Älä tuppaudu illanviettoporukkaan, jos sinua ei erikseen pyydetä
Minulla on eräs tällainen kaveri, joka satunnaisesti yrittää tuppautua mukaan, jos olen sopinut illanvietosta joidenkin muiden kanssa. Tämä on todella kiusallista. On tympeä sanoa päin naamaa, että ei käy, koska muutoin kyseessä on ihan hyvä tyyppi. En vain voi muiden puolesta luvata tuollaista asiaa ja jos näen esim työkavereita, niin en oleta kenenkään heistäkään tuovan mukaan ketään "ringin ulkopuolista tyyppiä". Älkää siis yrittäkö tunkea mukaan edes vihjailujen tasolla, jos ei teille sitä erikseen ehdoteta. Se asettaa toisen ihmisen todella epäkiitolliseen tilanteeseen.
Kommentit (584)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin missä hän ilmaisee halunsa tulla mukaan?
No ihan puhelimen välityksellä puhumalla tai vaikkapa whatsapp-viesteillessä. Noilla sitä nykyään pääsääntöjään kommunikoidaan.
Ap
No, mistä hän tietää menoistasi? Miksi kerrot, jos et halua mukaan? :D
No en tietty kerrokaan, ennen kuin vasta sitten, kun hän on itse ehdottanut minulle illan viettoa. Siinä vaiheessa totean, että olen sopinut muuta, mutta hän pyrkii saamaan itsensä mukaan iltamaan. Kyselee esim, että mihin baariin kenties menemme ja hän voisi sitten tulla sinne samaan paikkaan myös jne. Joskus kysyy ihan suoraan päästä porukkaan mukaan. Ei siis edes tunne muita tästä porukasta ja muutkaan ei raahaa sinne muita kavereitaan mukaan.
Ap
Iltamaan?!? onks tää nyt 12v. vai 62v.
umpityhmä joka tapauksessa
Olen 65v enkä puhu iltamista. Niistä puhuivat isovanhempieni ikäluokka, syntyneet 1887 ja 1906. Taitaa olla nuorison suosima uusvanha muotisana.
Vierailija kirjoitti:
Tää aloitus kertoo tasa tarkkaan, miksi suomalaisista ei koskaan kasva yhtenäistä menestyvää kansaa. Eivät osaa minglata ja tutustuttaa toisia toisille, jotta syntyisi hyviä verkostoja.
Ai mistä ne menestyjät Suomessa sitten on peräisin?
Niin mistäkö?
Enimmäkseen Saksasta, Hollannista, Skotlannista.
Lukekaa historianne ja oppikaa siitä jotain jos ette halua jäädä luolaihmisiksi.
Ja ihan Suomenkin menestyjille tämä on yhteinen piirre. Verkostoituminen, mikä kattaa myös omien verkostojen tarjoamisen muille. Se on ihan kaikkien etu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosia sitten nuorena sinkkuna oli lähdössä kaverini kanssa etelänlomalle ulkomaille.
Mun toinen kaveri ihan muina naisina ilmoitti tulevansa mukaan.
Kiusallista. Sinne se sitten tuli. En kehdannut kieltää.
No tapahtuiko sitten jotain ihan kauhean hirveää, kun kaveri oli messissä reissussa?
Sen piri olla mun ja mun parhaan kaverin reissu, jossa oltaisiin syvennetty välejä entisestään. Oltiin hyvin läheisiä. Sinkkuja molemmat.
Tuo kolmas oli vaan mun kaveri. Se oli harmillista sille mun parhaalle kaverille, kun hänelle lähes Tuntematon tuli mukaan
Sitä en ymmärrä, miksi ei voi vaan sanoa sille kaverille tätä "Hei, ollaan lähdössä kaksistaan reissuun eikä haluta ottaa muita mukaan, kun matkan tarkoitus on syventää meidän suhdetta." Siinä.
Olenkohan jonkinlainen autisti, kun en vaan ymmärrä näitä tilanteita, joissa ihmiset ei millään kykene suoraan kommunikaatioon ja sitten passiivisaggressiivisesti harmittelevat asiaa vuosikausia?
Olen se, jonka reissuun tunki kolmas.
En osannut sanoa vastaan. En osannut toimia. Tuo mukaan tunkenut teki sen jotenkin niin itsevarman röyhkeästi.
En muista tarkkaan, mutta kun kuuli mun lähtevän kamuni kanssa, niin hän kohta kertoi myös varanneensa matkan samaan paikkaan ja samaan hotelliin samaan aikaan. Miten tuollaisen voi estää. Onneksi sentään oli eri huoneessa, mutta meidän kanssa tietty oli koko matkan.
Ahdistavaa. Ehkä opit tuosta että jatkossa puhut suoraan.
Me varattiin miehen kanssa viime syksynä reissu, ja työkaverini ilmoitti sitten innoissaan että he tulevat sitten miehensä kanssa samaan aikaan samaan hotelliin; ihanaa viettää viikko porukassa etelän lämmössä! Itse en ole siis tavannut hänen miestään koskaan, eikä mieheni koskaan heistä kumpaakaan. Onneksi homma kosahti luontevasti siihen ettei työkaveri saanut lomaa samaan ajankohtaan.
Kyllä se aika sanattomaksi veti.
No joo outoa käytöstä, mutta outoa myös, että kerrot työkaverillesi noin tarkkaan lomasuunnitelmasi.
Tarkkaan ja tarkkaan. Vastailin kysymyksiin.
-Varattiin Sepon kanssa reissu Andorraan.
-Vai niin, kuulostaa kivalta, koskas meinaatte mennä?
-Ensi kuun alussa.Myöhemmin tuli viesti että minnepäin Andorraa ja mihin hotelliin. Vastasin, ja sitten tulikin jo ilmoitus yhteislomasta. :D
Mulle ei ole ikinä tullut mieleen että tarkkoja lomasuunnitelmia pitäisi jotenkin piilotella työkavereilta. Tai muiltakaan.
No nyt tiedät. Kell' onni on, onnen kätkeköön.
No en aio sitä kyllä jatkossakaan tehdä. Tuntuisi hassulta valehdella tai pimittää ihan tavallisia asioita kysyttäessä. :D
No erikoista kuulustelua tuollainen. Voihan sitä sanoa vaikka että en nyt muista mikä hotelli ja vaihtaa puheenaihetta. Tai kysyä suoraan että miksi hotellin nimi kiinnostaa. Mikä velvollisuus on tuollaiseen tenttaamiseen vastata? Ei mikään. Omat rajat, omat rajat!
Vierailija kirjoitti:
Ap on ainakin ihminen, johon minä en halua tutustua.
nämä ihmiset kuten ap on kontrolloijia. Yrittäävät kontrollin kautta hallita muita. ja hyvin narsisitisia ja kuvittelee että maailma pyörii häen ympärillään.
Tuokin yksi joka LUULI että se työkaveri oli tunkemassa samaan hotelliin ja lomakohteeseen JUURI HÄNEN perässään. Eiköhän se ollut vaan hakenut kokoajan hyvää lomapaikkaa, ja sai idean kun kuuli kaverin lomakohteesta. Sattui vaan buukkaamaan samaan hotelliin sitten. Yrittäkää nyt ymmärtää ettei suomessa ole kovin monia toimivia luotettavia matkanjärjestäjiä ja heillä vain kourallinen lomakohteita, hotellit on buukattu jo kauan sitten täyteen. Se että osuitte samaan hotelliin on sattuma. Eikä he taatusti olisi teidän perässä roikkuneet lomallaan. Mutta kivahan se on kuvitella niin, että kaikki seuraa sua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosia sitten nuorena sinkkuna oli lähdössä kaverini kanssa etelänlomalle ulkomaille.
No tapahtuiko sitten jotain ihan kauhean hirveää, kun kaveri oli messissä reissussa?
Sen piri olla mun ja mun parhaan kaverin reissu, jossa oltaisiin syvennetty välejä entisestään. Oltiin hyvin läheisiä. Sinkkuja molemmat.
Tuo kolmas oli vaan mun kaveri. Se oli harmillista sille mun parhaalle kaverille, kun hänelle lähes Tuntematon tuli mukaan
Tän ymmärrän, koska oikeesti tunnelma muuttuu täysin jos mukana on joku jota ei tunne vs. jos mukana on vaan pari ihmistä jotka on tuntenut iät ja ajat. Jos haluaa mennä rentoutumaan lomalle niin se ylimääräinen on valitettavasti rasite. Ja sen tyypin joka tuntee molemmat täytyy toimia jonain välikätenä kahden muun välillä.
Näin ainakin itse introverttinä kokisin. Illanvietot sensijaan ei oo niin iso juttu, paitsi jos haluan olla vain yhden parhaan kaverini kanssa. Jos isomman porukan niin sitten kyllä todennäköisesti mukaan mahtuu. Mutta jos mulla olisi kaveri jolla ei ole muita ystäviä järjestäisin meille kyllä kahdestaankin yhteisiä illanviettoja!
Vierailija kirjoitti:
Minäkin pidän visusti huolen, etten joudu jakamaan tuon kaltaisen ihmisen kanssa yhtään ylimääräistä.
Maija ja Raija leikki hiekkalaatikolla. Hilja tuli ja sanoi mäkin tahon leikkiä. Maija sanoi: et saa kun me leikitää kahestaan ja sä oot iha tyhmä! Hilja tuli kuitenkin ja vei Raijan Maijalta omaksi ystäväkseen. Siitäs sai pikku Maija! Nyt Maija istuu yksin eikä kukaan ota häntä leikeihin.
Olen itse sellainen joka tulee monenlaisten kanssa toimeen mutta näen kyllä että yksikin kaverini ei varmastikaan jaksaisi kuunnella toista kaveriani, ja ilmapiiri olisi kiusallinen. :D Heillä hyvin erilaiset arvot... molemmat myös kovia väittelemään ja vänkäämään.
Mulle riittää että huomioin kaikkia kavereitani. Mulla on pari ystävää joiden kanssa vietän aikaa lähinnä kahdestaan ja sitten on yksi neljän porukka missä vietän aikaa näiden ihmisten kanssa, koska olemme tulleet tutuiksi samassa koulussa.
En ole kyllä koskaan joutunut tilanteeseen missä joku kaveri änkeää mukaan. Sanon vaan aina että mulla on nyt muuta, ja vastaus on ok. Sovitaan sitten joku toinen päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä en ymmärrä, miksi ei voi vaan sanoa sille kaverille tätä "Hei, ollaan lähdössä kaksistaan reissuun eikä haluta ottaa muita mukaan, kun matkan tarkoitus on syventää meidän suhdetta." Siinä.
Olenkohan jonkinlainen autisti, kun en vaan ymmärrä näitä tilanteita, joissa ihmiset ei millään kykene suoraan kommunikaatioon ja sitten passiivisaggressiivisesti harmittelevat asiaa vuosikausia?
Olen se, jonka reissuun tunki kolmas.
En osannut sanoa vastaan. En osannut toimia. Tuo mukaan tunkenut teki sen jotenkin niin itsevarman röyhkeästi.
En muista tarkkaan, mutta kun kuuli mun lähtevän kamuni kanssa, niin hän kohta kertoi myös varanneensa matkan samaan paikkaan ja samaan hotelliin samaan aikaan. Miten tuollaisen voi estää. Onneksi sentään oli eri huoneessa, mutta meidän kanssa tietty oli koko matkan.
Ahdistavaa. Ehkä opit tuosta että jatkossa puhut suoraan.
Me varattiin miehen kanssa viime syksynä reissu, ja työkaverini ilmoitti sitten innoissaan että he tulevat sitten miehensä kanssa samaan aikaan samaan hotelliin; ihanaa viettää viikko porukassa etelän lämmössä! Itse en ole siis tavannut hänen miestään koskaan, eikä mieheni koskaan heistä kumpaakaan. Onneksi homma kosahti luontevasti siihen ettei työkaveri saanut lomaa samaan ajankohtaan.
Kyllä se aika sanattomaksi veti.
No joo outoa käytöstä, mutta outoa myös, että kerrot työkaverillesi noin tarkkaan lomasuunnitelmasi.
Tarkkaan ja tarkkaan. Vastailin kysymyksiin.
-Varattiin Sepon kanssa reissu Andorraan.
-Vai niin, kuulostaa kivalta, koskas meinaatte mennä?
-Ensi kuun alussa.Myöhemmin tuli viesti että minnepäin Andorraa ja mihin hotelliin. Vastasin, ja sitten tulikin jo ilmoitus yhteislomasta. :D
Mulle ei ole ikinä tullut mieleen että tarkkoja lomasuunnitelmia pitäisi jotenkin piilotella työkavereilta. Tai muiltakaan.
No nyt tiedät. Kell' onni on, onnen kätkeköön.
No en aio sitä kyllä jatkossakaan tehdä. Tuntuisi hassulta valehdella tai pimittää ihan tavallisia asioita kysyttäessä. :D
No erikoista kuulustelua tuollainen. Voihan sitä sanoa vaikka että en nyt muista mikä hotelli ja vaihtaa puheenaihetta. Tai kysyä suoraan että miksi hotellin nimi kiinnostaa. Mikä velvollisuus on tuollaiseen tenttaamiseen vastata? Ei mikään. Omat rajat, omat rajat!
Ei tullut mieleen että hotellin nimen kertominen olisi rajojen rikkomista. Kas kun ei tullut mieleen sekään, että työkaveri keksi tällaisen yhteismatkan minulta (tai mieheltäni) kysymättä. En ole koskaan törmännyt vastaavaan, ja melko todennäköisesti en tule jatkossakaan törmäämään.
Toki olisin sepittänyt jotain ympäripyöreää jos olisin tällaisen extempore-tupladeittimatkan mahdollisuuden haistanut.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jätät kavereita porukan ulkopuolelle? Eikö tuollainen ole tapana lähinnä ala-asteen kiusaamisissa?
Koska eri yhteyksistä tutut ihmiset eivät keksi toisilleen mitään järjellistä sanottavaa.
Minä en raahaa sukelluskavereita mukaan jos menen työkavereiden kanssa kaljalle jne.
Lisäksi se yksi eri porukasta -tuttu tuntisi vain itsensä todella ulkopuoliseksi.
Kaikkihan me olemme polttareissa nähneet, miten kiusallista on kun ainoa yhdistävä tekijä joukossa on se, että kaikki tuntevat morsiamen. Ai että ne on hauskoja juhlia.
Vierailija kirjoitti:
Maija ja Raija leikki hiekkalaatikolla. Hilja tuli ja sanoi mäkin tahon leikkiä. Maija sanoi: et saa kun me leikitää kahestaan ja sä oot iha tyhmä! Hilja tuli kuitenkin ja vei Raijan Maijalta omaksi ystäväkseen. Siitäs sai pikku Maija! Nyt Maija istuu yksin eikä kukaan ota häntä leikeihin.
Sitten Hilja muistaa, että Maijalla on hienommat barbit kuin Raijalla, joka on kyllä mukava, mutta jolla ei ole edes niin sieviä vaatteita kuin Maijalla. Hiljaa alkaa harmittaa, kun jätti Maijan yksin istumaan. Päästäkseen Raijasta Hilja tyrkkää Raijan hiekkakakut nurin, ja juoksee kiireesti Maijan luo. Haukkuu Maijalle Raijan, kun sillä on niin ryhmä näköiset letitkin. Sinne meni Hilja ja Maija, yksin jäi Raija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nämä ihmiset kuten ap on kontrolloijia. Yrittäävät kontrollin kautta hallita muita. ja hyvin narsisitisia ja kuvittelee että maailma pyörii häen ympärillään.
Tuokin yksi joka LUULI että se työkaveri oli tunkemassa samaan hotelliin ja lomakohteeseen JUURI HÄNEN perässään. Eiköhän se ollut vaan hakenut kokoajan hyvää lomapaikkaa, ja sai idean kun kuuli kaverin lomakohteesta. Sattui vaan buukkaamaan samaan hotelliin sitten. Yrittäkää nyt ymmärtää ettei suomessa ole kovin monia toimivia luotettavia matkanjärjestäjiä ja heillä vain kourallinen lomakohteita, hotellit on buukattu jo kauan sitten täyteen. Se että osuitte samaan hotelliin on sattuma. Eikä he taatusti olisi teidän perässä roikkuneet lomallaan. Mutta kivahan se on kuvitella niin, että kaikki seuraa sua.
En tiedä puhutko nyt minusta vai siitä toisesta. Mutta työkaverini, joka oli samalle matkalle lähdössä, suunnitteli nimenomaan yhteistä matkaa. Oli innoissaan siitä miten on sitten seuraa kierrellä kaupoissa, miehillä on toisilleen sitten seuraa siksi aikaa. Päiväretkiä tehdään ainakin yksi, ja illat bailataan täysillä. Whatsappini sauhusi kun työkaveri linkkaili illallispaikkaehdotuksia ja bussireittejä.
Eli ei, ei ollut kyse siitä että sattumalta olisivat tulleet samaan kohteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusaamisfibat tästä kyllä lähtee. Yleensä on hyvä ottaa mukaan muitakin, sehän se on idea kaikessa kanssakäymisessä. Pelkäätkö, että menetät kaverisi tälle uudelle?
Lähinnä sitä, että meillä voi olla hyvin erilaisia juttuja niiden muiden kavereiden kanssa, joista tämä tuppautuja ei ymmärrä, tai edes häntä kiinnosta.
Sanoin myös, että tämä tuppautuja on kuitenkin ihan hyvä tyyppi ja vietän joskus myös hänen kanssaan iltamia. En silloinkaan halua muita mukaan, koska silloin meillä taas on meidän juttumme, joista joku muu olisi pihalla.Ap
Eli olet huolestunut ettei hän ymmärrä tai häntä ei kiinnosta? Oletpa huomaavainen.
Totuus on ettet sinä halua, kun määrätyt ihmiset ja toinen haluaisi vaan päästä ulos baariin jossain porukassa ettei yksin tarvitse ihan olla ja saapua sinne. Siitä sinunkin työporukasta/kaveriporukasta voi löytyä vaikka millaista yhteistä intressiä ja puhetta kaverisi kanssa.
Sinä ja sinun juttusi ja portinvartijana toimiminen mitä saa ja tullaan puhumaan illan aikana. Ihan kun muita työkavereita kiinnostaa jutella pomoista tai työjutuista takuuvarmasti? Muista on ehkä ihan kivaa kun tulee uusia tyyppejä mukaan, mutta sinähän et sitä heiltä kysy, vaan tiedät ja päätät ihan itse.Ihmiset ovat nykyisin todella yksinäisiä ja sinun käytös vaan edesauttaa tätä ilmiötä. Kaikki ovat tyytyväisiä siihen, että baareissa on porukkaa. Ei kukaan halua mennä lähes tyhjään baariin istumaan. Joten ottakaa ne kaikki halukkaat kaverit sinne baareihin mukaan.
Se baari ei ole kotibileet, vaan halutessa voisit ilmoittaa kaikille kaverillesi, että lauantaina olet menossa baariin X klo 22 ja nähdään siellä kaikki ketä vaan kiinnostaa tulla silloin sinne. En usko, että yksikään täysi-ikäinen roikkuisi silti lahkeessasi koko iltaa, joten sitä ei tarvitse pelätä.
Ihmiset haluavat oikeasti vain tietoisuuden ettei ole ihan yksin täysin tuntemattomien seurassa.Ymmärrätkö, että se ettei sitä uutta tyyppiä kiinnosta tai hän ei ymmärrä muiden juttuja, vaikuttaa muihinkin kuin siihen uuteen tyyppiin ja hänen olemiseensa?
Ohis
Mistä sinä tiedät mikä häntä kiinnostaa ja mitä ymmärtää lopulta? Tekosyitä, joita selität itsellesi millä oikeutat tämän aika inhottavan käytöksesi. Ensin hehkutat kaverille ja sitten selität kuinka hän on tuppautuja, kun ensin olet tehnyt kaikkesi antaaksesi ymmärtää kuinka kivaa sinulla tulee olemaan.
Et ole ystävä, etkä edes kovin kiva kaveri. Vaan aika ahdasmielinen portinvartija.Oletko ihan varma, että niitä sinun työkavereita kiinnostaa jutella koko ilta pomosta? Ihmiset lähtevät baanalle bilettämään ei terapioimaan. Tietysti se vaikuttaa, jos kaikki toisivat kaverinsa mukaan. Baari täyttyy, uudet ihmiset tutustuvat toisiinsa, kaikilla on joku jolle puhua ja jotkut jopa voisivat ystävystyä keskenään.
En minä hehkuta mitään illanviettoja etukäteen ihmisille, jotka eivät niihin ole osallistumassa. Omituinen ajatus. Mutta niin on sekin, että se joku jolle illanvietosta mainitsen, kokisi jotenkin jäävänsä paitsi ellei pääse osallistumaan juuri niihin kinkereihin. Minä en ainakaan koe olevani toivottua seuraa jokaisen tuntemani ihmisen kaikissa sosiaalisissa tilanteissa.
Ja kyllä, esimerkiksi työporukassa juttelemme pitkälti työasioista, tai oikeastaan työpaikan sosiaalisista kuvioista. Ulkopuoliselle varmasti todella tympeää kuunneltavaa, ja lisäksi ulkopuolisen kuunnellessa puhuisimme sitten muista asioista jotta yksi ei tylsisty kuoliaaksi. Voimme me niin tehdä, ei siinä mitään, mutta en tee päätöstä työkavereideni puolesta että mistä puhutaan. Siksi en kutsu ketään kysymättä mukaan.
Mulla ei luojan kiitos ole tuppautujaystäviä elämässäni. Heivaisin sellaiset nopeasti.
Huh.
Luojan kiitos mulla ei ole työporukkaa, joka kokoontuu vapaa-ajalla juttelemaan työpaikan sosiaalisista suhteista!
Onneksi ne harvat työkaverit, joita tapaan muuallakin kuin töissä, ymmärtävät jättää työasiat työpaikalle ja keskittyä kaikkeen muuhun, mitä maailmassa sen työpaikan ulkopuolella on. Ja sen takia kai ei olekaan koskaan ollut ongelma, jos joku tuo jonkun muunkin kaverin mukana.
Sittenhän on juuri ensiarvoisen tärkeää ettet mitään kautta eksy kenenkään mukana meidän iltamiimme. Et viihtyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan puhelimen välityksellä puhumalla tai vaikkapa whatsapp-viesteillessä. Noilla sitä nykyään pääsääntöjään kommunikoidaan.
Ap
No en tietty kerrokaan, ennen kuin vasta sitten, kun hän on itse ehdottanut minulle illan viettoa. Siinä vaiheessa totean, että olen sopinut muuta, mutta hän pyrkii saamaan itsensä mukaan iltamaan. Kyselee esim, että mihin baariin kenties menemme ja hän voisi sitten tulla sinne samaan paikkaan myös jne. Joskus kysyy ihan suoraan päästä porukkaan mukaan. Ei siis edes tunne muita tästä porukasta ja muutkaan ei raahaa sinne muita kavereitaan mukaan.
Ap
umpityhmä joka tapauksessaOlen 65v enkä puhu iltamista. Niistä puhuivat isovanhempieni ikäluokka, syntyneet 1887 ja 1906. Taitaa olla nuorison suosima uusvanha muotisana.
Taitaa olla joku ryssssäläistrolli taas lietsomassa eripuraa palstalla. Sellainen voisi hyvinkin kuvitella "iltamat" sanan olevan jotenkin tavallinen. Tiedä vaikka googlen kääntäjä tuollaista tarjoaisi..
Ei tuota sanaa oikeasti käytä kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä puhutko nyt minusta vai siitä toisesta. Mutta työkaverini, joka oli samalle matkalle lähdössä, suunnitteli nimenomaan yhteistä matkaa. Oli innoissaan siitä miten on sitten seuraa kierrellä kaupoissa, miehillä on toisilleen sitten seuraa siksi aikaa. Päiväretkiä tehdään ainakin yksi, ja illat bailataan täysillä. Whatsappini sauhusi kun työkaveri linkkaili illallispaikkaehdotuksia ja bussireittejä.
Eli ei, ei ollut kyse siitä että sattumalta olisivat tulleet samaan kohteeseen.
HUH.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
umpityhmä joka tapauksessaOlen 65v enkä puhu iltamista. Niistä puhuivat isovanhempieni ikäluokka, syntyneet 1887 ja 1906. Taitaa olla nuorison suosima uusvanha muotisana.
Ja juhannuksena keinumäelle 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Taitaa olla joku ryssssäläistrolli taas lietsomassa eripuraa palstalla. Sellainen voisi hyvinkin kuvitella "iltamat" sanan olevan jotenkin tavallinen. Tiedä vaikka googlen kääntäjä tuollaista tarjoaisi..
Ei tuota sanaa oikeasti käytä kukaan.
Minä käytän. Käytän myös sanoja kinkerit, pippalot ja kekkerit. Olen 31 v nainen.
Iltamat on ihan yleinen nimitys illanistujaisille mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jätät kavereita porukan ulkopuolelle? Eikö tuollainen ole tapana lähinnä ala-asteen kiusaamisissa?
Koska eri yhteyksistä tutut ihmiset eivät keksi toisilleen mitään järjellistä sanottavaa.
Minä en raahaa sukelluskavereita mukaan jos menen työkavereiden kanssa kaljalle jne.
Lisäksi se yksi eri porukasta -tuttu tuntisi vain itsensä todella ulkopuoliseksi.
Kaikkihan me olemme polttareissa nähneet, miten kiusallista on kun ainoa yhdistävä tekijä joukossa on se, että kaikki tuntevat morsiamen. Ai että ne on hauskoja juhlia.
Pitkälle vietyjä tekosyitä. SInä muka tiedät mitä toiset tunee ja ajattelee? Yksi kaveri taisi käyttää just tuota tekosyytä ovelasti, kääntäen asiat päälaelleen jotenkin niin että " En kutsu Mirkkua kun ei se varmaankaan viihtyisi niissä hienoissa juhlissa"(kun muut on varkkaampia tms.) Eli Koska Mirkku on vaikka esim. matalammin koulutettu, ei Mirkku varmaankaan viihtyisi akateemisesti koulutettujen seurassa, ja tuntisi varmaan olonsa noloksi. Eli tuon ystävän oma häpeä Mirkusta käännetään Mirkun oletetuksi omaksi ajatteluksi. Näin saadaan syyllisyys omasta syrjivästä -jopa raz-isitisesta käytöksestä uhrin omaksi syykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukeltajat osaa vain sukeltaa ja ehkä just puhua sukelluksesta ja työkaverit osaa tehdä vain töitä ja puhua töistä..
Melko jännä käsitys ihmisistä.
Sitä minäkin ihmettelen. Että jos ollaan ystäviä, niin eikö se juuri ilmene yhteisenä matkusteluna ja kokemusten keräämisenä ystävien kanssa? LOL.
Sama tälle aloittajalle. On vain kaksi tietä. Joko sinä et jatka feikkaamasta hänen ystävänäolemisessa ja et kerro että menet muiden ystävien kanssa jonnekkin, eli salaat menemisesi muiden kansssa. Tämä tie johtaa asian ilmitulemiseen jossain vaiheessa kuitenkin ja välien rikkoontumiseen. Tai sitten sinä aidosti ryhdyt hänen ystäväksi ja ymmärrät että jostain syystä hän nyt vain halusi tulla mukaan silloin teidän muiden kanssa ja sen on oltava sinulle ok ja kiva asia. Et sinä voi alkaa jaottelemaan ystäviä, että yhtenä päivänä olen sinun ystävä mutta en huomena, vaan silloin olen vain tuon toisen ystävä. Ihmiset kyllä näkee lävitsesi ja touus tulee ilmi sinusta. KÄytät häntä hätävarana, sillon kun ei ole muita ihmisiä ja itse olet yksinäinen. Pyyhit kakkasi häneen ja jatkat iloisena eteenpäin vaan.