Lämpimät kelit ja teinien koulupukeutuminen. Rehtorilta oli tullut Wilmaan kaikille yhteinen viesti siitä etteivät topit ole kouluun sopiva vaate
Hupparissako siellä kuumassa luokassa pitää hikoilla?
Kommentit (649)
Oletteko tosissanne? Topit ja olkapäiden näkyminen on täällä ehditty jo rinnastaa vesirajan näkymiseen, auki saksittuihin pakaroihin, stringeihin, paidattomuuteen ja mihin vielä.
Vähän järkytti miten konservatiivista täällä on, itse rinnastan topin t-paitaan tai mihin tahansa arkivaatteeseen. Olkaimettomat paidatkin ovat ihan normaaleja ja asiallisia kesävaatteita, meillä käytetään niitä usein työpaikalla. Rauhoittukaa.
Vierailija kirjoitti:
Koulupuku on oikeasti fiksu keksintö. Kaikilla kun on samanlainen kostyymi niin kenenkään ei tarvitse elvistellä merkkivaatteillaan tai paljastavalla pukeutumisellaan eikä myöskään kokea häpeää vaatteistaan jotka on erilaiset (eli huonommat) kuin muilla.
Koulupuvun myötä koulussa olisi taas askeleen verran tasa-arvoisempaa. Ja kenties keskittyminenkin suuntautuisi siihen itse asiaan eli opiskeluun eikä siihen kenellä on muodikkaimmat vaatteet tai kenen p#rse on eniten herkku.
Ihme ettei tässä ankeuttajien ja tasapäistämisen maassa ole jo käytössä.
Teinit tarvii rajoja. Hyvä, että niitä asetetaan. Samat säännöt pitäis olla sukupuolesta riippumatta, että mitä saa näkyä ja mitä ei. Esim. napa ei saa näkyä on ihan ok sääntö. Olkapäiden antaisin näkyä.
Topit, eli siis yläosat (engl. "top") kielletty? Eli siis on pakko tulla yläosattomissa kouluun?
Järkyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ikäihmisten kotihoidossa töissä. Joka ikinen kesä on nuorilla kesätyöntekijöillä ollut pyllynposkishortsia, urheilurintsikkaa tai olkaimetonta toppia, kunnes on ylemmältä taholta tullut virallinen ohjeistus peittävämmästä vaatetuksesta. Hyvä, että koulussa edes yritetään opettaa, että mikä on sopivaa.
Teen itse töitä vammaisalalla, asuntoloissa. Saispa euron joka kerta, kun jonkun asukkaan omaiset ottaa yhteyttä, että se ja se nuori työntekijä tai se ja se harjoittelija tai se ja se sivari on LIIAN PALJASTAVASTI PUKEUTUNUT. Asukkaille on yks hailee, mutta heidän omaisensa ajattelevat ilmeisesti 24/7 vain sitä, että vammaiset, vanhukset ym. heräävät heti himoitsemaan, jos näkyy sentti paljasta olkapäätä.
T. keski-ikäinen täti, joka itse pukeutuu t-paitoihin mutta ei voisi vähempää kiinnostua jonkun nuoremman topista
Tota, olen kyllä siinä luulossa että vammaisellakin on seksihaluja. Vanhuksista en mene sanomaan(itselläni kyllä on)
Vierailija kirjoitti:
Oletteko tosissanne? Topit ja olkapäiden näkyminen on täällä ehditty jo rinnastaa vesirajan näkymiseen, auki saksittuihin pakaroihin, stringeihin, paidattomuuteen ja mihin vielä.
Vähän järkytti miten konservatiivista täällä on, itse rinnastan topin t-paitaan tai mihin tahansa arkivaatteeseen. Olkaimettomat paidatkin ovat ihan normaaleja ja asiallisia kesävaatteita, meillä käytetään niitä usein työpaikalla. Rauhoittukaa.
Joillekin näköjään olkapäät on yhtä seksikkäät kuin pakarat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ikäihmisten kotihoidossa töissä. Joka ikinen kesä on nuorilla kesätyöntekijöillä ollut pyllynposkishortsia, urheilurintsikkaa tai olkaimetonta toppia, kunnes on ylemmältä taholta tullut virallinen ohjeistus peittävämmästä vaatetuksesta. Hyvä, että koulussa edes yritetään opettaa, että mikä on sopivaa.
Teen itse töitä vammaisalalla, asuntoloissa. Saispa euron joka kerta, kun jonkun asukkaan omaiset ottaa yhteyttä, että se ja se nuori työntekijä tai se ja se harjoittelija tai se ja se sivari on LIIAN PALJASTAVASTI PUKEUTUNUT. Asukkaille on yks hailee, mutta heidän omaisensa ajattelevat ilmeisesti 24/7 vain sitä, että vammaiset, vanhukset ym. heräävät heti himoitsemaan, jos näkyy sentti paljasta olkapäätä.
T. keski-ikäinen täti, joka itse pukeutuu t-paitoihin mutta ei voisi vähempää kiinnostua jonkun nuoremman topista
Tota, olen kyllä siinä luulossa että vammaisellakin on seksihaluja. Vanhuksista en mene sanomaan(itselläni kyllä on)
Miten ihmiset pärjäsivät entisaikoina, kun vaatteita ei ollut ja kaikki juoksentelivat alasti?
Vierailija kirjoitti:
Topit, eli siis yläosat (engl. "top") kielletty? Eli siis on pakko tulla yläosattomissa kouluun?
Järkyttävää.
Tuonne kouluun minäkin haluan! Onkohan sinne jotain ikärajaa?
Ongelmana mielestäni tässä pukeutumisessa on se, että kyllä sitä voidaan kuljeskella pitkin koulua ja kaupunkia bikinien yläosassa ja minishortseissa persposket vilkkuen ilman mitään ongelmaa, mutta auta armias, jos pitäisi mennä uimaan liikuntatunnilla. Silloin nämä samat neitokaiset, joiden insta on täynnä bikinikuvia, itkevät, että eivät voi mennä pukuhuoneeseen riisuutumaan tai uimapuvussa uimaan, kun se on niin noloa ja muut katsovat. Vanhemmat tuhrustavat lappusia, miten meidän Tähtisumakkimme ei mitenkään voi uida, kun ei pysty näyttämään vartaloaan vähäpukeisena ja samaan aikaan sitä istutaan matikan tunnilla kaikki samat ruumiinosat näkyvissä kuin uimassakin.
Nuoret eivät enää nykyään suostu tekemään mitään, mikä on heille itselleen epämiellyttävää tai ikävää. Oman mukavuusalueen ulkopuolelle ei mennä ja vanhemmat tottelevat orjallisesti lastensa käskyjä.
Rikö ap tiedä muita vaatteita kuin jonkun hihattonan topin tai hupparin.
Miten olis vaikka ihan kuule paita, lyhyillä tai pitkillä hihoilla, ei voi olla kovin vaikeeta.
Mä luulen että se reksi tarkoitti sellaisia tuubitoppeja mistä näkyy napa?
Mun tyttö 13-v tykkää käyttää semmoisia ja niitä näkee muidenkin päällä.
Nyt tuntuu olevan muotia että on ylisuuret collarit ja siellä alla sellaiset alushousut/shortsit että se resori näkyy. Esim niken pienet pyöräilyshortsit ja ne collarit sitten tulee lantiolle. Sitten siinä sellainen pieni tuubitoppi.
Mieluusti kyllä collareitten kanssa saman sarjan iso huppari.
Olen samaa mieltä että tuommoiset pienet topit ei ole kouluvaate. Varsinkaan yhdistettynä joihinkin minishortseihin.
Ihan oikein, itse olin 13 kun pidin toppia lämpimällä kelillä ja muistan ikuisesti kuinka luokassa vastapäätä istunut poika tuijotti rintavakoani.
https://www.google.fi/search?q=toppi&client=ms-opera-mobile&channel=new…
Mielestäni toppi on vain hihaton vaate. Ihan normaali kuumana kesäpäivänä. Tosi outoa, että joku paljas olkapää on eroottisuuden huipentuma. Jossain muissa maissa olkapäät pitää peittää kirkkoon mennessä, mutta että kouluun myös?
Viktoriaanisella ajalla nilkat eivät saaneet näkyä. Myös pianojen jalat peitettiin.
Oon ope. Tänäänkin näin monta tyttöä topissa. Ihan siistejä, asiallisia, nättejä vaatteita oli kaikki topitkin. Ei niitä kyllä yleensä kouluissa kielletä.
Jos joku pukeutuu niin niukasti, että rinnat ovat oikeasti pullahtamaisillaan esiin hetkellä millä hyvänsä tai ollaan punaisten mattojen tyyliin naked-asussa koulussa, niin luulenpa, että meillä sanotaan asiasta varovaisesti sille kyseiselle lapselle kahden kesken, yrittäen olla nolaamatta häntä kuitenkaan. Nykyisin ei kyllä ole tällaista tarvinnut tehdä.
2000-luvun alussa piti parille tytölle huomauttaa ja kyllä sen jälkeen oli peittävämpi pusero päällä. Saattoivat loukkantua, mutta toivottavasti eivät.
Tuommoiset totaalikiellot kaikille ovat turhia ja saavat oppilaat vaan kapinoimaan.
Ketjua lukiessa tulee kuva että kouluissa olisi jonkinlaiset kevätorgiat.
Minusta ihan ok puuttua, riippuen tietysti mitä topilla tarkoitetaan. Koulu ei ole vapaa-aikaa. Vapaa-ajalla voivat puolestani mennä vaikka biksuissa.
Meillä töissä nuoria, jotka kuvittelevat, että urheilurintsikoiden kokoiset topit, mikroshortsit ja rantasandaalit ovat asiakaspalvelutyöhön sopivia vaatteita. Myös huppu ja pipot ei meinaa monilla pysyä poissä päästä. Toki jos olet jossain muotiliikkeessä töissä, se voi olla ok, mutta ei aspaan, jossa palvellaan kaikenlaisia ja kaikenikäisiä ihmisiä. Tai no, ei ainakaan siinä yrityksessä, jossa minä olen töissä.
Kyllä kouluun pitää osata pukeutua asiallisesti, ei lapsille minusta muutenkaan kuulu porbahtavat topit ja minkäänlaiset seksihousut, joota nykyään tunnutaan lapsillekin jauppaavan. Ja äidit jotka pukeutuu itse kuin seksimyyjät, pukevat pikkutyttönsä samanlaisiin rätteihin. Päässä ei pyöri kuin seksikkyys ja siinä ei nähdä mitään irvokasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko nuoret tytöt ottaneet äideistään mallia vai yrittävätkö he päinvastoin olla mahdollisimman erilaisia kuin äitinsä (ja näin ollen pukeutua haluttavasti)?
Harvempi yläkouluikäisen äiti pukeutuu teinimäisesti. :D
Mutta jäin miettimään tuota, että mielestäni nykyään lapsia jotenkin ohjeistetaan vähemmän? Ts. eivät osaa toimia ja käyttäytyä ihan arkisissakin tilanteissa sopivasti, juhlista tai muusta puhumattakaan. Mitä nyt omasta lapsuudesta ja nuoruudestani muistan, niin vanhemmilta tuli sellaista "sisäpiiritietoa" jatkuvasti eri tilaisuuksia ja juttuja koskien. Ja niistä juteltiin hyvässä hengessä ajoissa. En ole yhdessäkään valokuvassa epäsopivasti pukeutunut enkä muista mitään noloja käytösmokiakaan.
Kun nuoret ovat jatkuvasti omilla laitteillaan, ei varmasti tule juteltua asioista yhtä paljon kuin ennen, jolloin esim katsottiin telkkaria yhdessä.
Ero kuin yöllä ja päivällä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehtori sietää poikien hihattomat t-paidat, mutta tyttöjen topit saavat hänet kuohuksiin.
Jos et ymmärrä noiden eroa, niin lienee hyödytöntä jatkaa keskustelua kanssasi.
Miehet ja naiset ovat todellakin erilaisia. Järkikin sen jo sanoo, pitäisi ainakin.
Onko oikeasti mitään erotisoidumpaa kuin koulupuvut. P ornoteollisuuden vakiokauraa. Ei Suomeen, kiitos.