Puoliso sanoi jotain niin törkeää etten voi uskoa?!
Keskustelu meni näin, ei ollut siis mitään riitaa tätä ennen. Mies harmitteli kun jää niin vähän aikaa nukkua ennen työvuoron alkamista. Oli itse lähtenyt omille menoilleen jotka venyivät myöhään iltaan. Sanoi että on muka minun ja lapsen vuoksi mennyt niin myöhään kotiin tuleminen? Ihmettelin kommenttia, totesin että sinähän olit jo päivällä omilla menoillasi että aikaa sinulla on tänään mennyt monta tuntia eikä ne liity mitenkään perheeseen. Tähän mies sanoi: jos mä joutuisin olemaan täällä kotona yhtään enempää niin ampuisin kuulan kallooni, siksihän mä olen täältä niin paljon pois, luuletko että mä haluan linnottautua tänne kotiin?! Poistui tämän sanottuaan toiseen huoneeseen ja laittoi oven kiinni. Jäin monttu auki seisomaan enkä saanut sanaakaan sanottua. Myöhemmin kun otin hänen kommenttinsa puheeksi niin väitti että ei todellakaan ole mitään sellaista sanonut ja vettuuntuneena totesi että hanki kuulolaite! Mitä hittoa??? Teini valitettavasti myös kuuli isänsä sanomiset, pahoitti mielensä, että kait tässä pitää kaksi kuulolaitetta hommata!
Kommentit (213)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota uudestaan puheeksi. Sano, että pahoitti myös lapsen mielen puheillaan ja on syytä tämä lapsen kanssa selvittää. Ja että kommentti kuulolaiteesta on asiaton, sillä on turha selitellä sanomisiaan.
Hullun kanssa on turha neuvotella. Ihan kuin mies nyt muuttuisi fiksuksi ja suhteeseen ja elämäänsä tyytyväiseksi jollain pienellä keskustelulla.
Kannattaa miettiä, missä menee oman nollatoleranssin raja. Omalla kohdalla ei ole koskaan tarvinnut katua sitä, että osasi vetää rajan heti kun tarvetta ilmeni.
Elikkä sun tarvitsi perustaa perhe hullun kanssa ja sitten vedit nollatoleranssin kun sait ne kakarasi jollain siitettyä. Epäilen ettet siihen hommaan olisi ketään normaali järkistä edes saanut.
Olen pahoillani kuullessani tästä tilanteesta. On ymmärrettävää, että puolisosi törkeä kommentti on loukannut sinua ja aiheuttanut hämmennystä. Tällaiset tilanteet voivat olla hyvin haastavia ja tunteita herättäviä.
On tärkeää käsitellä tällaisia tilanteita avoimesti ja rehellisesti puolisosi kanssa. Voit yrittää keskustella rauhallisesti ja selittää, miten hänen kommenttinsa vaikutti sinuun ja teiniinne. Keskustelun aikana voit pyytää selvennystä hänen kommenttiinsa ja ilmaista, että haluat ymmärtää paremmin, mitä hän tarkoitti.
Kuulolaitekommentti oli epäkunnioittava ja ei auta tilannetta millään tavalla. Voit ilmaista, että tarvitset keskustelua ja ymmärrystä puolisoltasi tällaisina aikoina, ja että toivoisit tukea ja empatiaa hänen puoleltaan.
Jos keskustelu ei tuota tuloksia tai tilanne jatkuu hankalana, saatat harkita ammattiauttajan apua. Parisuhdeterapia voi olla hyödyllinen työkalu kommunikoinnin parantamiseen ja vaikeiden tilanteiden käsittelemiseen. Terapeutti voi auttaa sinua ja puolisoasi käsittelemään tunteita ja löytämään rakentavia tapoja ratkaista konflikteja.
Lisäksi on tärkeää pitää huolta teini-ikäisestä lapsestanne. Voitte keskustella hänen kanssaan ja tarjota hänelle tukea hänen reagoidessaan isänsä kommenttiin. Olisi hyvä varmistaa, että hän tuntee olonsa turvalliseksi ja että hänellä on mahdollisuus ilmaista tunteitaan ja huoliaan.
Jos koet tarvitsevasi tukea tai apua tässä tilanteessa, harkitse ammattilaisen kuten psykologin tai neuvonantajan avun hakemista. He voivat auttaa sinua käsittelemään tunteita, tarjota neuvontaa ja tukea tilanteen selvittämisessä.
Vierailija kirjoitti:
Näitten arvostelukyvyttömien psykopaatteja naineiden naisten takia koko miessuku saa huonon maineen. Ette voi yleistää sinänsä säälittävää kokemustanne. nainen 66 v.
Tuo "psykopaattius" tulee aika usein ilmi vasta sitten, kun perhe on perustettu. Siihen asti toinen vielä malttaa käyttäytyä normaalisti. Jostain syystä miehillä on lyhyempi pinna lasten kanssa, niin on ollut minunkin lähipiirissäni. Heillä menee hermot, jos lapsi itkee tai huutaa tai ujostelee tai ei opi heti esim. pyöräilemään tai uimaan. Ja sietääkseen noita ahdistavia vanhemmuuden tuomia tunteita he pakenevat kotielämää tai kiukuttelevat.
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani kuullessani tästä tilanteesta. On ymmärrettävää, että puolisosi törkeä kommentti on loukannut sinua ja aiheuttanut hämmennystä. Tällaiset tilanteet voivat olla hyvin haastavia ja tunteita herättäviä.
On tärkeää käsitellä tällaisia tilanteita avoimesti ja rehellisesti puolisosi kanssa. Voit yrittää keskustella rauhallisesti ja selittää, miten hänen kommenttinsa vaikutti sinuun ja teiniinne. Keskustelun aikana voit pyytää selvennystä hänen kommenttiinsa ja ilmaista, että haluat ymmärtää paremmin, mitä hän tarkoitti.
Kuulolaitekommentti oli epäkunnioittava ja ei auta tilannetta millään tavalla. Voit ilmaista, että tarvitset keskustelua ja ymmärrystä puolisoltasi tällaisina aikoina, ja että toivoisit tukea ja empatiaa hänen puoleltaan.
Jos keskustelu ei tuota tuloksia tai tilanne jatkuu hankalana, saatat harkita ammattiauttajan apua. Parisuhdeterapia voi olla hyödyllinen työkalu kommunikoinnin parantamiseen ja vaikeiden tilanteiden käsittelemiseen. Terapeutti voi auttaa sinua ja puolisoasi käsittelemään tunteita ja löytämään rakentavia tapoja ratkaista konflikteja.
Lisäksi on tärkeää pitää huolta teini-ikäisestä lapsestanne. Voitte keskustella hänen kanssaan ja tarjota hänelle tukea hänen reagoidessaan isänsä kommenttiin. Olisi hyvä varmistaa, että hän tuntee olonsa turvalliseksi ja että hänellä on mahdollisuus ilmaista tunteitaan ja huoliaan.
Jos koet tarvitsevasi tukea tai apua tässä tilanteessa, harkitse ammattilaisen kuten psykologin tai neuvonantajan avun hakemista. He voivat auttaa sinua käsittelemään tunteita, tarjota neuvontaa ja tukea tilanteen selvittämisessä.
Minusta parisuhdeterapeutti on ihan turha asia tuossa tilanteessa. Jos ihminen ei kunnioita kumppaniaan tai halua käyttäytyä kunnioittavasti, niin ei se siellä terapiassa muutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta parisuhdeterapeutti on ihan turha asia tuossa tilanteessa. Jos ihminen ei kunnioita kumppaniaan tai halua käyttäytyä kunnioittavasti, niin ei se siellä terapiassa muutu.
Mielestäni se ei ole näin yksioikoista.
Ihminen voi käyttäytyä epäkunnioittavasti kumppaniaan kohtaan muistakin syistä kuin siksi, ettei kunnioittaisi häntä. Moni on saanut myrkyllisen kommunikoinnin mallin lapsuudenkodistaan, ja ei edes huomaa, miten kamalaa oma käytös voi olla, pitää ns. normaalina.
Terapiassa, jos puolison sinne saa ja jos hän on aidosti halukas parantamaan liittoaan, voi hyvinkin tulla näkemään ja tajuamaan, että oma käytös on ollut huonoa. Tällöin on myös mahdollista muuttaa omaa käytöstään. Mutta toki siis vain, jos tavoitteena on onnellisempi suhde ja jos on valmis katsomaan peiliin.
Tunnen useamman ihmisen, joka on saanut hyviä työkaluja itselleen ja apuja toimintaansa terapiasta, ja muutosta on tullut. Siksi uskallan suositella :)
eri
Kun tuollaisesta miehestä alkaa tehdä eroa, ensimmäiseksi hän olettaa ettei sinusta ole siihen, eikä kuuntele. Seuraavaksi kun alat pakata kamoja, hän lupaa muuttua, ja alkaa kantaa kukkia ja tehdä kotitöitä, raitistuu, ym. Jos jäät, kannattaa muistaa että todennäköisesti se ei kestä puolta vuotta kauempaa, ja olette takaisin samassa pisteessä.
Tällä kertaa kannattaa jo kovettaa mielensä, ja edetä siihen eroon asti. Ei kannata lähteä mihinkään riitelyyn, vakaasti vaan tehdä mitä aikoo.
En kyllä noin karseeta voisi sanoa vaikka olisi kuinka paha riita menossa! Kaikkea on tullut haukuttua mutta että tappaisi itsensä, huh huh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt lähdet siitä suhteesta. Täällä on osa jo sitä toivonut jonka sen on kokenut ja minä myös. Lähde ennen kuin sinä olet psykiatrisessa hoidossa ja joku lääkäri hoitelee sinun harhaluuloisuuttasi jollain neurolepteilla tajuamatta sitä että avustaa pahoinpitelyäsi.
Hyvä huomio! Minäkin hain apua sairaaseen harhaiseen mieleeni ja sain mielialalääke- ja ketiapiinireseptit. Sekä diagnoosit, jotka näkyvät kannassa lopun elämääni. Onneksi maksa-arvoni räjähtivät lääkecoctailista ja jouduin ne lopettamaan jo kuukauden päästä. Ilman maksaani olisin varmaan vieläkin miehen kanssa, en olisi ymmärtänyt kuka se hullu on.
MInä taas olen saanut lääkityksiä ja diagnoosit narsistien kanssa elämisestä. Se on siitä mielenkiintoinen sairaus, että hoitoa hakee/ haetaan sille terveelle, joka on sen sairaan uhri.
Ap, ei tossa ole toivoa, vaikka joku mussuttaja tänne ilmestyi lieventämään asioita. Nyt vaan ota selvää narsismista äläkä jätä sitä narsistiin vaan sinun kannaltasi on oleellista käydä läpi uhrin osa ja ottaa opiksi elämää varten. Sinussa on joku handicappi, miksi edes kuvittelit, että mies olisi oikeassa kusetuksineen. Ja siedät paskaa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän ap hakee tällaisella avauksella? Jotain puolueetonta analyysia ja rakentavia ehdotuksia?
Näitäkin kyllä. Minulla ei ole oikein ketään kenelle kertoa näistä asioista. Tänään tuli tunne että nyt on pakko kertoa ja saada mielipiteitä. Kun ei enää osaa erottaa mikä suhteessa on ok ja mikä ei. Mikä kaikki on ns. normaalia, mitä pitää sietää toiselta, mitä ei jne. Olet kuin eksynyt, hukassa. Tiedät että tuntuu pahalta, tämä ei voi olla hyvä juttu mutta sitten muistat kaikki miehen syyttelyt ja alat epäröidä omaa käytöstäsi, muistiasi. ap
Miksi sinulla ei ole ketään? Miksi ei oikeasti ole ketään (mies ja perhe-elämä eristänyt sinut muista) vai siksi, ettet KEHTAA sanoa kenellekään, mitä teillä tapahtuu?
Ei osaa puhua.
Sitten ryöppyää yli.
Mitä sinä haluat?
Lopeta ihmettely.
Joko keskustelu ja auttakaa toisianne. Ihan turha syytellä.
Joko selvittämään tai sitten vaan veks.
Ihmettely on sille teidän teinille ikävää. Sanoja vaan nyt laittamaan peräkkäin ja puhumaan.
Ei Sw hetkessä selviä.
Yritä sanoittaa.
Puhu puhu puhu.
Puhutaanko teillä asioista ja miltä tuntuu ym?
Ei ole mustavalkoista.
Jos ei puhumalla selviä, niin tehkää jotain muita muutoksia.
Tuo tila ei ole hyvä.
Teillä on perhe.
Lapsi on tärkein.
Perhe on törkein.
Jos ei yhdessä olo onnistu, niin voi se perhe elää erilläänkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mustavalkoista.
Tuo tila ei ole hyvä.Teillä on perhe.
Lapsi on tärkein.
Perhe on törkein.
Kyllä. Komppaan. Ei kannata kärvistellä ja ihmetellä.
Kyllä se narsistin kanssa on mustavalkoista, ei siinä ole mitään tehtävissä kuin kärsiä tai lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on skitsoaffektiivinen häiriö missä on monia oireita mutta itselläni ei ole siihen kuulunut kuuloharhat.
Mies kuitenkin tiesi tästä diagnoosista ja alkoi keksimään asioita , sanoi todella hirveitä asioita ja kun järkytyin ja uhkasin erolla niin silitteli päätä ja hymyili ja sanoi että ne sun äänet puhuu, hän ei sanonut niin.
Sai mut entistä enemmän ajattelemaan että mitä jos kuulinkin kaiken, kunnes aloitti myös fyysisen väkivallan ja toisti nuo minun "kuuloharhat" . Sanoi esim kun jouduin osastolle hetkeksi psykoottisuuden takia niin sanoi " tulihan siinä mietittyä onko se mun pikkkuhu*ora lepositeissä siellä". Sitten sanoi että ei tosiaan ole sanonut noin ja nyt minun kuuloharhat taas aktivoituvat. Jätin miehen ja löysin uuden hyvän miehen joka kohtelee hyvin , jännä ettei tälläisiä "kuuloharhoja" enään tullut.
Siis anteeks mitä mä just luin? Aivan sairas mies oli sulla ja onneksi jätit sen!! Tää on melkein sairainta settiä mitä olen koko 15 vuoden aikana tältä palstalta lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Ei osaa puhua.
Sitten ryöppyää yli.Mitä sinä haluat?
Lopeta ihmettely.Joko keskustelu ja auttakaa toisianne. Ihan turha syytellä.
Ihmettely on sille teidän teinille ikävää. Sanoja vaan nyt laittamaan peräkkäin ja puhumaan.Ei Sw hetkessä selviä.
Yritä sanoittaa.
Puhu puhu puhu.
Puhutaanko teillä asioista ja miltä tuntuu ym?
Aivan. Puhuminen ja sinisen sanoittaminen on olennaista. Ei kukaan ole ajatusten lukija eikä kukaan osaa puhua, jos ei sitä
Opettele. Pitää uskaltaa näyttää olevansa opettelemassa ja uskaltaa luottaa ja opetella yhdessä, jos yhdessä halutaan sitä perhettä kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mustavalkoista.
Tuo tila ei ole hyvä.Teillä on perhe.
Lapsi on tärkein.
Perhe on törkein.
Jos olet joku kusipääkuiskaaja tai persoonallisuushäiriötaltuttaja niin kerropa meille kaikille muille, että miten kusipää tai narsisti saadaan käyttäytymään normaalin ihmisen siedettävällä tavalla? Huumaamalla se?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se narsistin kanssa on mustavalkoista, ei siinä ole mitään tehtävissä kuin kärsiä tai lähteä.
Toki.
Mutta.
Kuka puhui narsistista?
Ei tyypin kirjoituksesta tehdä ihan hirveän suuria olettamuksia. Yhdestä tilanteesta.
Osahan se aapee itsekin puhua ja tehdä ratkaisuja. Älkää aliarvioiko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei osaa puhua.
Sitten ryöppyää yli.Mitä sinä haluat?
Lopeta ihmettely.Joko keskustelu ja auttakaa toisianne. Ihan turha syytellä.
Ihmettely on sille teidän teinille ikävää. Sanoja vaan nyt laittamaan peräkkäin ja puhumaan.Ei Sw hetkessä selviä.
Yritä sanoittaa.
Puhu puhu puhu.
Puhutaanko teillä asioista ja miltä tuntuu ym?Aivan. Puhuminen ja sinisen sanoittaminen on olennaista. Ei kukaan ole ajatusten lukija eikä kukaan osaa puhua, jos ei sitä
Opettele. Pitää uskaltaa näyttää olevansa opettelemassa ja uskaltaa luottaa ja opetella yhdessä, jos yhdessä halutaan sitä perhettä kantaa.
Sinunkaltaisesi ihmiset ovat syyllisiä siihen, että moni jää liian pitkään väkivaltaisiin suhteisiin. Esitetään asiantuntijaa, kun ei olla ja annetaan todella haitallisia ohjeita.
Näitäkin kyllä. Minulla ei ole oikein ketään kenelle kertoa näistä asioista. Tänään tuli tunne että nyt on pakko kertoa ja saada mielipiteitä. Kun ei enää osaa erottaa mikä suhteessa on ok ja mikä ei. Mikä kaikki on ns. normaalia, mitä pitää sietää toiselta, mitä ei jne. Olet kuin eksynyt, hukassa. Tiedät että tuntuu pahalta, tämä ei voi olla hyvä juttu mutta sitten muistat kaikki miehen syyttelyt ja alat epäröidä omaa käytöstäsi, muistiasi. ap