Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lämpimät kelit ja teinien koulupukeutuminen. Rehtorilta oli tullut Wilmaan kaikille yhteinen viesti siitä etteivät topit ole kouluun sopiva vaate

Vierailija
12.05.2023 |

Hupparissako siellä kuumassa luokassa pitää hikoilla?

Kommentit (649)

Vierailija
141/649 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nutturat kireellä.

Vierailija
142/649 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi sheimaamaan nuoria, mutta onhan sekin totta, että viime vuosina esim. braletten käyttö toppina (ilman mitään muuta) on yleistynyt. Jotenkin alkanut menemään sekaisin alkeellisetkin pukeutumissäännöt. Itselläni on tytär, ja olen häntä neuvonut hienovaraisesti jo etukäteen, mikä on sopivaa ja mikä ei. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/649 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? Mistä lähtien topit on olleet jotenkin liian paljastavaa pukeutumista? Ja huh, onks täällä oikeasti porukka samaa mieltä, ettei topissa kouluun? Meillä ei 2000-luvun alussa mitään muuta tytöillä kesäisin ollutkaan päällä kuin toppeja.

Sairasta menoa nykyaikana.

Sairasta menoa tosiaan, meinaan kakaroiden puolelta. Ero on katsos siinä että vielä 2000-luvulla tytöt eivät olleet katuhoon näköisiä. Näille "toppi" on nykyään selästä avoin rätti joka saattaa jättää vatsankin paljaaksi, "shortsit" ovat pikkarit, erittäin irvokasta kun joku teini viipottaa p.huulet vilkkuen. Onko tämä joidenkin mielestä koulupukeutumista? 

Et taida nyt itse muistaa 2000-lukua niin hyvin kuin luulet. Monet näistä nykyisistä trendeistä juontaa juurensa juuri sinne. Silloinhan oli muotia sekin, että stringit tarkoituksellisesti vilkkui matalalantioisista housuista. Napapaidat oli myös muotia. Nuoriso on aina ollut pilalla.

Wau..iän ikuinen stringi lässytys. so what, päällä oli kuitenkin HOUSUT. Ja ne housut oli yleensä oikeat farkut tai vastaavat. Kukaan ei tursottanut römpsäänsä esillä missään leggareissa. Nykyään näillä teineillä on stringit JA paljaat percsposket. KUKAAN ei pitänyt näitä pikkareita shortseina 2000-luvulla. Sloteista ei vielä pidetty siihen aikaan. Herutus oli vielä normaalitasoista, ei mitään stripparityyliä. Äläkä edes yritä väittää vastaan..

Hehe, kyllä oli sellaisia pikkarityylisiä shortseja 2000-luvulla. Ja hame käytännössä sellainen riekale joka just peitti kriittiset paikat.

Vierailija
144/649 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu on niin oppilaiden kuin opettajien työpaikka. Minulla opettajana on oikeus olla näkemättä puolialastomia kakaroita - vai saako opekin laittaa päälle minihameen ja korsettia muistuttavan topin? Saattaisi oppilaat kokea aika epämiellyttävänä - heilläkin on oikeus olla näkemättä.

Eri paikkoihin on tapana pukeutua eri tavoin. Ei hautajaisiinkaan mennä persposket vilkkuen. Pitää ymmärtää, että koulu on koulu.

Vierailija
145/649 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehille ei työelämässä sallita shortseja, miksi naisille pitäisi sallia jotain narutoppeja?

Nuo narutopit vertautuvat minusta lähinnä siihen, että pojat tulisivat speedoissa kouluun.

Vierailija
146/649 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toppi on ihan perus vaate. Jos koulu alkaa sanelemaan mitä pitää olla päällä, pitää koulun myös semmoinen hankkia.

Nnnii ja sitten kun tyttöjä raahataan puskiin ja xxx ja mennään oikeuteen niin "mitäs pukeutuivat provosoivasti" Onhan tuo kuultu ja varmaan elettykin!

Hyvä ettei napapaitoja saa olla eikä tosiaankan pakaraminishortseja!

Vierailija
147/649 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toppi on ihan perus vaate. Jos koulu alkaa sanelemaan mitä pitää olla päällä, pitää koulun myös semmoinen hankkia.

ja kohta sitten nillität: toi tsiigas mua

Vierailija
148/649 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan väljä paita vilpoisampi kuin pintaa nuoleva toppi.

Vierailija
149/649 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissitopit ei kuulu kouluun! Kyllä te äidit tiedätte mikä sellainen herutoppi on. Rintavako piiloon 👍

Vierailija
150/649 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmösiä keskusteluja ei käyty kun mä olin nuori. Kaikki osasi pukeutua. Onko ihmiskunta tyhmentynyt.Haluaako koulutytöt oikeasti näyttää hupakoilta. Vanhemmat voisivat katsoa miten lapsensa pukeutuvat jos eivät itse ymmärrä pukeutua asiallisesti.

Vierailija
151/649 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdellä oppilaallani on juuri parhaillaan tälläinen toppi päällä: https://www2.hm.com/fi_fi/productpage.1171299001.html

Seiskaluokkalainen.

Okei käsitin "topin" aivan erilailla..en pukisi tuota edes kaupungille ja olen parikymppinen..Ihmettelen miten 13v-14v seiskaluokkalaisella riittää kantti käyttää jotain noin paljastavaa siellä haisevien ja meluavien poikien keskuudessa. :D Kymmenen vuotta sitten käsite toppi oli aivan eri.

T. 146

Vierailija
152/649 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nnnii ja sitten kun tyttöjä raahataan puskiin ja xxx ja mennään oikeuteen niin "mitäs pukeutuivat provosoivasti" Onhan tuo kuultu ja varmaan elettykin!

Hyvä ettei napapaitoja saa olla eikä tosiaankan pakaraminishortseja!

En tiedä onko se sitten parempi kehityssuunta, että korkein oikeus mietiskelee, että onko koululla oikeus puuttua yksilönvapauteen, esimerkiksi kehottaa "liian lyhyeen hameeseen" pukeutunutta tyttöoppilasta poistumaan koulun alueelta.

Vierailija
153/649 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Burkhat vaan kaikille? Per suil la & mus li meil la on yllättävän paljon yhteistä.

Olen liberaali nainen. Käytän toimistotyössäni olkapäät peittäviä paitoja. Miehillä on pitkät housut. Kukaan ei tule paikalle napapaidassa tai vesirajashortseissa.

Koulu on oppilaiden työpaikka. Siellä pukeutuminen on hieman rennompaa, mutta silti kenenkään ei pidä joutua katselemaan liikaa paljasta pintaa. Ei Pertti-open lihavaa paljasta mahaa eikä Pipsa-open selluliittia. Sama koskee oppilaita. Koulussa kokoontuu eri uskontojen ja kulttuurien edustajia, eikä kenenkään pitäisi joutua näkemään kiusallisen paljoa paljasta pintaa. Myöskään harkitsemattoman nuoren ei pitäisi kouluoloissa paljastaa itsestään liikaa. Kaikilla on kamerat, ja se hame joka näyttää someposeerauksessa hyvältä, voi näyttää koulun pyöräretkellä aivan liikaa.

Koulu on hyvä paikka opetella asiallista pukeutumista työelämää varten.

Nyt puhutaan topeista kouluissa, ei minihameista työpaikalla. Toppi ei ole mikään paljastava vaate, siinä näkyy olkapäät. Joillekin se näyttää toki olevan liikaa.

Hellevaate. Jos luokassa tarttee olla topilla tai bikineillä, niin ilmastointi täytyy korjata.

Kyse on topista. Ei bikineistä, eikä pelkistä rintaliiveistä, vaan topista. Mua ärsyttää näissä keskusteluissa aina tää sama, että aletaan puhumaan ihan aiheen vierestä. Porukka täällä oikeesti rinnastaa topin johonkin puolialastomaan pukeutumiseen, ja musta se on oksettavaa. Mitä pahaa on nähdä olkapäätä? On ihan järkyttävä lukea, että olkapäistä tehdään tällanen haloo, ja suurin osa täälläkin puolustaa sitä, että ne pitää peittää.

Kun nykyään on toppeja, joissa näkyy paljon muutakin kuin olkapää. Et taida olla paljon nykymuodista selvillä. Tuskin kukaan paheksuu ns. hihatonta t-paitaa, missä ei ole suurta kaula-aukkoa.

Lapsi ihmetteli jo pari vuotta sitten, miten jotkut tulevat kouluun tiukoissa trikoissa ja rintaliiveissä. Hän mielsi bikinimäisen urheilutoipin rintaliiveiksi.

Vierailija
154/649 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdellä oppilaallani on juuri parhaillaan tälläinen toppi päällä: https://www2.hm.com/fi_fi/productpage.1171299001.html

Seiskaluokkalainen.

Okei käsitin "topin" aivan erilailla..en pukisi tuota edes kaupungille ja olen parikymppinen..Ihmettelen miten 13v-14v seiskaluokkalaisella riittää kantti käyttää jotain noin paljastavaa siellä haisevien ja meluavien poikien keskuudessa. :D Kymmenen vuotta sitten käsite toppi oli aivan eri.

T. 146

Sitähän tässä on koitettu selittää, että nämä nykyajan topit on vähän toista.

Vierailija
155/649 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko nuoret tytöt ottaneet äideistään mallia vai yrittävätkö he päinvastoin olla mahdollisimman erilaisia kuin äitinsä (ja näin ollen pukeutua haluttavasti)?

Vierailija
156/649 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan jo Beverly Hills 90210 -ajoilta kun Brandon Walsh totesi Steve Sandersille, että niillä on nuo topit, jotka ovat kuin rintaliivit, mutta sitten eivät kuitenkaan ole rintaliivit. 

Vierailija
157/649 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Topit ja lyhyet shortsit voisi kokonaan kieltää julkisilla paikoilla!

Vierailija
158/649 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko nuoret tytöt ottaneet äideistään mallia vai yrittävätkö he päinvastoin olla mahdollisimman erilaisia kuin äitinsä (ja näin ollen pukeutua haluttavasti)?

Harvempi yläkouluikäisen äiti pukeutuu teinimäisesti. :D 

Mutta jäin miettimään tuota, että mielestäni nykyään lapsia jotenkin ohjeistetaan vähemmän? Ts. eivät osaa toimia ja käyttäytyä ihan arkisissakin tilanteissa sopivasti, juhlista tai muusta puhumattakaan. Mitä nyt omasta lapsuudesta ja nuoruudestani muistan, niin vanhemmilta tuli sellaista "sisäpiiritietoa" jatkuvasti eri tilaisuuksia ja juttuja koskien. Ja niistä juteltiin hyvässä hengessä ajoissa. En ole yhdessäkään valokuvassa epäsopivasti pukeutunut enkä muista mitään noloja käytösmokiakaan. 

Vierailija
159/649 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämmösiä keskusteluja ei käyty kun mä olin nuori. Kaikki osasi pukeutua. Onko ihmiskunta tyhmentynyt.Haluaako koulutytöt oikeasti näyttää hupakoilta. Vanhemmat voisivat katsoa miten lapsensa pukeutuvat jos eivät itse ymmärrä pukeutua asiallisesti.

Se on vaihe, joka menee ohi. Hormonit hyrrää. Halutaan näyttää hyvältä vastakkaisen sukupuolen silmissä, kapinoida, hakea omaa tyyliä.

Vierailija
160/649 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Markkinointi on tuohon suuntaan kannustavaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan