Norjalaiset epäilevät Ruotsin voiton olevan järjestetty. Linkki
Kommentit (2052)
Kokemusta norjalaismiehistä Lontoossa. En niin tykännyt.
Olisi voinut hullumminkin käydä kuten esim. ruotsalaisilla. Ei noin noloa tilannetta olisi suomalaisen luonteella kestänyt, että Suomi olisi voittanut kisan supersuosikin tuomarien äänillä ja Suomelle olis buuattu ja kisan suosituinta laulua olis laulettu, kun suomalaiset pokkaa palkintoa ym.
Ehkä siihen tarvitaa ruotsalaista itsetietoisuutta kestää noin nolo "voitto".
Ihmetyttää kyllä, miksi ebu ei kommentoi yhtään asiaa? Eivätkö he kuuntele tai halua ymmärtää ihmisten huolia epäoikeudenmukaisesta pelistä, joka oli varsin ilmeinen kaikille? Uskomaton piittaamattomuus katsojia kohtaan kyllä, jos minkäänlaista kommenttia ei ole tulossa. Mielestäni mahdollisimman monen valtion tulisi boikotoida viisuja, jos tutkimusta pisteidenannosta ei suoriteta.
Ja Kroatian h.. mo H.. tler. Vitsi koko maa, siis Kroatia.
Vierailija kirjoitti:
Moldovan tuomari sanoi srviovansa kappaleiden arvoja.
Eli ei ollenkaan sitä mitä kriteerien mukaan olisi pitänyt katsoa. Hän ei noudattsnut Ebun ohjeita.
Tuo jo on hylkäysperuste.
Siis ihan käsittämätöntä. Siellä sekalainen seurakunta juryissä arvioi näitä esityksiä miten sattuu, ja sitten tällaisella porukalla on 50% painoarvo lopputuloksiin.
Vierailija kirjoitti:
Olis kiva, jos maailmalle leviäis se artikkeli, jossa kutsuivat meitä maan entiseksi itäosaksi. Tai jotain vastaavaa se oli. Suuttuivat kun eivät voittajina saaneet tarpeeksi pisteitä.
Ruotsin entisen itäpuoliskon kuuppavammanen kansa täällä vaan ruikuttaa. Jos ois tummempi nahka niin ois otsikoissa jo. Hyvimmenee joo o.
Vierailija kirjoitti:
Näiden viisujen jälkeen katosi kyllä viisuista yleisesti tietynlainen taika. Vaikka aina viisujen voittajat eivät ole aina miellyttäneet itseäni, niin aina jäänyt suhteellisen hyvä fiilis (vähintään muutaman päivän sulattelun jälkeen) voittajista ja kisoista. Kuitenkin nyt olen edelleen melko lamaantunut ja epäuskoinen finaalin tuloksista: eihän tämä voi olla näin? Jotenkin se epäreilu peli kokonaisuudessaan ja finaalin tunnelma häiritsevät suunnattomasti itseäni. Tietyllä tavalla finaali on aina normaalisti seurannut tietynlaista jännityksen kaavaa, ja kaikki osallistujat ovat saaneet tasaisen epätasaisesti pisteitä, ja katsojilla nousee syke koko pisteiden julkaisua seuratessa. Sen jälkeen voittaja selviää ja katsojakin ns. rauhoittuu äänestyskliimaksin jälkeen ja jää sellainen hyvä, vähän tärisyttävä krapulamainen olo (jopa silloin kun oma suosikki ei voita). Kuitenkin tän vuoden finaalissa tällaista ei ollut. Jotenkin koko tunnelma oli lässähtänyt, iloton, väkisin väännetty ja jopa ärtyisä, ja itse koin tämän heijastuvan itse liverpoolin showsta katsojiin (vaikkakin liverpoolin yleisö yritti muuttaa asiaa). Voittajan tullessa ilmi koko yleinen tunnelma oli vain epäuskon kyllästämä ja kaikki (paitsi ruotsi edustajineen) ovat hiukan kiusaantuneita: Eihän tämän näin pitänyt mennä? Toivottua kliimaksia ei saavutettu, vaan se hukkui raatiäänien yksipuolisen vyöryn alle tarpeettomana turhakkeena. Koska tietynlainen jännitys katosi erityisesti raatiäänien julkistamisen aikana, katosi samalla myös merkittävä osa viisuja. Kun viisuista (ja yleisesti kaikenlaisista kisoista) katoaa kaikki jännitys, oikeudenmukaisuus ja rehellisyys, tekee se itse kilpailusta melkoisen ruman irvikuvan, joka ei ansaitse miljoonien katsojien katseita, aikaa ja rahoja. Suren ja säälin viisujen nykytilaa.
EBU voisi jälkikäteen fiksata näiden viisujen sloganiksi DIVIDED BY MUSIC.
Koko feikki show sai aivan kaikki riitelemään, nosti kaikki mahdolliset kaunat ja riidat pintaan Pohjoismaissa ja sai minutkin, joka siis olen opiskellut ruotsia ja ruotsalaista kirjallisuutta ja lapseni lukeneet a-ruotsin, katselemaan persujen kieliohjelmaa.
Kaikki suomenruotsalaiset kaverini kiljuvat ja riehuvat ja räyhäävät, kun suomalaiset eivät antaneet Ruotsille televoteja, niin että olen joutunut blokkaamaan heidät.
Vierailija kirjoitti:
Näiden viisujen jälkeen katosi kyllä viisuista yleisesti tietynlainen taika. Vaikka aina viisujen voittajat eivät ole aina miellyttäneet itseäni, niin aina jäänyt suhteellisen hyvä fiilis (vähintään muutaman päivän sulattelun jälkeen) voittajista ja kisoista. Kuitenkin nyt olen edelleen melko lamaantunut ja epäuskoinen finaalin tuloksista: eihän tämä voi olla näin? Jotenkin se epäreilu peli kokonaisuudessaan ja finaalin tunnelma häiritsevät suunnattomasti itseäni. Tietyllä tavalla finaali on aina normaalisti seurannut tietynlaista jännityksen kaavaa, ja kaikki osallistujat ovat saaneet tasaisen epätasaisesti pisteitä, ja katsojilla nousee syke koko pisteiden julkaisua seuratessa. Sen jälkeen voittaja selviää ja katsojakin ns. rauhoittuu äänestyskliimaksin jälkeen ja jää sellainen hyvä, vähän tärisyttävä krapulamainen olo (jopa silloin kun oma suosikki ei voita). Kuitenkin tän vuoden finaalissa tällaista ei ollut. Jotenkin koko tunnelma oli lässähtänyt, iloton, väkisin väännetty ja jopa ärtyisä, ja itse koin tämän heijastuvan itse liverpoolin showsta katsojiin (vaikkakin liverpoolin yleisö yritti muuttaa asiaa). Voittajan tullessa ilmi koko yleinen tunnelma oli vain epäuskon kyllästämä ja kaikki (paitsi ruotsi edustajineen) ovat hiukan kiusaantuneita: Eihän tämän näin pitänyt mennä? Toivottua kliimaksia ei saavutettu, vaan se hukkui raatiäänien yksipuolisen vyöryn alle tarpeettomana turhakkeena. Koska tietynlainen jännitys katosi erityisesti raatiäänien julkistamisen aikana, katosi samalla myös merkittävä osa viisuja. Kun viisuista (ja yleisesti kaikenlaisista kisoista) katoaa kaikki jännitys, oikeudenmukaisuus ja rehellisyys, tekee se itse kilpailusta melkoisen ruman irvikuvan, joka ei ansaitse miljoonien katsojien katseita, aikaa ja rahoja. Suren ja säälin viisujen nykytilaa.
Kilpailusta tuli erilaisten ruotsalaisten musiikkialan yritysten promotilaisuus.
Se myös mädätti Loreenin maineen ja sai inhoamaan Abbaa jo valmiiksi.
Se on pelkkä laulukilpailu. Käärijä pärjäsi loistavasti verrattuna moneen muuhun vuoteen. Olkaa ylpeitä hänestä ja jättäkää toi viisupsykoosi
Vierailija kirjoitti:
Se on pelkkä laulukilpailu. Käärijä pärjäsi loistavasti verrattuna moneen muuhun vuoteen. Olkaa ylpeitä hänestä ja jättäkää toi viisupsykoosi
Jätä sinä riehumasta täällä psykoottisesti.
Ja nyt siivotaan ketjua rankalla otteella. Selvää on kyllä mihin suuntaan Sanoman modet pyllistää ja mihin kumartaa 😏
Ruotsia kumarretaan näissä kisoissa. Se vaan ärsyttää. Ihmiset äänesti suomea eniten mutta pikkuraati ns.asiantuntioineen sai päättää voittajan. Nää ns.ammattiraatilaiset on niin tärkeitä ja fiksuja omasta mielestään.
Eurovision ig sivulla Käärijän yhdessä videossa haukutaan ihan tosi paljon.
Tässä kommentteja
"Roskabiisi"
"Naurettavaa, häpeä Espanjalaiselle"
"Tuo ei osaa laulaa"
"Ei edes näytä suomalaiselta"
"Tulee mieleen Teletapit"
Noh, on siellä myös näitä The real Winner 💚💚 kommentteja
Laulukilpailu loppui lauantain ja sunnuntain välisenä yönä kun voittaja selvisi. Voittaja ei nyt muuksi muutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Ruotsi vihaa niin paljon Suomea? Kertokaa mulle. Mitä olemme heille tehneet?
Eikös ruotsalaisilla ollut aikoinaan joku kallonmittaustutkimus jossa yritettiin todistaa suomalaiset neandertalinihmisien jäkeläisiksi, ja siksi alemma tason ihmisiksi.
Joo, mutta suomalaisilla oli arjalaisemmat piirteet kuin ruotsalaisilla. Siihen se eugeniikkaa sit lässähti.
Yrittivät kuitenkin vielä Amerikassakin väittää että suomalaiset on alempaa rotua, samaa kastia afrikkalaisten kanssa (siihen aikaan). Ei vaan mennyt muille läpi, kun suomalaiset ei ruotsalaisista tutkimuksista huolimatta olleet mongoloideja muiden silmissä.
Ruotsi ei ole Suomelle mikään isoveli, vaan paha äitipuoli.
Suomalaisten tulisi herätä omaan historiaansa ja Ruotsin rooliin siinä. Meillä ei ole ollut omaa kuningaskuntaa, kuten muilla Euroopan mailla. Meitä on pidetty orjina ja kieltämme kielletty puhumasta. Maitamme siirretty ruotsalaisille suvuille. Suomalaiset on olleet sivistyneitä ja luonnonläheisiä ennen kuin Ruotsin kuningaskunta alisti meidän kansamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olis kiva, jos maailmalle leviäis se artikkeli, jossa kutsuivat meitä maan entiseksi itäosaksi. Tai jotain vastaavaa se oli. Suuttuivat kun eivät voittajina saaneet tarpeeksi pisteitä.
Ruotsin entisen itäpuoliskon kuuppavammanen kansa täällä vaan ruikuttaa. Jos ois tummempi nahka niin ois otsikoissa jo. Hyvimmenee joo o.
Osaa se iltalehtikin: en saanut linkkiä otettua mutta puhuu Ruotin ja "pikku-veli Suomen yhteisestä Natohakemuksesta" käykää katsomassa. Varmaan RKP vallassa iltalehden johossa.
Vierailija kirjoitti:
Moldovan tuomari sanoi srviovansa kappaleiden arvoja.
Eli ei ollenkaan sitä mitä kriteerien mukaan olisi pitänyt katsoa. Hän ei noudattsnut Ebun ohjeita.
Tuo jo on hylkäysperuste.
Ehkä Loreen oli hänen "henkinen johtajansa"?
Ruotsin raivo Suomea kohtaan johtuu varmaan osittain siitä, että ovat tottuneet olemaan huomion keskipisteenä aina kun puhutaan Pohjoismaista, täkäläisestä musiikista ja ihan kaikesta.
Nyt sitten Suomi pääsikin Natoon, suomalainen kappale onkin suositumpi, ja äkkiä Suomi tunnetaan paremmin.
Aika säälittävää, jos itsetunto perustuu siihen mitä muut heistä ajattelee. Sen asenteen takia eivät IKINÄ uskaltaisi laittaa Käärijän tyyppistä esiintyjää viisuihin. Suomalaisilla oli pitkään "mitähän nuo meistä ajattelee"- asenne, ja nyt siitä on onneksi päästy. Se taisi siirtyä Ruotsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EBU voisi jälkikäteen fiksata näiden viisujen sloganiksi DIVIDED BY MUSIC.
Koko feikki show sai aivan kaikki riitelemään, nosti kaikki mahdolliset kaunat ja riidat pintaan Pohjoismaissa ja sai minutkin, joka siis olen opiskellut ruotsia ja ruotsalaista kirjallisuutta ja lapseni lukeneet a-ruotsin, katselemaan persujen kieliohjelmaa.
Kaikki suomenruotsalaiset kaverini kiljuvat ja riehuvat ja räyhäävät, kun suomalaiset eivät antaneet Ruotsille televoteja, niin että olen joutunut blokkaamaan heidät.
Kyllä Euroviisu paska räjähti koko Euroopan silmille, aina Australiaan asti. Ihmiset ihmettelee ihan yleisesti mistä ne oikeen maksaa äänestyksissä, ja miten ihmeessä Ruotsalaiset junailivat voittonsa. Tällä kertaan homma meni vaan liian räikeäksi ja ahneeksi, että sokeatkin näki huijauksen läpi.