Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kumppanin tupakoimiseen kannattaisi suhtautua?

Vierailija
30.12.2025 |

Hän on tupakoinut kyllä kokoajan, aloittanut 8-vuotiaana. Ei vaan alussa häirinnyt niin paljoa ja nyt sitten häiritsee kokoajan enemmän ja enemmän. Oon jossain määrin allerginen tupakalle, että minun ei tarvitse sitä edes itse sitä savua vetää henkeen, riittää jos toinen tulee heti tupakoinnin jälkeen viereen niin saatan saada hengenahdistusta.

Kumppanini on puhunut tupakoinnin lopettamisesta, mutta esim. tänään ihmettelin, kun pistää ensin nikotiinipussin suuhun ja menee sitten tupakalle. Kysyin asiasta, niin "vaikuttaa paremmin" oli vastaus.

Miten toista voisi parhaitentukea siinä jos hän haluaa lopettaa tai vähentää? Pitäisikö asian antaa olla oma-asiansa, vai pitäisikö siitä puhua ja miten?

Nykyisin olen välillä ostanutkin tupakkaa hänelle jos hänellä on ollut omat rahat lopussa, koska muuten hän tonkii juna-aseman yms. tuhkiksista tumppeja.

Itselläni on alkoholiriippuvuus ja kumppanini ei nalkuta eikä puhu ikävästi minun juomisesta tai krapulassa olemisesta. Toki kylläkään en pyydä häneltä rahaa juomiseen. Jos siihen tarvitsen, kysyn joltain juoppokaveriltani, joka itsekin juo.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän tule lopettamaan koskaan jos riippuvuus on noin voimakasta. Nalkuttamalla se on vielä epätodennäköisempää.

Teillä molemmilla on ristinne, ne on hyväksyttävä jos haluaa että suhde toimii.

Vierailija
2/11 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttukaa sitten yhdessä, tai ei ollenkaan. Turha pyytää toista muuttumaan jos itselläkin on paha riippuvuus. Sanot vaan, et pitää taukoa että tulee viereen eikä heti röökaamisen jälkeen. Sitten joko olette yhdessä tai jatkatte eri matkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtauduin nihkeästi ja hän lopetti tupakoinnin seurustelun alkumetreillä. 

Vierailija
4/11 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää lopettaminen yhdessä. Kumpikin lopettaa paheensa, saatte toisistanne vertaistukea ja säästyneillä rahoilla ostatte jotain kivaa.

Vierailija
5/11 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina suhdetta aloittaessa täytyy muistaa lause: "Se mitä näet, on se mitä saat".  Itseäsi voit muuttaa, muita et. Muutos lähtee aina ihmisestä itsestään. Joko hyväksyt röökinpolton tai eroat. Juoppona sinun markkina-arvosi on aika alhainen, mutta yksinolo on parempi kuin huono suhde.

Vierailija
6/11 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nalkuta nalkuta nalkuta.

Ehkä hänen kantsii alkaa juomaan ja sinun polttaa. Yhteiset harrastukset lähentää jne

Vierailija
7/11 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista roskaporukkaa sitten olette

Vierailija
8/11 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonkii stumppeja roskiksesta rahapulassaan.

Ja sinä olet alkoholisti. 

Hyvin menee, tuskin paremman saisit.  Joten anna olla näin. 

Vierailija
9/11 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on moro ja näkemiin.

Vierailija
10/11 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on joskus hupaisaa vahvasti tupakassa kiinni olevien uskottelu etteivät he ole riippuvaisia. Eräälläkn tuli vauvakuume ja väitti että voisi lapsen takia lopettaa noin vaan, no enpä usko kun nytkin on kauhea hätä kun on viimeinen aski menossa ja pitää saada pussillinen lisää että pärjää taas. En usko että millään ilveellä pääsee tupakasta eroon.

Vierailija
11/11 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten että jätä se .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan