Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävelysilta romahti Espoossa Useita loukkaantunut

Vierailija
11.05.2023 |

.

Kommentit (1204)

Vierailija
321/1204 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin 14-15 vuotiaat hyppii sillalla joka on 6 metrin korkeudessa.

Vierailija
322/1204 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tilanteessa oppilat itse vaaransivat tilannetta pomppimalla sillalla, joka rakennettiin tuohon vain väliaikaiseksi ratkaisuksi. Itsesuojelu puuttuu tyystin, jos edes alkaa tekee mieli hyppimään tuollaisella alustalla.

Tuntui varmaan niin hauskalta idealta pelotella vähän likkoja pomppimalla huteralla sillalla ja muutkin pomppivat. Kunnes sitten löysi itsensä alhaalta asfaltilta polvet murskana.

Kerrasta oppivat. Osaavat olla varovaisia jatkossakin näiden raksakyhäelmien kanssa. Ei voida luottaa jatkossakaan, että kestäisivät. Kävelyä saatika hyppimistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/1204 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastuu on tietenkin työmaan johdolla, mutta on toki aivan ääliömäisen tyhmää hyppiä tuollaisella väliaikaissillalla. VAIKKA sillan tulisi se kestääkin, niin silti se on äärimmäisen tyhmästi tehty.

Tuskinpa kaikki 27 loukkaantunutta on hyppineet, mutta toivoa sopii, että juuri hyppijät ovat heidän joukossaan. Toivottavasti ovat ne pahiten loukkaantuneet.

Olet sairas!

Itse olet, jos toivot että vaikeimmin loukkaantuivat täysin viattomat.

Minä en toivo kenenkään loukkaantumista, kyseessä ovat vielä lapset!

Vierailija
324/1204 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoo Suomen kokoomusvoittoisin paikkakunta, paha karma aloitti sieltä, milloin on Orpon vuoro...

Vierailija
325/1204 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asukkaat kertovat: Kävelysilta vaikuttanut jo pitkään vaaralliselta

Espoolaiset lukijat kertovat HS:lle, että silta on vaikuttanut huteralta jo pitkään.

https://www.hs.fi/kaupunki/espoo/art-2000009577871.html

Vierailija
326/1204 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli et tiedä mitään mutta silti jankutat vastaan silkan oman mutusi perusteella uskoen vahvasti että vain sinä voit olla oikeassa? Ihmeellinen tää internet :D

Jos sillalla on juttujen mukaan noin 40 henkeä niin silloin sillä on luultavasti noin 40 henkeä. Sitä en tiedä hyppikö noista monikaan mutta selvitelkööt poliisit tuota.

Pointti on siis siinä että loputtomiin noiden siltojen ns. varmuuskertoimetkaan ei riitä jos väki lähtee siellä käyttäytymään väärin tai kuormaa on muuten liikaa.

Ei voida suunnitella loputtomiin, mutta jos tuo silta ei kestänyt edes 27 ihmistä, jotain on varmuuskertoimissa pielessä, ja pahasti. Silta on vilkkaalla paikalla, metroaseman vieressä ja siitä kulkee läpi isoja ryhmiä kerralla. Jos muutamakin olisi hyppinyt, ei se oikeuta puolustukseksi.

Poliisi tutkii ja oikeus tuomitsee, mutta et voi vierittää syitä näillä tiedoilla vielä käyttäjien päälle.

Ihan samalla logiikalla sinä et voi rähjätät ettei syy ollut käyttäjissä(kin) kun kerran faktoja ei ole.

Sitäpaitsi sillalla oli 45 henkeä romahdushetkellä mutta kaikki ei tippuneet alas. Tuskin tuo edes oli maksimimäärä mikä tuosta on yhtäaikaa kulkenut. 

Vierailija
327/1204 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoolainen raksamies kirjoitti:

Olen espoosta ja olen muutaman kerran katsonut sitä siltaa ja todennut ettei kannata yli kävellä. Siitä oli jotain pystytukia reunoissa ja katselin että ne jo heiluu aika paljon kun ihmiset kävelee sillalla.

Olisiko ollut syytä tehdä muutakin kuin katsoa?

Vierailija
328/1204 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tilanteessa oppilat itse vaaransivat tilannetta pomppimalla sillalla, joka rakennettiin tuohon vain väliaikaiseksi ratkaisuksi. Itsesuojelu puuttuu tyystin, jos edes alkaa tekee mieli hyppimään tuollaisella alustalla.

Kuule, niin se puuttuu aika useinkin juuri tuon ikäisiltä. Minulla on kaksi poikaa, joista kumpikin on perusluonteeltaan tosi rauhallinen. Silti isompi, yleensä erittäin harkitsevainen ja riskejä ottamaton, meni teininä heikoille jäille kaverien kanssa. Kiitän Luojaani siitä, ettei sattunut mitään, mutta se sai onneksi tajuamaan, että ei ihminen ole mikään looginen robotti, ei ainakaan teini. Heillä on aivojen kehityksessä menossa vaihe, jossa otetaan ihan hölmöjä riskejä enemmän kuin aiemmin tai myöhemmin elämässä. Yritetään suojella heitä tästä vaiheesta ohi. Tai entä jos sillalle olisi mennyt kymmenen lihavaa ja kävellyt ihan rauhallisesti, sama lopputulos olisi voinut tulla, vaikka kukaan ei olisi pomppinut. Olisiko sekin ollut vain "voi voi"?

Vierailija
329/1204 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoo Suomen kokoomusvoittoisin paikkakunta, paha karma aloitti sieltä, milloin on Orpon vuoro...

Ja tälle vasemmistovammaiset hakkaa yläpeukkua? Hieno puolue ja aate /s

Vierailija
330/1204 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteikäisiä. Melkein arvaa, mitä tapauksessa on ehkä sattunut.

Vierailija
331/1204 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset makaa loukkaantuneena maassa ja raksamiehet seisoo tumput suorina ympärillä ja tuijottaa.

Hesarin videon pätkässä nimenomaan raksamiehet rientävät auttamaan. Ilmeisesti sinun näkemässäsi myöhemmässä kuvassa auttamassa ovat vain alan ammattilaiset ja muut on häädetty kauemmas.

Vierailija
332/1204 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää!

Olen shokissa!

T. Petteri

Vierailija
333/1204 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylen toimittaja nöyryytti lääkäri vaati vastauksia ruotsiksi

Oli kyllä todella tahditonta tässä tilanteessa painostaa toista puhumaan kieltä jota ei osaa mukavasti.

Miksei lääkäri vaan vastannut suomeksi? Suomessa on täysi oikeus puhua suomea vaikka joku ruotsinkielinen solkottaisi muuta.

Vierailija
334/1204 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, niin se puuttuu aika useinkin juuri tuon ikäisiltä. Minulla on kaksi poikaa, joista kumpikin on perusluonteeltaan tosi rauhallinen. Silti isompi, yleensä erittäin harkitsevainen ja riskejä ottamaton, meni teininä heikoille jäille kaverien kanssa. Kiitän Luojaani siitä, ettei sattunut mitään, mutta se sai onneksi tajuamaan, että ei ihminen ole mikään looginen robotti, ei ainakaan teini. Heillä on aivojen kehityksessä menossa vaihe, jossa otetaan ihan hölmöjä riskejä enemmän kuin aiemmin tai myöhemmin elämässä. Yritetään suojella heitä tästä vaiheesta ohi. Tai entä jos sillalle olisi mennyt kymmenen lihavaa ja kävellyt ihan rauhallisesti, sama lopputulos olisi voinut tulla, vaikka kukaan ei olisi pomppinut. Olisiko sekin ollut vain "voi voi"?

On vanhempien asia opettaa lapselleen jotain järkeäkin aina tilaisuuden tullen. Et voi loputtomiin olettaa että yhteiskunta rakennetaan joka yksityiskohdaltaan pehmustetuksi huoneeksi jossa voi juosta vaikka päin seinää ilman seurauksia.

Suurin raivo palstalla tuntuu syntyvän aina siitä kun kerrotaan näille palstavanhemmille että niitä lapsia pitäisi vähän kasvattaakin. 

Vierailija
335/1204 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa yhtäaikaa ihmisiä sillalla, huojunta lisääntyy ja rakenteet pettäneet. Noin veikkaisin.

Vierailija
336/1204 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Renta Oy. Semmoinen firma.

Vierailija
337/1204 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä minä sanoin - mitä minä sanoin - juuri näin siinä käy kun työkkärit pakottavat ihmisiä töihin ja saadaan tällaista laatua ja olen 99% varma, että tästä EI OPITA, vaan sama meno jatkuu yhä pahempana, uskokaa nyt, kohta kirjoitan taas "mitä minä sanoin".

Vierailija
338/1204 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tälle vasemmistovammaiset hakkaa yläpeukkua? Hieno puolue ja aate /s

Eikä ole ainoa tuon suuntainen kommentti. Hesarissa jaettiin poliitikkojen twiittejä aiheesta niin jo oli joku Kontio kirjoittanut alle ivallisesti, että joko Niinistön puolue on ehtinyt säästää näiden lasten traumahoidon pois. Sairasta! Hesari oli näköjään jo poistanut kommentin.

Aivan samalla lailla voisi kysyä, että kykeneekö sekaisin oleva perusterveydenhuolto demareiden sote-uudituksen jäljiltä hoitamaan lapsia, mutten kysy koska on vaikea kuvitella mauttomampaa tilaisuutta tehdä puoluepolitiikkaa.

Vassareiden katkeruus on mennyt jo aivan sairaaksi.

Vierailija
339/1204 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikaa yhtäaikaa ihmisiä sillalla, huojunta lisääntyy ja rakenteet pettäneet. Noin veikkaisin.

Rytmissä hyppiminen -> vahvistuva interferenssi = koulukirjaesimerkki!

Ehkä joku niistä muisti tuon fysiikantunnilta?

Vierailija
340/1204 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat putoajat varmaan pahiten vammautuneet, kun päälle on tullut satoja kiloja muita putoajia.