Surkeat läppärit
Ostin tuossa jokunen viikko takaperin tonnilla läppärin ja tajusin kotona millaisen virheen tein. Läppäri on niin hidas, ettei sillä onnistuu päivitystenkin vain vaivaisesti. On omituista että sellaista roskaa edes myydään! Vertailin vähän tehoja jo kuusi vuotta vanhan pöytäkoneen kanssa ja yllätyksekseni huomasin pöytäkoneen olevan lähes kolme kertaa nopeampi.
Ihmettelen vaan, miksi nykyään ostellaan kalliita, mutta surkealaatuisia läppäreitä, älykännyköitä ja tabletteja. Pöytäkoneet tarjoavat näköjään luotettavuutta, vaikka olisi vanhemmastakin mallista kyse.
Sanokaahan, miksi tällaiset ylikalliit lelut ovat syrjäyttäneet pöytäkoneet!
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä merkkinen? Pitää tietää mitä dissataan.
Joku HP.
-ap
Mullakin on Hp:n läppäri jonka erehdyin ostamaan kun oli tarjouksessa. Ei paljon tule enää käytettyä kun pöytäkone on niin paljon mukavampi. Saahan sen tietysti mukaan mökille ja silleen niin tulee joskus käytettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku HP.
-ap
Mullakin on Hp:n läppäri jonka erehdyin ostamaan kun oli tarjouksessa. Ei paljon tule enää käytettyä kun pöytäkone on niin paljon mukavampi. Saahan sen tietysti mukaan mökille ja silleen niin tulee joskus käytettyä.
Sama käynyt minulle. Merkki vaan Asus. Ei sellaisella lärpäkkellä muuta teekkään kun iloitsee kannettavuudesta! Pöytäkoneella hoidan käytännössä kaiken joka vaatii koneelta enemmän tehoa kuin windowsin notepad.
Asenna windows uudestaan puhtaalta pöydältä. Poistaa kaikki valmistajan asentamat turhat ohjelmat.
Vierailija kirjoitti:
Pöytäkoneet on niin vanha juttu, kuten cd ja dvd asemat. Tekniikka kehittyy, mutta osa ei ymmärrä kehittyä mukana
Pian on kaikki pilvessä tallennustilaa ja prosessointitehoa myöten, ja läppäri pelkkä etäispääte 5G -yhteydellä. Maksat joka kuukausi siitä, että saat käyttää palveluita. Mitään et omista.
Kehitystä.
Ei olisi ollut pakko ostaa. Kyllähän ne tuommoiset markettikoneet tietää. Olisit ostanut Applen Macbookin. Ai niin, mutta kun sehän on niin kallis. Meillä on kaikki laitteet Applen laitteita ja nopeita ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MacBook Air M1 lähtöhinta taitaa olla tonnin verran. Tuo on ainakin todella nopea.
itse en apleen koskisi pitkällä tikullakaan! maksaa enemmän kuin kuukauden vuokra, ja kestää alle kuukauden
Mun viime Mac kesti 8 vuotta. Olisi kestänyt enemmänkin, mutta päivitin uudempaan malliin.
Tehokasta prossua on tosiaan hankala kai pieneen tilaan laittaa kun se vaatii sitä ilmanvaihtoa juu joo nii joo-o
Vierailija kirjoitti:
Asenna windows uudestaan puhtaalta pöydältä. Poistaa kaikki valmistajan asentamat turhat ohjelmat.
Tai sitten suosiolla linux, niin jää microsoftinkin turha bloat pois
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi ollut pakko ostaa. Kyllähän ne tuommoiset markettikoneet tietää. Olisit ostanut Applen Macbookin. Ai niin, mutta kun sehän on niin kallis. Meillä on kaikki laitteet Applen laitteita ja nopeita ovat.
Apple laitteet ovat silkka vitsi. Hintaa on enemmän kuin kuukauden palkka ja hajoaa tai tuki loppuu ennen kuukauden loppua. Elämme yhdessä oravanpyörässä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MacBook Air M1 lähtöhinta taitaa olla tonnin verran. Tuo on ainakin todella nopea.
itse en apleen koskisi pitkällä tikullakaan! maksaa enemmän kuin kuukauden vuokra, ja kestää alle kuukauden
Mun viime Mac kesti 8 vuotta. Olisi kestänyt enemmänkin, mutta päivitin uudempaan malliin.
Jassoo. Sinulla on tainnut käydä tuuri. Minun Mac kesti sen verran kun siinä takuuta oli. Viikko takuun päättymisen jälkeen koneen elinikäkin päättyi näköjään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten suosiolla linux, niin jää microsoftinkin turha bloat pois
Linuxille kun ei ole tukea eikä sovelluksia. Ei sitä edes saa mistään. Taitaa mennä samaan laatikkoon Windows 9 järjestelmän kanssa. Kaikki siitää puhuu, mutta missään ei löydy
Vierailija kirjoitti:
Tehokasta prossua on tosiaan hankala kai pieneen tilaan laittaa kun se vaatii sitä ilmanvaihtoa juu joo nii joo-o
Mitä oikeiin höpötät? Minun koneessani pieni prosessori on ihan alastomana eikä se mihinkään kuumene. Sinua on taidettu jymäyttää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöytäkoneet on niin vanha juttu, kuten cd ja dvd asemat. Tekniikka kehittyy, mutta osa ei ymmärrä kehittyä mukana
Pian on kaikki pilvessä tallennustilaa ja prosessointitehoa myöten, ja läppäri pelkkä etäispääte 5G -yhteydellä. Maksat joka kuukausi siitä, että saat käyttää palveluita. Mitään et omista.
Kehitystä.
Ei kai sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä puhut asiaa! Rasittavaa kun täytyy lapsille lähes kerta vuoteen uusi puhelin ostaa. Hinta on aina nelinumeroinen. Taitaa nämä suurfirmat tehdä laitteistaan tarkoituksella ressukoita, jotta aina uudet härpäkkeet ostettaisiin!
Lapsille voi sanoa, että halvempi puhelin saa riittää. Jos mukisematta ostat uuden tonnin puhelimen joka vuosi niin siihen ei ole syyllisiä lapset, kaupat, puhelimien valmistajat jne. vaan vain ja ainoastaan sinä.
Kai nyt yhen puhelimen voi välil lapsilleen ostaa
Minä en lapsille ole puhelinta ostanut. Kotoa löytyy pöytäpuhelin, soitelkoon sillä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ostin HP:n. Hidas kuin mikä. Poistin kaikki minulle turhat ohjelmat, ja jo on nopeutta.
Harmittaa niiden vanhempien ihmisten puolesta, jotka eivät tätä osaa. Ihan tyhmää asennella mitään ylimääräistä varsinkaan hitaanpuoleisille koneille
Miten ne turhat ohjelmat sitten käytännössä poistetaan?
Kysyn tosissani, kiitos jos jaksat kertoa selkokielellä.
T. Mummo joka ei osaa (eikä edes tiennyt) tommosta
Vierailija kirjoitti:
Pöytäkoneen käyttäjät käyttävät varmaan myös lankapuhelinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ostin HP:n. Hidas kuin mikä. Poistin kaikki minulle turhat ohjelmat, ja jo on nopeutta.
Harmittaa niiden vanhempien ihmisten puolesta, jotka eivät tätä osaa. Ihan tyhmää asennella mitään ylimääräistä varsinkaan hitaanpuoleisille koneille
Miten ne turhat ohjelmat sitten käytännössä poistetaan?
Kysyn tosissani, kiitos jos jaksat kertoa selkokielellä.
T. Mummo joka ei osaa (eikä edes tiennyt) tommosta
En minäkään osaa, että ei siinä. Ehkä pitäs asentaa windows kokonaan uudestaan ilman kolmannen osapuolen silppua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku HP.
-ap
Olisit ostanut MacBookin. Niillä on hintaa, mutta ne toimii ja kestää paljon pitempään käytössä kuin muut läppärit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöytäkoneen käyttäjät käyttävät varmaan myös lankapuhelinta.
Kaksi ihan eri asiaa. Yhtä hyvin voisit sanoa, ettei käsin tiskaajalla ole jääkaappia.
Kai nyt yhen puhelimen voi välil lapsilleen ostaa