Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko koskaan löytänyt kuolleena ketään?

Vierailija
11.05.2023 |

Miten reagoit ja mitä sen jälkeen teit ja mitä tapahtui?

Itse en ole.

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseni. Oli tehnyt itsemurhan. Mitenkö reagoin? Mitäpä luulet? Mitä sitten tapahtui? Mitäpä luulet?

Otan syvästi osaa menestykseksi johdosta. En oikein keksi pahempaa kohtaloa kenellekään. Voimia sinulle. Psyk.sh.

Kiitos, mutta en tarvitse voimia. Menetyksen äärellä saa mielestäni olla voimaton ja heikko.

Vierailija
42/92 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni. Oli tehnyt itsemurhan. Mitenkö reagoin? Mitäpä luulet? Mitä sitten tapahtui? Mitäpä luulet?

Otan osaa.

Minunkin lapseni on taivaassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan syvästi osaa menestykseksi johdosta. En oikein keksi pahempaa kohtaloa kenellekään. Voimia sinulle. Psyk.sh.

Kiitos, mutta en tarvitse voimia. Menetyksen äärellä saa mielestäni olla voimaton ja heikko.

Totta, olet oikeassa tuossa. On oikeus olla myös heikko tietyissä tilanteissa. Isänä kertomasi kuitenkin kosketti syvästi. Psyk.sh.

Vierailija
44/92 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikkihiirelläni oli poikaset, yksi niistä karvattomista mötiköistä oli litistynyt niiden mökin alle. Löysin sen, tunsin inhoa, kauhua, mielenkiintoa.

Vierailija
45/92 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet ap:lle noin vihainen ja katkera. Itse sinä tulit tänne vastaamaan. Meidän perheestä on myös lapsi tappanut itsensä. Emme syytä ketään. 

Vierailija
46/92 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siinä jalustalle nousseena psykäshole! 

Vierailija
47/92 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, olet oikeassa tuossa. On oikeus olla myös heikko tietyissä tilanteissa. Isänä kertomasi kuitenkin kosketti syvästi. Psyk.sh.

Vi-tun äshole! 

Vierailija
48/92 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siinä jalustalle nousseena psykäshole! 

Haista v*ttu! Psyk.sh.

Vierailija
49/92 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vi-tun äshole! 

Ime p*rsettä. Psyk.sh.

Vierailija
50/92 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan kuolleena mutta hän kuoli kohta sen jälkeen kun tulin paikalle. Kyseessä oli siis itsemurhatapaus.

Kyllä se jäi mietityttämään aika pitkäksi aikaa mutta ei siitä mitään traumaa jäänyt. Silloin tilanteessa pystyin kyllä toimimaan hyvin rauhallisesti ja rationaalisesti ja kutsumaan apua paikalle.

Vierailija
51/92 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin lapsi, kissamme sai aina välillä pentuja. Olin mukana synnytyksissä korin vieressä. Joskus joku pentu syntyi kuolleena tai kuoli hetken synnytyksen jälkeen. Olin surullinen, mutta opin, että se on elämää. Pennut oli yleensä varattu heti syntymän jälkeen tuleville omistajilleen, joten opin samalla myös luopumista.

Kissoista ja maalaiselämästä johtuen olen myöskin nähnyt paaaljon kuolleita hiiriä ja myyriä, koska niitä kannettiin meille ylpeydellä näytille, ja sitten piti kehua kissaa hyvästä työstä :)

Vierailija
52/92 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiöiden huoltomiesten rooliin kuuluu kuolleiden ihmisten löytäminen asunnosta ja käsittääkseni nämä tehtävät ovat heillä lisääntyneet huomattavassa määrin. Omassa taloyhtiössäkin on näitä tapauksia ollut ihan hiljattain parikin kappaletta, toisessa tapauksessa naapuri ja toisessa tapauksessa henkilön ystävä huolestui, kun yhteydenottoihin ei enää vastattu ja he menivät asuntoon sisälle huoltomiehen kanssa ja poliisi hälytettiin sitten paikalle. Kaikilla yksinään asuvilla ei ole sukulaisia, ystäviä, naapureita tai mitään tahoa jotka pitäisivät säännöllisesti yhteyttä ja kuolema asunnossa saatetaan huomata vasta asunnosta rappukäytävään leviävän hajun perusteella.

Vierailija
53/92 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useasti. En tosin psykiatrian puolella, mutta olen työskennellyt muillakin osastoilla sen lisäksi. Eipä sitä sen kummemmin reagoi. Exitus on myös osa elämää. Vainaja valmistellaan exitus-huoneeseen omaisia varten jotka useimmiten tulevat paikalle. Empaattinen kohtelu heille. Tässä työssä ei voi heittäytyä suremaan kaikkia asioita. Psyk.sh.

Mikä on exitus-huone?

Vierailija
54/92 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useasti. En tosin psykiatrian puolella, mutta olen työskennellyt muillakin osastoilla sen lisäksi. Eipä sitä sen kummemmin reagoi. Exitus on myös osa elämää. Vainaja valmistellaan exitus-huoneeseen omaisia varten jotka useimmiten tulevat paikalle. Empaattinen kohtelu heille. Tässä työssä ei voi heittäytyä suremaan kaikkia asioita. Psyk.sh.

Mikä on exitus-huone?

Huone minne vainaja viedään ja valmistellaan omaisten käyntiä varten. Suoritetaan tietyt toimenpiteet ja pyritään luomaan tilanteesta arvokas. Kynttilä palamaan jne. Sitten omaisten kohtaaminen, jahka vainaja on niin sanotusti huoliteltu. Tilanteesta pyritään luomaan mahdollisimman kaunis ja arvokas. Psyk.sh.

Vierailija
55/92 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin Thaimaassa jouluna 2004 kun tsunami vaikutti sielläkin, en ollut itse ihan rannassa, mutta sellaisella alueella mihin vesi nousi kuitenkin. Sen jälkeen kun lähdettiin sieltä mihin oli menty turvaan näkyi matkalla kuolleita ihmisiä, ei menty edes lähempää katsomaan. Toisaalta niitä oli aika vaikea huomata koska monet oli romukasojen alla ja kaiken sen hiekan ja mudan seassa. Lähinnä keskityttiin siihen että päästään itse pois sieltä, kaikilla oli jotain haavoja ja naarmuja.

Vierailija
56/92 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on exitus-huone?

Huone minne vainaja viedään ja valmistellaan omaisten käyntiä varten. Suoritetaan tietyt toimenpiteet ja pyritään luomaan tilanteesta arvokas. Kynttilä palamaan jne. Sitten omaisten kohtaaminen, jahka vainaja on niin sanotusti huoliteltu. Tilanteesta pyritään luomaan mahdollisimman kaunis ja arvokas. Psyk.sh.

Siis joku kappelihuone?

Niissä paikoissa missä olen ollut töissä ei ole ollut mitään erillisiä huoneita vaan kuolleet on laitettu ihan niissä omissa huoneissa.

Vierailija
57/92 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oltiin Thaimaassa jouluna 2004 kun tsunami vaikutti sielläkin, en ollut itse ihan rannassa, mutta sellaisella alueella mihin vesi nousi kuitenkin. Sen jälkeen kun lähdettiin sieltä mihin oli menty turvaan näkyi matkalla kuolleita ihmisiä, ei menty edes lähempää katsomaan. Toisaalta niitä oli aika vaikea huomata koska monet oli romukasojen alla ja kaiken sen hiekan ja mudan seassa. Lähinnä keskityttiin siihen että päästään itse pois sieltä, kaikilla oli jotain haavoja ja naarmuja.

Miksi ette auttaneet?

Vierailija
58/92 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on exitus-huone?

Siis joku kappelihuone?

Niissä paikoissa missä olen oll

Totta. Käytännöt vaihtelevat jonkin verran eri yksiköissä. Psyk.sh.

Vierailija
59/92 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on exitus-huone?

Siis joku kappelihuone?

Niissä paikoissa missä olen oll

Ei ole mikään "kappelihuone". Vaan tila missä vainaja valmistellaan ja mihin omaiset saavat sitten tulla. Eikä aina omaiset tule, vainaja on siinä huoneessa laitettu asianmukaisesti ja sieltä haetaan kylmiöön. Ei joka paikassa tälläistä huonetta ole, meillä sairaalan osastolla on.

Vierailija
60/92 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet ap:lle noin vihainen ja katkera. Itse sinä tulit tänne vastaamaan. Meidän perheestä on myös lapsi tappanut itsensä. Emme syytä ketään. 

Osanottoni sinullekin. Olette ilmeisesti onnistuneet työstämään äärimmäisen raskasta sekä traumaattista kokemustanne. Psyk.sh.