Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuleepa tän äidin lapsille lahjaton joulu

Vierailija
03.12.2006 |

oon yh-äiti minimiäitiysrahalla ja ruuat saa ostettuu mut lahjoja ei, isommille lapsille oon sanonu et äitillä ei ole varaa lahjoihin ja pienemmät ei ymmärrä lahjoista.. Ja sit kun täällä lukee näit juttuja ko anoppi vie joulumielen nii jotenki naurattaa koska niiden lapset saa lahjoja. Ja sukulaisiltakaan niitä lahjoja ei ole tulossa. Kotia ei jouluiseksi koristella koska hintojen takia koristeet jäävät kauppaan mut jos ees jouluruuat tekee niin lapsille riittäisi se ja täysin selvä äiti.

Kommentit (166)

Vierailija
101/166 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhden luona käy asioimassa, ei se tarkoita et jokainen sossutäti on yhtä avokätinen.

ja perhetilanteet ovat niin erillaisia.

Eikä ap pyytänyt täältä avustusta vaan mietti eilistä keskustelua missä anoppi oli ostanut samat lahjat ja kuinka se oli ärsyttänyt.

Vierailija
102/166 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne niitä kyllä tuu tarjoamaan, jos ei itse tilanteestaan kerro, eli aapee ottaa nyt luurin kauniiseen käteen ja soittaa sossuun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/166 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se vaan on, ei niitä tukia pärstäkertoimen mukaan jaeta...mutta ensiksi sinne on IHAN ITSE otettava yhteyttä. Turun sossussa kun ei oo ajatustenlukijoita töissä.

Eikä tuolla ap:llä tuntunut olevan mitään sitä vastaan, että av-mammat lähettää rahaa ja lahjoja heille...kyllähän sen tyhmempikin tietää, että kun tänne kirjoittaa surkutarinan niin heti on joku auttamassa. Ei kai kukaan niin untamo ole että kirjoittaisi otsikoksi " ei oo rahaa, ostakaa mun lapsille lahjoja!" , kun apua saa muutenkin, mukamas ovelasti.

Vierailija:

Jos yhden luona käy asioimassa, ei se tarkoita et jokainen sossutäti on yhtä avokätinen.

ja perhetilanteet ovat niin erillaisia.

Eikä ap pyytänyt täältä avustusta vaan mietti eilistä keskustelua missä anoppi oli ostanut samat lahjat ja kuinka se oli ärsyttänyt.

Vierailija
104/166 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille maksetaan lääkkeet, lasten jumpat, sähkölasku, vuokrasta se osuus joka jää asumistuen jälkeen kokonaan. Oma sosiaalityöntekijä sanoi, että kustantavat kaikki lasten harrastukset jos vain jotain tulee mieleen. Perhetyöntekijän saa helposti. Mullakin käy kerran viikossa katsomassa miten pärjään ja vaikeina aikoina on käyneet kolmestikin viikossa pareittain hoitamassa lapsia.

Apua on vaikka kuinka hirveästi jos vain ottaa sen vastaan. Ja jäähän vuosittain siltikin suomessa se 300 miljoonaa euroa sostukia käyttämättä.

Vierailija
105/166 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lahjoittanut monta kassillista tavaraa turun pelastusarmeijalle: sieltä saa ilmaiseksi joululahjoja köyhät hakea. Käy nyt ihmeessä jotain hakemassa, täytyyhän lasten jotain saada.

Vierailija
106/166 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:tä? Saitko viemiset perille? Mitä ap:lle kuuluu? Onko lahjoituksia tullut?

Vierailija
107/166 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki liitteet.

Vierailija:

Vierailija:

en jaksanut lukea kun sivuun 9 saakka kaikki viestit.

Ehkäisevää toimeentulotukea saa vuokrarästien maksuun, mutta ap älä tee vaan itse mitään. Anna muiden tehdä. Mä yhtä tollasta äitiä hyysäsin aikani ja sitten kyllästyin kun ei itse missään vaiheessa alkanut hoitaa omia asioitaan. Ei pistänyt miestä maksamaan elareita ja sitten jäi laskut maksamatta ja tuli ulosottoja jne jne... Tyhmästä päästä sai kärsiä sitten lapsetkin.

Jos tulot ovat laskeneet yllättäen viimeisen 2-3 kuukauden aikana, niin ap ei välttämättä ole saanut vielä kaikkia tukiaan. Sossu laskee tuloja vielä pitkään sen jälkeen, kun ne ovat tippuneet pieneksi. Esimerkiksi jos työpaikka on loppunut elokuussa, niin he saattavat laskea, että viimeisellä palkalla pitäisi elää vielä neljä seuraavaa kuukautta. Kelakin tekee päätökset hitaasti, joten asumistukipäätös voi viedä 2-4 kuukautta.

Jos taas juuri tätä hetkeä on edeltänyt tuollainen köyhä kausi, niin nyt sitten ap maksaa rästiin jääneitä vuokria ja muita maksuja, niillä tuloilal mitä on. Tuollaisen yllättävän köyhtymisen jälkeen kestää 3-6 kuukautta palautua siihen tilanteeseen, että voi taas elää suhteellisen normaalia elämää, elipä sitä tuilla tai palkkatyön tuloilla.

nimi. kokemusta on

Vierailija
108/166 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet niin saamaton ?? En niin kuin kertakaikkiaan käsitä ellet sitten ole syvästi masentunut tai kärsi persoonallisuus/ mielialahäiriöstä.

Vierailija
109/166 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyppäämistä, mutta eipä hän tullut paikalle eikä ole yhteyttä ottanut =/

raahasin siis turhaan helsingistä junassa muovikassillisen leluja ja vaatetta - mukana itsellä kaksi lasta sekä omatkin matkakamppeet.

eipä kauhean reilua?

Vierailija
110/166 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ns. tavallinen kansalainen, joka vaan sattuu olemaan sössinyt asiansa, ei saa Turun eikä muidenkaan kuntien sossuista mitään harrastusmenoja, perhetyöntekijöitä monta kertaa viikossa kotiinsa jne. Siinä pitää olla lastensuojelun asiakkuus. Ja itse Turun tilannetta tuntevana voin kertoa, että perhetyöntekijän saavat vain kaikkein vaikeimmat perheet, joissa jo kiikutaan huostaanoton rajamailla. Puheet siitä, että menkää vaan sossuun ja rahaa alkaa virrata, eivät todellakaan pidä paikkaansa. Toki ap:lla saattaisi olla oikeus toimeentulotukeen, joten kannattaahan siellä käydä ja kertoa myös lasten tilanteesta, mutta ei sillä rikastumaan pääse.

Vierailija
111/166 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että ns. tavallinen kansalainen, joka vaan sattuu olemaan sössinyt asiansa, ei saa Turun eikä muidenkaan kuntien sossuista mitään harrastusmenoja, perhetyöntekijöitä monta kertaa viikossa kotiinsa jne. Siinä pitää olla lastensuojelun asiakkuus. Ja itse Turun tilannetta tuntevana voin kertoa, että perhetyöntekijän saavat vain kaikkein vaikeimmat perheet, joissa jo kiikutaan huostaanoton rajamailla. Puheet siitä, että menkää vaan sossuun ja rahaa alkaa virrata, eivät todellakaan pidä paikkaansa. Toki ap:lla saattaisi olla oikeus toimeentulotukeen, joten kannattaahan siellä käydä ja kertoa myös lasten tilanteesta, mutta ei sillä rikastumaan pääse.

Apua ei saa ellei ole lastensuojelun asiakas. Siihen taas tarvitsee sen, että käyttää huumeita tai on alkoholiongelma tai jotain vastaavaa.

Toimeentulotukea voi saada sen jälkeen, kun tilanne on kestänyt pitkään. Heti tulojen laskemisen jälkeen ei saa edes toimeentulotukea, vaan tulot täytyy olla alhaiset 3-6 kuukautta.

Vierailija
112/166 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi kuin ihmetellä näitä vi**uilijoita. Minkä ihmeen tatsin jotkut saa arvostelemalla toisten lapsiluvusta. Taitaa olla näitä superäitejä jee. Voikun oksettaa. AP:lle kaikki tsempit!

Vierailija
113/166 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n lapsia saamaan edes yksi joululahja. Lahjoittakaa heille vaikka vähn käytettyjä leluja. Yhteystiedot on täällä saatavana.

Ei ap:tä tarvo sääliä, mutta ajatelkaa lapsia jotka jäävät ilman joululahjoja.

Vierailija
114/166 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai lahjoittanut hänen lapsilleen mitään?

Vierailija
115/166 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan näille saatanan ääliöille, jotka ovat olevinaan niiiiin kunnon kansalaisia mut kuitenkin tietojensa perusteella ovat täysin sossupummeja...hankkikaa sitä elämää mitä voitte sitten hyödyntää kun jakelette viisaita neuvojanne hädässä oleville.

Tollaset kaikki tietävät ärsyttävät kaikkein eniten.

Ja se ketä ehdotti velkasaneerausta, niin onko sattumoisin tietoa siitä, et se prosessi on aika pitkä ja ei varmaan tähän hätään ap jeesaa?

Ja kuten aikaisemmin kirjoitin, ap ei pyytänyt apua, vaan ihmetteli kuinka joku viitsi narista siitä, kun anoppinsa on ostanut samat lahjat kuin hän itse.

Vierailija
116/166 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yhteydessä ap:hen ja minulla on lähettää lahjat pienimmille; toivottavasti jollain myös isommille? Ja huom! Ap ei ole täällä mitään ruikuttanut tai pyytänyt; ihan omasta tahdostani haluan lähettää jolulahjat hänen lapsilleen. Päinvastoin hän on ollut koko ajan hyvin positiivinen ja asiallinen törkeistäkin kommenteista huolimatta!

Vierailija
117/166 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille joululahjat. Minäkin laitoin heille joitan. Ei todellakaan ole provo.

Vierailija
118/166 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonloppuna kerroin oman perheeni tilanteesta täällä. olen kolmen lapsen työtön yksinhuoltaja, tälle kuulle vielä noin 100euroa rahaa jäljellä, ei lahjan lahjaa. isänsä ei lapsista välitä (uusi nainen kuvioissa ja saanut exän käännettyä lapsiaan ja minua vastaan).

sossuunkin pistin hätäpäissäni hakemuksen, mutta ei sieltäkään mitään tule, kun laskevat elareiden kera riittävän perustarpeisiin. paha vain, että exä jätti tältä ja viime kuulta elarit maksamatta - ihan vain vittumaisuuttaan kuulemma. asia on vireillä nyt niin, että alkaa tulla kaupungin/sossun kautta suoraan minulle ja perivät sitten exältä. mutta ei sekään jouluksi ehdi :(

mamachaos @ luukku . com

jos haluat meilata, tukea tai jotain

*halaa*

elämä järjestyy!

Vierailija
119/166 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjestyksessä ja hallinnassa auttakaa näitä lapsia saamaan joulu kotiinsa.

Minä kerjään heidän puolestaan. Kun me kehumme että olemme ostaneet lapsille 100-200 euron lahjat jokaiselle, niin voimme lahjoittaa jotain entistä eteenpäin oikein todella tarvitsevalle. Joulun iloa kaipaa jokainen lapsi ja vanhempi.

Vierailija
120/166 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mannerheimin lastensuojeluliitto? Minne menevät joulupatojen lahjat?