Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puoliso sanoi jotain niin törkeää etten voi uskoa?!

Vierailija
13.05.2023 |

Keskustelu meni näin, ei ollut siis mitään riitaa tätä ennen. Mies harmitteli kun jää niin vähän aikaa nukkua ennen työvuoron alkamista. Oli itse lähtenyt omille menoilleen jotka venyivät myöhään iltaan. Sanoi että on muka minun ja lapsen vuoksi mennyt niin myöhään kotiin tuleminen? Ihmettelin kommenttia, totesin että sinähän olit jo päivällä omilla menoillasi että aikaa sinulla on tänään mennyt monta tuntia eikä ne liity mitenkään perheeseen. Tähän mies sanoi: jos mä joutuisin olemaan täällä kotona yhtään enempää niin ampuisin kuulan kallooni, siksihän mä olen täältä niin paljon pois, luuletko että mä haluan linnottautua tänne kotiin?! Poistui tämän sanottuaan toiseen huoneeseen ja laittoi oven kiinni. Jäin monttu auki seisomaan enkä saanut sanaakaan sanottua. Myöhemmin kun otin hänen kommenttinsa puheeksi niin väitti että ei todellakaan ole mitään sellaista sanonut ja vettuuntuneena totesi että hanki kuulolaite! Mitä hittoa??? Teini valitettavasti myös kuuli isänsä sanomiset, pahoitti mielensä, että kait tässä pitää kaksi kuulolaitetta hommata!

Kommentit (213)

Vierailija
41/213 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa. Kun aloin miettimään meidän keskusteluja noin ylipäänsä. Niin aika usein ne ovat menneet niin että kun mies sanoo jotain niin väittää minuutin päästä ettei ole sanonut näin. Alkaa inttämään ja puhumaan päälle ja väittämään ihan pokkana että olen kuullut väärin. Usein lapsi on kuullut tämän ja huutaa jostain sivusta isälleen että kyllä minäkin kuulin mitä sinä sanoit. Miksi väität muuta ja vastaan? Taikka jos mies on kertonut etukäteen käyvänsä paikassa a ja selviääkin ettei siellä käynytkään niin alkaa väittää että ei ole sanonut menevän sinne taikka valehtelee että on käynyt tms. Vaikka onkin selvinnyt ettei ole käynyt. Aivan käsittämätöntä pakan sekoittamista ollut viime kuukaudet. En enää luota mieheeni enkä edes itseeni! ap

Luota itseesi mutta älä luota mieheesi. Hän valehtelee sinulle mahdollisesti päin naamaa ja kiistää kaiken siirtämällä syyllisyyden tunteen sinuun kun jää valheesta kiinni. Hän ei siis pysty ottamaan vastuuta omien tekojensa seuraamuksista ja siksi turvautuu henkisesti epäkypsien temppuihin. Mieti, mitä kaikkea tuollainen puoliso voi sinulle tehdä. Valitsisitko puolisoksesi uudestaan henkilön joka valehtelee ja siirtää vastuun teoistaan muille?

Vierailija
42/213 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on henkisestä väkivallasta. Jos osaat englantia, niin googleta kirjat Why does he do that ja Verbally abusive relationship. Haun perään "free pdf" ja lataa ja lue. Silmät aukenee, nuissa on selitetty henkisen väkivallan tematiikkaa.

Eli mies näkee parisuhteen valtasuhteena, toinen on voittaja joka saa parisuhteesta hyödyt. Tätä valta-asemaa täytyy ylläpitää keinolla millä hyvänsä, sinun tapauksessa kaasuvaloittamalla. Varmasti mukana on muitakin henkisen väkivallan keinoja, joita on noissa kirjoissa selitetty.

(tavallaan)Hyvä juttu, että teini on myös kuullut mitä mies puhuu, nyt on kaksi yhtä vastaan. Nuissa tilanteissa on helppo inttää takaisin, että sanoi muka muuta. Olen kokenut sen, ja siinä tuntee itsensä dementtiseksi ja hulluksi. Ja jopa sen, kun toinen on jäänyt verekseltään kiinni valeesta, ja inttää silti silmät kirkkaina totuuttaan. Älä usko mitään mitä toinen sanoo, se valehtelun laajuus ja tapa on jotain sellaista, mitä me "normaalit" ei voida kuvitellakaan. Musta puhutaan valkoiseksi ihan sujuvasti.

Nyt on tärkeää, että alat rakentaa vähitellen omaa elämää, sekä puolustaa itseäsi. Itsensä puolustus täytyy kuitenkin tehdä varoen, ottaen huomioon millainen mies on. On mahdollista, että tilanne eskaloituu pahemmaksi henkisellä tai jopa fyysisellä tasolla. Jos koet että voit turvallisesti rajata tilannetta, niin tee se. Eli kun mies kaasuvalottaa, sanot jämäkästi "Lopeta paskanpuhuminen" "tiedän totuuden" "en kuuntele valeitasi". Älä ala inttämään ja väittämään, vaan totea tyynesti ja poistu tilanteesta. Tuntuu hullulta, mutta itsellä nämä keinot on osittain toimineet. Nämä vinkit oli kirjasta Should I stay or should I go, Lundy Bancroftin.

Toivon sinulle vahvuutta tilanteen kanssa! Et ole hullu, tiedät kyllä mikä on totuus. Usko omaan intuitioon ja totuuteen. Kykenet irtautumaan tuosta suhteesta, sinussa on voimaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/213 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on henkisestä väkivallasta. Jos osaat englantia, niin googleta kirjat Why does he do that ja Verbally abusive relationship. Haun perään "free pdf" ja lataa ja lue. Silmät aukenee, nuissa on selitetty henkisen väkivallan tematiikkaa.

Eli mies näkee parisuhteen valtasuhteena, toinen on voittaja joka saa parisuhteesta hyödyt. Tätä valta-asemaa täytyy ylläpitää keinolla millä hyvänsä, sinun tapauksessa kaasuvaloittamalla. Varmasti mukana on muitakin henkisen väkivallan keinoja, joita on noissa kirjoissa selitetty.

(tavallaan)Hyvä juttu, että teini on myös kuullut mitä mies puhuu, nyt on kaksi yhtä vastaan. Nuissa tilanteissa on helppo inttää takaisin, että sanoi muka muuta. Olen kokenut sen, ja siinä tuntee itsensä dementtiseksi ja hulluksi. Ja jopa sen, kun toinen on jäänyt verekseltään kiinni valeesta, ja inttää silti silmät kirkkaina totuuttaan. Älä usko mitään mitä toinen sanoo, se valehtelun laajuus ja tapa on jotain sellaista, mitä me "normaalit" ei voida kuvitellakaan. Musta puhutaan valkoiseksi ihan sujuvasti.

Nyt on tärkeää, että alat rakentaa vähitellen omaa elämää, sekä puolustaa itseäsi. Itsensä puolustus täytyy kuitenkin tehdä varoen, ottaen huomioon millainen mies on. On mahdollista, että tilanne eskaloituu pahemmaksi henkisellä tai jopa fyysisellä tasolla. Jos koet että voit turvallisesti rajata tilannetta, niin tee se. Eli kun mies kaasuvalottaa, sanot jämäkästi "Lopeta paskanpuhuminen" "tiedän totuuden" "en kuuntele valeitasi". Älä ala inttämään ja väittämään, vaan totea tyynesti ja poistu tilanteesta. Tuntuu hullulta, mutta itsellä nämä keinot on osittain toimineet. Nämä vinkit oli kirjasta Should I stay or should I go, Lundy Bancroftin.

Toivon sinulle vahvuutta tilanteen kanssa! Et ole hullu, tiedät kyllä mikä on totuus. Usko omaan intuitioon ja totuuteen. Kykenet irtautumaan tuosta suhteesta, sinussa on voimaa!

Kai nämä iskevät tarkoituksella rehellisiin ihmisiin, jotka haluavat uskoa toisista hyvää. Yksi lyhytaikainen mieskaveri valehteli kaiken, puhui ihan täyttä potaskaa. En tiedä mistään sanomastaan oliko totta vai ei. Mutta aina kun jäi pienestä kiinni, silitteli kasvojani ja katsoi enkelimäisellä ilmeellä vannoen, ettei koskaan valehtelisi minulle, ja ettei voisi elää itsensä kanssa jos tietäisi loukanneensa minua. Kysyi, miksi en luota häneen ja vetosi kyllä ymmärtävänsä, että aiemmat mieheni eivät varmasti kohdelleet minua hyvin, kun olen niin traumatisoitunut ja epäileväinen. Hävettää ajatellakin noita aikoja, miten typerä olin.

Vierailija
44/213 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulee joku typerä valhe,älä sano mitään. Katso silmiin ja poistu tilanteesta. Sano mielessäsi itselle,että pysy vahvana. Tiedät mikä on totta. Käytännön vihje,jos mahdollista,hanki oma asunto tai mökki jonne voit aina välillä lähteä. Tämä siksi,että ero saattaa olla edessä ja sinulla on jo valmiiksi joku turvapaikka. Syötä miehelle sen omaa juttua,että täällä kotona ei voi olla. Älä puhu enää asioistasi. Puhuminen ja toisen typeriin puheisiin vastaaminen on turhaa. Se ruokkii vain valheen puhujaa entistä enemmän,saa kiksejä kun saa reaktion.

Vierailija
45/213 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos paljon sinulle viestistäsi! Ja kaikille muillekin jotka ovat auttaneet avaamaan ajatuksiani oikeaan suuntaan. Taidan elää hyvin myrkyllisessä suhteessa. Kävin kuuntelemassa noita narsismiin liittyviä juttuja ja ihan tuttuja asioitahan sieltä tuli! Yritän jatkossa olla lähtemättä miehen kusetuksiin mukaan niin etten ala jankkaamaan takaisin. Että alan vetämään rajan mitä siedän ja mitä en. Tästä tulee kyllä pitkä ja kivinen tie mutta jostainhan se on aloitettava. ap

Vierailija
46/213 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa. Kun aloin miettimään meidän keskusteluja noin ylipäänsä. Niin aika usein ne ovat menneet niin että kun mies sanoo jotain niin väittää minuutin päästä ettei ole sanonut näin. Alkaa inttämään ja puhumaan päälle ja väittämään ihan pokkana että olen kuullut väärin. Usein lapsi on kuullut tämän ja huutaa jostain sivusta isälleen että kyllä minäkin kuulin mitä sinä sanoit. Miksi väität muuta ja vastaan? Taikka jos mies on kertonut etukäteen käyvänsä paikassa a ja selviääkin ettei siellä käynytkään niin alkaa väittää että ei ole sanonut menevän sinne taikka valehtelee että on käynyt tms. Vaikka onkin selvinnyt ettei ole käynyt. Aivan käsittämätöntä pakan sekoittamista ollut viime kuukaudet. En enää luota mieheeni enkä edes itseeni! ap

Onko ennen ollut normaali ja keskustelukykyinen? Jos ei pysty sanomaan, että räjähti esim. jonkin muun stressaavan asian vuoksi ja pyytää vilpittömästi anteeksi, että jouduitte sijaiskärsijäksi jollekin hänen muulle ongelmalleen, niin olen pahoillani, mutten oikein näe tulevaisuutta teille.

Vierailija
47/213 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että lapsi muistaa tuollaiset jutut kauan, ehkä koko ikänsä. Kokemusta on.

Vierailija
48/213 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi kuulla miehen näkemys sinun käyttäytymisestäsi kotonanne. Ehkä hän on pidätellyt kauan jotain tunnetta, jonka olet aiheuttanut ja nyt se purkautui näin.

Vierailija
49/213 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin että mikä saa ihmisen puhumaan ja käyttäytymään törkeästi puolisoaan kohtaan ja sitten vielä vierittää syyn sille uhrille? Mietin jo että olenko minä ansainnut tämän kaiken, jos en vain itse tajua että kaikki vika onkin minussa? Pää on ihan "sekaisin" kaikista jutuista mitä tässä on ollut. Tuntuu että en tiedä kohta enää että kuka olen ja missä menee oikean ja väärän raja. ap

Kaasuvalotus on juuri sitä, että sinua loukataan, sitten kun huomaat sen, väitetään että tapahtui ihan jotain muuta. Sinun pääsi halutaankin sekaisin ja ohjata muihin aiheisiin, ettet huomaisi että tästä suhteesta pitäisi lähteä litomaan ja vähän äkkiä. Hänellähän huononisi palvelu ihan dramaattisesti, kun kotiorja ymmärtäisi lähteä

Vierailija
50/213 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on toinen nainen kuvioissa ja valehtelee ja kiukuttelee sulle, kun tekee henkistä eroa. Mies voi kuitenkin jäädä tuohon vuosikymmeniksikin, jos siedät tuollaista kohtelua ja miehellä ns. "palvelu pelaa", eli teet kotityöt jne. Lapselle näkyy tosi kieroutunut, henkisesti hyväksikäyttävä parisuhteen malli ja oma mielenterveytesi hajoaa (koska miehen valehtelu jne.). Joten, nyt herkeä siitä naisten ykkösvaivasta eli jatkuvasta ymmärtämisestä. Et voi muuttaa miestä, et voi saada häntä kunnioittamaan sinua, perhettäsi ja lastasi. Anna siis lapsellesi ja itsellesi hyvä elämä ja eroa. 

Vierailija
51/213 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi kuulla miehen näkemys sinun käyttäytymisestäsi kotonanne. Ehkä hän on pidätellyt kauan jotain tunnetta, jonka olet aiheuttanut ja nyt se purkautui näin.

Sanonpa tähän, että minulla oli tuollainen mies, joka väitti että ryyppää ja on poissa kotoa, koska minä olen niin kamala

Nykyinen mies sanoo vain, miten onnekas on kun minut löysi. Yhdessä jo melkein kymmenen vuotta. Että on se kumma, jos kerran minä olin se kamala. Sen sijaan exää ei ole sen jälkeen kukaan nainen katsellut vuotta pidempään.

Vierailija
52/213 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin että mikä saa ihmisen puhumaan ja käyttäytymään törkeästi puolisoaan kohtaan ja sitten vielä vierittää syyn sille uhrille? Mietin jo että olenko minä ansainnut tämän kaiken, jos en vain itse tajua että kaikki vika onkin minussa? Pää on ihan "sekaisin" kaikista jutuista mitä tässä on ollut. Tuntuu että en tiedä kohta enää että kuka olen ja missä menee oikean ja väärän raja. ap

Ei tuossa ole mitään sekavaa. Mies nauttii kotipalveluista mutta haluaa dissata puolison. Se on väärin ja jos se tuntuu rankalta, laita ukko menemään minne haluaakin. Hän on harhauttanut jatkamaan suhdetta väärin perustein, joku hyvitys pitäisi saada. Pärjäät paremmin ilman tuollaista taakkaa.

Vierailija
53/213 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloinkin mies teki kierosti.

Vierailija
54/213 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on skitsoaffektiivinen häiriö missä on monia oireita mutta itselläni ei ole siihen kuulunut kuuloharhat.

Mies kuitenkin tiesi tästä diagnoosista ja alkoi keksimään asioita , sanoi todella hirveitä asioita ja kun järkytyin ja uhkasin erolla niin silitteli päätä ja hymyili ja sanoi että ne sun äänet puhuu, hän ei sanonut niin.

Sai mut entistä enemmän ajattelemaan että mitä jos kuulinkin kaiken, kunnes aloitti myös fyysisen väkivallan ja toisti nuo minun "kuuloharhat" . Sanoi esim kun jouduin osastolle hetkeksi psykoottisuuden takia niin sanoi " tulihan siinä mietittyä onko se mun pikkkuhu*ora lepositeissä siellä". Sitten sanoi että ei tosiaan ole sanonut noin ja nyt minun kuuloharhat taas aktivoituvat. Jätin miehen ja löysin uuden hyvän miehen joka kohtelee hyvin , jännä ettei tälläisiä "kuuloharhoja" enään tullut.

Mun ex teki myös tuota. Ekan kerran olin sairas ja kuumeessa, kun tokaisi, että näytän rumalta. Väitti sitten, ettei ollut sanonut mitään. Naurettiin lopulta yhdessä, että kuumehoureissani kuulen ääniä. Mutta vähä vähältä näitä tuli lisää, olin lopulta jo kus*nen h**ra ja vaikka mitä sairasta, ja mies vain väitti minun olevan päästäni vialla.

Mun exmies myös käytti tota sanaa. Mutta sellainen ylimielinen ilme naamallaan katsoi minua ja sanoi "kusihuora" . Sit kun sanoin et voitko lopettaa niin sanoi "enhän minä sinusta puhunut" .

Sama ennen pahoinpitelyjö sanoi "ilmoitan sulle nyt että tiedät etukäteen, jos et tottele, en hyvinkohtele sua tänään" kiertoilmaisu sille että tänään pahoinpitelen ja otat turpaan jos et tee kuten haluan🙄

Hei naiset, kun ekakerran kuulette sanan hu**a miehen suusta, kohdistuu teihin itseenne tai kehen tahansa niin nostakaa kytkintä. Nollatoleranssi noille miehille. Heistä ei ole mihinkään paitsi lyhentämään elinikää tai pilaamaan elämänlaatu. 

Hyvä ohje. 

Vierailija
55/213 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lähdet siitä suhteesta. Täällä on osa jo sitä toivonut jonka sen on kokenut ja minä myös. Lähde ennen kuin sinä olet psykiatrisessa hoidossa ja joku lääkäri hoitelee sinun harhaluuloisuuttasi jollain neurolepteilla tajuamatta sitä että avustaa pahoinpitelyäsi. 

Vierailija
56/213 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänitä kun mies alkaa leuhottaa. Tee se vaivihkaa niin että mies ei huomaa.

Vierailija
57/213 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin varmaan. En usko sanaakaan

Mutta päästään onneksi taas haukkumaan miestä. Se on parasta.

Vierailija
58/213 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei selkeästikään voi hyvin. Ottaisin selvää, miksi oma mieheni sanoisi noin, jos sanoisi. Tuskin huvikseenkaan. Masennusta?

Vierailija
59/213 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tuohan on ihan kaasuvalotusta sanoa jotain noin törkeää ja sitten väittää ettei ole niin sanonut. Hän selkeästi inhoaa perhettään joten kannattaa erota. 

Mitä helvetin kaasuvalotusta?

Vierailija
60/213 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kännykkä nauhoittamaan vaikka koko päiväksi