Kuka maksaa työhöntulotarkastuksen?
Pitäisi ensi viikolla mennä työhöntulotarkastukseen kesätöiden takia työnantajan toimesta, kumpi sen maksaa: työnantaja vai pitääkö itse maksaa opiskelijana 18v?
Kommentit (15)
Kyllä itse joutuu maksamaan - omalla ajalla. Huumetesti on ilmainen - työajalla.
Kai sekin työnantajasta riippuu, mulla on työnantaja maksanut.
Kannattaa kysyä työnantajalta tai sieltä lääkärikeskuksesta mihin työnantaja on sinut ohjannut. Yleensä työnantaja maksaa mutta nykyään ei voi olla varma kun valtion pitäisi maksaa yrittäjän puolesta palkatkin. Sellasia "yrittäjiä" suomalaiset nykyään.
Ikivanha ketju, mutta missä tarvitaan kesätöihin työhöntulotarkastus?
Vierailija kirjoitti:
Meillä kaikki yli 3kk työsuhteessa olevat käy tarkastuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tää työpaikka on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tää työpaikka on?
Etelä-Savossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tää työpaikka on?
Etelä-Savossa.
No kiitos vastauksesta. 😃 olisi ollut hauska oppia näistä lakisääteisistä terveystarkastuksista, että mitkä on ne työt joissa tähän velvoite. Tiedän että ainakin pölylle ja säteilylle altistavaksi töissä ja muitakin on. Mutta ei muuta kuin iloista loppuelämää sulle ja jatkahan näsäviisaalla linjallasi. 👍🏻
Mulla oli Vantaalla työpaikka, jossa oli työhöntulotarkastus. Ei koskaan tullut laskua niin kai se yritys sen maksoi ja tässä uskossa myös olin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laki vaatii yli puoli vuotta kestäviin. Vaikka on ollut pidempiäkin työsuhteita, en ole koskaan käynyt. Huvitti kun yhdellä työpaikalla osalle oli ja osalle ei.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli Vantaalla työpaikka, jossa oli työhöntulotarkastus. Ei koskaan tullut laskua niin kai se yritys sen maksoi ja tässä uskossa myös olin.
Ja nyt näin kommentin Ap:lta niin lisään vielä että maalinvalmistus.
Vierailija kirjoitti:
Joihinkin tarvitaan. Minullakin oli v. 1998. Kyseessä oli ja on edelleen iso tehdas. Ymmärtääseni halutaan poissulkea sairaudet yms., jotka voivat vaarantaa työtä tai pahentua työssä. Lisäksi voidaan poissulkea työperäiset vauriot esim. kuulon tai näön huonontuminen tai keskenmeno tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laki vaatii yli puoli vuotta kestäviin. Vaikka on ollut pidempiäkin työsuhteita, en ole koskaan käynyt. Huvitti kun yhdellä työpaikalla osalle oli ja osalle ei.
Minä luulen että tässä ketjussa puhutaan vähän ristiin eri asioista. On olemassa lakisääteinen työhöntulotarkastus, ja se on pakollinen jos on jollain riskialalla. Sitten on toinen asia työterveyshuolto jonka työnantaja tarjoaa. Siellä saa käydä mutta se ei ole pakollista vaan tarjottu etu. Ja sitten on vielä sellainen, että esim. virkaan valituilta vaaditaan lääkärintodistus T.
Minusta tämä on hyvä keskustelunaihe. Kun terveydenhuolto on meillä kohta romahtamispisteessä, niin jostain on pakko leikata. Varmaan voisi jostain näistäkin vähentää mutta jotta voisi tehdä asiasta mielipiteen niin olisi hyvä ymmärtää asiaa. 😎
työnantaja tietenkin