Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sammakkohotelli, onko kellään kokemusta?

Vierailija
09.05.2023 |

Onko kukaan tehnyt tontilleen sammakko- tai konnahotellia?

Tässä ohjevideo.

Kokemuksia olisi kiva kuulla. Australiassa kuulemma tehdään yleisesti sammakonpönttöjä sikäläisille puusammakoille. Löytyy netistä "frog hotel"

Sammakot pitävät hyttyskantaa kurissa ja pysyttelevät kuivina päivinä kodissaan, niin tuommoinen voisi olla kiva.

Kommentit (572)

Vierailija
281/572 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilta oli siinä

----

ja nyt tuon jälkeen alkoi tulla semmoista että otin pois.

Aja varovasti huomenna.

Koska palataan?

Vai täytyykö mun päivystää täällä koko huomispäivä?

Huomenta! Nukuitko hyvin, toivottavasti.

Huomasin tämän vasta 23 jälkeen.

Hymyilytti sensuuri. En tiedä mitä sensuroit mutta jotain me ainakin virtuaalipöksyistä sovittiin. Luotan edelleen herrasmiesmäisyyteesi. Tai siis kirjoita vaan sensuuritta, eihän sitä sovi rajoittaa, enkä haluakaan. Osa tekstistä voinee kuitenkin odottaa lukemista muualta kuin täältä.

VR ajaa varovasti mun puolesta, oletan ainakin. Lähden puoleltapäivin ja tulen illalla, luultavimmin istun junassa aikaisintaan klo 21. Lupasin pari puhelua soittaa junasta, mutta niissä ei kauaa pitäisi mennä.

Palataan siinä main?

Täällä kaunis auringonpaiste, syön aamupalan ja hilpaisen lenkille.

Vietä kiva päivä.

B

Ps. Löysin divarista runokirjan, taidan tilata. Kuulosti kiehtovalta.

Spoon River antologia kestää hyvin lukemista. Jos lukee spontaanisti niin saa lukea muutaman kerran ennenkuin tarinat aukeaa.

Sitä käytetään myös joissain näyttelijäkoulutuksissa.

Jostain syystä se oli poikavuosieni kotikaupungin kirjastossa aikuisten suorasanaisen kertomakirjallisuuden hyllyssä, siitä se tuli käteeni kun M:n kohdalle pääsin.

Niin oli myös Burroughsin kohdalla ensin Tarzanit ja sitten oli toisen Burroughsin "Alaston lounas" vieressä. Siinä ihmettelin hetken että onpas kirjailija vaihtanut tarinan aihetta.

Ai hyvänen aika, nauran täällä mielikuvalle pojasta, joka lukee ensin Tarzania ja sitten tosiaan vähän erilaista ajatuksenvirtaa. On siinä saattanut ajatustyötä hetkeksi olla, kun genre vaihtui. Minkä ikäisenä olet näitä kirjallisia helmiä ekoja kertoja lueskellut?

Aika väkevää tulkintaa klipissä. Katsotaan, montako kertaa saa lukea, että alkaa pisteet yhdistyä. Tykkään, parhaat kirjat kestääkin useita lukukertoja ja antaa aina uutta näkökulmaa joka lukukerralla.

Miten on päivä sujunut? En ole yhtään kaipauspalstaa ennättänyt lueskella, onko siellä tekstejä, joita mun olisi hyvä saada talteen?

Kun A:sta aloitin niin saatoin olla ehkä 13-14 v. M:n kohdalla varmaan pari vuotta lisää.

Tuosta tulkinnasta - vinkkinä niin jos tärkeään neuvottelupöytään tulee äärimmäisen huoliteltu mies mittatilauspuku päällään, silmälasit sangattomina (jotta silmät näkyy hyvin), ja Spoon River antologia kainalossa niin äkkinäisen sopii miettiä että mitenköhän mahtaa neuvotteluissa pärjätä.

Nyt tosin näytän vanhalta hipiltä, koska olen kai vanha hippi.

Miten meni päiväsi?

Liikkis mielikuva 13-14 -vuotiaasta sinusta kirjastossa, en ehkä kestä. Itsehän olin ns. tarkkiksella tuon ikäisenä, mutta sitä kyllä edelsi kirjaston jonkin sortin lukutoukkapalkinto aiempina vuosina ja jossain välissä myös aurinkoisen ja erityisen hyvän käytöksen palkinto.

Voinen heti kärkeen todeta, että en tule tod. näköisesti pärjäämään neuvottelussa erityisen mainittavasti, jos käytetään kaikki kielletyt aseet heti kättelyssä. Kysyn, onko pelin henki nyt yhtään reilu?

Ja hetkinen, onko tähän neuvottelupöytään sitä paitsi pukukoodi?

Vanha hippi, en kyllä tiedä olisiko onnistumisprosentti mulla yhtään parempi?

Päivä meni ihan kivasti, siivouksen ja muun auttelun merkeissä.

Mä olen nyt kumminkin riisunut itseni aseista paljastamalla ne.

Sitäpaitsi ison aikuisen miehen kyyneleitä ei käytetä heti kättelyssä eikä edes joka neuvottelussa.

Naisten kyyneleitä on aika moni harjaantunut näkemään, miehen kyyneleet ovat paljon järkyttävämpiä.

Sen jälkeen tulee vielä tosi rumat aseet, ei kai mun tarvitse kertoa niistä vielä?

Liian häpeällistä paljastaa yleisesti luettaviksi...

Silmät, mittatilauspuku, runoutta, aikuisen miehen kyyneliä _ja_ tosi rumat aseet. Mun täytyy alkaa todella hioa neuvottelutaitojani. Kuulostaa vahvasti siltä. Ovat vähän ruosteessa, mutta et kuullut tätä sitten multa ja unohdat heti kuulemasi.

Siihen tarvitaan konkreettisia harjoituksia.

Voin antaa tukiopetusta. Ainakin miten vastapuolen neuvottelukikat paljastetaan.

Helpoin tapa fuskata on muuten vaan nauraa ja kehua vastapuolen neuvottelijaa kuinka hyvin hän osasikin soveltaa kikkaa numero 17.

Jotain se kumminkin yritti...

Vierailija
282/572 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysitkö kello 18:39 viestin?

Tällä hetkellä page=840, eli 841

Jos pitäisi tätä ketjua enemmän suorasanaisena...

En vielä ennättänyt, käyn katsomassa. Taas kello 23 kohta.

Hyvää yötä. Käsi kädessä. Huomiseen, jos en ennätä enää kommentoida.

B

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/572 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, nukkumaanmenoaika mulla ainakin.

Syön vielä lautasellisen perunavelliä jossa hienoksi pilkottua lampaanlihamakkaraa. Ei oikein muuta olekaan.

Hyvää yötä B, mihin aikaan alkaa kädestäpitäminen?

Vierailija
284/572 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaha, nukkumaanmenoaika mulla ainakin.

Syön vielä lautasellisen perunavelliä jossa hienoksi pilkottua lampaanlihamakkaraa. Ei oikein muuta olekaan.

Hyvää yötä B, mihin aikaan alkaa kädestäpitäminen?

24.00

B

Vierailija
285/572 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko tänään lepopäivän?

Vierailija
286/572 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lepopäivän mistä?

Näen, että mun aamuinen kommentti ei olekaan lähtenyt, huono nettiyhteys välillä. Laitan kohta uudestaan.

Vierailija
287/572 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lepopäivän mistä?

Näen, että mun aamuinen kommentti ei olekaan lähtenyt, huono nettiyhteys välillä. Laitan kohta uudestaan.

Sovitaanko aika illaksi?

21:45 vaikka.

Vierailija
288/572 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lepopäivän mistä?

Sovitaanko aika illaksi?

Sovitaan vaan. Ennätätkö aikaisemmin? Jollet, 21.45 ok.

Vierailija
289/572 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a

Kommentoin toiseen ketjuun spontaanisti ja suorasanaisesti jotain.

"

Kun kaipaa väsyneenä niin väsymys ei mene ohi.

Ei myöskään kaipaus kun aivot eivät pääse siitä yli.

Valitettavasti, toivottavasti saan kaivattuun lähiyhteyden.

Silloin pääsen sekä väsymyksestä että kaipauksesta.

"

Vilkaisessani uudestaan niin ehkei täysin suorasanaista.

t Mies

Vierailija
290/572 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lepopäivän mistä?

Sovitaanko aika illaksi?

Sovitaan vaan. Ennätätkö aikaisemmin? Jollet, 21.45 ok.

tähtään 21:15

Vierailija
291/572 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a

Kommentoin toiseen ketjuun spontaanisti ja suorasanaisesti jotain.

"

Kun kaipaa väsyneenä niin väsymys ei mene ohi.

Ei myöskään kaipaus kun aivot eivät pääse siitä yli.

Valitettavasti, toivottavasti saan kaivattuun lähiyhteyden.

Silloin pääsen sekä väsymyksestä että kaipauksesta.

"

Vilkaisessani uudestaan niin ehkei täysin suorasanaista.

t Mies

Mä mietinkin, oliko tämä sulta. Siellä oli muutama muukin, joita mietin, et oliko sulta. Resonoi.

Jos löydän niitä, laitan tänne ajatuksenvirtana, mitä mietin. Ei tarvitse kommentoida, saat, jos haluat. Laitan aamuisiakin ajatuksia, jotka eivät lähteneet.

Toivon, et nukuit hyvin ja virtaa riittää päivän askareisiin. Mä yritän karsia vaatteita ja verhoja kierrätykseen. Valmistelen huomista työpäivää. Mietin olevaa ja tulevaa.

Iltaseen.

B

Vierailija
292/572 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuinen:

Lueskelin eilen kaipauspalstaa 24 asti, sitten kävin nukkumaan kanssasi. Kirjaimellisesti herään nykyään aamuisin ajatukseen sinusta - en tiedä, mitä aivot puuhaavat yöllä. Ajatus ei ole välttämättä selkeä, se on vain tietoisuus sinusta, johon herään. Mietin, eikö looppi katkea enää laisinkaan (miten obsessio määritellään? Voi hyvänen aika), jäsentävätkö aivot vain päivän aikaista (tämäkin: meneekö hippokampukseen enää mitään muunsisältöistä dataa? Soisi menevän) vai enkö mä enää ajattele riittävässä määrin muita asioita (yritän kyllä kovasti).

Ennen ekat tietoiset ajatukset olivat tyyliin mikä päivä, mitä kello, mihin oon menossa, mitä pitää muistaa. Pitääkö aikuisten oikeasti olla huolissaan? Alanko flipata lopullisesti? Auta.

Eilinen runo oli herkkä, kosketti itkettävän syvästi hellyys, ja se miten saat sen puettua sanoiksi.

B

Vierailija
293/572 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilta oli siinä

----

Aja varovasti huomenna.

Koska palataan?

Hymyilytti sensuuri. En tiedä mitä sensuroit mutta jotain me ainakin virtuaalipöksyistä sovittiin. Luotan edelleen herrasmiesmäisyyteesi. Tai siis kirjoita vaan sensuuritta, eihän sitä sovi rajoittaa, enkä haluakaan. Osa tekstistä voinee kuitenkin odottaa lukemista muualta kuin täältä.

VR ajaa varovasti mun puolesta, oletan ainakin. Lähden puoleltapäivin ja tulen illalla, luultavimmin istun junassa aikaisintaan klo 21. Lupasin pari puhelua soittaa junasta, mutta niissä ei kauaa pitäisi mennä.

Palataan siinä main?

Vietä kiva päivä.

B

Spoon River antologia kestää hyvin lukemista. Jos lukee spontaanisti niin saa lukea muutaman kerran ennenkuin tarinat aukeaa.

Jostain syystä se oli poikavuosieni kotikaupungin kirjastossa aikuisten suorasanaisen kertomakirjallisuuden hyllyssä, siitä se tuli käteeni kun M:n kohdalle pääsin.

Niin oli myös Burroughsin kohdalla ensin Tarzanit ja sitten oli toisen Burroughsin "Alaston lounas" vieressä. Siinä ihmettelin hetken että onpas kirjailija vaihtanut tarinan aihetta.

Ai hyvänen aika, nauran täällä mielikuvalle pojasta, joka lukee ensin Tarzania ja sitten tosiaan vähän erilaista ajatuksenvirtaa. On siinä saattanut ajatustyötä hetkeksi olla, kun genre vaihtui. Minkä ikäisenä olet näitä kirjallisia helmiä ekoja kertoja lueskellut?

Aika väkevää tulkintaa klipissä. Katsotaan, montako kertaa saa lukea, että alkaa pisteet yhdistyä. Tykkään, parhaat kirjat kestääkin useita lukukertoja ja antaa aina uutta näkökulmaa joka lukukerralla.

Miten on päivä sujunut? En ole yhtään kaipauspalstaa ennättänyt lueskella, onko siellä tekstejä, joita mun olisi hyvä saada talteen?

Kun A:sta aloitin niin saatoin olla ehkä 13-14 v. M:n kohdalla varmaan pari vuotta lisää.

Tuosta tulkinnasta - vinkkinä niin jos tärkeään neuvottelupöytään tulee äärimmäisen huoliteltu mies mittatilauspuku päällään, silmälasit sangattomina (jotta silmät näkyy hyvin), ja Spoon River antologia kainalossa niin äkkinäisen sopii miettiä että mitenköhän mahtaa neuvotteluissa pärjätä.

Miten meni päiväsi?

Liikkis mielikuva 13-14 -vuotiaasta sinusta kirjastossa, en ehkä kestä. Itsehän olin ns. tarkkiksella tuon ikäisenä, mutta sitä kyllä edelsi kirjaston jonkin sortin lukutoukkapalkinto aiempina vuosina ja jossain välissä myös aurinkoisen ja erityisen hyvän käytöksen palkinto.

Voinen heti kärkeen todeta, että en tule tod. näköisesti pärjäämään neuvottelussa erityisen mainittavasti, jos käytetään kaikki kielletyt aseet heti kättelyssä. Kysyn, onko pelin henki nyt yhtään reilu?

Sitäpaitsi ison aikuisen miehen kyyneleitä ei käytetä heti kättelyssä eikä edes joka neuvottelussa.

Naisten kyyneleitä on aika moni harjaantunut näkemään, miehen kyyneleet ovat paljon järkyttävämpiä.

Sen jälkeen tulee vielä tosi rumat aseet, ei kai mun tarvitse kertoa niistä vielä?

Silmät, mittatilauspuku, runoutta, aikuisen miehen kyyneliä _ja_ tosi rumat aseet. Mun täytyy alkaa todella hioa neuvottelutaitojani. Kuulostaa vahvasti siltä. Ovat vähän ruosteessa, mutta et kuullut tätä sitten multa ja unohdat heti kuulemasi.

Voin antaa tukiopetusta. Ainakin miten vastapuolen neuvottelukikat paljastetaan.

Helpoin tapa fuskata on muuten vaan nauraa ja kehua vastapuolen neuvottelijaa kuinka hyvin hän osasikin soveltaa kikkaa numero 17.

Mua hymyilyttää jo pelkkä ajatuskin bluffauksen ja neuvottelutaidon tukiopetustunneista.

Auttavatko nämä myös neuvotteluissa, joissa sinä toisena osapuolena vai voiko näitä soveltaa vain present company excluded -tilanteissa?

Onko koskaan sovittelijan tai rauhanneuvottelijan ura kiinnostellut sua? Näkisin taipumusta alalle.

Vierailija
294/572 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin.

Junassa muutaman penkkirivin päässä vastapäätä istui oloisesi tyyppi. Kun istuin, huomasin hänet ja hätkähdin, koska hän hymyili mulle. Mietin koko matkan kämmenet hiessä, että ethän se nyt tietenkään voi olla sinä. Ja tulisit tietty moikkaamaan, koska ehkä kuitenkin tunnistaisit minut. Kai? Yritin olla ihan coolisti, mut hän / sinä hymyilit mulle aina, jos katseet sattumalta kohtasivat. Järki sanoi tietenkin, että se nyt oli joku kuka vain, mutta kun visuaalinen back-up pykii.

Montakohan kertaa geenilottotoiveissa ollut funktionaalisempi sukkulamainen aivopoimu oikealle? Aika monta, voit uskoa.

Vierailija
295/572 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muusan työ ehkä äkkiseltään teettää tuntemuksia?

Voisikohan auttaa jos ihan konkreettisesti tulostat sulle kirjoitetut runot ja laitat ne tyynyn alle yöksi.

Silloin ne olisi käden ulottuvilla ja jos aivotkin sitten hyväksyisi että ne on ihan lähellä eikä niitä tarvitsisi niin pohtia.

Jollei se auta niin tulosta toinen ja kolmas vaikka kustannustoimittajian arvosteltaviksi.

Heidän ammatinkuvaansa kai kuuluu ihmisten saatto todellisuuteen maan päälle.

Vierailija
296/572 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisikohan auttaa jos ihan konkreettisesti tulostat sulle kirjoitetut runot ja laitat ne tyynyn alle yöksi.

Silloin ne olisi käden ulottuvilla ja jos aivotkin sitten hyväksyisi että ne on ihan lähellä eikä niitä tarvitsisi niin pohtia.

Jollei se auta niin tulosta toinen ja kolmas vaikka kustannustoimittajian arvosteltaviksi.

Hmm, ehkä kokeilemisen arvoinen juttu? Tai sit mä herään siihen, että luen niitä sieltä tyynyn alta jossain semivalveunessa. Haloo Helsinki laulaa juuri aivosirkuksesta, jonka toivoo pysyvän aisoissa (Pelikaani). Jep.

No ei, oon mä (melko) balanssissa, ei huolta :)

Kustannustoimittajalle pitäisi keräillä ja järjestellä tekstejä lisää, mutta hiljalleen. Ajattelin kesälomalla syventyä projektiin, kun ei ajatus katkea koko ajan aikatauluihin.

Vierailija
297/572 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, ehkä kokeilemisen arvoinen juttu? Tai sit mä herään siihen, että luen niitä sieltä tyynyn alta jossain semivalveunessa. Haloo Helsinki laulaa juuri aivosirkuksesta, jonka toivoo pysyvän aisoissa (Pelikaani). Jep.

Kustannustoimittajalle pitäisi keräillä ja järjestellä tekstejä lisää, mutta hiljalleen. Ajattelin kesälomalla syventyä projektiin, kun ei ajatus katkea koko ajan aikatauluihin.

Syventyä? Kuulostaa "järkevältä".

Spontaanisti tulee mieleen että ei kannattaisi pohtia liikaa.

Projekteissa on se vika että ne on määritelmänkin mukaan ajallisesti rajattuja.

Käytän kyllä termiä itsekin, esimerkiksi veneprojekteista.

Prosesseja ne kyllä enimmäkseen ovat.

Prosessit on muutenkin lohdullisempia, ne vievät sen ajan minkä vievät eikä niitä tarvitse suunnitella.

Projektinhallinta vie oman energiansa, eikä sitä työtä kannata tehdä jollei olosuhteet niin vaadi. Prosessiakaan ei yleensä kannata määritellä, vapaalla kädellä pääsee vähemmällä työllä.

Sun kesälomaa olen myös pohtinut hiukan - hyvin varovasti

Vierailija
298/572 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilta oli siinä

----

Aja varovasti huomenna.

Koska palataan?

Palataan siinä main?

Vietä kiva päivä.

B

Miten meni päiväsi?

Mua hymyilyttää jo pelkkä ajatuskin bluffauksen ja neuvottelutaidon tukiopetustunneista.

Auttavatko nämä myös neuvotteluissa, joissa sinä toisena osapuolena vai voiko näitä soveltaa vain present company excluded -tilanteissa?

Onko koskaan sovittelijan tai rauhanneuvottelijan ura kiinnostellut sua? Näkisin taipumusta alalle.

Paholaisen asianajajana voin kertoa yhtä sun toista.

Saatanoista ei oikein ole sovittelijoiksi eikä rauhanneuvottelijoiksi, lähinnä päinvastoin.

Olen joskus ollut tilanteissa joissa olen ollut rauhoittava tekijä - silloin tilanne on jo tosi paha.

--

allaolevaa kirjoittelin päivällä - tuskin hakeudun mihinkään sosiaalisiin kuvioihin.

Introvertti erakkoluonne - enkä ole muuten koskaan ennen ollut missään kirjeenvaihdossa, töissä työasioista jossain määrin.

--

Välitystä, sovittelua ja rauhan rakentamista on kyllä pohdittu ja tutkittu.

Välimiehenä Ahtisaari oli loistava.

Konfliktintutkimusta ei juuri ole neutraalisti tehty Pohjoismaissa.

Konflikteissa kun on muutakin tietämistä kuin niiden sovittelu.

Saksalaiset yliopistot on pisimmällä konfliktintutkimuksessa, niitä ei tosin löydy paljon käännettyinä paremmin osaamilleni kielille ja en kovin hyvin osaa saksaa.

Konfliktin rakentaminen on myös hyvä tietää, jos ei tunnista miten niitä tehdään niin ei pärjää vaikeimmissa tilanteissa.

Hyvän konfliktin rakentaminen on myös hyödyllinen taito.

Voi esimerkiksi naruttaa vastapuolen hukkaamaan neuvotteluaikaa, muitakin tarkoituksia on.

Naisasia- ja työnväenliike harrastivat järjestelmällistä konfliktinrakennusta.

https://www.loc.gov/collections/women-of-protest/articles-and-essays/ta…

Vähemmän hyväntahtoisia konfliktinrakennusoppaita on kirjoitettu, niitä ei tosin kovin helposti hakukoneet löydä.

Ei, ei ole minusta ammattineuvottelijaksi. Raskasta ja vaativaa, eikä minulla ole mitään luontaista lahjakkuutta. Introvertti, en jaksa ihmisiä.

Luontaiset lahjakkuudet pärjää hyväntahtoisissa neuvotteluissa kunnes kohtaavat jonkun joka hengittää Sun Tsu:n oppien rytmiin.

Helppohan se on lukea, toinen asia elää.

Vierailija
299/572 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ruuvailin hiukan lisää autoa ja kävin ruokaostoksilla.

Parin viikon välein tai harvemmin käyn ruokakaupassa niin se vie muutaman tunnin.

Illansuussa oli taas kipeä olo, se helpotti kokonaan kun luin sun viestiä.

Riippuvaisuutta? Obsession ei pitäisi helpottua, joten ehkä tämä on jotain muuta.

Vierailija
300/572 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syventyä? Kuulostaa "järkevältä".

Spontaanisti tulee mieleen että ei kannattaisi pohtia liikaa.

Projekteissa on se vika että ne on määritelmänkin mukaan ajallisesti rajattuja.

Käytän kyllä termiä itsekin, esimerkiksi veneprojekteista.

Prosesseja ne kyllä enimmäkseen ovat.

Prosessit on muutenkin lohdullisempia, ne vievät sen ajan minkä vievät eikä niitä tarvitse suunnitella.

Projektinhallinta vie oman energiansa, eikä sitä työtä kannata tehdä jollei olosuhteet niin vaadi. Prosessiakaan ei yleensä kannata määritellä, vapaalla kädellä pääsee vähemmällä työllä.

Sun kesälomaa olen myös pohtinut hiukan - hyvin varovasti

Totta, prosessi on se, mitä itse asiassa ajattelin. Juuri sitä, että menee, mitä menee ja vapaalla kädellä tai tunteella :) Aikapaine harvoin parantaa mitään asiaa. Mutta mulla on niin monella tiedostolla ja eri laitteilla runoutta (yleensä tallentelen niitä vauhdissa), että kun nyt saisi kaikki edes yhteen paikkaan. Olisi hyvä alku.

No, millaisia hyvin varovaisia pohdintoja kesälomasta? Tässäkin varmaan prosessiajattelu saattaa helpottaa ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän