Onko OK elää työttömänä tukien varassa, jos ei yksinkertaisesti vain jaksa käydä töissä ja herätä aikaisin aamulla?
Jokainen työ on vain tuntunut ylitsepääsemättömän uuvuttavalta ja liian aikaavievältä sekä stressaavalta.
Ja aina tuntuu että haluaisin vain jäädä sänkyyn nukkumaan kun pitäisi töihin lähteä.
Onko tällaisessa tilanteessa OK olla työtön ja elää tuilla?
Kommentit (719)
Ei ole ok, mutta itsekin haaveilen tuosta nyt 25 vuoden työuran jälkeen. Senttiäkään ei ole tältä yhteiskunnalta tullut tukia koko aikana ja ajattelen, että hittoako minä raadan pienellä palkalla maksamassa toisten lapsilisiä tai työttömänä oloa ym.
Että jospa antajapuolelta siirtyisin ottajaksi. Nyt on minun vuoro nyhtää hyöty muista.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Minäkään en jaksaisi käydä töissä, oikeastaan haluan lähinnä vaan nukkua ja kuolla. Silloin kun olen työttömänä tai saikulla, niin olen onnellinen ja energinen, joten ei ole kyse mistään masennuksestakaan. Kaikki ihmiset eivät vaan pysty tekemään kokopäivätyötä.
Mikä tässä nyt alapeukuttajien mielestä on väärin?
Minusta on ok jos tyytyy sellaiseen elämään ja tulotasoon. Kun järjestelmä tuon mahdollistaa niin on se minun puolestani ok. Eipä sillä sen kummempaa väliä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmisellä on päässä vikaa jos pystyy makaamaan vuodesta toiseen työttömänä kotona.
Ei se kuule ole välttämättä vapaaehtoinen valinta.
NIin, varmaan noista Suomen 250 000 työttömästä on 50 000 oikeastikin työkyvytöntä. Sekin on kyllä jo helvetin paljon. Mutta lopuille olisi parempi keksiä jotain töitä ennemmin kuin raahata ulkomailta porukkaa töihin.
Tietenkin on. Nämä ikuisessa oravanpyörässä olevat ovat toki kateellisia ja yrittävät painostaa ja haukkua sinua mutta heistä ei tarvitse välittää. Ovat osa järjestelmää joka on ohjelmoinut heidät vähän kuin tuotantoeläimet tiettyä tehtävää varten. Kukaan ei työnteolla ole rikastunut eikä tule rikastumaankaan.
Se on ihan ok jos olet opiskelija ja valmistut jossain määräajassa ammattiin jonka seurauksena saat töitä / olet tulevaisuudessa veronmaksaja.
Vierailija kirjoitti:
On ok jos et nosta tukia.
Nämä tuet ovat lakisääteisiä ja kuuluvat ap:lle. Totta kai on ok. Teidän työnorjien kateus vapaita kohtaan on naurettavaa. Raatakaa, itse nautin työeläkkeestä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä itse ajattelet? kirjoitti:
Onko sinun mielestäsi? Voimmeko kaikki tehdä niin?
Ei kaikilla ole tuollaista...Suurin osa käy töissä...Typerää aina vetää tuo kortti esiin.
ap
Mene illalla ajoissa nukkumaan! Ole petissä klo 22, ota vaikka alkuun melatoniinia avuksi, että saat unirytmisi kuntoon. Kaikki älyhärpäkkeet pois ennen nukkumaan menoa.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin on. Nämä ikuisessa oravanpyörässä olevat ovat toki kateellisia ja yrittävät painostaa ja haukkua sinua mutta heistä ei tarvitse välittää. Ovat osa järjestelmää joka on ohjelmoinut heidät vähän kuin tuotantoeläimet tiettyä tehtävää varten. Kukaan ei työnteolla ole rikastunut eikä tule rikastumaankaan.
Loisikaa omillanne, jos työ ei maistu!
On OK, jos olet entinen kansanedustaja. Ei tarvitse paljon töitä haeskella muutamaan vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahhah tottakai tuet nostetaan. Kateus kateus...
Vierailija kirjoitti:
Ihminen, joka ei halua opiskella, tehdä työtä ja elättää itsensä ja perheensä, on kyllä aika kieroon kasvanut. Kotilasvatus mennyt pahasti pieleen.
No luuletko tälläisellä ihmisellä olevan perhettä... Päivät menevät todennäköisesti kaljan kittaamisen ja runkkaamisen parissa. Siinäpä hukkaa elämänsä 😊
Minun mielestä tuo on ok, jos asut jossain edullisessa n. 20 neliön kämpässä kaukana kasvukeskuksista ja nostat minimimäärän tukia. Ja sitten on kyllä turha itkeä, kun koskaan ei pääse reissuihin jne. Tuet pitäisi jakaa erikseen kahteen kategoriaan. Enemmän niille, jotka tekevät kaikkensa työllistyäkseen ja ihan muutama satanen niille, jotka eivät 'jaksa herätä aamulla töihin kun laiskottaa'.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuuhan tuo vähän painavan omaa tuntoa. Miltähän tuntuu katsoa, kun äidit aamulla kuljettavat lapsiaan päivähoitoon ja menevät itse jonnekin kaupan kassalle töihin, että ap-llekin riittäisi evästä ja makkaraa leivän päälle, vaikkei vaivaudu edes sängystä nousemaan aamulla.
Kai tämä provo on.
Mitä itse ajattelet? kirjoitti:
Onko sinun mielestäsi? Voimmeko kaikki tehdä niin?
Ei, ette te kaikki voi tehdä niin. Jokainen on oman onnensa seppä ja sitä rataa. Kuka on lammas ja kuka nukkuu pitkään aamuisin. Elämä on valintoja ja sillä lailla. Minusta on ihan ok että sinä käyt työssä jotta me fiksummat saadaan nukkua pitkään aamuisin. Sinä koet ylemmyyttä työssä käymisestäsi, minä en paljon työssä käymistä ajattele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuuhan tuo vähän painavan omaa tuntoa. Miltähän tuntuu katsoa, kun äidit aamulla kuljettavat lapsiaan päivähoitoon ja menevät itse jonnekin kaupan kassalle töihin, että ap-llekin riittäisi evästä ja makkaraa leivän päälle, vaikkei vaivaudu edes sängystä nousemaan aamulla.
Kai tämä provo on.
En usko, että on provo. Kuka ei nostaisi tukea, johon on oikeutettu. Näin eläkeläisenä nautin näistä arkipäivistä, kun moni kiirehtii töihin. Selaan kännyä ja syön hyvän aamupalan ja sitten miehen kanssa kauppaan. Ei voi valittaa. Parasta aikaa elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tämä provo on.
Itse en voisi olla tuollainen lammas. Viedä aamulla kiukuttelevaa ja rääkyvää ipanaa päiväkotiin ja painella siitä itse matalapalkka-kassahommiin kahdeksaksi tunniksi, missä asiakkaat kiukuttelevat ja kaatavat henk.koht.paskansa kassan päälle. Hui hemmetti!