Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä järki hankkia lapsia jos ei ole varaa tarjota niille mitään?

Vierailija
11.05.2023 |

Jos tulot ovat niin pienet ettei pysty tarjoamaan lapsille tavanomaisia asioita (esim. harrastus, viikkoraha, samanlaiset vaatteet kuin ikätovereilla, joku kiva ekstrajuttu kesälomalla jne.) niin miksi niitä lapsia pitää edes hankkia?
Onko siinä taustalla joku sadistinen halu päästä pätemään lapselle että "ei saa olla ahne" kun lapsi pyytää jotain ihan normaalia kuten uutta koulureppua tai rahaa jäätelöllä käymistä varten? Että kun on itse eletty kurja ja köyhä lapsuus niin halutaan laittaa vahinko kiertämään ja laittaa omat lapset kärvistelemään vähissä rahoissa?
En oikeasti ymmärrä tätä. Miksi väen vängällä hankkia itsensä raskaaksi jos jo etukäteen tietää että köyhää tulee olemaan?

Kommentit (320)

Vierailija
1/320 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ne nostaa omaa elintasoa lapsillaan.

Vierailija
2/320 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että ap ei ole hankkinut lapsia, pidä linjasi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/320 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu ja kela maksaa

Vierailija
4/320 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mustavalkoista ajattelua, Ap.

Vierailija
5/320 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon harrastuksia jotka eivät maksa mitään. Tämä toki edellyttää sen, että hyväksyy lapselle harrastukseksi myös erilaisen omatoimisen, perhepiirissä tai kaverien kanssa tapahtuvan toiminnan.

Vierailija
6/320 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lapset joutuu hankkimaan ollessaan hedelmällisessä iässä, milloin ei vielä tiedä tuleeko vanhempana varakkaaksi. Auttoiko ymmärryksen suhteen?

Vierailija
7/320 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsille voi tarjota rakkautta ja hyvän perheen, joka kantaa pitkälle elämässä. Ja ap varmaan tajuaa itsekin, että elämäntilanteet voivat muuttua myös yllättäen, eikä niitä jo olemassa olevia lapsia siitä enää minnekään hävitetä.

Enemmän minua ihmetyttää se, miksi ihmiset hankkivat lapsia, jos ovat päihdeongelmaisia, väkivaltaisia tai varsinkaan jos eivät yhtään välitä niistä lapsistaan ja halua viettää aikaa lastensa kanssa.

Vierailija
8/320 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen nainen nykyään keskimäärin 1,32 lasta elämänsä aikana. Ilmeisesti sekin on liikaa.

Helsingissä, tuossa kalliissa kaupungissa täynnä kulutushoukutuksia, lapsia syntyy enää 1 per nainen. Kuinka paljon vielä pitää vähentää?

Vierailija
9/320 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa säälittää kun perheen lapset likaisissa ja kuluneissa vaatteissa pyytää euron tarra-arkkia ja vanhemmat sanovat ettei ole rahaa. Nettikirppiksellä mamma kyselee sopiiko kympin ostoksen maksaa vasta lapsilisäpäivänä. Heikosti menee monella.

Vierailija
10/320 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän järki ap:n vanhemmilla on ollut "hankkia" tuollainen lapsi?

Vierailija
11/320 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pienituloinen hoitaja. Elän yksin. En ole löytänyt kumppania, en uskaltanut tehdä lasta yksin, koska en halunnut mahdollisen lapseni joutuvan kiusatuksi köyhyyden vuoksi. Minulla ei olisi ollut varaa ostaa hänelle kaikkia nykypäivän tarvitsemia asioita. Nykyelämä on raakaa, täytyy olla merkkituotteita. En kestäisi sitä, että lastani kiusattaisiin, kun äiti on hoitaja, yksinhuoltaja, asunto vaatimaton, ei varaa autoon, lomiin yms. Parempi olla lapseton ja köyhänä yksin, kuin altistaa lapsensa kiusatuksi.

Vierailija
12/320 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä hankkia lapsia mikäli ei pysty heille tarjoamaan peruselämän tasoa. Yhteiskunnan tukien varaan jättäminen ei ole syy lapsia tehdä. Yhteiskunnan asia ei ole rahoittaa heitä. Pelkkä lapsilisä ei riitä siihen.

Vierailija
13/320 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen perusteella en enää ihmettele lainkaan että meillä on kokoomus suosituin puolue täällä Suomessa.

Vierailija
14/320 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He kävivät töissä, joten heillä oli varaa minuun ja sisaruksiini. Olemme saaneet kaikki harrastaa, meillä oli omat huoneet, kävimme etelänlomilla ja kaikki tarpeellinen kuten vaatteet, kengät ja lukiokirjat saatiin aina hankittua.

Itse olen pienituloinen duunari joten olen lapseton.

ap

Vierailija
15/320 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos saakin raskausaikana ytssä lapun kouraan niin aborttia vaan?

Vierailija
16/320 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että ap ei ole hankkinut lapsia, pidä linjasi!

Ap:lla on hyvä pointti. Kyllä lapsen elämän kuuluu olla ihmisarvoista eikä köyhää kitkuttamista. Kun se köyhyyden kierre tuppaa kuitenkin jatkumaan sukupolvesta toiseen. Se on hyvää vanhemmuutta järjestää sellainen elintaso ja olosuhteet että lapsen on hyvä olla. Kiinnostaa itseänikin mikä pistää hankkimaan lapsia köyhiin oloihin.

Vierailija
17/320 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He kävivät töissä, joten heillä oli varaa minuun ja sisaruksiini. Olemme saaneet kaikki harrastaa, meillä oli omat huoneet, kävimme etelänlomilla ja kaikki tarpeellinen kuten vaatteet, kengät ja lukiokirjat saatiin aina hankittua.

ap

Juu ja pysy myös lapsettomana noine ajatuksinesi!

Vierailija
18/320 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulot ovat niin pienet ettei pysty tarjoamaan lapsille tavanomaisia asioita (esim. harrastus, viikkoraha, samanlaiset vaatteet kuin ikätovereilla, joku kiva ekstrajuttu kesälomalla jne.) niin miksi niitä lapsia pitää edes hankkia?

Ap:n lista pakollisista asioista osoittaa köyhää mielikuvitusta. Lapsi ei tarvitse yhtäkään sellaista mainituista asioista, jotka vaativat rahaa, vaan hyvän ja terveen itsetunnon, jota ei rahalla saa, vaan ennemminkin sillä, että vanhempi on läsnä & rakastaa. Ilmaisia harrastuksia on ja esim lauman mukaiset merkkivaatteet ovat vain henkisen köyhyyden merkki.

Vierailija
19/320 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ja pienituloiset duunarit ei sovi hankkimaan lapsia? ilmeisesti suomalaisia ei enää tarvita kansakuntana.

Vierailija
20/320 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jotain rajaa näihin aloituksiin, ei se ole vanhempien vika jos perhe on vähävarainen! Kyse on yhteiskunnan rakenteista. Ratkaisu lapsiperheköyhyyden poistamiseen on siis köyhyyttä ylläpitävien rakenteiden korjaaminen eikä se että köyhät jättävät lisääntymättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä