Kukaan mun kolmesta lapsesta ei ole muistanut äitienpäivää tänään
Lapset ovat 22, 19 ja 13.
Kaksi vanhinta opiskelevat muualla ja nuorin on isällään viikonlopun. Onko teitä muistettu, varsinkin isompien lapsien toimesta?
Kommentit (185)
Oletko pitänyt kännykän kiinni, että et voi vastaanottaa onnitteluja? Sitten on hyvä itkeä kaksi päivää, kun kukaan ei muista. Ja kaikki kiukuttelu sen vuoksi, että lapsi esim. ei tee kaikkea juuri niin kuin sanot tai sattui vaikkapa joutumaan sairaalaan juuri äitienpäiväksi. Uskokaa tai älkää, näinkin käyttäytyviä ihmisiä on olemassa. Terveisin ahdistuneisuushäiriötä poteva aikuinen lapsi
Minulla on 4 lasta, kaikki ovat muistaneet. Asuvat satojen kilometrien päässä, mutta yksi kävi tervehtimässä ihan paikanpäällä, kahdelta tuli jo viikolla postin kautta lahja ja yksi lähettä onnittelut viestin muodossa tänään.
Aina kaiki muistaa, kuten muutkin merkkipäivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole muistettu. Toinen asuu ulkomailla, siellä ei kyllä äitienpäivää vietetä. Toinen toisella puolella Suomea. Ei ole kuulunut hänestäkään. Eikä kyllä kuulu muutenkaan paitsi kun on rahan tarve.
Missäs ulkomaassa ei toukokuun toinen sunnuntai ole äitienpäivä?
Esim Briteissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole muistettu. Toinen asuu ulkomailla, siellä ei kyllä äitienpäivää vietetä. Toinen toisella puolella Suomea. Ei ole kuulunut hänestäkään. Eikä kyllä kuulu muutenkaan paitsi kun on rahan tarve.
Missäs ulkomaassa ei toukokuun toinen sunnuntai ole äitienpäivä?
Esim. niinkin kaukana kuin Ruotsissa. sunnuntai, 28. toukokuuta.
Harmillista etteivät muistaneet, hyvää äitienpäivän iltaa sinulle! Minulla aikuiset lapset, tytär asuu 500km päässä, poika kanssani vielä. Olivat keskenään sopineet muistamiset, eli poika oli ostanut ruusun ja suklaata, tytär laittoi vielä wa kautta onnittelut.
Vierailija kirjoitti:
Kaikella on syynsä.
Olet sitten varmaan tehnyt kaiken oikein, kun seuraa tulvii ovista ja ikkunoista? Joulupukkikin tykkää.
Meillä minä äiti olen huolehtinut kaikkien synttärit, joulut ja muut juhlat. Perhe ei ymmärrä juhlistaa minua ja se vähän harmittaa. Olen sanonut aikuistuville lapsilleni suoraan, että äidille pitää ainakin soittaa äitienpäivänä. Lahjoja en kaipaa. Hyvät välit meillä on, mutta ei toi nuoriso tunnu hoksaavan, että äitikin tarvitsisi jotain.
Tytär perheineen muisti, pojan perhe ei, poika kävi eilen aamulla aikaisin yksin onnittelemassa, laitoin aamupalana silloin ja joimme kahvit. Poika sanoi, että ottaa eron, kehoitin lämpimästi laittamaan paperit heti vetämään. Valitsi väärän naisen ja nyt katuu katkerasti.
Vierailija kirjoitti:
Meillä minä äiti olen huolehtinut kaikkien synttärit, joulut ja muut juhlat. Perhe ei ymmärrä juhlistaa minua ja se vähän harmittaa. Olen sanonut aikuistuville lapsilleni suoraan, että äidille pitää ainakin soittaa äitienpäivänä. Lahjoja en kaipaa. Hyvät välit meillä on, mutta ei toi nuoriso tunnu hoksaavan, että äitikin tarvitsisi jotain.
Sulla varmasti riittää kohtalontovereita pilvin pimein, jos se nyt yhtään lohduttaa. Kiittämättömyys on maailman palkka 🤷
Minua koskettaa, että psyykkisesti vakavasti sairas nuoreni oli ostanut minulle vähistä rahoistaan neilikkakimpun ja karkkipussin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että olet sanonut. Lapsille on hyvä opettaa, että kaikkia muistetaan vuorolla, myös äitiä. Minä sanoin omalle teinilleni, että olisin tosi ilahtunut, jos saisin kahvia, sämpylän ja Hesarin sänkyyn. Niin sitten sain, puoli kahdeltatoista.
Vierailija kirjoitti:
Minua koskettaa, että psyykkisesti vakavasti sairas nuoreni oli ostanut minulle vähistä rahoistaan neilikkakimpun ja karkkipussin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole muistanut minun 37 v poika. Hyljätty olo 🍰
Miksi laitoit tuon kakkupala-emojin tuohon loppuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi olisi kun koko typerä äitienpäivä lopetettaisiin. Aiheuttaa monelle naiselle pelkkää pahaa mieltä ja usein myös riitoja perheissä. Amerikkalaisten kauppiaitten keksimä krääsänmyynti-päivä ei ole niin pyhä, etteikö sitä voisi kalenterista poistaa.
Olen samaa mieltä. Ei tapahtuisi näitä mielensäpahoittamisia. Samoin joutaisi poistaa pakolliset joulukorttien lähettämiset, kun siitäkin tulee paha mieli jos joku ei muista. Ja muut pakolliset muistamiset esim syntymäpäivät ja siitäkin tulee paha mieli, jos ei muisteta.
Minä en vaadi lapsilta, kuin että ovat olemassa minun lapsinani. Eivät ole täydellisiä kuten en ole itsekään. Toivoisin kuitenkin että tulisivat minun hautajaisiin, kun aika jättää. Mutta sekään ei ole pakollista.
Vierailija kirjoitti:
Lapsesi ovat kaikki poikia?
Vmsp
Tulepa pois 50-luvulta
Kyllä ne lapset vaan täytyy itse kasvattaa juhlaperinteisiin. Mä en ole kasvattanut vaan aina on merkkipäivinä tehty mitä sattuu joten en harmistu jos eivät joskus päivää muistakaan.
Olen äitini kanssa vielä toistaiseksi jonkinlaisissa väleissä, mutta en ole pystynyt laittamaan hänelle edes viestillä onnitteluja. Kävimme pari kuukautta sitten varsin kipeän keskustelun lapsuudestani ja hän itsekin myöntää, että kohteli minua aikanaan törkeästi ja tuhosi lapsuuteni.
Keskusteluista huolimatta, ja siitä huolimatta että hän vähän martyyrimaisesti kysyy mitä haluan ja tarvitsen päästäkseni asiasta yli, ei hän ole valmis tarvitsemaani asiaa tekemään.
Sen sijaan yrittää rahallisesti ja auttamalla hyvitellä ja mielistellä, niistä kieltäydyn vaikka tilanteeni sairaseläkeläisenä on heikko.
Tulen todennäköisesti sairauteni takia kuolemaan kauan ennen äitiäni ja vihaan miten elämäni on mennyt. Uskon että äiti rakastaa kyllä, mutta en jaksa olla hänen kanssaan tekemisissä. En voi vilpittömästi onnitella, en halua lounaalle, en halua nähdä. Ensi vuonna toivottavasti olen jo saanut asiallisesti viilennettyä välit ja muutettua kauas pois.
Käytiin syömässä yhdessä ja yksi soitti toiselta paikkakunnalta.