Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko mies ja nainen olla ystäviä?

Vierailija
09.05.2023 |

Ikuisuuskysymys. Olen nainen ja minulla on joitakin miespuolisia ystäviä ja kavereita (ylipäätänsä minulla ei ole montaa ystävää) ja välitän heistä ystävätasolla ihan yhtä lailla kuin naispuolisistakin ystävistäni.
Kuitenkin tiedostan ystävyyden eron. Olen itse parisuhteessa ja vaikka puolisoni ei ole mustasukkainen, joudun aina hieman perustelemaan miespuolisen ystävän kanssa vietettyä aikaa. Lähtökohtaisesti kaikki muut ihmiset tuntuvat ajattelevan miespuolisen ystävän kanssa vietetyn ajan tarkoittavan salasuhdetta.

Kaikkein ikävintä on, kun miespuolinen ystävä alkaa seurustella. Ystävyys jää lähes poikkeuksetta tauolle. Uusi kumppani ei anna lupaa nähdä naispuolisia kavereita tai ainakin näkeminen on niin hankalien järjestelyiden takana, että tapaamiset ja yhteydenpito jää. Nykymaailmassa suhteet eivät ole kuitenkaan ikuisia, joten pääsen tapaamaan miespuolisia ystäviä sitten, kun he taas eroavat. Tämä tuntuu hullulta!

Miten olette saaneet ystävyyssuhteet toimimaan vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa? Entä homot, lesbot ja bi:t? Onko jokainen kaveri uhka queer-liitossa?

Oletko itse estänyt puolisoasi tapaamasta ystäviään?

Kommentit (284)

Vierailija
281/284 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on kolme jalkaa. Kahdella hän kävelee ja yhdellä hän astuu. 

Vierailija
282/284 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos edes toinen heistä on parisuhteessa niin se asia täytyy osata ottaa huomioon. On aivan normaalia tuntea mustasukkaisuutta jos oma puoliso liian paljon kaveeraa vastakkista sukupuolta olevan kanssa vaikka se miten viatonta ystävyyttä olisikin. Ei ole kiva jos puoliso vaikka jonkun työkaverinsa kanssa jakaa yhteisiä hetkiä vielä vapaa-ajallakin vaikka ovat muutenkin töissä päivittäin tekemisissä. Ei oo kiva heitä sitten mustasukkisena miettiä päivät pitkät. 

T: kokemusta, M40

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/284 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

I don't need a friend, i need a lover😍

Vierailija
284/284 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei voi olla viehättävän naisen ystävä, koska tuossa tilanteessa mies yrittää ja odottaa vain, että nainen ihastuisi mieheen. Se on ainoa syy, miksi mies viettää aikaa viehättävän naisen kanssa. Jos se onnistuu ja nainen ihastuu, on se lottovoiton arvoinen asia. Mikäli se epäonnistuu ja nainen ei ihastu, on fiilikset sellaiset kuin olisi menossa elinkautiseen vankeuteen.

No ei se ihan näin mene. Viehettäviin ja kauniisiin naisiin tottuu ja yhdessäolo ei saa pasmoja sekaisin kuten jollain kokemattomalla. Kaunis, so what? Ihmisessä on paljon muitakin puolia kuin ulkonäkö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä