Puoliso sanoi jotain niin törkeää etten voi uskoa?!
Keskustelu meni näin, ei ollut siis mitään riitaa tätä ennen. Mies harmitteli kun jää niin vähän aikaa nukkua ennen työvuoron alkamista. Oli itse lähtenyt omille menoilleen jotka venyivät myöhään iltaan. Sanoi että on muka minun ja lapsen vuoksi mennyt niin myöhään kotiin tuleminen? Ihmettelin kommenttia, totesin että sinähän olit jo päivällä omilla menoillasi että aikaa sinulla on tänään mennyt monta tuntia eikä ne liity mitenkään perheeseen. Tähän mies sanoi: jos mä joutuisin olemaan täällä kotona yhtään enempää niin ampuisin kuulan kallooni, siksihän mä olen täältä niin paljon pois, luuletko että mä haluan linnottautua tänne kotiin?! Poistui tämän sanottuaan toiseen huoneeseen ja laittoi oven kiinni. Jäin monttu auki seisomaan enkä saanut sanaakaan sanottua. Myöhemmin kun otin hänen kommenttinsa puheeksi niin väitti että ei todellakaan ole mitään sellaista sanonut ja vettuuntuneena totesi että hanki kuulolaite! Mitä hittoa??? Teini valitettavasti myös kuuli isänsä sanomiset, pahoitti mielensä, että kait tässä pitää kaksi kuulolaitetta hommata!
Kommentit (213)
Asumiseron aika, ainakin väliaikaisesti. Ei tarvitse erota, mutta jos kumppani kokee olonsa niin ahdistuneeksi, että tuolla tavalla käyttäytyy (syystä tai toisesta) jopa lapsen läsnäollessa, niin sille tarvitsee saada heti stoppi ja saada aikalisää miettimiseen kullakin taholla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mustavalkoista.
Jos ei puhumalla selviä, niin tehkää jotain muita muutoksia.
Tuo tila ei ole hyvä.Teillä on perhe.
Lapsi on tärkein.
Perhe on törkein.
Jos ei yhdessä olo onnistu, niin voi se perhe elää erilläänkin.Jos olet joku kusipääkuiskaaja tai persoonallisuushäiriötaltuttaja niin kerropa meille kaikille muille, että miten kusipää tai narsisti saadaan käyttäytymään normaalin ihmisen siedettävällä tavalla? Huumaamalla se?
öö?
Mistä sinä puhut?
Omista kokemuksista vai aapeen tilanteesta?
Siitä vaan pihalle, jos se on paras. En minä
Ole syyllinen sinun pahaan oloosi enkä siihen, että olet kärsinyt.
Olen itse nähnyt lapsen näkökulmasta tuon. Silti nykyään on mahdollista puhua.
Jos on huumeita, nii eihän sitten ole mitään järkeä jatkaa.
Sinulle kyllä suosittelen avun hakemista ihan vilpittömästi. Pidät turhaan salaisuuksia. Se syö sinua.
Nauhoita ensi kerralla teidän keskustelu vaikka puhelimella. Jos alkaa väittämään, että ei sanonut jotain, voit todistaa asian. Tosin tuossa kohtaa erokin on jo hyvä vaihtoehto. Jos se teidän lapsikin joutuu osalliseksi tuosta. Kyllä se teinikin ymmärtää eron ja luultavasti on lopulta vain tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se narsistin kanssa on mustavalkoista, ei siinä ole mitään tehtävissä kuin kärsiä tai lähteä.
Toki.
Mutta.
Kuka puhui narsistista?
Ei tyypin kirjoituksesta tehdä ihan hirveän suuria olettamuksia. Yhdestä tilanteesta.
Osahan se aapee itsekin puhua ja tehdä ratkaisuja. Älkää aliarvioiko.Jokainen, joka on tunnistanut elämässään narsistin, tunnisti sen avauksessa. Ap:lle linkattiin narsistivideoita ja totesi, että asiat täsmäävät ja tajuaa nyt suhteen myrkyllisyyden.
Älkää valkopeskö mustaa, uhri tarvitsee paljon tukea oppiakseen seisomaan taas jaloillaan.
Kyllä pikkusen enemmän tarvitaan, muutenhan sinäkin olisit pöpilässä. Sen verran paksut jutut on.
Vierailija kirjoitti:
Kun tuollaisesta miehestä alkaa tehdä eroa, ensimmäiseksi hän olettaa ettei sinusta ole siihen, eikä kuuntele. Seuraavaksi kun alat pakata kamoja, hän lupaa muuttua, ja alkaa kantaa kukkia ja tehdä kotitöitä, raitistuu, ym. Jos jäät, kannattaa muistaa että todennäköisesti se ei kestä puolta vuotta kauempaa, ja olette takaisin samassa pisteessä.
Tällä kertaa kannattaa jo kovettaa mielensä, ja edetä siihen eroon asti. Ei kannata lähteä mihinkään riitelyyn, vakaasti vaan tehdä mitä aikoo.
Olikohan keskimäärin seitsemän kertaa mitä yrittää eroon, ennenkuin onnistuu. Narsisti hooveroi takaisin.
On hyvä oppia tunnistamaan, miksi palaa. Onko syy vain fyysinen kaipuu. Siihen voi valmistautua esim harrastamalla liikuntaa, hieronta, avanto, sauna ym. Jos tuntee olonsa yksinäiseksi, voi soittaa auttavaan puhelimeen, mennä johonkin naisten ryhmään tmv.
Oman kaipauksen laadun tunnistaminen auttaa irroittautumisessa, ja sitten kerrasta poikki.
Päätä ja lukitse päätös.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä noin karseeta voisi sanoa vaikka olisi kuinka paha riita menossa! Kaikkea on tullut haukuttua mutta että tappaisi itsensä, huh huh.
Totanoin. Se kertoo epätoivosta.
Kaasuvalotettu narsissi. Antaisin toisen mahdollisuuden. Jos sitten ei ryhdistäydy, siasta ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani kuullessani tästä tilanteesta. On ymmärrettävää, että puolisosi törkeä kommentti on loukannut sinua ja aiheuttanut hämmennystä. Tällaiset tilanteet voivat olla hyvin haastavia ja tunteita herättäviä.
On tärkeää käsitellä tällaisia tilanteita avoimesti ja rehellisesti puolisosi kanssa. Voit yrittää keskustella rauhallisesti ja selittää, miten hänen kommenttinsa vaikutti sinuun ja teiniinne. Keskustelun aikana voit pyytää selvennystä hänen kommenttiinsa ja ilmaista, että haluat ymmärtää paremmin, mitä hän tarkoitti.
Kuulolaitekommentti oli epäkunnioittava ja ei auta tilannetta millään tavalla. Voit ilmaista, että tarvitset keskustelua ja ymmärrystä puolisoltasi tällaisina aikoina, ja että toivoisit tukea ja empatiaa hänen puoleltaan.
Jos keskustelu ei tuota tuloksia tai tilanne jatkuu hankalana, saatat harkita ammattiauttajan apua. Parisuhdeterapia voi olla hyödyllinen työkalu kommunikoinnin parantamiseen ja vaikeiden tilanteiden käsittelemiseen. Terapeutti voi auttaa sinua ja puolisoasi käsittelemään tunteita ja löytämään rakentavia tapoja ratkaista konflikteja.
Lisäksi on tärkeää pitää huolta teini-ikäisestä lapsestanne. Voitte keskustella hänen kanssaan ja tarjota hänelle tukea hänen reagoidessaan isänsä kommenttiin. Olisi hyvä varmistaa, että hän tuntee olonsa turvalliseksi ja että hänellä on mahdollisuus ilmaista tunteitaan ja huoliaan.
Jos koet tarvitsevasi tukea tai apua tässä tilanteessa, harkitse ammattilaisen kuten psykologin tai neuvonantajan avun hakemista. He voivat auttaa sinua käsittelemään tunteita, tarjota neuvontaa ja tukea tilanteen selvittämisessä.
Minusta parisuhdeterapeutti on ihan turha asia tuossa tilanteessa. Jos ihminen ei kunnioita kumppaniaan tai halua käyttäytyä kunnioittavasti, niin ei se siellä terapiassa muutu.
Kyllä voi. Löytyy juttuja ja sanoja ja se, että
Miksi mies on noin epätoivoinen.
Ja miksi aapee pyörittelee silmiään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota uudestaan puheeksi. Sano, että pahoitti myös lapsen mielen puheillaan ja on syytä tämä lapsen kanssa selvittää. Ja että kommentti kuulolaiteesta on asiaton, sillä on turha selitellä sanomisiaan.
eli ap siis niin ikävä ihminen, että sen mies ei kestä ap:n seuraa ja jopa ampuisi mieluummin itsensä ja sinä huomaat tilanteessa ainoaksi epäkohdaksi sen, että ap:n käskettiin hankkia kuulokoje?
Tässä esimerkki kaasuvalotuksesta. Tuo kommentti on sitä itseään.
Mä veikkaan, että hänellä on uusi nainen kiikarissa ja hän loukkaa sua, että tajuaisit jättää hänet, koska ei itse uskalla lähteä. Jos tekisit eron hänen puolestaan, niin hän pääsisi kuin koira veräjästä. Henkisesti mies on jo lähtenyt aikaa sitten.
Itse unohtaisin miehen ja alkaisin jo elää omaa tulevaisuuttani varten. Valmistautuisin eroon henkisesti, laittaisin itseni fyysisesti kuntoon uutta elämää varten, alkaisin harrastamaan jotain sosiaalisia tai yhteisöllisiä juttuja, että tutustuisin uusiin ihmisiin, enkä kaipaisi miehen perään. Lisäksi syventäisin suhdettani lapseen käymällä vaikka yhdessä lenkkeilemässä tms.
Vierailija kirjoitti:
Ei osaa puhua.
Sitten ryöppyää yli.Mitä sinä haluat?
Lopeta ihmettely.Joko keskustelu ja auttakaa toisianne. Ihan turha syytellä.
Joko selvittämään tai sitten vaan veks.
Ihmettely on sille teidän teinille ikävää. Sanoja vaan nyt laittamaan peräkkäin ja puhumaan.Ei Sw hetkessä selviä.
Yritä sanoittaa.
Puhu puhu puhu.
Puhutaanko teillä asioista ja miltä tuntuu ym?
Sinun sukupolvesi aika on ohi. Mitä tahansa ei tarvi enää nykyään sietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mustavalkoista.
Lapsi on tärkein.
Perhe on törkein.
Jos ei yhdessä olo onnistu, niin voi se perhe elää erilläänkin.Jos olet joku kusipääkuiskaaja tai persoonallisuushäiriötaltuttaja niin kerropa meille kaikille muille, että miten kusipää tai narsisti saadaan käyttäytymään normaalin ihmisen siedettävällä tavalla? Huumaamalla se?
En ole. Ihminen olen.
Sinä olet kyllä ihan kusipää.
Ja lehdissä ihmetellään naisten lapsettomuutta. Nämä miehet on osa syytä.
Kukaan poika/mies ei ole päässyt tekemään minuun tarpeitaan kuuteen vuoteen. Ilmeisesti joihinkin kuitenkin pääsevät, kun ovat oppineet niin sinnikkäiksi.
T31
Otan osaa. Tilanne kuulostaa pahalta. Sanoit, että tuollaista on ollut viime aikoina. Vaikuttaa siltä, että puoliso on löytynyt uuden. Puhu hänen kanssaan. Kysy suoraan, onko näin. Muista mainita tilanteen vaikuttavan myös lapsiin.
Toinen melko teoreettinen vaihtoehto voisi olla alkava dementia tai kasvain päässä. Ne voisivat selittää äkillistä käytöksen muutosta. Jos on jälkimmäisestä kyse, on sinusta kiinni jaksatko tukea häntä vastamäessä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mustavalkoista.
Lapsi on tärkein.
Perhe on törkein.
Jos ei yhdessä olo onnistu, niin voi se perhe elää erilläänkin.
Kerrankin kirjoitusvirhe meni kohdilleen :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mustavalkoista.
Lapsi on tärkein.
Perhe on törkein.
Jos ei yhdessä olo onnistu, niin voi se perhe elää erilläänkin.Kerrankin kirjoitusvirhe meni kohdilleen :D
Joo, en viitsinyt korjata. Itsekin ajattelin samaa.
Jokainen, joka on tunnistanut elämässään narsistin, tunnisti sen avauksessa. Ap:lle linkattiin narsistivideoita ja totesi, että asiat täsmäävät ja tajuaa nyt suhteen myrkyllisyyden.
Älkää valkopeskö mustaa, uhri tarvitsee paljon tukea oppiakseen seisomaan taas jaloillaan.