Synnytyksen jälkeen, kertokaa kokeneemman
Haluaisin tietää muiden kokemuksia synnytyksen jälkeisistä oireista
.
Itsellä siis synnytyksestä nyt 10kk,suunniteltu sektio (perätilan takia), edelleen alaselkä niin pirun kipeä ettei kylkeä pysty kääntämään, saatika lattialle mennä makaamaan kun sieltä ei pääse ylös. Myös lonkat edelleen kipeät. Onko normaalia että edelleen vaikka synnytyksestä jo monta kk? Ennen raskautta ei mitään kolotusta missään. On kokeiltu jumpat ja venyttelyt ym.
Kommentit (9)
En usko että liittyy synnytykseen, enemminkin raskauteen. Alaselkä oli pitkään oudosti notkolla raskauden jälkeen ja ryhti on muuttunut pysyvästi, johtuen lantion uudesta muodosta. Minullakin sektio, pahimmat oireet olivat hirveä polte mahassa arven kohdalla pari kuukautta. Sen jälkeen ei mitään, paitsi tunnottomuus vatsanahassa. Lapsi on kolmevuotias.
Sinuna menisin juttelemaan lääkäriin, kuulostaa aika huolestuttavalta.
Mulla on synnytyksestä (kiireellinen sektio) nyt 1 vuosi ja 8 kuukautta. Vasen lonkka edelleen kipeä päivittäin. Olen saanut kyllä paljon helpotusta fysioterapiasta! Kannattaa hakeutua sinne. En tiedä mitä lonkalle/lantiolleni raskaudessa ja synnytyksessä tapahtui, mutta minullakaan ei ennen ollut mitään vaivoja.
Mulla kans lonkkia välillä kolottaa yhä. Lapsi 1v 2kk. Selkäkivun takia kävin fyssarilla ja sain sen hallintaan salilla. Lonkat eivät ole kyllä entisensä, tuskin enää koskaan ovat, mutta kipu ei ole kovin häiritsevää.
Ei kyllä osannut odottaa pitkiä jälkioireita, kun kaikki vaan sanoivat että kolotukset jäävät synnärillä, noh eipä jäänyt...
Minulla oli huohottava ammottavan suuri vagina kuukauden ajan. Puoliintui loppujen lopuksi ja on vieläkin tosi löysä. Helposti uppoaa vaikka halko sisääni.
Ihan normaalia on. Johtuu keskivartalon lihasten huonosta kunnosta. Ei siihen venyttely auta vaan lihasharjoittelu.