Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko mies ja nainen olla ystäviä?

Vierailija
09.05.2023 |

Ikuisuuskysymys. Olen nainen ja minulla on joitakin miespuolisia ystäviä ja kavereita (ylipäätänsä minulla ei ole montaa ystävää) ja välitän heistä ystävätasolla ihan yhtä lailla kuin naispuolisistakin ystävistäni.
Kuitenkin tiedostan ystävyyden eron. Olen itse parisuhteessa ja vaikka puolisoni ei ole mustasukkainen, joudun aina hieman perustelemaan miespuolisen ystävän kanssa vietettyä aikaa. Lähtökohtaisesti kaikki muut ihmiset tuntuvat ajattelevan miespuolisen ystävän kanssa vietetyn ajan tarkoittavan salasuhdetta.

Kaikkein ikävintä on, kun miespuolinen ystävä alkaa seurustella. Ystävyys jää lähes poikkeuksetta tauolle. Uusi kumppani ei anna lupaa nähdä naispuolisia kavereita tai ainakin näkeminen on niin hankalien järjestelyiden takana, että tapaamiset ja yhteydenpito jää. Nykymaailmassa suhteet eivät ole kuitenkaan ikuisia, joten pääsen tapaamaan miespuolisia ystäviä sitten, kun he taas eroavat. Tämä tuntuu hullulta!

Miten olette saaneet ystävyyssuhteet toimimaan vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa? Entä homot, lesbot ja bi:t? Onko jokainen kaveri uhka queer-liitossa?

Oletko itse estänyt puolisoasi tapaamasta ystäviään?

Kommentit (284)

Vierailija
81/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko koskaan harrastanut seksiä näiden miespuolisten kavereiden kanssa?

Kyllä. Onko sillä muka merkitystä? AP

Vierailija
82/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun aloin seurustelemaan nykyisen mieheni kanssa, vuosikymmeniä sitten, hänellä oli naispuolinen ystävä. Tämä nainen ei hyväksynyt (?!) minua ja olisi halunnut minut pois kuvioista.

Tapasimme kolmistaan, sekä isommassa porukassa, muutaman kerran kunnes nainen sanoi miehelleni, että voivat olla ystäviä, mutta niin ettei hän joudu näkemään minua. Nuo tapaamiset olivat sellaisia, että mies pyysi minut mukaan niihin enkä ollut niihin itse tunkemassa. 

Tätä ihmetteli moni tuossa kaveripiirissä, koska miehelläni ja tällä naisella ei kuulemma ollut ollut mitään romanttista suhdettakaan koskaan. Siihen se sitten meni, että nainen hävisi tuosta kaveriporukasta niskojaan nakellen, kun mieheni ei suostunut minua jättämään ulkopuolelle.

Mietin kyllä, että naisella saattoi olla suunnitelmia mieheni varalle, mutta minä tulin pilaamaan ne.

No toisaalta sun miehes ei kuulosta kovin hyvältä tävältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tässähän se totuus tuli. Se on juuri näin. Yksikään heteromies ei ole vain ystävä vailla takaa-ajatuksia. Mies panee kunhan tilaisuus koittaa. Aivan varmasti.

Totuus vain on niin kamala että se kielletään tyrmistyen.

En tiedä olet mies vai nainen, joka kirjoitat näin, mutta tämä ajatusmaailma taitaa olla monella tyttöystävällä. Elikkä nainen kyllä voi hallita halujaan, mutta mies on niin eläimellisten viettiensä vietävänä, että häntä täytyy vahtia. Miehillä taas taitaa olla ajatuksena, että jos joku mies haluaa seksiä, ei nainen pysty tähän sanomaan ei.

Eli seksi tapahtuu aina, kun mies ja nainen viettävät aikaa yhdessä. Friend zonea ei ole olemassa. Omaa harkintakykyä ei ole olemassa. Jokainen yksilö on niin seksuaalisesti herkullinen, että kiihottaa näitä viettejä. Jopa pyylevät tavistantat. 

No mitä tässä nyt katsonut naiskaverin härväystä ns. mies"kavereidensa" kanssa, nainen itse sinisilmäisesti kuvitellut että siinä ollaan vaan kavereita vaikka tällaisena sivullisena näkee aivan selvästi minkä perässä miehet on. Yllättäen ne ystävyysyritykset sitten kaatuivatkin niihin miesten sekoiluihin kun alkoi himottamaan.

Vierailija
84/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko? Voi. Haluavatko monetkaan heterot olla vastakkaisen sukupuolen kanssa kavereita? Ei.

Vierailija
85/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tässähän se totuus tuli. Se on juuri näin. Yksikään heteromies ei ole vain ystävä vailla takaa-ajatuksia. Mies panee kunhan tilaisuus koittaa. Aivan varmasti.

En tiedä olet mies vai nainen, joka kirjoitat näin, mutta tämä ajatusmaailma taitaa olla monella tyttöystävällä. Elikkä nainen kyllä voi hallita halujaan, mutta mies on niin eläimellisten viettiensä vietävänä, että häntä täytyy vahtia. Miehillä taas taitaa olla ajatuksena, että jos joku mies haluaa seksiä, ei nainen pysty tähän sanomaan ei.

Eli seksi tapahtuu aina, kun mies ja nainen viettävät aikaa yhdessä. Friend zonea ei ole olemassa. Omaa harkintakykyä ei ole olemassa. Jokainen yksilö on niin seksuaalisesti herkullinen, että kiihottaa näitä viettejä. Jopa pyylevät tavistantat. 

No mitä tässä nyt katsonut naiskaverin härväystä ns. mies"kavereidensa" kanssa, nainen itse sinisilmäisesti kuvitellut että siinä ollaan vaan kavereita vaikka tällaisena sivullisena näkee aivan selvästi minkä perässä miehet on. Yllättäen ne ystävyysyritykset sitten kaatuivatkin niihin miesten sekoiluihin kun alkoi himottamaan.

Jep. Miehen ja naisen välisessä ystävyydessä on AINA jotain seksuaalista. Aina. Voitte kieltää tätä faktaa maailman tappiin asti, mutta se ei siitä muutu.

Vierailija
86/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis onhan sillä, tietyllä tapaa kysymykseen "voivatko mies ja nainen olla ystäviä" sisältyy ehkä oletus siitä, että ystävän kanssa ei harrasteta seksiä? 

Vierailija
87/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis onhan sillä, tietyllä tapaa kysymykseen "voivatko mies ja nainen olla ystäviä" sisältyy ehkä oletus siitä, että ystävän kanssa ei harrasteta seksiä? 

Eli jos on joskus harrastanut seksiä jonkun kanssa, hänen kanssaan ei voi enää olla ystävä? Koskaan?

Vierailija
88/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Miehen ja naisen välisessä ystävyydessä on AINA jotain seksuaalista. Aina. Voitte kieltää tätä faktaa maailman tappiin asti, mutta se ei siitä muutu.

Enköhän minä tiedä itse paremmin tunteeni kuin sinä. Jos tuo pitäisi paikkansa, niin miksi miehiä varoitettaisiin joutumasta Friend Zonelle? Heidänhän pitäisi päinvastoin pyrkiä sinne!

Vierailija
89/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun aloin seurustelemaan nykyisen mieheni kanssa, vuosikymmeniä sitten, hänellä oli naispuolinen ystävä. Tämä nainen ei hyväksynyt (?!) minua ja olisi halunnut minut pois kuvioista.

Tapasimme kolmistaan, sekä isommassa porukassa, muutaman kerran kunnes nainen sanoi miehelleni, että voivat olla ystäviä, mutta niin ettei hän joudu näkemään minua. Nuo tapaamiset olivat sellaisia, että mies pyysi minut mukaan niihin enkä ollut niihin itse tunkemassa. 

Tätä ihmetteli moni tuossa kaveripiirissä, koska miehelläni ja tällä naisella ei kuulemma ollut ollut mitään romanttista suhdettakaan koskaan. Siihen se sitten meni, että nainen hävisi tuosta kaveriporukasta niskojaan nakellen, kun mieheni ei suostunut minua jättämään ulkopuolelle.

Mietin kyllä, että naisella saattoi olla suunnitelmia mieheni varalle, mutta minä tulin pilaamaan ne.

Tai sitten nainen oli vain mustasukkainen, Jotkut naiset ovat tosi omistushaluisia mieskavereistaan, vaikka naisella olisi oma puoliso jo olemassa. Se (sinkku) mieskaveri on ikäänkuin varapoikaystävä, jonka kanssa voidaan käydä leffassa ja matkoilla silloin kun omalla miehellä on vaikka työkiireitä.  Sitten kun mahdollisuus näihin treffeihin oikean tyttöystävän myötä menee, ja pitäisi kyetä jopa ystävystymään miehen uuden naisen kanssa, nämä pikkuprinsessat järjestävät näitä erikoisia kohtauksiaan.

Joo, kiitos näkökannasta!

Tämä nainen oli itse silloin sinkku, mutta kävivät kyllä mieheni kanssa paljon esim.festareilla ennenkuin tapasin mieheni. Heillä oli hyvin samanlainen musiikkimaku. En kyllä toisaalta ymmärrä, että miksi minä en olisi mahtunut mukaan, koska mieheni ei enää olisi lähtenyt tämän naisen kanssa kaksin festareille. Miksei voitu mennä kolmisin? Mutta joo, mustasukkaisuus miehen "jakamisesta" (etupenkiltä takapenkille) menee ymmärrykseeni.

Vierailija
90/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos on joskus harrastanut seksiä jonkun kanssa, hänen kanssaan ei voi enää olla ystävä? Koskaan?

Toki voi, mutta se ystävyys on höystetty seksimuistoilla, jotka palaavat mieleen aina, kun näet kyseisen henkilön. Yritäpä siinä olla neutraalisti ystävä, kun päässä pyörivät mielikuvat siitä seksistä

Vierailija
91/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enköhän minä tiedä itse paremmin tunteeni kuin sinä.

Kyllä, mutta et tiedä sen ystäväsi tunteita

Vierailija
92/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko olet trolli tai i d i o o t t i 😂 Varmaan moni mammakin päästäisi mielellään miehensä iltaa viettämään vanhan naispanonsa seurassa, saati että mamma itse haluaisi olla näiden kanssa tekemisissä illanistujaisissa.

Vierailija
93/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mutta mikäli sinulla on pitkäaikainen kumppani, niin kerro myös hänelle näistä "ystävistä", ettei ylläty.

Vierailija
94/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No toisaalta sun miehes ei kuulosta kovin hyvältä tävältä.

Ai olisiko tyttöystävä pitänyt jättää siitä syystä ettei kaveri hyväksy häntä?

Vierailija
95/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten kanssa roikkuminenhan on tottakai tässä sinun kontekstissa vain työtä sen eteen, että eron aikana saat heti seuraavan kerran seksiä niin pian kuin haluaisit. Tiedän, että sun mies ei vois olla semmoisten naisten kaveri, jonka kanssa on harrastanu seksiä. Sinä et yksinkertaisesti hyväksyisi. Minusta aika inhaa, että pidät takaportteja jatkuvasti auki, ettei sun saanti vain esty, koska nykyajan parisuhteet ovat muutakin kuin omaa tyydytystä. Toivottavasti ymmärrät sen. Etkä ole enää niiden miesten pelkkä kaveri, olet myös seksikumppani, ja jos eroat sun miehestä, olen aivan varma, että parin päivän sisällä olet tass heidän sängyssään. Et olisi ensimmäinen, etkä tule olemaan viimeinen. Voit toki tässä sanoa ihan mitä haluat, että olet hyvä kumppani ja pystyy olemaan miesten kanssa kaveri, mutta ainoa pidäke siihen on sun parisuhde. Jos sitä ei olisi, niin olisit enemmän kuin kaveri. Niin se menee, varsinkin kun oot käyny jo testaamassa heidän kyvyt ennen nykyistä. Kaverin kanssa ei panna, olet varmasti ajatellut, että jos ei parempaa löydy, niin joku heistä on sinun seuraava kumppani. Mutta löysit paremman

Vierailija
96/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla ystävä, mutta turha enää uudelle kumppanille väittää että tämän ystävän kanssa ollaan "kuin sisko ja veli".  Olen itsekin harrastanut seksiä muutaman ystävämiehen kanssa, mutta kyllä näiltä miehiltä aina välillä tulee niitä viipyviä katseita kun vaimon silmä välttää. Ei se ystävyys ole koskaan samanlaista jos seksuaaliselle kemialle on joskus annettu myöten. 

Vierailija
97/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysärin loppupuoli oli oikeasti hyvin suvaitsevaa aikaa. 

Pohjoismaissa kaikki olivat vain ihmisiä ja kaikki olivat frendejä.

Kaikilla oli yhteinen missio tasa - arvoisesta yhteiskunnasta, johon kuului myös kaikki vähemmistöt. 

Meillä miehillä feminismi oli sisäsyntyistä, olimmehan jo kasvatetut siihen - leikimme naapurin tytön kanssa Peppiä ja Ronjaa.

Sitten tuli nämä jenkki - idiootit näppäimistöineen ja tuhosivat koko konseptin.

On ollut surullista nähdä, kuinka kaikki vaivalla rakennettu hukkuu typerään vastakkainasetteluun.

Nyt oikeasti myös te nuoret feministit ryhdistäytykää. On myös Teidän vastuullanne, että ette sortuisi typeriin vuosikymmeniä vanhoihin kliseisiin ja konformaatioon.  Kyllä meillä Suomessa ja Pohjoismaissa riittää ymmärtäjiä, kunhan ette aja itseänne kiihkon partaalle ja dissaa kaikkea makuliinisuutta toksisena. 

Vastauksena siis - tottakai voi olla.

Vierailija
98/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko jotain lähdettä heittää tälle faktalle?

Vierailija
99/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Minulla on ystävinä sekä naisia että miehiä. Eikä mieheni suhtaudu heihin mitenkään eri tavalla. Miehelläni on ystävinä sekä naisia että miehiä. Enkä minä suhtaudu heihin mitenkään eri tavalla.

Yksi kaveriporukkani koostuu pelkästään miehistä ja minusta eikä mieheni kuulustele minua, kun haluan viettää aikaa heidän kanssaan. Mieheni tulee joskus mukaan, joskus taas ei. Yksikään näistä kavereista ei ole yrittänyt iskeä minua. Yksi tosin oli kehunut minua miehelleni vähän ihailevaan sävyyn, mutta hän on käyttäytynyt minua kohtaan aina täysin kaverillisesti.

Vierailija
100/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole periaatteesta kenenkään naisen ystävä, tai edes kaveri. Joskus olin, ja silloin heillä alkoi olla jotain ystävyyttä enemmän mielessä. Päätin, että koska eivät olleet minulle juuri muuta kuin kavereita, niin on järkevää lähteä itse pois. Töissä ollut välillä sama homma, mutta nykyään saan tehdä töitä kotoa käsin, niin siitäkin "ongelmasta" selvitty. En ole myöskään naisten kanssa samalla aaltopituudella, mieskavereiden kanssa ln huomattavasti helpompaa. Mutta ei ne kaverisuhteet ole ikinä mitään kaverisuhteita. Kyllä aina kartoitetaan omia mahdollisuuksia. Yksi olisi oman baari-illan jälkeen halunnut tulla kylään, vaikka oma mies odotti kotona. Aviomies. Lisäksi muutamalla ollut poika- ja miesystäviä, mutta se ei ole ehdottelua estänyt. Yskineläjistä puhumattakaan. Se turhauttaa, kun haluaisin olla vain kaveri tai hyvän päivän tuttu. Monen tunsin jo kouluajoilta, tai töistä pitkälti. Osaan olen tutustunut nuoruuden kaveriporukan kanssa. Ei se katso ikää, että osaako olla vain kaveri, on tullut huomattua, että niin nuorena kuin sitten aikuisena, ei se käytös oikein muutu. Ei osata arvostaa sitä, mitä on. Muutamilla on oletettavasti mennyt elämässä ihan hyvin, mutta silti olisivat olleet valmiita heittämään sen roskiin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä