Kukaan mun kolmesta lapsesta ei ole muistanut äitienpäivää tänään
Lapset ovat 22, 19 ja 13.
Kaksi vanhinta opiskelevat muualla ja nuorin on isällään viikonlopun. Onko teitä muistettu, varsinkin isompien lapsien toimesta?
Kommentit (185)
Tuntuu varmasti ikävältä. Ajattelemattomia olivat. En usko, että tahallaan halusivat aiheuttaa sinulle pahaa mieltä, eivät vain tulleet ajatelleeksi, että pitäisi onnitella ja muistaa äitiä jotenkin. Voisitko jossain välissä jutella, että sinulle tuli paha mieli, kun ei lapsista kuulunut?
Olen itse oppinut, että joskus on parempi kertoa tunteistaan, että osaavat muuttaa käytöstään. Meillä on omat lapset olleet huomaavaisia, mutta bonuksena perheessä kasvanut sijaislapsi on tarvinnut huomattavasti enemmän tukea siinä, että ottaa toisen ihmisen tunteet huomioon. Nykyisin hän on se, joka ensimmäisenä heti aamulla laittaa viestin, että hyvää äitienpäivää, vaikka asuu jo omillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso peiliin. Sieltä löytyy vastuunkantaja.
Terv. Äiti, jota kaikki 4 lasta muistivat yhdessä ja erikseen
Miksi alapeukkua, mitä väärää viestissä oli ja keneltä se on pois.
Totuushan se on, kannattaa jokaisen miettiä olenko ansainnut muistamisen ja miksi. Olen kiitollinen, että ainoa poikani avovaimonsa kanssa antoi ruusun ja veivät minut syömään.
-eri
syvästi kiintollisena.
Siksi, koska tuollainen omahyväinen mustavalkoisuus on ärsyttävää ja epä-älyllistä, eikä kerro tuosta "täydellisestä" äidistä hyvää. Asiat ei mene aina niin kuin luulisi tai joku muu kokee.
Pikemminkin ajattelen, että on isän tehtävä muistuttaa, että äitienpäivänä äitiä on tapana muistaa. Ei kaikki hyvienkään äitien lapset osaa ajatella näitä loppuun asti. Rakas äiti voi olla niin itsestäänselvä asia, että ei muista muistaa. Eli lapsilla on hyvä isä, jos opettaa tätäkin käytöskulttuuria :)
Löytyihän se syyllinen. Koskahan keuhkoajat kieltävät äitienpäivän juhlimisen, ettei kukaan vaan ala tuskissaan märisemään. Isänpäivä tietysti samaan roskakoriin ja aletaan juhlimaan oletettujen päiviä. 🤪
Miksette kutsu näitä lapsianne syömään kanssanne? Siinä samalla voitte viettää äitienpäivää :)
Vierailija kirjoitti:
Miten itse muistatte lapsia lastenpäivänä? Ostatte lahjoja, suklaata, viette aamiaisen sänkyyn, askartelette kortit?
Syntymäpäivänä tehdään näin, lastenpäivää marraskuussa ei yleensä erityisemmin huomioida. Pyrimme siihen että lapset saavat elää onnellista lapsen elämää ihan joka päivä. Rajoja, rakkautta ja huomiota.
Nyt vasta tajusin, että itse en muistanu omaa äitiäni, keskityin itseeni sen yhden päivän. Normaalisti menen perhe edellä. Ja sunnuntaina töiden jälkeen mielessä oli vain itselle tehty kakku.