Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lämpimät kelit ja teinien koulupukeutuminen. Rehtorilta oli tullut Wilmaan kaikille yhteinen viesti siitä etteivät topit ole kouluun sopiva vaate

Vierailija
12.05.2023 |

Hupparissako siellä kuumassa luokassa pitää hikoilla?

Kommentit (649)

Vierailija
161/649 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen sen ikäinen, että katsoin Beverly Hills 90210aa. Siihen aikaan silloin muinaisella ysärillä esimerkiksi kesätöissä kaupan pullokaapissa meille tytöille tuli pomon vaimolta ukaasi, että meidän pitää pukeutua peittävästi, ettei miehet näe paljaita olkavarsia, niskaa ja dekolteeta. Kyllä. Pomon vaimolta.

Ikävä kuulla, että poikien ja miesten käyttäytyminen on vielä näin 30 vuotta myöhemmin tyttöjen vastuulla. Ja että näin ajattelevat poikien äiditkin.

Vierailija
162/649 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tietää, onko poikien sallittua käyttää esimerkiksi koristoppeja liikuntatunnilla? Tai hihattomia paitoja välkällä, jos on tosi kuuma päivä?

Saako pojat laittaa shortsit nykyään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/649 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret pukeutui jo ysärillä tosi paljastavasti. Googlettakaa vaikka kuvia sen ajan tv-sarjoista kuten Buffy vampyyrintappaja. Superminimekkoja avoimella kaula-aukolla, narutoppeja ilman rintsikoita ja minihame jne. Kyllähän sitä saattoi joku paheksua, mutta ainakaan Helsingissä en puututtu koulupukeutumiseen. Nykyään halutaan kieltää kaikki. Jos nyt ei ihan alusvaatteillaan mene kouluun, niin mitä väliä.

Vierailija
164/649 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehtori sietää poikien hihattomat t-paidat, mutta tyttöjen topit saavat hänet kuohuksiin.

Jos et ymmärrä noiden eroa, niin lienee hyödytöntä jatkaa keskustelua kanssasi. 

Vierailija
165/649 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku selittää mulle, miksi toppia käyttävää tuntematonta suomalaislasta verrataan tällä palstalla prostituoituun? Kysyn siis tosissani tätä. Miten se vaate tekee lapsesta "hutsun" ja mitä kaikki haukkumasanoja ketjussa onkaan käytetty. Minulle tulee noista haukkumasanoista mieleen tiettyjen uskontokuntien edustajat. Onko kyse siitä, että uskonnon takia kokee tunneperäisesti toisten pukeutumisen?

Vierailija
166/649 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa topissa on? Aivan normaalia arkipukeutumista. Joku postimerkin kokoinen napapaita tietysti on eri asia.

Niin no, se teinien toppi on just tyyliin tuo napaan asti auki napapaita nirunaru-olkaimilla ja se yhdistetään tietenkin prsesortseihin eli joko ne vakoon sekä edestä että takaa vedetyt sortsit joissa ei ole käytännössä lainkaan lahkeita tai sitten jotkut piukat pyöräilysortsit joista paistaa läpi aivan kaikki rönttösen rypytyksestä lähtien.

Ja sehän on tietenkin tarkoituskin, koska sillä saa huomiota hormonihuuruissa olevilta pojilta.

Vierailija
167/649 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Burkhat vaan kaikille? Per suil la & mus li meil la on yllättävän paljon yhteistä.

Olen liberaali nainen. Käytän toimistotyössäni olkapäät peittäviä paitoja. Miehillä on pitkät housut. Kukaan ei tule paikalle napapaidassa tai vesirajashortseissa.

Koulu on oppilaiden työpaikka. Siellä pukeutuminen on hieman rennompaa, mutta silti kenenkään ei pidä joutua katselemaan liikaa paljasta pintaa. Ei Pertti-open lihavaa paljasta mahaa eikä Pipsa-open selluliittia. Sama koskee oppilaita. Koulussa kokoontuu eri uskontojen ja kulttuurien edustajia, eikä kenenkään pitäisi joutua näkemään kiusallisen paljoa paljasta pintaa. Myöskään harkitsemattoman nuoren ei pitäisi kouluoloissa paljastaa itsestään liikaa. Kaikilla on kamerat, ja se hame joka näyttää someposeerauksessa hyvältä, voi näyttää koulun pyöräretkellä aivan liikaa.

Koulu on hyvä paikka opetella asiallista pukeutumista työelämää varten.

Nyt puhutaan topeista kouluissa, ei minihameista työpaikalla. Toppi ei ole mikään paljastava vaate, siinä näkyy olkapäät. Joillekin se näyttää toki olevan liikaa.

Hellevaate. Jos luokassa tarttee olla topilla tai bikineillä, niin ilmastointi täytyy korjata.

Kyse on topista. Ei bikineistä, eikä pelkistä rintaliiveistä, vaan topista. Mua ärsyttää näissä keskusteluissa aina tää sama, että aletaan puhumaan ihan aiheen vierestä. Porukka täällä oikeesti rinnastaa topin johonkin puolialastomaan pukeutumiseen, ja musta se on oksettavaa. Mitä pahaa on nähdä olkapäätä? On ihan järkyttävä lukea, että olkapäistä tehdään tällanen haloo, ja suurin osa täälläkin puolustaa sitä, että ne pitää peittää.

Kun nykyään on toppeja, joissa näkyy paljon muutakin kuin olkapää. Et taida olla paljon nykymuodista selvillä. Tuskin kukaan paheksuu ns. hihatonta t-paitaa, missä ei ole suurta kaula-aukkoa.

Lapsi ihmetteli jo pari vuotta sitten, miten jotkut tulevat kouluun tiukoissa trikoissa ja rintaliiveissä. Hän mielsi bikinimäisen urheilutoipin rintaliiveiksi.

Minun on pakko kyllä kommentoida tämä: Nuorella tytöllä, yleensä muodokkaalla, siis paksu perhoseksi tyyppiä, hyvin syvään uurrettu kaula-aukko ei kyllä ole kaunista katsottavaa. Siis olen sitä mieltä, että tyrkyllä. Vaikka toki, eniten tuo kiinnostaa saman ikäisiä poikia. Aikuisille tuo ei aiheuta kuin etoa tunnetta.

Voi että. Ja tämä, että niitä syvään uurrettuja pidetään myös syyskylmillä, kuljetaan takki auki ja rintamus esillä... 

Mitähän minä itse olen nuorena likkana pukenut päälleni... Öööö, silloin joskus olivat muotia mikrosortsit... öööö.

Vierailija
168/649 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti toi valittaja on kyllä bedofiili katselee lapsia seksuaalisesti eikä terveet katsele.

Vierailija
169/649 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tuo itsensäpaljastelu loppuu siinä vaiheessa kun siirrytään työelämään. Erikoista, että työpaikoillakin voidaan ohjeistaa oikeanlaiseen pukeutumiseen mutta koulussa tuollainen on aivan pöyristyttävää, vaikka ohjeille tuntuukin olevan tarvetta.

Vierailija
170/649 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret pukeutui jo ysärillä tosi paljastavasti. Googlettakaa vaikka kuvia sen ajan tv-sarjoista kuten Buffy vampyyrintappaja. Superminimekkoja avoimella kaula-aukolla, narutoppeja ilman rintsikoita ja minihame jne. Kyllähän sitä saattoi joku paheksua, mutta ainakaan Helsingissä en puututtu koulupukeutumiseen. Nykyään halutaan kieltää kaikki. Jos nyt ei ihan alusvaatteillaan mene kouluun, niin mitä väliä.

Tämä. Ja pätee muuten muuhunkin Suomeen. Hämmentävää, koska nuoret itse ei vois vähempää kiinnittää huomiota tällaiseen (trendiasioitahan nuo on), mutta aikuiset alkaa heti vaahdota moraalin rappiosta ja siitä, että pojilla alkaa kohta mennä koulu huonosti, kun huomio kiinnittyy tyttöpuolisen luokkakaverin johonkin paljaaseen olkapäähän.

Viktoriaanista meininkiä etten sanois!

Vierailija
171/649 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kohdalla nuorten on sitten turha ajatella seksiä jos miehellä seisoo se on päässä vikaa.

Vierailija
172/649 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä viikonloppuna oli riparilaisia kirkossa napatopeissa. Napatoppi ei ole sopiva kirkkoon vaan rannalle. Ihan kaikkea ei tarvitse hyväksyä.

Vierailija
173/649 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulupuku on oikeasti fiksu keksintö. Kaikilla kun on samanlainen kostyymi niin kenenkään ei tarvitse elvistellä merkkivaatteillaan tai paljastavalla pukeutumisellaan eikä myöskään kokea häpeää vaatteistaan jotka on erilaiset (eli huonommat) kuin muilla.

Koulupuvun myötä koulussa olisi taas askeleen verran tasa-arvoisempaa. Ja kenties keskittyminenkin suuntautuisi siihen itse asiaan eli opiskeluun eikä siihen kenellä on muodikkaimmat vaatteet tai kenen p#rse on eniten herkku.

Vierailija
174/649 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Naiset saavat pukeutua niin paljastavasti kuin tahtovat!

-Nuoretkin naiset saavat pukeutua niin paljastavasti kuin tahtovat! 

-Paitsi mun jälkikasvu.

Siinäpä vanhemmalle sarkaa perustella tuota!

Vierailija
175/649 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa päissä vikaa kirjoitti:

Lasten kohdalla nuorten on sitten turha ajatella seksiä jos miehellä seisoo se on päässä vikaa.

Haha😁😁

Vierailija
176/649 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa tyttöjen olla tyttöjä!

Vierailija
177/649 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa päissä vikaa kirjoitti:

Väärin. Jos ei seiso, niin silloin päässä vikaa. Kummassa päässä? Se on sementiikkaa.

Vierailija
178/649 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muslimi miehet vie poikia bordelliin mistä seuraa vääristynyt kuva naisista ylipäätään joten tämä tapa pitää kieltää turvallisuuden vaarantamisena ja taas arvon loukkaamisesta sekä terveyden vaarantamisena sukupuoli taudit että naisten itsemääräämis oikeuden rikkomisesta ja ihmisoikeuksien polkemisena vääränä opetuksena sekä siveettömyytenä mikä kohdistuu ala ikäisiin poikiin.

Vierailija
179/649 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ikäihmisten kotihoidossa töissä. Joka ikinen kesä on nuorilla kesätyöntekijöillä ollut pyllynposkishortsia, urheilurintsikkaa tai olkaimetonta toppia, kunnes on ylemmältä taholta tullut virallinen ohjeistus peittävämmästä vaatetuksesta. Hyvä, että koulussa edes yritetään opettaa, että mikä on sopivaa.

Teen itse töitä vammaisalalla, asuntoloissa. Saispa euron joka kerta, kun jonkun asukkaan omaiset ottaa yhteyttä, että se ja se nuori työntekijä tai se ja se harjoittelija tai se ja se sivari on LIIAN PALJASTAVASTI PUKEUTUNUT. Asukkaille on yks hailee, mutta heidän omaisensa ajattelevat ilmeisesti 24/7 vain sitä, että vammaiset, vanhukset ym. heräävät heti himoitsemaan, jos näkyy sentti paljasta olkapäätä.

T. keski-ikäinen täti, joka itse pukeutuu t-paitoihin mutta ei voisi vähempää kiinnostua jonkun nuoremman topista

Vierailija
180/649 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin tietää, onko poikien sallittua käyttää esimerkiksi koristoppeja liikuntatunnilla? Tai hihattomia paitoja välkällä, jos on tosi kuuma päivä?

Saako pojat laittaa shortsit nykyään?

Miesten shortsimuoti on nykyään aika lyhytlahkeista... Se on vissiin ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi