Miksi jotkut ylipainoiset pitävät leveää vyötä rintojen alapuolella?
Kommentit (85)
Koska siinä on tiimalasivartalon kaponen kohta.
Ylipainoisena voin sanoa ettei se useinkaan ole tarkoituksella rintojen alla, vaan nousee siihen mm. kävellessä ja pitäisi jatkuvasti olla korjaamassa. Jos on niin löysällä että ei nouse, niin sitten tippuu vyötärölle. Ehkä tuo on joku pyöreän vatsan ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä rintojen alapuolella kai tarkoituksella pidetä. Yrittävät korostaa vyötäröä/saada vyötärön näyttämään kapeammalta, mutta jostain syystä se kapein kohta heillä on juuri rintojen alapuolella?
Olen ihan normaalipainoinen mutta itselläkin vyö on tuossa ja monissa paidoissakin se on suunniteltu niin. Vyötäröllä on jo housuvyö, hankala laittaa siihen toista vyötä päälle. Ja vyötäröllä oleva vyön kanssa pussittava vaate saisi aikaan illuusion joistakin liivittömistä meloneista, mikä ei ole tarkoitus.
Kaksi vyötä?
Vierailija kirjoitti:
Oletko nähnyt miehellä vyötä rinnan alla?
Obelix?
Vierailija kirjoitti:
Koska siinä on tiimalasivartalon kaponen kohta.
Ei ole, tiimalasin kapein kohta on vyötäröllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korostaa rintoja. Siksi laudat ei laita vyötä siihen kohtaan.
Miksi joku ylipäätään laittaisi vyön rintojen alle?
Tuossa kommentissa, johon vastasit kysymyksellä, oli jo yksi vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä rintojen alapuolella kai tarkoituksella pidetä. Yrittävät korostaa vyötäröä/saada vyötärön näyttämään kapeammalta, mutta jostain syystä se kapein kohta heillä on juuri rintojen alapuolella?
Olen ihan normaalipainoinen mutta itselläkin vyö on tuossa ja monissa paidoissakin se on suunniteltu niin. Vyötäröllä on jo housuvyö, hankala laittaa siihen toista vyötä päälle. Ja vyötäröllä oleva vyön kanssa pussittava vaate saisi aikaan illuusion joistakin liivittömistä meloneista, mikä ei ole tarkoitus.
Kaksi vyötä?
Niin, onko siinä jotain erikoista? Toinen vyö pitämässä housuja paikallaan paidan alla ja toinen koristeeksi/poistamaan laatikkomaisuutta ja säkkimäisyyttä siihen paidan päälle. Etenkin kauluspaita-asut menee melkein aina kahdella vyöllä.
Osa tietenkin laittaa paidan housuihin, mutta mulla se tuntuu karkaavan niistä helposti ja tulee huolimaton vaikutelma. Joissakin paidoissa on myös kivat alareunat, joita en halua piilottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoon liittyy usein vyötärölihavuus, mikä on myös terveyden kannalta ikävä asia, kun rasva kertyy sisäelinten ympärille.
Ylipainoisten on tänä päivänä kuitenkin vaikea myöntää ongelmaa ja korjata laihduttamalla.
Mieluummin pidetään yllä illuusiota teeveestä ylipainosta ja ollaan vain body positiivisia ja kurvikkaan kauniita, terveydestä viis, vaikka vyö ei yllä edes vyötärön ympäri. Kun sen laittaa heti rintaliivien alle, voi leikkiä vyötäröä ja edestäpäin otetuissa kuvissa, se näyttää likimain vyötäröltä. Eri asia todellisuudessa ja sivuprofiilissa. Vyötärön oikea paikka on navan kohdalla ja siitä se pitäisi myös mitata.
Kai ylipainoinen saa yrittää näyttää mahdollisimman hyvältä sinäkin aikana, kun laihdutusprojekti on meneillään? Laihduttaminen ei tunnetusti onnistu päivässä tai parissa.
Eikä muuten kaikilla normaalipainoisilla tai hoikillakaan ole kunnon vyötäröä. Monet ovat yhtä pötköä rinnoista lantiolle.
Tuntemistani ihmisistä juuri laihduttajat muuten käyttävät noita eniten, kun edelliset vaatteet ovat jääneet liian isoiksi mutta uusia ei ole vielä aika ostaa. Sitä liian isoa vaatetta pystyy sitten "muotoilemaan" vyöllä.
Samasta syystä kuin laihat ja rinnattomat pitää löysiä vaatteita. Luulevat ettei sit kukaan huomaa muotojen puutetta.
Vierailija kirjoitti:
Ostin juuri mekon, missä on vyö, tai lähinnä nauhat juurikin rintojen alla. Olen hoikka ja mallia tiimalasi. Tuo hyvin esille muotoja, kun joku perussuora mekko näyttää säkiltä ja piilottaa ne muodot. On pari senttiä leveä tuo nauha, joten asettuu rintojen alle, juuri navan ylle. En ole kovin pitkä.
Empire-mekko?
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoon liittyy usein vyötärölihavuus, mikä on myös terveyden kannalta ikävä asia, kun rasva kertyy sisäelinten ympärille.
Ylipainoisten on tänä päivänä kuitenkin vaikea myöntää ongelmaa ja korjata laihduttamalla.
Mieluummin pidetään yllä illuusiota teeveestä ylipainosta ja ollaan vain body positiivisia ja kurvikkaan kauniita, terveydestä viis, vaikka vyö ei yllä edes vyötärön ympäri. Kun sen laittaa heti rintaliivien alle, voi leikkiä vyötäröä ja edestäpäin otetuissa kuvissa, se näyttää likimain vyötäröltä. Eri asia todellisuudessa ja sivuprofiilissa. Vyötärön oikea paikka on navan kohdalla ja siitä se pitäisi myös mitata.
Lihavat sentään yrittävät laihduttaa mutta sinä sen sijaan et edes yritä parantaa luonnettasi, älyäsi, myötätuntoasi, henkistä kehitystäsi. Olet ylpeästi vain huono, paha ja inhottava ihminen. Eikö hävetä kun kaikki halveksivat sinua?
Olen kyllä miettinyt samaa. Ehkä sen tarkoitus on myös kiristää mekkokangas tissien alapuolella niin että "katsokaa, en ole pallo, olen vain muodokas".
Vierailija kirjoitti:
No esim tässä:
https://www.iltalehti.fi/muoti/a/25f27d88-f144-4f2e-bd19-2d72165287f5
Paremman näköinen vyöllä. Isorintaisella vaate näyttää helposti kaavulta jos rintojen ympärys on levein kohta. Silloin paita, tunika tai mekko laskeutuu suorana alas siitä rintojen kohdalta ja tulee illuusio että vyötärö ja vatsa ovat yhtä leveät kuin rinnanympärys.
Itselläni rintojen ympärys on 30 senttiä isompi kuin vyötärö ja paidat näyttää teltalta. Kun laitan empire-linjaisen tunikan tai mekon saa kuulla kuinka olen hoikistunut.
Itse olen kyllä rinnanalusvyötä nähnyt enemmän hoikilla, se taisi olla muotia 15-20 vuotta sitten? Minullekin silloin myyjät yrittivät myydä kaupassa sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vyö on aina rintojen alapuolella, vai käyttääkö joku vyötä hikipantana?
Ei mulla ainakaan.
Niin ei ole hikipantana vai pidätkö vyötä rintojen yläpuolella?
Mulla ei oo vyö rintojen alla. Miksi olisi?
Miksi luulet että kapistuksen nimi on vyö? Se tulee sanasta vyötärö. Eli sitä pidetään vyötäröllä.Vaikutat ratkiriemukkaalta juttuseuralaiselta
Ja vyötä vyötärön sijaan siinä rintojen alla pitävät pullukat varsin leppoisilta kuten aina.
Eikö olisi mukavampi itsellekin kun ei olisi noin kärtsyllä tuulella koko ajan ja löytyisi se vyötärökin ihan oikealta paikaltaan kropasta?
/sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi vyötä?
Niin, onko siinä jotain erikoista? Toinen vyö pitämässä housuja paikallaan paidan alla ja toinen koristeeksi/poistamaan laatikkomaisuutta ja säkkimäisyyttä siihen paidan päälle. Etenkin kauluspaita-asut menee melkein aina kahdella vyöllä.
Osa tietenkin laittaa paidan housuihin, mutta mulla se tuntuu karkaavan niistä helposti ja tulee huolimaton vaikutelma. Joissakin paidoissa on myös kivat alareunat, joita en halua piilottaa.
Ok, en heti tajunnut.
Vierailija kirjoitti:
Mä pidin nuorempana vyötä lanteilla.
80-luvulla. Pitkä paitapusero johon lantiovyö päälle ja sitten vähän vedetään pussittavaksi paitaa vyön ylle. Alkoi oikein Bananaraman Venus soimaan päässä ja Studiolinen muotoilutuotteet haisemaan nenässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esim tässä:
https://www.iltalehti.fi/muoti/a/25f27d88-f144-4f2e-bd19-2d72165287f5Paremman näköinen vyöllä. Isorintaisella vaate näyttää helposti kaavulta jos rintojen ympärys on levein kohta. Silloin paita, tunika tai mekko laskeutuu suorana alas siitä rintojen kohdalta ja tulee illuusio että vyötärö ja vatsa ovat yhtä leveät kuin rinnanympärys.
Itselläni rintojen ympärys on 30 senttiä isompi kuin vyötärö ja paidat näyttää teltalta. Kun laitan empire-linjaisen tunikan tai mekon saa kuulla kuinka olen hoikistunut.
Itse olen kyllä rinnanalusvyötä nähnyt enemmän hoikilla, se taisi olla muotia 15-20 vuotta sitten? Minullekin silloin myyjät yrittivät myydä kaupassa sellaista.
Mulla meni tuo 15-20 v sitte totaalisesti ohi.
Tissivyö oli kovaa kamaa 2005-2010 luvulla. Joka teinillä oli tissivyö. Tulispa olkatoppaukset jo takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä pidin nuorempana vyötä lanteilla.
80-luvulla. Pitkä paitapusero johon lantiovyö päälle ja sitten vähän vedetään pussittavaksi paitaa vyön ylle. Alkoi oikein Bananaraman Venus soimaan päässä ja Studiolinen muotoilutuotteet haisemaan nenässä.
Jes ja permis!
Miksi joku ylipäätään laittaisi vyön rintojen alle?