Norjalaiset epäilevät Ruotsin voiton olevan järjestetty. Linkki
Kommentit (2052)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näiden viisujen jälkeen katosi kyllä viisuista yleisesti tietynlainen taika. Vaikka aina viisujen voittajat eivät ole aina miellyttäneet itseäni, niin aina jäänyt suhteellisen hyvä fiilis (vähintään muutaman päivän sulattelun jälkeen) voittajista ja kisoista. Kuitenkin nyt olen edelleen melko lamaantunut ja epäuskoinen finaalin tuloksista: eihän tämä voi olla näin? Jotenkin se epäreilu peli kokonaisuudessaan ja finaalin tunnelma häiritsevät suunnattomasti itseäni. Tietyllä tavalla finaali on aina normaalisti seurannut tietynlaista jännityksen kaavaa, ja kaikki osallistujat ovat saaneet tasaisen epätasaisesti pisteitä, ja katsojilla nousee syke koko pisteiden julkaisua seuratessa. Sen jälkeen voittaja selviää ja katsojakin ns. rauhoittuu äänestyskliimaksin jälkeen ja jää sellainen hyvä, vähän tärisyttävä krapulamainen olo (jopa silloin kun oma suosikki ei voita). Kuitenkin tän vuoden finaalissa tällaista ei ollut. Jotenkin koko tunnelma oli lässähtänyt, iloton, väkisin väännetty ja jopa ärtyisä, ja itse koin tämän heijastuvan itse liverpoolin showsta katsojiin (vaikkakin liverpoolin yleisö yritti muuttaa asiaa). Voittajan tullessa ilmi koko yleinen tunnelma oli vain epäuskon kyllästämä ja kaikki (paitsi ruotsi edustajineen) ovat hiukan kiusaantuneita: Eihän tämän näin pitänyt mennä? Toivottua kliimaksia ei saavutettu, vaan se hukkui raatiäänien yksipuolisen vyöryn alle tarpeettomana turhakkeena. Koska tietynlainen jännitys katosi erityisesti raatiäänien julkistamisen aikana, katosi samalla myös merkittävä osa viisuja. Kun viisuista (ja yleisesti kaikenlaisista kisoista) katoaa kaikki jännitys, oikeudenmukaisuus ja rehellisyys, tekee se itse kilpailusta melkoisen ruman irvikuvan, joka ei ansaitse miljoonien katsojien katseita, aikaa ja rahoja. Suren ja säälin viisujen nykytilaa.
EBU voisi jälkikäteen fiksata näiden viisujen sloganiksi DIVIDED BY MUSIC.
Koko feikki show sai aivan kaikki riitelemään, nosti kaikki mahdolliset kaunat ja riidat pintaan Pohjoismaissa ja sai minutkin, joka siis olen opiskellut ruotsia ja ruotsalaista kirjallisuutta ja lapseni lukeneet a-ruotsin, katselemaan persujen kieliohjelmaa.
Kaikki suomenruotsalaiset kaverini kiljuvat ja riehuvat ja räyhäävät, kun suomalaiset eivät antaneet Ruotsille televoteja, niin että olen joutunut blokkaamaan heidät.
Kyllä Euroviisu paska räjähti koko Euroopan silmille, aina Australiaan asti. Ihmiset ihmettelee ihan yleisesti mistä ne oikeen maksaa äänestyksissä, ja miten ihmeessä Ruotsalaiset junailivat voittonsa. Tällä kertaan homma meni vaan liian räikeäksi ja ahneeksi, että sokeatkin näki huijauksen läpi.
Eräskin kertoi, että oli pistänyt 20 dollaria äänestykseen, eikä maksetuilla äänillä ollut silti mitään vaikutusta.
Miten järjestäjät kuvittelee kasvattavansa suosiota maailmanlaajuisesti, jos vievät rahat ilman vastinetta?
Veikkaan, että muuttavat sääntöjä. Ei moraalin takia, vaan äänestäjien rahojen takia.
Tänä vuonna viisuista jäi tosiaan ikävä tunnelma. Käärijä oli mahtava, mutta tämä jälkipyykki on mennyt vähän turhan likaiseksi ja negatiiviseksi. En muista, että näin olisi käynyt aikaisemmin tässä mittakaavassa. Toivon, että EBU kommentoi jotenkin tätä, ja kertoo tehdäänkö juryn päätösvaltaan jotain muutoksia.
Ruotsalaiset ei edes ymmärrä, että nyt tällä käytöksellään aiheuttivat sen, että Suomesta ei takuulla heru enää ikinä sinne pisteen pistettä, enkä usko, että muuallakaan tämä lisäsi heidän suosiotaan.
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna viisuista jäi tosiaan ikävä tunnelma. Käärijä oli mahtava, mutta tämä jälkipyykki on mennyt vähän turhan likaiseksi ja negatiiviseksi. En muista, että näin olisi käynyt aikaisemmin tässä mittakaavassa. Toivon, että EBU kommentoi jotenkin tätä, ja kertoo tehdäänkö juryn päätösvaltaan jotain muutoksia.
Huijauksen uhreille tuskin palautetaan rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näiden viisujen jälkeen katosi kyllä viisuista yleisesti tietynlainen taika. Vaikka aina viisujen voittajat eivät ole aina miellyttäneet itseäni, niin aina jäänyt suhteellisen hyvä fiilis (vähintään muutaman päivän sulattelun jälkeen) voittajista ja kisoista. Kuitenkin nyt olen edelleen melko lamaantunut ja epäuskoinen finaalin tuloksista: eihän tämä voi olla näin? Jotenkin se epäreilu peli kokonaisuudessaan ja finaalin tunnelma häiritsevät suunnattomasti itseäni. Tietyllä tavalla finaali on aina normaalisti seurannut tietynlaista jännityksen kaavaa, ja kaikki osallistujat ovat saaneet tasaisen epätasaisesti pisteitä, ja katsojilla nousee syke koko pisteiden julkaisua seuratessa. Sen jälkeen voittaja selviää ja katsojakin ns. rauhoittuu äänestyskliimaksin jälkeen ja jää sellainen hyvä, vähän tärisyttävä krapulamainen olo (jopa silloin kun oma suosikki ei voita). Kuitenkin tän vuoden finaalissa tällaista ei ollut. Jotenkin koko tunnelma oli lässähtänyt, iloton, väkisin väännetty ja jopa ärtyisä, ja itse koin tämän heijastuvan itse liverpoolin showsta katsojiin (vaikkakin liverpoolin yleisö yritti muuttaa asiaa). Voittajan tullessa ilmi koko yleinen tunnelma oli vain epäuskon kyllästämä ja kaikki (paitsi ruotsi edustajineen) ovat hiukan kiusaantuneita: Eihän tämän näin pitänyt mennä? Toivottua kliimaksia ei saavutettu, vaan se hukkui raatiäänien yksipuolisen vyöryn alle tarpeettomana turhakkeena. Koska tietynlainen jännitys katosi erityisesti raatiäänien julkistamisen aikana, katosi samalla myös merkittävä osa viisuja. Kun viisuista (ja yleisesti kaikenlaisista kisoista) katoaa kaikki jännitys, oikeudenmukaisuus ja rehellisyys, tekee se itse kilpailusta melkoisen ruman irvikuvan, joka ei ansaitse miljoonien katsojien katseita, aikaa ja rahoja. Suren ja säälin viisujen nykytilaa.
Koko feikki show sai aivan kaikki riitelemään, nosti kaikki mahdolliset kaunat ja riidat pintaan Pohjoismaissa ja sai minutkin, joka siis olen opiskellut ruotsia ja ruotsalaista kirjallisuutta ja lapseni lukeneet a-ruotsin, katselemaan persujen kieliohjelmaa.
Kaikki suomenruotsalaiset kaverini kiljuvat ja riehuvat ja räyhäävät, kun suomalaiset eivät antaneet Ruotsille televoteja, niin että olen joutunut blokkaamaan heidät.
United by music - Divided by jurys.
Yksi positiivinen seikka lisää:
Moni ulkomaalainen on sanonut, että odottavat aina eniten Suomen esitystä, koska ikinä ei tiedä mitä odottaa.
Vaikka usein siellä on metallimusiikkia, saattaa olla myös kehitysvammaisia tai mitä vaan. Nyt oli sekoitus mitä vaan, hyvällä menestyksellä.
Tietty rämäpäisyys on hienoa.
Tämä oli ensimmäinen vuosi kun äänestin, ja olen pettynyt. Äänestin Norjaa ja Albaniaa. Tuntuu, että rahat menivät hukkaan. Olen erityisen pahoillani Norjan puolesta. Queen of Kingsiä pantiin yhtä lailla halvalla kuin Cha cha chatakin. Luulin, että viisut ovat elävän musiikin kilpailu ihmisille ympäri maailmaa. Mutta se onkin eurooppalaisen musiikkibisneksen promotilaisuus tehotuotantomusiikille.
En minä urheiluakaan katso kenkämainostajien takia, vaan urheilijoiden takia. Enkä olisi iloinen, jos pyöräkilpailun voittaja olisi se, joka ajaa mopolla muiden sotkiessa polkimilla!
Mutta oishan Suomi voinut voittaa, jos Ruotsia olisi äänestetty finaalissa vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli ensimmäinen vuosi kun äänestin, ja olen pettynyt. Äänestin Norjaa ja Albaniaa. Tuntuu, että rahat menivät hukkaan. Olen erityisen pahoillani Norjan puolesta. Queen of Kingsiä pantiin yhtä lailla halvalla kuin Cha cha chatakin. Luulin, että viisut ovat elävän musiikin kilpailu ihmisille ympäri maailmaa. Mutta se onkin eurooppalaisen musiikkibisneksen promotilaisuus tehotuotantomusiikille.
En minä urheiluakaan katso kenkämainostajien takia, vaan urheilijoiden takia. Enkä olisi iloinen, jos pyöräkilpailun voittaja olisi se, joka ajaa mopolla muiden sotkiessa polkimilla!
Suomen jurypisteet eivät olisi herättäneet yhtä paljon kulmakohoja, jos Norja, Ranska, Saksa tai edes Israel olisivat saaneet kilpailukykyisemmät pisteet. Eihän CCC oikeasti mikään musiikillinen mestariteos ole, vaikka onkin iloinen ja iskevä maailmanluokan show. Mutta sehän tässä ihmetyttääkin, kun jury pelasi Loreenin pahimmat kilpailijat suorastaan maagisesti pois pelistä...
Kyllä se kappaleiden ja artistien ennakkohypetys väistämättä vaikuttaa tuomareiden äänestämiseen. Kisassa oli laulajia, jotka oli yhtä lahjakkaita tai jopa lahjakkaampia kuin Loreen. Ja kappaleita, joiden sanoma oli "parempi". Ruotsi oli hyvä, mutta ei todellakaan joka kategoriassa paras. Siksi täysin ylivoimainen pistesaldo ei ole perusteltua.
Vaikka Loreenin ääni on hyvä, kisassa oli mukana monta joilla oli yhtä hyvä, tai parempi ääni. Monta, joilla oli vähintään yhtä hyvä jollotus kappaleena.
Tuomarien kootut selitykset ei vaan nyt toimi, anteeksi vaan. Tai ei mitään anteeksi, huijaavat itseään ja muita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se kappaleiden ja artistien ennakkohypetys väistämättä vaikuttaa tuomareiden äänestämiseen. Kisassa oli laulajia, jotka oli yhtä lahjakkaita tai jopa lahjakkaampia kuin Loreen. Ja kappaleita, joiden sanoma oli "parempi". Ruotsi oli hyvä, mutta ei todellakaan joka kategoriassa paras. Siksi täysin ylivoimainen pistesaldo ei ole perusteltua.
Viisuissahan promottiin sitä Abban juhlavuotta, kuinka Loreen tekisi historiaa voittaessaan, kuinka Ruotsi nousee tasoihin Irlannin kanssa voitoissa jne. Kyllä tällaiset asiat vaikuttaa. Likaista peliä nämä viisut on, yhteisöllisyys on kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen jurypisteet eivät olisi herättäneet yhtä paljon kulmakohoja, jos Norja, Ranska, Saksa tai edes Israel olisivat saaneet kilpailukykyisemmät pisteet. Eihän CCC oikeasti mikään musiikillinen mestariteos ole, vaikka onkin iloinen ja iskevä maailmanluokan show. Mutta sehän tässä ihmetyttääkin, kun jury pelasi Loreenin pahimmat kilpailijat suorastaan maagisesti pois pelistä...
Ei se Loreeninkaan biisi kyllä mikään niin suuri musiikillinen mestariteos ole, että olisi ansainnut monen sadan pisteen etumatkan juryiltä. Käärijä oli paljon raikkaampi, uuniikimpi ja kiinnostavampi. Norja ja Ranska taas lauloivat vähintään yhtä hyvin kuin Loreen ja kummankin biisi oli Loreenia parempi. Ainoa mikä selittää noin korkeat jurypisteet Ruotsille on se, että voitto oli todellakin sovittu ja jurypisteillä varmistettiin ettei kukaan top vitosesta mene yleisöäänillä ohi.
Ihan hauska sarjakuva.
https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02evyJFaxbegz5762q1n…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskanmarjat. Ihan yhtä iloinen olen ettemme antaneet yleisöpisteitä Ruotsille.
Terv. suomenruotsalainen
Sama. Eikä ole se yksi ruotsiksi kirjoittelevakaan palstalainen uskaltanut kirjoittaa mitään ruotsiksi koko viikolla. :) United by hatred of Sweden.
Ruotsalaisten raivoaminen yt-klippien alla on muuten ollut parempaa kuin vauvapalstalla trollaaminen on ikinä saanut aikaan. Niitähän voi ärsyttää kuin pikkulapsia...
Vierailija kirjoitti:
Mutta oishan Suomi voinut voittaa, jos Ruotsia olisi äänestetty finaalissa vähemmän.
Tämä on totta. Tai jos Israel olisi saanut joka maalta 12p, niin he olisi voittaneet. Mihin siis perustuu se, että voittaja tiedettiin etukäteen?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta. Mutta...
Jos jotain on järjestetty niin mä veikkaisin, että se on tehty semifinaalin äänestystulosten perusteella.
Sitä sanotaan todennäköisyyyslaskennaksi. Tekoäly laskee sulle kaikki mahdolliset skenaariot.
Jos tuomarointi on sovittu niin musta vaan tuntuu, että Loreen sai vähemmän teleääniä kuin mikä vaihtoehto valittiin. Ruotsin tiimissä ei voitu uskoa, ettei ollakaan niin rakastettuja. Tämän piti oli huikea ennätys. Huikeat tuomari äänet ja huikeat teleäänet ja Loreen tekee historiaa ja kaikki on onnellisia.
Homma meni pieleen, kun tuomariäänien ja teleäänien ero paljastui räikeäksi.
Eihän tälle mitään mahda. Ei edes sille, että ihmisiltä huijattiin rahat. Tämä mahdollisuus oli säännöissä.
Laskevat sen varaan, että ihmiset unohtavat ja äänestävät yhtä innoissaan ensi vuonna.
Se on todennäköistä eikä sen skenaarion tajuamiseen tarvitse edes tekoälyä.
United by Käärijä - divideb by juries voisi olla näiden viisujen slogan
Paskanmarjat. Ihan yhtä iloinen olen ettemme antaneet yleisöpisteitä Ruotsille.
Terv. suomenruotsalainen