Onko OK elää työttömänä tukien varassa, jos ei yksinkertaisesti vain jaksa käydä töissä ja herätä aikaisin aamulla?
Jokainen työ on vain tuntunut ylitsepääsemättömän uuvuttavalta ja liian aikaavievältä sekä stressaavalta.
Ja aina tuntuu että haluaisin vain jäädä sänkyyn nukkumaan kun pitäisi töihin lähteä.
Onko tällaisessa tilanteessa OK olla työtön ja elää tuilla?
Kommentit (719)
Aika nihkeästi on suhtauduttu ap:n ongelmaan. No, en lukenut koko ketjua, avasiko hän jaksamistaan yhtään tarkemmin.
Joskus vaan ei jaksa tai jotkut vaan ei jaksa. Ei sitä jaksamista synny sillä, että toiset huutaa mene töihin.
Mulla on kaksi tuttua, jotka ovat mt-eläkeläisiä. Itse menin lääkärille, kun vuosien sinnittely jälkeen en kertakaikkiaan enää jaksanut. Sitä ennen oli tippunut matkasta vapaa-aika ja ystävien tapaaminen ja kodinhoito. Työn hoidin. Kunnes en enää jaksanut. Eka käynti lääkärillä ja hän sanoi, että tarvitsen yli vuoden lomaa.
Ap, älä mene töihin, mutta mene lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin on. Nämä ikuisessa oravanpyörässä olevat ovat toki kateellisia ja yrittävät painostaa ja haukkua sinua mutta heistä ei tarvitse välittää. Ovat osa järjestelmää joka on ohjelmoinut heidät vähän kuin tuotantoeläimet tiettyä tehtävää varten. Kukaan ei työnteolla ole rikastunut eikä tule rikastumaankaan.
Loisikaa omillanne, jos työ ei maistu!
Hahhah tottakai tuet nostetaan. Kateus kateus...
Tuntuuhan tuo vähän painavan omaa tuntoa. Miltähän tuntuu katsoa, kun äidit aamulla kuljettavat lapsiaan päivähoitoon ja menevät itse jonnekin kaupan kassalle töihin, että ap-llekin riittäisi evästä ja makkaraa leivän päälle, vaikkei vaivaudu edes sängystä nousemaan aamulla.
Kai tämä provo on.
Itse en voisi olla tuollainen lammas. Viedä aamulla kiukuttelevaa ja rääkyvää ipanaa päiväkotiin ja painella siitä itse matalapalkka-kassahommiin kahdeksaksi tunniksi, missä asiakkaat kiukuttelevat ja kaatavat henk.koht.paskansa kassan päälle. Hui hemmetti!
Kaikin mokomin, jos sinua vaikkapa puoliso elättää tai olet perijä tai muuten tulet toimeen ilman yhteiskunnan tukia tässä elämäntehtävässäsi. Kukapa ei tykkäisi olla vauras tyhjäntoimittaja.
Mutta jos elät meidän matalapalkkaisten lampaiden selkänahastaan maksamilla yhteiskunnan tuilla, olet halveksuttava paskiainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On täysin ok. Ei kaikkien elämän rytmi vain sovi työelämän kanssa yksiin, eikä sille mitään voi.
Jos kuviteltaisiin, että ap olisi syntynyt sata vuotta sitten ja ap miettisi, pitäisikö mennä töihin?
Ja vastaus olisi, kyllä vain, jos meinaat syödä jotain.
Jos töihin ei terveydentilan takia kyennyt, paikkasi olisi vaivaistalo tai pääsisit ehkä ruokapalkalla johonkin taloon auttelemaan kykyjesi mukaan. Mutta aamulla ei luultavasti kyseltäisi, että jaksatko herätä tai huvittaako työnteko ;).
Jos ap jaksaisit lukea kirjoja, voisit aloittaa vaikka Kalle Päätalon lapsuuden aikaisista kuvauksista, missä Kalle joutuu savottatöihin jo aivan lapsena.
Mutta jos on varakas, niin joutilaisuus on ihan hyväksyttävää???
Silloin voi keskittyä ylevämpiin asioihin, kuten golfiin, taiteen tukemiseen ja hevosiin. Ja ehkä perhokalastukseen?
Tämä on ihan ok. Työ ei olekaan enää mikään ylevä itseisarvo?
Eli kyse on vain rahasta?
Kyllä, kyse on vain rahasta ja nimenomaan siitä, onko se raha omaa rahaa vai muilta pummattua rahaa.
Miksi väsymys, lääkäriin kannataa mennä nyt, työ tuo rytmin elämään. Eihän siinä mitään järkeä nukkua elämää poissa. Luuri käteen ja aikaa varamaan! Löydät varmaan paikkasi ja muutakin tekemistä. Kovasti semppiä väsyneille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On täysin ok. Ei kaikkien elämän rytmi vain sovi työelämän kanssa yksiin, eikä sille mitään voi.
Jos kuviteltaisiin, että ap olisi syntynyt sata vuotta sitten ja ap miettisi, pitäisikö mennä töihin?
Jos töihin ei terveydentilan takia kyennyt, paikkasi olisi vaivaistalo tai pääsisit ehkä ruokapalkalla johonkin taloon auttelemaan kykyjesi mukaan. Mutta aamulla ei luultavasti kyseltäisi, että jaksatko herätä tai huvittaako työnteko ;).
Jos ap jaksaisit lukea kirjoja, voisit aloittaa vaikka Kalle Päätalon lapsuuden aikaisista kuvauksista, missä Kalle joutuu savottatöihin jo aivan lapsena.
Silloin voi keskittyä ylevämpiin asioihin, kuten golfiin, taiteen tukemiseen ja hevosiin. Ja ehkä perhokalastukseen?
Jos noita mainitsemiasi juttuja tekee omilla rahoillaan, se on ok.
Nyt olikin kyse siitä, onko ok, että ap makoilee kotona ja nostelee tukia, kun työelämä ei maistu.
Rahasta on tietysti kysymys, niin se oli Kalle Päätalonkin aikana. Kalle tosin löysi oman intohimonsa, ts kirjoittamisen ja hän hankkikin kirjoittamisella myöhemmin erittäin hyvin.
D3-vitamiinia kourakaupalla kitusiin niin johan alkaa homma pelittää?
Vicki Welsh
14 tuntia sitten
I did an experiment on myself a few years ago and raised my vD supplementation from 5000/day to 30,000 per day. Increased 5000 every 2 weeks until I reached 30,000 daily. Stayed on 30,000 until blood levels reached 185. The backed off to 10,000 - 15,000, depending on sun exposure. Optimum blood level for me is 125. Through that 4 month experiment I permanently cured asthma, TMJ, esophageal spasms, knee pain, lower back pain. Vastly improved allergies, eczema, stamina, exercise tolerance and sleep quality. I kept a journal and 20,000 units was where I really saw benefits kick in. At 30,000 I felt like I could conquer the world. So much energy!
Suomalainen suositus on 10 mikrogrammaa eli 400 IU 🤣
Sen (lääketeollisuus) lauluja laulat (lääketiede) kenen leipää syöt?
Olen niin poikki, etten jaksa laittaa itselleni ruokaa ja siitä huolimatta olen lähdössä teho-osastolle töihin. Syön sitten eineksiä.
Eli voisin jäädä kotiin makaamaan.
Aapeelle siis vastaus että ei muutkaan voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt olikin kyse siitä, onko ok, että ap makoilee kotona ja nostelee tukia, kun työelämä ei maistu.
Rahasta on tietysti kysymys, niin se oli Kalle Päätalonkin aikana. Kalle tosin löysi oman intohimonsa, ts kirjoittamisen ja hän hankkikin kirjoittamisella myöhemmin erittäin hyvin.
Maistuiko ap:lle muukaan elämä? Lääkärissä pitäisi katsoa, onko joku sairaus, joka vie elinvoiman.
Vierailija kirjoitti:
Muuten menisin heti töihin, mut kun en osaa mitään ja olen huono kaikessa.
Tyhmäkin olen kuulemma....... ja ruma. Laiskaksikin haukkuvat kylillä.
Mikä neuvoksi?
Kaivaudu syvemmälle peiton alle, mieluummin sinne patjan alle ja pysy siellä muutama viikko.
Seuraava neuvo tulee kolmen viikon päästä.
Ei ole pakko. Voit esim. tappaa ittes niin pääset ikuiseen lepoon.
Vierailija kirjoitti:
Olen niin poikki, etten jaksa laittaa itselleni ruokaa ja siitä huolimatta olen lähdössä teho-osastolle töihin. Syön sitten eineksiä.
Toivoisin, ettet menisi. Tapat vielä jonkun. Terveysalan ammattilaisena luulisi olevan jotain tajua ihmisen rajallisuudesta ja avun hakemisesta.
Itse olen maksanut veroja sairaslomaa edeltävien 10 vuoden aikana yli 200 000 e ja se on enemmän kuin moni maksaa koko elämässään. Terapeutti sanoi lohduttavasti, että nyt on aika lopettaa sinnittely, hyvinvointivaltion kuuluu koskea myös minua, muutakin kuin maksajan roolissa.
Vierailija kirjoitti:
D3-vitamiinia kourakaupalla kitusiin niin johan alkaa homma pelittää?
Vicki Welsh
14 tuntia sitten
I did an experiment on myself a few years ago and raised my vD supplementation from 5000/day to 30,000 per day. Increased 5000 every 2 weeks until I reached 30,000 daily. Stayed on 30,000 until blood levels reached 185. The backed off to 10,000 - 15,000, depending on sun exposure. Optimum blood level for me is 125. Through that 4 month experiment I permanently cured asthma, TMJ, esophageal spasms, knee pain, lower back pain. Vastly improved allergies, eczema, stamina, exercise tolerance and sleep quality. I kept a journal and 20,000 units was where I really saw benefits kick in. At 30,000 I felt like I could conquer the world. So much energy!
Suomalainen suositus on 10 mikrogrammaa eli 400 IU 🤣
Sen (lääketeollisuus) lauluja laulat (lääketiede) kenen leipää syöt?
Ei sitä purkista kannata kesällä ottaa kun aurinkoisena päivänä voi saada jopa 25 000 IU per vuorokausi! Se tietysti edellyttää auringossa oleskelua mutta masentuneelle se ei taida maistua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin on. Nämä ikuisessa oravanpyörässä olevat ovat toki kateellisia ja yrittävät painostaa ja haukkua sinua mutta heistä ei tarvitse välittää. Ovat osa järjestelmää joka on ohjelmoinut heidät vähän kuin tuotantoeläimet tiettyä tehtävää varten. Kukaan ei työnteolla ole rikastunut eikä tule rikastumaankaan.
Tuntuuhan tuo vähän painavan omaa tuntoa. Miltähän tuntuu katsoa, kun äidit aamulla kuljettavat lapsiaan päivähoitoon ja menevät itse jonnekin kaupan kassalle töihin, että ap-llekin riittäisi evästä ja makkaraa leivän päälle, vaikkei vaivaudu edes sängystä nousemaan aamulla.
Kai tämä provo on.
Itse en voisi olla tuollainen lammas. Viedä aamulla kiukuttelevaa ja rääkyvää ipanaa päiväkotiin ja painella siitä itse matalapalkka-kassahommiin kahdeksaksi tunniksi, missä asiakkaat kiukuttelevat ja kaatavat henk.koht.paskansa kassan päälle. Hui hemmetti!
Mielummin lammas kuin loinen joka kuukausittain lähettelee kelalle kaikki tilitietonsa ja ruikuttaa rahaa.
Täsmälleen näin, hyvin sanottu.
"Kelan hommissa" olo on rankkoo puuhaa. Tarkkana pitää olla. Ainakin muutama tunti menee joka kuukausi.
Ja ette nyt ota huomioon, että tässä työllistän lappujeni lähettelyllä monta ihmistä. Kelalla, sossussa, työkkärissä, terveydenhuollossa......
Minähän olen tässä itseasiassa työnantaja.
Vastuu ja huoli painaa minullakin noista virkailijoista. Heilläkin voi olla lapsia ja asuntolainaa. Kuinka heidän käy jos minä menisin tässä nyt äkkiä töihin ja en laittelisi enää lappuja heille?
Ajatelkaapas sitä.
Vierailija kirjoitti:
OMG! 🤢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni nauttii työstään. Jotkut tekisi sitä vaikka ilman palkkaa.
No etsi ap sitten työ josta nautit.
Olen etsinyt, mutta ei löytynyt.
Olen jo 35
ap
Onko sinulla mitään koulutusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten menisin heti töihin, mut kun en osaa mitään ja olen huono kaikessa.
Tyhmäkin olen kuulemma....... ja ruma. Laiskaksikin haukkuvat kylillä.
Mikä neuvoksi?
Maistuuko kalja?
Jos tarjoat niin toki. Minulla ei ole rahaa kaljoihin. Kun olen niin huono ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli työ ei olekaan enää itsessään niin arvokasta, kuten usein väitätte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tämä provo on.
Mielummin lammas kuin loinen joka kuukausittain lähettelee kelalle kaikki tilitietonsa ja ruikuttaa rahaa.
Täsmälleen näin, hyvin sanottu.
"Kelan hommissa" olo on rankkoo puuhaa. Tarkkana pitää olla. Ainakin muutama tunti menee joka kuukausi.
Ja ette nyt ota huomioon, että tässä työllistän lappujeni lähettelyllä monta ihmistä. Kelalla, sossussa, työkkärissä, terveydenhuollossa......
Minähän olen tässä itseasiassa työnantaja.
Vastuu ja huoli painaa minullakin noista virkailijoista. Heilläkin voi olla lapsia ja asuntolainaa. Kuinka heidän käy jos minä menisin tässä nyt äkkiä töihin ja en laittelisi enää lappuja heille?
Ajatelkaapas sitä.
Kuulostat tuossa "viisastelussasi" omalta 14 v teiniltäni, et suinkaan aikuiselta ihmiseltä.
Inttää, inttää vain aivan inttämisen ilosta :D
Mikä on jaksamattomuuden taustalla? Masennus, joku muu sairaus? Vai se että biletetään tai pelataan yömyöhään ja sitten nukutaan puoilille päiville? Ensimmäinen on jotenkin hyväjsyttävä syy, jälkimmäiset ei.
Ei todellakaan, sinä edes tuskin osallistut maksutalkoisiin