Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te itsenäiset ihmiset jaksatte?

Vierailija
10.05.2023 |

Miten muut itsenäiset ihmiset, jotka ovat sinkkuja / selibaatissa, jotka hoitavat kaikki raha ja koti asiat yksin, jotka asutte yksin (ei lapsia), ja pidätte asiat itsellänne ja hoidatte ne itseksenne.

Mistä saatte voimavarat kun asiat on ei-niin-hyvin tai väsymys painaa?

Mikä teidän itsenäisten ihmisten voimavara on?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyneenä voi jättää monia asioita tekemättä.

Vierailija
2/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki jaksa. Osa hukkuu masennukseen ja osa alkoholiin tai muihin päihteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten selibaatti liittyy tähän?!?!?!!

Vierailija
4/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun tuntuu että seinät kaatuu päälle, minulla on tapana mennä juoksulenkille ensin, niin kovaa kuin pääsen - vaikka jäisi lyhyeksi juoksuksi.

Heti perään jooga ja meditaatio.

Aikoinani pidin tätä ihan höpö-höpö juttuna, mutta jotenkin se keho-mieli yhdistelmä rauhoittuu ja jos esim. jokin asia on painanut se ottaa takapaikan ja saa etäisyyttä asiaan.

Ennen minun selviytymiskeinot olivat aika epäterveellisiä, eikä ne pidemmän päälle toiminut, se oli vain pakenemista.

Vierailija
5/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, olisi pitänyt sanoa ettei ole mitään seksi hässäköitä.

Vierailija
6/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä aina jaksakaan, mutta toisaalta en ymmärrä, miten parisuhteessa olevat jaksavat jatkuvaa riittaa tyhjänpäiväisistä asioista.

Vierailija
7/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei minulla yksin asuvalla yleensä ole mitään raha- tai kotiasioita hoidettavana. Rahaa tulee tilille ja menee, ja koti on siellä missä ennenkin.

Vierailija
8/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina meinaa jsksaakaan. Masentelen kotona. Roikun netissä.

Vierailija
9/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitenkähän muka seksihässäkät liittyy raha- tai kotiasioihin??!!!

Vierailija
10/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se voimavara on juuri se yksin oleminen ainakin mun kohdalla. Asiat ei voisi paremmin mulla olla :)

Vierailija
11/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksoin erinomaisesti. En ole ikinä ymmärtänyt kun ihmiset valittavat vaikka siitä, kun joutuvat käymään itse apteekissa kun ovat kuumeessa. Itse vaan kävin, vaikka olin miten sairas. Sitä en osaa sanoa, mistä se jaksaminen tulee. Ehkä itsenäisestä luonteestani? Tykkään kun saan hoidettua asiat omin voimin, en kaipaa ketään sotkemaan.

Paljon huonommin pärjään parisuhteessa, kun en saa tehdä omalla tavallani. Aina pitää neuvotella ja tehdä yhdessä.

Vierailija
12/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän seksi ja läheisyys antavat energiaa ja nostavat mielialaa.eri

Vierailija
13/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin porskuttaa, kun oon hoitanut asiani ajoissa kuntoon niin nykyään voi ottaa laiskasti.

Laskutkin menee e-laskuina.

Väsymystä painaa, mutta sitten vaan nukutaan.

Vierailija
14/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän seksi ja läheisyys antavat energiaa ja nostavat mielialaa.eri

Moni asia antaa energiaa ja nostaa mielialaa.

Vierailija
15/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti oli se että ihminen on itsenäinen.

Mennään eteenpäin.

Vierailija
16/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiasiat tuppaa itselläni vähän jäämään, kun ei vieraita kauheasti käy. Enkä ole saanut aikaiseksi rakentaa itselleni kovin tiukkaa siivousrytmiä. Tiskari hoitaa tiskit, varsi-imuri(eteisen nurkassa helposti saatavilla) ja robotti-imuri helpottavat siivousta. Sotkua saa olla, mutta ei niin paha että kämppää ei saisi 15min pikasiivouksella siihen kuosiin, että uskaltaa oven avata vieraalle. Helpoiten nämä kai hoituisi, jos kytkisi siivousrutiinin johonkin muuhun mitä joka tapauksessa tekee. Itse pääosin etätöitä tekevänä voisin varmaan päättää että käytän lounastauosta vaikka 5-10 min siivoamiseen, siinä tulisi jo liikuntaakin samalla ja silti jäisi 20min aikaa syömiseen(mulla yleensä ruoka valmiina).Tosin silloin kun on saanut kunnon siivouskohtauksen, niin onhan se koti kiva ja oma olokin rennompi kun on siistiä.

Vierailija
17/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään elämän muoto aina helppoa olekaan, ei tämäkään. Käyhän se välillä mielessä että oli tavallaan lungimpaa silloin kun oli toinenkin vastaamassa asioiden hoitumisesta ja maksamisesta ym. Ja joo seksi ja läheisyys olisi kivaa useamminkin, mutta sitten taas kun muistelee niitä viimeisiä veteleviä suhteita, sydän karrella yritit vielä vaan pelastaa sihteen vaikka olisi pitänyt jo luovuttaa, sitten aloitat aina kaiken alusta ym niin sitä jaksaisin enää vielä huonommin, ja sitten olenkin taas ihan tyytyväinen elämääni yksin :D niin ja auttaahan se muulle lähipiirille puhuminen asioista ja ongelmista

Vierailija
18/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai tässä ole ongelmaa kun on nuorehko ja terve. Sitten vanhuksena voi olla hankalampaa jos esim liikuntakyky menee tai tulee muistiongelmia. Ei ole kukaan vaatimassa apua terveydenhuollolta puolestani, eli luultavasti kuolen tänne kotiin. 

Vierailija
19/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin menee vaikka olen kyllä vähän peukalo keskellä kämmentä. On siinä homma kaiken muun ohella jo autonkin kanssa; katsastukset, pesut ja renkaanvaihdot ja muut huollot. Kotona ikkunoiden ja parvekkeen pesut ja siivoukset ja ruuanlaitot ja kaupassakäynnit, ei ole kuka muu tekisi mutta en kyllä kaipaakaan. Joskus on tuhat asiaa mielessä kun pitäisi tehdä ja siinä sivussa tietysti normi työpäivä.

Nyt mietin mökin ostoa, kävin katsomassa mutta just se mietityttää, että miten sitä yksin innostuu pitämään kunnossa. Pihaa kyllä kaipaan ja saunaa ja järveä.

Vierailija
20/27 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää ikinä en halua antaa toiselle ihmiselle sitä valtaa että hänen taskussaan on minun onnen avaimet.

Nykyään teen juuri niitä asioita mitä haluan . Syö niitä ruokia mitä haluan eikä tarvitse kotona miellyttää kumppania. Saa nukkua silloin kun haluaa ja herätä silloin kun haluaa. Toki työ sanelee arkisin heräämis ajan.

Minulla on ollut monta pari suhdetta takana ja koen että nyt kun olen yksin niin olen onnellisempi. Parisuhteissa miestä kiinnosti eniten omat menot ja lähes kaikesta joutui vääntämään. Viimeisen parisuhteen jälkeen itse koin että Onni ei missään nimessä tule toisesta ihmisestä tai parisuhteesta. Päinvastoin.