Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko mies ja nainen olla ystäviä?

Vierailija
09.05.2023 |

Ikuisuuskysymys. Olen nainen ja minulla on joitakin miespuolisia ystäviä ja kavereita (ylipäätänsä minulla ei ole montaa ystävää) ja välitän heistä ystävätasolla ihan yhtä lailla kuin naispuolisistakin ystävistäni.
Kuitenkin tiedostan ystävyyden eron. Olen itse parisuhteessa ja vaikka puolisoni ei ole mustasukkainen, joudun aina hieman perustelemaan miespuolisen ystävän kanssa vietettyä aikaa. Lähtökohtaisesti kaikki muut ihmiset tuntuvat ajattelevan miespuolisen ystävän kanssa vietetyn ajan tarkoittavan salasuhdetta.

Kaikkein ikävintä on, kun miespuolinen ystävä alkaa seurustella. Ystävyys jää lähes poikkeuksetta tauolle. Uusi kumppani ei anna lupaa nähdä naispuolisia kavereita tai ainakin näkeminen on niin hankalien järjestelyiden takana, että tapaamiset ja yhteydenpito jää. Nykymaailmassa suhteet eivät ole kuitenkaan ikuisia, joten pääsen tapaamaan miespuolisia ystäviä sitten, kun he taas eroavat. Tämä tuntuu hullulta!

Miten olette saaneet ystävyyssuhteet toimimaan vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa? Entä homot, lesbot ja bi:t? Onko jokainen kaveri uhka queer-liitossa?

Oletko itse estänyt puolisoasi tapaamasta ystäviään?

Kommentit (284)

Vierailija
101/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tässähän se totuus tuli. Se on juuri näin. Yksikään heteromies ei ole vain ystävä vailla takaa-ajatuksia. Mies panee kunhan tilaisuus koittaa. Aivan varmasti.

Totuus vain on niin kamala että se kielletään tyrmistyen.

En tiedä olet mies vai nainen, joka kirjoitat näin, mutta tämä ajatusmaailma taitaa olla monella tyttöystävällä. Elikkä nainen kyllä voi hallita halujaan, mutta mies on niin eläimellisten viettiensä vietävänä, että häntä täytyy vahtia. Miehillä taas taitaa olla ajatuksena, että jos joku mies haluaa seksiä, ei nainen pysty tähän sanomaan ei.

Eli seksi tapahtuu aina, kun mies ja nainen viettävät aikaa yhdessä. Friend zonea ei ole olemassa. Omaa harkintakykyä ei ole olemassa. Jokainen yksilö on niin seksuaalisesti herkullinen, että kiihottaa näitä viettejä. Jopa pyylevät tavistantat. 

No mitä tässä nyt katsonut naiskaverin härväystä ns. mies"kavereidensa" kanssa, nainen itse sinisilmäisesti kuvitellut että siinä ollaan vaan kavereita vaikka tällaisena sivullisena näkee aivan selvästi minkä perässä miehet on. Yllättäen ne ystävyysyritykset sitten kaatuivatkin niihin miesten sekoiluihin kun alkoi himottamaan.

Jep. Miehen ja naisen välisessä ystävyydessä on AINA jotain seksuaalista. Aina. Voitte kieltää tätä faktaa maailman tappiin asti, mutta se ei siitä muutu.

Enköhän minä tiedä itse paremmin tunteeni kuin sinä.

Kyllä, mutta et tiedä sen ystäväsi tunteita

Kaikki miehet eivät ole eläimiä, jotka ovat jatkuvassa puutteessa ja siksi valmiina panemaan kaikkea, mikä liikkuu (ja välillä vaikkei liikkuisikaan).

Vierailija
102/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun aloin seurustelemaan nykyisen mieheni kanssa, vuosikymmeniä sitten, hänellä oli naispuolinen ystävä. Tämä nainen ei hyväksynyt (?!) minua ja olisi halunnut minut pois kuvioista.

Tapasimme kolmistaan, sekä isommassa porukassa, muutaman kerran kunnes nainen sanoi miehelleni, että voivat olla ystäviä, mutta niin ettei hän joudu näkemään minua. Nuo tapaamiset olivat sellaisia, että mies pyysi minut mukaan niihin enkä ollut niihin itse tunkemassa. 

Tätä ihmetteli moni tuossa kaveripiirissä, koska miehelläni ja tällä naisella ei kuulemma ollut ollut mitään romanttista suhdettakaan koskaan. Siihen se sitten meni, että nainen hävisi tuosta kaveriporukasta niskojaan nakellen, kun mieheni ei suostunut minua jättämään ulkopuolelle.

Mietin kyllä, että naisella saattoi olla suunnitelmia mieheni varalle, mutta minä tulin pilaamaan ne.

No toisaalta sun miehes ei kuulosta kovin hyvältä tävältä.

Päinvastoin, tuo nainen ei kuulosta hyvältä ystävältä. Millainen ystävä ryhtyy sanelemaan rajoituksia ystävänsä ihmissuhteille? "Sinä et saa tuoda seurustelukumppaniasi meidän kaveriporukan kokoontumisiin, koska minä en pidä hänestä." Mitä hittoa??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei voi olla viehättävän naisen ystävä, koska tuossa tilanteessa mies yrittää ja odottaa vain, että nainen ihastuisi mieheen. Se on ainoa syy, miksi mies viettää aikaa viehättävän naisen kanssa. Jos se onnistuu ja nainen ihastuu, on se lottovoiton arvoinen asia. Mikäli se epäonnistuu ja nainen ei ihastu, on fiilikset sellaiset kuin olisi menossa elinkautiseen vankeuteen.

Vierailija
104/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mutta panemiseksihan se jossain vaiheessa menee.

Vierailija
105/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tässähän se totuus tuli. Se on juuri näin. Yksikään heteromies ei ole vain ystävä vailla takaa-ajatuksia. Mies panee kunhan tilaisuus koittaa. Aivan varmasti.

En tiedä olet mies vai nainen, joka kirjoitat näin, mutta tämä ajatusmaailma taitaa olla monella tyttöystävällä. Elikkä nainen kyllä voi hallita halujaan, mutta mies on niin eläimellisten viettiensä vietävänä, että häntä täytyy vahtia. Miehillä taas taitaa olla ajatuksena, että jos joku mies haluaa seksiä, ei nainen pysty tähän sanomaan ei.

Eli seksi tapahtuu aina, kun mies ja nainen viettävät aikaa yhdessä. Friend zonea ei ole olemassa. Omaa harkintakykyä ei ole olemassa. Jokainen yksilö on niin seksuaalisesti herkullinen, että kiihottaa näitä viettejä. Jopa pyylevät tavistantat. 

No mitä tässä nyt katsonut naiskaverin härväystä ns. mies"kavereidensa" kanssa, nainen itse sinisilmäisesti kuvitellut että siinä ollaan vaan kavereita vaikka tällaisena sivullisena näkee aivan selvästi minkä perässä miehet on. Yllättäen ne ystävyysyritykset sitten kaatuivatkin niihin miesten sekoiluihin kun alkoi himottamaan.

Jep. Miehen ja naisen välisessä ystävyydessä on AINA jotain seksuaalista. Aina. Voitte kieltää tätä faktaa maailman tappiin asti, mutta se ei siitä muutu.

Oisko jotain lähdettä heittää tälle faktalle?

https://www.scientificamerican.com/article/men-and-women-cant-be-just-f…

Vierailija
106/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei voi olla viehättävän naisen ystävä, koska tuossa tilanteessa mies yrittää ja odottaa vain, että nainen ihastuisi mieheen. Se on ainoa syy, miksi mies viettää aikaa viehättävän naisen kanssa. Jos se onnistuu ja nainen ihastuu, on se lottovoiton arvoinen asia. Mikäli se epäonnistuu ja nainen ei ihastu, on fiilikset sellaiset kuin olisi menossa elinkautiseen vankeuteen.

Sinulle ei koskaan tule mieleen, että sillä miehellä voi olla puolisona vielä viehättävämpi nainen ja hyvä seksielämä hänen kanssaan? Sinun maailmassasi miehet ovat aina seksiä saamattomia reppanoita kuten itse olet?

Vierailija
107/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, mutta panemiseksihan se jossain vaiheessa menee.

Näin menopaussin ohittaneena naisena odotan mielenkiinnolla, milloin tuo tapahtuu (ne miespuoliset ystävät ovat samaa ikäluokkaa kanssani).

Vierailija
108/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon nainen ja mulla on miespuolisia ystäviä. Veikkaan että 3/4 näistä lähtis panemaan, jos kysyisin. Tai 4/4. Mutta ei kiinnosta. 

Eli voi olla, jos toista osapuolta ei kiinnosta kuin ystävyys. 

Jokainen näistä miehistä vain odottaa, että ihastuisit mieheen. Se on syy, miksi he viettävät aikaa kanssasi.

Vierailija
109/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"If you seem to be falling for all your female friends way too easily, dont beat yourself up too much. Its actually pretty common. A 2012 study found men are more likely to be sexually attracted to their female friends than their female counterparts were to them. They were also more likely to mistakenly think the females were sexually attracted to them."

https://www.womenshealth.com.au/why-men-and-women-cant-be-just-friends/

Vierailija
110/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muutama miespuolinen ystävä. Ikinä ei oo ollut mitään seksuaalista. Itsellä meni huonosti omassa liitossa mieheni kanssa ja oltiin eroamassa ja oisin kaivannut kainaloa, kun oli kauhea halipula tältä kaverimieheltä, mutta eipä halunnut ottaa kainaloon. Eli voi mies haluta vain ystävyyttä naiselta. Saattaa kyl johtua vaan minusta, olen lihava ja ruma.

Vierailija
111/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle ei koskaan tule mieleen, että sillä miehellä voi olla puolisona vielä viehättävämpi nainen ja hyvä seksielämä hänen kanssaan? Sinun maailmassasi miehet ovat aina seksiä saamattomia reppanoita kuten itse olet?

Mies ihastuu jokaiseen hyvännäköiseen naiseen, jos viettää tarpeeksi pitkään aikaa naisen kanssa. Jos miehellä on viehättävä nainen kotona, niin silloin ei ole mitään syytä viettää aikaa muiden naisten kanssa aikaa.

Vierailija
112/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko koskaan harrastanut seksiä näiden miespuolisten kavereiden kanssa?

Kyllä. Onko sillä muka merkitystä? AP

No siis onhan sillä, tietyllä tapaa kysymykseen "voivatko mies ja nainen olla ystäviä" sisältyy ehkä oletus siitä, että ystävän kanssa ei harrasteta seksiä? 

Eli jos on joskus harrastanut seksiä jonkun kanssa, hänen kanssaan ei voi enää olla ystävä? Koskaan?

Voi olla ystävä, mutta turha enää uudelle kumppanille väittää että tämän ystävän kanssa ollaan "kuin sisko ja veli".  Olen itsekin harrastanut seksiä muutaman ystävämiehen kanssa, mutta kyllä näiltä miehiltä aina välillä tulee niitä viipyviä katseita kun vaimon silmä välttää. Ei se ystävyys ole koskaan samanlaista jos seksuaaliselle kemialle on joskus annettu myöten. 

On eri asia harrastaa seksiä jonkun sellaisen kanssa, joka on jo ystävä, kuin ystävystyä sellaisen kanssa, jonka kanssa on joskus harrastanut seksiä.

Ei tartte väittää, että on ystävän kanssa kuin sisko ja veli. Minä en ole ystävättärieni kanssa kuin sisko ja sisko, vaan me ollaan ystäviä. 

Vierailija
113/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä ei.

Aiheesta on tehty tutkimuksiakin, joissa todettu, että ei voi. Seuraava kysymys

Vierailija
114/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ihastuu jokaiseen hyvännäköiseen naiseen, jos viettää tarpeeksi pitkään aikaa naisen kanssa. Jos miehellä on viehättävä nainen kotona, niin silloin ei ole mitään syytä viettää aikaa muiden naisten kanssa aikaa.

Eli kaverit voi heittää pellolle, kun elämään löytyy nainen. Hyvä ystävä kyllä olet.

Vierailija
115/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos miehellä on viehättävä nainen kotona, niin hän hylkää ystävät?

Älä ihan oikeasti tule aikuiselle naiselle manspleinaamaan, miten normaalit miehet ja naiset elävät ja toimivat.

Vierailija
116/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on muutama miespuolinen ystävä. Ikinä ei oo ollut mitään seksuaalista. Itsellä meni huonosti omassa liitossa mieheni kanssa ja oltiin eroamassa ja oisin kaivannut kainaloa, kun oli kauhea halipula tältä kaverimieheltä, mutta eipä halunnut ottaa kainaloon. Eli voi mies haluta vain ystävyyttä naiselta. Saattaa kyl johtua vaan minusta, olen lihava ja ruma.

Neljä viimeistä sanaa kyllä selittää seksuaalisen jännitteen puutteen.

Vierailija
117/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, eli lehtiartikkeli jonka lähdelinkki ei johda mihinkään. :D

Vierailija
118/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä ei.

En toki osaa lukea miespuolisten ystävieni ajatuksia, mutta koen, etteivät he näe minua potentiaalisena seksi- tai seurustelukumppanina. Jos väitteesi pitää paikkansa, niin miksi yksikään näistä ystävistäni ei ole koskaan vihjannut mitään tunteistaan kaikkien ystävyysvuosiemme aikana?

Vierailija
119/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, eli lehtiartikkeli jonka lähdelinkki ei johda mihinkään. :D

Kyllä mulla toimi, kun klikkasi siitä "new research"

Vierailija
120/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä ei.

En toki osaa lukea miespuolisten ystävieni ajatuksia, mutta koen, etteivät he näe minua potentiaalisena seksi- tai seurustelukumppanina. Jos väitteesi pitää paikkansa, niin miksi yksikään näistä ystävistäni ei ole koskaan vihjannut mitään tunteistaan kaikkien ystävyysvuosiemme aikana?

Koska miehet ovat kiinnostuneita vain viehättävistä naisista.