Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älä tuppaudu illanviettoporukkaan, jos sinua ei erikseen pyydetä

Vierailija
14.05.2023 |

Minulla on eräs tällainen kaveri, joka satunnaisesti yrittää tuppautua mukaan, jos olen sopinut illanvietosta joidenkin muiden kanssa. Tämä on todella kiusallista. On tympeä sanoa päin naamaa, että ei käy, koska muutoin kyseessä on ihan hyvä tyyppi. En vain voi muiden puolesta luvata tuollaista asiaa ja jos näen esim työkavereita, niin en oleta kenenkään heistäkään tuovan mukaan ketään "ringin ulkopuolista tyyppiä". Älkää siis yrittäkö tunkea mukaan edes vihjailujen tasolla, jos ei teille sitä erikseen ehdoteta. Se asettaa toisen ihmisen todella epäkiitolliseen tilanteeseen.

Kommentit (584)

Vierailija
41/584 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit tunkee vaikka toisten kotiin väkisin. Perseensikiöillä ei ole kykyä hävetä mitään.

Maailma olisi ihana paikka ilman tunkeilijoita. Häpeä narsisti, sua ei kaivata missään.

Vierailija
42/584 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosia sitten nuorena sinkkuna oli lähdössä kaverini kanssa etelänlomalle ulkomaille.

Mun toinen kaveri ihan muina naisina ilmoitti tulevansa mukaan.

Kiusallista. Sinne se sitten tuli. En kehdannut kieltää.

No tapahtuiko sitten jotain ihan kauhean hirveää, kun kaveri oli messissä reissussa?

Sen piri olla mun ja mun parhaan kaverin reissu, jossa oltaisiin syvennetty välejä entisestään. Oltiin hyvin läheisiä. Sinkkuja molemmat.

Tuo kolmas oli vaan mun kaveri. Se oli harmillista sille mun parhaalle kaverille, kun hänelle lähes Tuntematon tuli mukaan

Sitä en ymmärrä, miksi ei voi vaan sanoa sille kaverille tätä "Hei, ollaan lähdössä kaksistaan reissuun eikä haluta ottaa muita mukaan, kun matkan tarkoitus on syventää meidän suhdetta." Siinä.

Olenkohan jonkinlainen autisti, kun en vaan ymmärrä näitä tilanteita, joissa ihmiset ei millään kykene suoraan kommunikaatioon ja sitten passiivisaggressiivisesti harmittelevat asiaa vuosikausia?

Olen se, jonka reissuun tunki kolmas.

En osannut sanoa vastaan. En osannut toimia. Tuo mukaan tunkenut teki sen jotenkin niin itsevarman röyhkeästi.

En muista tarkkaan, mutta kun kuuli mun lähtevän kamuni kanssa, niin hän kohta kertoi myös varanneensa matkan samaan paikkaan ja samaan hotelliin samaan aikaan. Miten tuollaisen voi estää. Onneksi sentään oli eri huoneessa, mutta meidän kanssa tietty oli koko matkan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/584 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei saa tulla mukaan? Ei minua aikanaan haitannut, silloin siis kun kävin vielä baareissa, jos ystäväni pyysi mukaan vielä jonkun toisen kaverin (en siis tuntenut tätä ihmistä entuudestaan). Mukavaa oli. On niin kuppikuntaista ja suomalaista ajattelua, ettei kukaan porukkaan kuulumaton vaan saa tulla tähän meidän porukkaan.

Vierailija
44/584 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosia sitten nuorena sinkkuna oli lähdössä kaverini kanssa etelänlomalle ulkomaille.

No tapahtuiko sitten jotain ihan kauhean hirveää, kun kaveri oli messissä reissussa?

Sen piri olla mun ja mun parhaan kaverin reissu, jossa oltaisiin syvennetty välejä entisestään. Oltiin hyvin läheisiä. Sinkkuja molemmat.

Tuo kolmas oli vaan mun kaveri. Se oli harmillista sille mun parhaalle kaverille, kun hänelle lähes Tuntematon tuli mukaan

Sitä en ymmärrä, miksi ei voi vaan sanoa sille kaverille tätä "Hei, ollaan lähdössä kaksistaan reissuun eikä haluta ottaa muita mukaan, kun matkan tarkoitus on syventää meidän suhdetta." Siinä.

Olenkohan jonkinlainen autisti, kun en vaan ymmärrä näitä tilanteita, joissa ihmiset ei millään kykene suoraan kommunikaatioon ja sitten passiivisaggressiivisesti harmittelevat asiaa vuosikausia?

En osannut sanoa vastaan. En osannut toimia. Tuo mukaan tunkenut teki sen jotenkin niin itsevarman röyhkeästi.

En muista tarkkaan, mutta kun kuuli mun lähtevän kamuni kanssa, niin hän kohta kertoi myös varanneensa matkan samaan paikkaan ja samaan hotelliin samaan aikaan. Miten tuollaisen voi estää. Onneksi sentään oli eri huoneessa, mutta meidän kanssa tietty oli koko matkan.

Ahdistavaa. Ehkä opit tuosta että jatkossa puhut suoraan.

Me varattiin miehen kanssa viime syksynä reissu, ja työkaverini ilmoitti sitten innoissaan että he tulevat sitten miehensä kanssa samaan aikaan samaan hotelliin; ihanaa viettää viikko porukassa etelän lämmössä! Itse en ole siis tavannut hänen miestään koskaan, eikä mieheni koskaan heistä kumpaakaan. Onneksi homma kosahti luontevasti siihen ettei työkaveri saanut lomaa samaan ajankohtaan.

Kyllä se aika sanattomaksi veti.

Vierailija
45/584 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli : me ei leikitä sun kanssa. Sulla tais jo kouluaikoina olla vaikeaa ottaa ketään sun ketjuun ..

Vierailija
46/584 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka hänellä oli tiedossa kaikki noin tarkasti

Vierailija
47/584 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen ihminen kyllä haistaa ja tajuaa jos ei ole tervetullut mukaan. Ilkeitten ihmisten jutut menee ihon alle.

Vierailija
48/584 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei saa tulla mukaan? Ei minua aikanaan haitannut, silloin siis kun kävin vielä baareissa, jos ystäväni pyysi mukaan vielä jonkun toisen kaverin (en siis tuntenut tätä ihmistä entuudestaan). Mukavaa oli. On niin kuppikuntaista ja suomalaista ajattelua, ettei kukaan porukkaan kuulumaton vaan saa tulla tähän meidän porukkaan.

Höpö höpö. Ei ole mitenkään juuri suomalainen ilmiö että ihmisillä on elämässään erillisiä sosiaalisia piirejä. Niiden sekoittuminen on tietyissä tilanteissa täysin ok ja hauskaakin, mutta tervepäinen ihminen ymmärtää että kaikki kutsut eivät aina koske itseä.

Vierailija
49/584 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä koko ongelmahan perustuu siihen, että ap kertoo menoistaan. Jos et halua tuota kaveria mukaan, älä kerro mihin olet menossa ja kenen kanssa.

Vierailija
50/584 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalainen ongelma on se, että ei uskalleta sanoa toiselle, että sori, mutta tälle matkalle/illanviettoon ei mahdu muita mukaan, (koska....)" Ihankuin siirrettäisiin toiseen omia epävarmuuksia ja pelättäisiin ennakolta jotain, mitä ei ehkä ole edes olemassa, kuten vaikkapa toisen loukkaantumista.

Kyllähän jokainen ymmärtää (tai no... jokainen psyykkisesti terve), että illanviettoja on erilaisissa porukoissa. JA että niistä VOI puhua niillekin, joita kutsu ei koske.

En minäkään kutsu työkavereita esim. tätini nimipäiväkahveille, vaan sinne kutstutaan sukulaisia, tai sitten työpaikan kesäillan viettoon kutsutaan milloin vain sinkkuja, milloin vain heitä, jotka olivat samassa työvuorossa silloin kun helvetin portit aukesivat/mikä ikinä teema illanvietolla sitten onkaan.

Vierailija
51/584 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne olette seuraavan kerran suunnittelemassa illanviettoja. Paikat ja kellonajat? Myös tuntomerkit olisi hyvä. Olen se lihava keski-ikäinen mies, jolla päällä musta T-paita, jossa teksti "Ärsyttävä".

Vierailija
52/584 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin missä hän ilmaisee halunsa tulla mukaan?

No ihan puhelimen välityksellä puhumalla tai vaikkapa whatsapp-viesteillessä. Noilla sitä nykyään pääsääntöjään kommunikoidaan.

Ap

No, mistä hän tietää menoistasi? Miksi kerrot, jos et halua mukaan? :D

No en tietty kerrokaan, ennen kuin vasta sitten, kun hän on itse ehdottanut minulle illan viettoa. Siinä vaiheessa totean, että olen sopinut muuta, mutta hän pyrkii saamaan itsensä mukaan iltamaan. Kyselee esim, että mihin baariin kenties menemme ja hän voisi sitten tulla sinne samaan paikkaan myös jne. Joskus kysyy ihan suoraan päästä porukkaan mukaan. Ei siis edes tunne muita tästä porukasta ja muutkaan ei raahaa sinne muita kavereitaan mukaan.

Ap

Aikuinen asettaa itse omat rajansa. Opettele sanomaan ei. Joku ehkä suuttuu, mutta minkäpä sille voi.

Vierailija
53/584 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli : me ei leikitä sun kanssa. Sulla tais jo kouluaikoina olla vaikeaa ottaa ketään sun ketjuun ..

Aikuinen ihminen ymmärtää että jokainen ihminen maailmassa ei halua joka ikinen hetki leikkiä juuri hänen kanssaan. Välillä voi haluta leikkiä muidenkin kanssa.

Mihin tässä kaikkiovatkavereitakeskenäänjatervetulleitakaikkialle-logiikassa vedetään raja? Onko teidän joulupöytä avoinna myös työkavereille ja heidän lapsilleen? Entä kun menet puolisosi kanssa ravintolaan juhlimaan vuosipäivää, kutsutteko myös puolison harrastuskaverit paikalle?

Vierailija
54/584 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ihmetellään miksi Suomessa kärsitään niin paljon yksinäisyydestä.

Vierailija
55/584 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten ihmetellään miksi Suomessa kärsitään niin paljon yksinäisyydestä.

Yksinäisyys on subjektiivinen kokemus. Osa kokee olevansa yksinäisiä esimerkiksi parisuhteessa ollessaan.

Mahtaako sen yksinäisyyttä kokevan ahdistus helpottua, kun hän tuppautuu mukaan johonkin työporukan illanviettoon? Vai kokeeko hän siellä ulkopuolisuutta?

Vierailija
56/584 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLET PIKKU LAPSI !täys järkknen Aikuinen ei käyttädy noin!

Tuo on kiusaamista ala- aste ikäiseltä tytöltä!

Eikä tuo ole sinun ksvereisi kun tietää mitä peliä sä pelaat hänen selkänsä takana kirjoittelet häneltä salaa Vauva keskustelu palstalle!

Vierailija
57/584 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OLET PIKKU LAPSI !täys järkknen Aikuinen ei käyttädy noin!

Tuo on kiusaamista ala- aste ikäiseltä tytöltä!

Eikä tuo ole sinun ksvereisi kun tietää mitä peliä sä pelaat hänen selkänsä takana kirjoittelet häneltä salaa Vauva keskustelu palstalle!

Kiusaamista, kun ei anna yhden kaverin sanella koko sosiaalisen elämän kuvioita?

Kaikkea sitä kuulee.

Vierailija
58/584 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oliko se nyt niin kamalaa hänelle ja loma meni pilalle? Olin lähdössä kaverin kanssa lomalle ja hän kysyi voisiko hänen kaverinsa tulla mukaan myös. Ajattelin, että sehän on mukavaa, kun on enemmän porukkaa ja tutustuu uuteen ihmiseen.

Vierailija
59/584 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistavaa. Ehkä opit tuosta että jatkossa puhut suoraan.

Me varattiin miehen kanssa viime syksynä reissu, ja työkaverini ilmoitti sitten innoissaan että he tulevat sitten miehensä kanssa samaan aikaan samaan hotelliin; ihanaa viettää viikko porukassa etelän lämmössä! Itse en ole siis tavannut hänen miestään koskaan, eikä mieheni koskaan heistä kumpaakaan. Onneksi homma kosahti luontevasti siihen ettei työkaveri saanut lomaa samaan ajankohtaan.

Kyllä se aika sanattomaksi veti.

No joo outoa käytöstä, mutta outoa myös, että kerrot työkaverillesi noin tarkkaan lomasuunnitelmasi.

Vierailija
60/584 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suomalainen ongelma on se, että ei uskalleta sanoa toiselle, että sori, mutta tälle matkalle/illanviettoon ei mahdu muita mukaan, (koska....)" Ihankuin siirrettäisiin toiseen omia epävarmuuksia ja pelättäisiin ennakolta jotain, mitä ei ehkä ole edes olemassa, kuten vaikkapa toisen loukkaantumista.

Kyllähän jokainen ymmärtää (tai no... jokainen psyykkisesti terve), että illanviettoja on erilaisissa porukoissa. JA että niistä VOI puhua niillekin, joita kutsu ei koske.

En minäkään kutsu työkavereita esim. tätini nimipäiväkahveille, vaan sinne kutstutaan sukulaisia, tai sitten työpaikan kesäillan viettoon kutsutaan milloin vain sinkkuja, milloin vain heitä, jotka olivat samassa työvuorossa silloin kun helvetin portit aukesivat/mikä ikinä teema illanvietolla sitten onkaan.

On eri asia viettää aikaa baarissa kuin jonkun kotona tai muussa suljetussa tilassa.

Ja monesti ne löytää illanviettoseuraa, jotka on itse aktiivisia. Että sikäli ymmärrän tuota kaveria.

Ap on ilmeisesti tiiviisti yhteydessä tuohon kaveriin, joten kaveri olettaa, että ap haluaa viettää aikaa hänen kanssaan. Ei tuossa auta muu kuin että ap:n täytyy ottaa etäisyyttä tai olla kertomatta koska menee ja minne. Tai kertoa, että ovat suunnitelleet illanvieton vain tietylle porukalle, mutta että ap haluaisi seuraavana viikonloppuna lähteä tämän kaverin kanssa baariin. Asiat voi sanoa ystävällisestikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi