Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko koskaan löytänyt kuolleena ketään?

Vierailija
11.05.2023 |

Miten reagoit ja mitä sen jälkeen teit ja mitä tapahtui?

Itse en ole.

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni. Oli tehnyt itsemurhan. Mitenkö reagoin? Mitäpä luulet? Mitä sitten tapahtui? Mitäpä luulet?

Miksi vastata noin vihaisesti?

Vierailija
62/92 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oltiin Thaimaassa jouluna 2004 kun tsunami vaikutti sielläkin, en ollut itse ihan rannassa, mutta sellaisella alueella mihin vesi nousi kuitenkin. Sen jälkeen kun lähdettiin sieltä mihin oli menty turvaan näkyi matkalla kuolleita ihmisiä, ei menty edes lähempää katsomaan. Toisaalta niitä oli aika vaikea huomata koska monet oli romukasojen alla ja kaiken sen hiekan ja mudan seassa. Lähinnä keskityttiin siihen että päästään itse pois sieltä, kaikilla oli jotain haavoja ja naarmuja.

Miksi ette auttaneet?

Miten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen. Tämän enempää en asiaa tässä avaa. Seuraavat päivät ja viikot menivät aika lailla sumussa.

Vierailija
64/92 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen. Tämän enempää en asiaa tässä avaa. Seuraavat päivät ja viikot menivät aika lailla sumussa.

Miksi vastata?

Vierailija
65/92 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vastata?

Vapaa maa. Jos ei kelpaa, mene muualle.

Vierailija
66/92 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, talkkarina paristi. Eipä tuo mitään, tuntemattomia juoppoja olivat. Kummallakaan kerralla ei ollut omainen paikalla, vaan kotihoidon henkilö jonka kanssa mentiin ovesta sisään. Kotihoidon ihmisiä jouduin rauhoittelemaan. Itselleni tilanne ei tehnyt minkäänlaista fiilistä. 

Täytyy kyllä sanoa että kun soitan hätäkeskukseen ja ilmoitan löydöstä, niin on siellä vähän saatanan tyhmää porukkaa. Jos sanon että ei hengitä ja on sininen ja kylmä ja jäykkä, niin sieltä käsketään aloittaa elvytys. Kyllä sen vaan siinä tilanteessa tietää että kuollut tuo on. Enkä koske.

Vierailija
67/92 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, talkkarina paristi. Eipä tuo mitään, tuntemattomia juoppoja olivat. Kummallakaan kerralla ei ollut omainen paikalla, vaan kotihoidon henkilö jonka kanssa mentiin ovesta sisään. Kotihoidon ihmisiä jouduin rauhoittelemaan. Itselleni tilanne ei tehnyt minkäänlaista fiilistä. 

Täytyy kyllä sanoa että kun soitan hätäkeskukseen ja ilmoitan löydöstä, niin on siellä vähän saatanan tyhmää porukkaa. Jos sanon että ei hengitä ja on sininen ja kylmä ja jäykkä, niin sieltä käsketään aloittaa elvytys. Kyllä sen vaan siinä tilanteessa tietää että kuollut tuo on. Enkä koske.

Ei kuollut ole sininen 

Vierailija
68/92 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuollut ole sininen 

Oi tietäjä! Kerro meille, minkä värinen kuollut on?

Vierailija
69/92 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oltiin Thaimaassa jouluna 2004 kun tsunami vaikutti sielläkin, en ollut itse ihan rannassa, mutta sellaisella alueella mihin vesi nousi kuitenkin. Sen jälkeen kun lähdettiin sieltä mihin oli menty turvaan näkyi matkalla kuolleita ihmisiä, ei menty edes lähempää katsomaan. Toisaalta niitä oli aika vaikea huomata koska monet oli romukasojen alla ja kaiken sen hiekan ja mudan seassa. Lähinnä keskityttiin siihen että päästään itse pois sieltä, kaikilla oli jotain haavoja ja naarmuja.

Miksi ette auttaneet?

Auttamisvelvollisuus ei koske tilannetta missä on itsekin loukkaantunut eikä toiset selvästi ole enää autettavissa. Varmaan jokainen teki tuossa kaikkensa päästäkseen itse pois.

Vierailija
70/92 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuollut ole sininen 

Oi tietäjä! Kerro meille, minkä värinen kuollut on?

Hyvin kalpea, usein vähän kellertävä tai harmahtava. Kauemmin kuolleena ollut on usein iholtaan tumma.

Vierailija
71/92 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä,  iäkkään kuntopyöräilijän tienposkesta, oli kuollut ilmeisesti sairauskohtaukseen, kun pyöränsä oli ehtinyt laittaa jalalle ennen kupsahtamista.

Vierailija
72/92 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyvin kalpea, usein vähän kellertävä tai harmahtava. Kauemmin kuolleena ollut on usein iholtaan tumma."

Ja vasta kuollut on sinertävä. Koska veri pakkautuu kehon alaosiin painovoiman takia.

Vierailija
73/92 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hyvin kalpea, usein vähän kellertävä tai harmahtava. Kauemmin kuolleena ollut on usein iholtaan tumma."

Ja vasta kuollut on sinertävä. Koska veri pakkautuu kehon alaosiin painovoiman takia.

Ei ole. Kyllä se vasta kuollut on just se kalpea. Sitä verenkierron pysähtymisestä johtuvaa ilmiötä sanotaan lautumiksi, ne on violetteja, purppuranvärisiä tai punertavia laikkuja iholla.

Vierailija
74/92 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja poika löytäneet 2 vanhaa puolikuollutta sukulaista. Toinen selvisi tehohoidon ansiosta vaikka oli viikon maannut lattialla. Toinen kuoli sairaalassa pari tuntia löytymisen jälkeen.

Vierailija
75/92 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Kyllä se vasta kuollut on just se kalpea. Sitä verenkierron pysähtymisestä johtuvaa ilmiötä sanotaan lautumiksi, ne on violetteja, purppuranvärisiä tai punertavia laikkuja iholla.

Olen nähnyt vasta kuolleen. Lautuma oli selkeä. Iho sinertävä siltä osin. Kalpea vain sieltä, missä verta ei enää ollut.

Vierailija
76/92 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen. Isäni, sairaalassa. Hoitsut eivät olleet huomanneet. Ehdin paikalle ehkä puoli tuntia myöhässä.

Luuletko j****auta, että meitä kiinnostaa!

Sh

Vierailija
77/92 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, useammankin vihamieheni. Kuolin v. 2008 ja olen siitä lähtien vieraillut näiden em. luona sopivina hetkinä. Ovat hermoraunioita nykyään.

Vierailija
78/92 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kuoli kun pitelin häntä kädestä kiinni. Oli aamusta asti sairastellut, ei pystynyt syömään, meni makuulle, hoitajat sanoivat että jos tilanne pahenee niin annetaan kipulääkkeitä, aluksi mietoja ja sitten vahvempaa. Tajusimme kaikki mikä on homman nimi, ehkä äitikin. Lopulta hän oli niin vahvasti sedatoitu että päivän mittaan vaikeaksi käynyt hengitys hidastui, ja loppui.  Aluksi itku tuli voimakkaana, liikutuksen takia, mutta olin hyvin rauhallinen. Seuraavan päivän poissa töistä, tilasin todistukset, arkut, hautajaiset, kaikki systeemit.

Vierailija
79/92 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin isä löytyi kuolleena niiltä kotoa kun tulin kaveria vastaan että oltaisiin menty kouluun.

Vierailija
80/92 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini kuoli kun pitelin häntä kädestä kiinni. Oli aamusta asti sairastellut, ei pystynyt syömään, meni makuulle, hoitajat sanoivat että jos tilanne pahenee niin annetaan kipulääkkeitä, aluksi mietoja ja sitten vahvempaa. Tajusimme kaikki mikä on homman nimi, ehkä äitikin. Lopulta hän oli niin vahvasti sedatoitu että päivän mittaan vaikeaksi käynyt hengitys hidastui, ja loppui.  Aluksi itku tuli voimakkaana, liikutuksen takia, mutta olin hyvin rauhallinen. Seuraavan päivän poissa töistä, tilasin todistukset, arkut, hautajaiset, kaikki systeemit.

Mitä löytämistä tässä oli?