Suhde jossa mies ei suostu auttamaan missään (siis pienimmässäkään asiassa), ei halua kuunnella mitään juttujani mutta haluaa minun kyllä kuuntelevan omia juttujaan ja auttavan niissä
Eihän tässä ole mitään järkeä. Jos erehdyn puolella sanallakaan sanomaan, että töissä on ollut vaikea päivä, niin tämä suuttuu ja ilmoittaa, ettei hänellä ole aikaa kuunnella valitusta. Yhtään missään ei auta tai edes auta yritä, siis ihan pienimmässäkään arkijutussa.
Omalta puoleltaan sitten kertoilee laveasti työasioitaan ja nimenomaan niiden ongelmia ja haluaa tukea, tsemppiä, neuvoja ja apua, myös ihan konkreettista (pystyn ammattini puolesta auttamaan, mutta se on minun työtäni josta minulle maksetaan; en minä suostu jatkuvasti konsultoimaan häntä ilmaiseksi). Samoin haluaa itse, että hoidan hänen puolestaan arkiasioita.
Eihän tällaisessa suhteessa ole mitään järkeä. Meillä ei ole edes mitään puhuttavaa, sillä hän suuttuu jos mistään on hänen kanssaan eri mieltä. Sanoo myös minulle tosi ilkeästi usein ja jos huomautan siitä, niin ilmoittaa että minun tunteeni eivät ole hänen vastuullaan, että hän voi sanoa mitä haluaa ja on toisen osapuolen vastuulla pitää tunteistaan huoli, eli on minun syyni jos pahoitan mieleni tai suutun tai loukkaannun.
Eihän tätä voi edes suhteeksi kutsua. Silti toinen suuttuu jos en aina vastaa hänen viesteihinsä ja tapaa kun hän haluaa (emme asu yhdessä) enkä saisi jättää häntä.,
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on mennyt naimisiin äitinsä kanssa.
Jota käyttää myös seksuaalisesti hyväkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on kaikki vapaus nykyaikana lähteä suhteesta.
Älä valita.
Totta. Hän vain kaataa niin hirveän ruman syytöslistan päälleni kun haluan lopettaa suhteen, saaden minut tuntemaan että minä olen kauhea, arvoton ihminen jonka vikaa kaikki on, että ryhdyn epäilemään itseänikin. Hänessä kun ei ole mielestään mitään vikaa kun on olen yrittänyt selittää, miksi en halua jatkaa suhteessa, vaan tosiaan kaataa hirveän ruman syytösryöpyn minun niskaani siitä miten hirveä ja surkea ihminen olen ja miten kaikki on minun syytäni ja hän on täydellinen.
- ap
Sitten ilo on täysin hänen puolellaan , kun pääsee eroon niin surkeasti ihmisestä kuin sinä olet! Täydellinen hän löytää sinua paremman alta aikayksikön.
Vai löytääkö sittenkään, kun omaa huonouttaan on joutunut tyytymään kelvottomaan sinuun, kun ei ole parempaakaan saanut.
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä on samoja piirteitä, mutta ei läheskään noin pahana. Ei hän koskaan sano, ettei kiinnosta, mutta näenhän minä, ettei aidosti ole kiinnostunut ja jää useinkin kiinni, kun ei ole kuunnellut yhtään. En oikeastaan edes suhteen alussa tajunnut (sitä se rakkaus teettää), että mies rakasti vain omaa ääntään. Olen niin monet illat istunut hänen kainalossaan ja kuunnellut hänen tarinoitaan ja mietelmiään. Itse en oikeastaan ikinä päässyt kertomaan mitään.
Myöhemmin olen ollut hänen tukenaan isoissa työasioissa, hänen sairastuessa, vanhempien sairastaessa jne jne jne. Kun mulla on ollut jotain kriisiä, niin just silloin hänellä on ollut tosi kiireistä, stressaavaa tai jollain muulla jotain tärkeämpää, että minä olen jäänyt kakkoseksi ja yksin pärjäämään. Vähän olen siitä katkera, että jouduin selviytymään yksin tosi ison asian kanssa samaan aikaan kun mies tuki erossa sisarustaan. Ja eihän siinä mitään, parisuh
Mulla oli tommonen kaveri. Omat kriisit puhui. Kun yritin tai aloin puhua omia juttujani, niin ei osannut edes kuunnella.
Huomasin sen heti silloin alussa.
Oltiin vielä jokin vuosi yhteyksissä lasten myötä.
Sitten se loppui.
Ei olla enää yhteyksissä ollenkaan.
Jotkut tulee ja menee.
Jotkut pysyy.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hirveältä suhteelta. Olin kerran samanlaisessa. Lisäksi eksäni oli mustasukkainen kaappijuoppo. Puhdasta hyväksikäyttöä ja manipulointia koko suhde. Olin aivan loppu, kun pääsin riippasta eroon - se ei meinaan ollut helppoa. Väkivallan uhka on näissä todellinen eron hetkellä, kun mies tajuaa, että oikeasti lähdet, eikä mies voi määräillä sua enää.
Niinpä.
Aapeen on osattava asetella sanansa ja tekonsa sopivasti niin, että se mies halua jättää tän jutun taakseen.
Kannattaa olla valveilla.
Sä elät semmoisessa itsesäälin kuplassa.
Onhan se kivaa, kun on tommosta huomiota ja elämässä tapahtuu.
Et osaa olla itseksesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnittelut AP, olet vienyt kynnysmattoilun huippuunsa!
Oikeasti on hirveä hyväksikäyttäjä koko mies. Tuollaiset piirteet vielä pahenevat kun tulee lisää ikää.
Tilanne luisui tuollaiseksi hiljalleen. Ja nyt olen vain havahtunut siihen, että eihän tässä ole mitään järkeä.
- ap
Eli mies on feikannut, ja nyt se todellinen luonne on paljastunut. Run, Forrest, run!!!!! And run fast, too.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä olekaan järkeä, miksi siis olet tuossa suhteessa?
En tiedä. Tottumus kai. Ja se, että siinä alussa oli hyviäkin puolia. Eli jotain hyvää on joskus ollutkin, se vain hiljalleen kaikki hävisi.
Mutta en haluakaan jatkaa suhdetta. Oikeastaan itsekin ihmettelen, miksi olen jämähtänyt siihen niin pitkäksi aikaa. Kai se on niin, että kun muutos hiljalleen tapahtuu niin siihen ei heti havahdu. Ja hän tekee lähtemisen vaikeaksi, ei suostu tulla jätetyksi.
Mutta tosiaan, kun joku ihminen tuo elämään vain pahaa mieltä, niin ei sellaisessa ihmissuhteessa ole pienintäkään järkeä, vaikka se joskus olisikin ollut erilainen.
- ap
En tiedä. Tottumus kai. Ja se, että siinä alussa oli hyviäkin puolia. Eli jotain hyvää on joskus ollutkin, se vain hiljalleen kaikki hävisi.
------> tyypillinen narsku
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on kaikki vapaus nykyaikana lähteä suhteesta.
Älä valita.
Totta. Hän vain kaataa niin hirveän ruman syytöslistan päälleni kun haluan lopettaa suhteen, saaden minut tuntemaan että minä olen kauhea, arvoton ihminen jonka vikaa kaikki on, että ryhdyn epäilemään itseänikin. Hänessä kun ei ole mielestään mitään vikaa kun on olen yrittänyt selittää, miksi en halua jatkaa suhteessa, vaan tosiaan kaataa hirveän ruman syytösryöpyn minun niskaani siitä miten hirveä ja surkea ihminen olen ja miten kaikki on minun syytäni ja hän on täydellinen.
- ap
Älä enää yritä selittää, toimi. Eihän tuossa ole mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä on samoja piirteitä, mutta ei läheskään noin pahana. Ei hän koskaan sano, ettei kiinnosta, mutta näenhän minä, ettei aidosti ole kiinnostunut ja jää useinkin kiinni, kun ei ole kuunnellut yhtään. En oikeastaan edes suhteen alussa tajunnut (sitä se rakkaus teettää), että mies rakasti vain omaa ääntään. Olen niin monet illat istunut hänen kainalossaan ja kuunnellut hänen tarinoitaan ja mietelmiään. Itse en oikeastaan ikinä päässyt kertomaan mitään.
Myöhemmin olen ollut hänen tukenaan isoissa työasioissa, hänen sairastuessa, vanhempien sairastaessa jne jne jne. Kun mulla on ollut jotain kriisiä, niin just silloin hänellä on ollut tosi kiireistä, stressaavaa tai jollain muulla jotain tärkeämpää, että minä olen jäänyt kakkoseksi ja yksin pärjäämään. Vähän olen siitä katkera, että jouduin selviytymään yksin tosi ison asian kanssa samaan aikaan kun mies tuki erossa sisarustaan. Ja eihän siinä mitään, parisuh
Oi miksi, oi miksi olet hänen kanssaan??? Hän ei tule sinua tukemaan koskaan, eikä missään. Jos ja kun sairastut, vanhenet, ja et kykene, niin hän jättää sinut, sinun sen sijaan pitää tukea ja hoitaa miestäsi loppuun asti
Mitäs otti tuollaisen ukon. Erotkoon. Keksitty juttuhan tuo aloitus tietysti oli.
"Emme tosiaan asu yhdessä ja olenkin tavallaan jo jättänyt hänet, eli koska on ollut muita arjen kiireitä (joissa hän tietysti ei suostunut auttamaan), niin en vain ole vastannut hänen puheluihinsa ja viesteihinkin vastannut vain lyhyesti, että olen kiireinen. Mutta tavallaan tuo on ollut ongelman lykkäämistä."
Tuo on ihan hyvä keino lopettaa suhde. Ole vaan yhä enemmän kiireinen, ja koita päästä nopeasti siihen, ettet enää ole yhteydessä. Älä edes puhu lähdöstä kasvotusten tai muutenkaan, se ei ehkä ole turvallista.
Narsisti kyllästyy kun huomio loppuu.
Mitä helvettiä, totta kai saa jättää. Ei todellakaan tarvitse tuollaiselle miehelle antaa yhtään mitään. Jos mies haluaa pelkkää seksiä niin maksullisilta tai sitten joku fwb-järjestely missä vastaat miehen viesteihin joskus ja jouluna, jos silloinkaan. Ei tuollaisille vampyyreille pidä antaa mitään jalansijaa omaan elämään eikä varsinkaan rajatonta pääsyä