kuin loinen joka kuukausittain lähettelee kelalle kaikki tilitietonsa ja ruikuttaa rahaa.

Täsmälleen näin, hyvin sanottu.

"Kelan hommissa" olo on rankkoo puuhaa. Tarkkana pitää olla. Ainakin muutama tunti menee joka kuukausi.

Ja ette nyt ota huomioon, että  tässä työllistän lappujeni lähettelyllä monta ihmistä. Kelalla, sossussa, työkkärissä, terveydenhuollossa......

Minähän olen tässä itseasiassa työnantaja.

Vastuu ja huoli painaa minullakin noista virkailijoista. Heilläkin voi olla lapsia ja asuntolainaa. Kuinka heidän käy jos minä menisin tässä nyt äkkiä töihin ja en laittelisi enää lappuja heille?

Ajatelkaapas sitä.

Kuulostat tuossa "viisastelussasi" omalta 14 v teiniltäni, et suinkaan aikuiselta ihmiseltä.

Inttää, inttää vain aivan inttämisen ilosta :D

Anteeksi äiti. 

Toki palstan vastakkaiset näkemykset ovatkin kauttaaltaan ihan järkeviä. Eikös niin?

Vierailija
209/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei aio ottaa vastaan työtä eikä ole työmarkkinoiden käytettävissä, työkkäri on väärä paikka.

Vierailija
210/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin useimmat varmaan käyvät töissä rahan takia, rahalla voi ostaa niitä hyödykkeitä mitä ihminen tarvitsee. Teille yhteiskunnan tuilla eläjille työtä pitää markkinoida sillä ajatuksella, että se tuo elämään mielekkyyttä ja sisältöä, koska olette saaneet sellaisen kummallisen päähänpiinttymän, että tuet ovat automaattisia ja ne eivät lopu koskaan. Tuet loppuvat, jos ja kun yhteiskunnalla ei ole siihen varaa, että nuoret ihmiset makaavat kotonaan tekemättä yhtään mitään vastikkeena saamastaan rahasta.

Vierailija
211/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä neuvoksi?

Minäkin menisin töihin, jos löytyisi paikka missä voi ottaa kunnon päikkärit lounaan päälle.

Minulla on varmaankin espanjalaista verta, kun tuo 2-3 tunnin siesta tuntuu ihan välttämättömältä.

Vastaavasti voisin sitten tulla töihin vähän myöhemmin ja lähteä pois aikaisemmin. 

Ehkä sinun kannattaisi mennä sitten Espanjaan "työnhakijaksi", eikös se ole aivan luvallistakin eu-kansalaisille?

Vierailija
212/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Teen itse yötyötä, 12 h per vuoro. 5 yötä 2-4 vapaata. Vapailla teen keikkaa oman työn päälle.

Itse elätän itseni ja lapseni. Olen yh.

Haluan heille näyttää mallia, että työllä se on itsensä elätettävä.

Arvaa monta kertaa, itsestäni on tuntunut siltä että ei kiinnostais mennä duuniin.. Mutta pakko se on, jos mielii syödä ja pitää katon pään päällä.

Vierailija
213/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä neuvoksi?

Ehkä sinun kannattaisi mennä sitten Espanjaan "työnhakijaksi", eikös se ole aivan luvallistakin eu-kansalaisille?

Tuo on ongelma, joka johtuu väärästä ruokavaliosta tai insuliiniresistenssistä.

Vierailija
214/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen, joka ei halua opiskella, tehdä työtä ja elättää itsensä ja perheensä, on kyllä aika kieroon kasvanut. Kotilasvatus mennyt pahasti pieleen.

No luuletko tälläisellä ihmisellä olevan perhettä... Päivät menevät todennäköisesti kaljan kittaamisen ja runkkaamisen parissa. Siinäpä hukkaa elämänsä 😊

Minun mielestäni mitä mainiointa ajan vietettä.

Vierailija
215/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, kyse on vain rahasta ja nimenomaan siitä, onko se raha omaa rahaa vai muilta pummattua rahaa.

Jos kyse on vain rahasta, niin miksi esim. ikääntyneen puolikuntoisen työttömän on väkisin puuhasteltava jossain kannattamattomassa palkkatuki-, työkokeilu- tai harjoittelupaikassa tai cv-kursseilla, vaikka se ei johda mihinkään, ainakaan työllistymiseen?

Tämä on kallista puuhaa. Ja kysehän oli vain rahasta?

Olisiko niin, että tätä touhusta on tullut hyvä bisnes joillekin, ja sillä elätetään melkoinen virkamiesten armeija?

Heille kyse on taatusti taas rahasta. Ja vallasta. Nyt se tuottaakin hyötyä vain heille.

Vierailija
216/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin on. Nämä ikuisessa oravanpyörässä olevat ovat toki kateellisia ja yrittävät painostaa ja haukkua sinua mutta heistä ei tarvitse välittää. Ovat osa järjestelmää joka on ohjelmoinut heidät vähän kuin tuotantoeläimet tiettyä tehtävää varten. Kukaan ei työnteolla ole rikastunut eikä tule rikastumaankaan.

Loisikaa omillanne, jos työ ei maistu!

Hahhah tottakai tuet nostetaan. Kateus kateus...

Tuntuuhan tuo vähän painavan omaa tuntoa. Miltähän tuntuu katsoa, kun äidit aamulla kuljettavat lapsiaan päivähoitoon ja menevät itse jonnekin kaupan kassalle töihin, että  ap-llekin  riittäisi evästä ja makkaraa leivän päälle, vaikkei vaivaudu edes sängystä nousemaan aamulla.

Kai tämä provo on.

Itse en voisi olla tuollainen lammas. Viedä aamulla kiukuttelevaa ja rääkyvää ipanaa päiväkotiin ja painella siitä itse matalapalkka-kassahommiin kahdeksaksi tunniksi, missä asiakkaat kiukuttelevat ja kaatavat henk.koht.paskansa kassan päälle. Hui hemmetti!

Mielummin lammas kuin loinen joka kuukausittain lähettelee kelalle kaikki tilitietonsa ja ruikuttaa rahaa.

Ei minua mitenkään vaivaa lähettää kaikkia tilitietojani Kelalle joka kolmas kuukausi. Suurimmaksi osaksi nämä huippusalaiset tiedot ovat ostotapahtumia Lidlistä, sähkön ja vuokranmaksua, ei mitään hämäriä Thai-hierontolan laskuja kuten kokoomuslaisilla.

Vierailija
217/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn tekeminen on vanhanaikaista niinkuin paneminenkin,pyh

Vierailija
218/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomio kaikki. Tämä aloitus on ollut täällä monta kertaa aiemminkin sanasta sanaan, provo.

Vierailija
219/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä neuvoksi?

Espanjassa on vaan liian kuuma. Ei millään jaksa. Ja tykkään vuodenaikojen vaihelusta.

Varmaankaan sitä espanjalaista verta ei ole ihan riittävästi?

Toki jos joku maksaisi asunnon ja elämisen vaikkapa Barcelonassa niin voisin hyvinkin lähten sinne vaikka loppuiäkseni, pois teidän jaloista. 

Vierailija
220/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä itse ajattelet? kirjoitti:

Onko sinun mielestäsi? Voimmeko kaikki tehdä niin? 

Ei kaikilla ole tuollaista...Suurin osa käy töissä...Typerää aina vetää tuo kortti esiin. 

ap

Laittaako tuntemasi työssäkäyvät herätyskellon soimaan viikonloppuna ja lomilla, jos ei ole menoa aamulla? Vai nukkuvatko kenties mielellään pitempään?

Kyllä on myös viikonloppuisin herätys klo 6.00 aamuisin. Ei ole menoja mutta mielekästä tekemistä riittää kotona.