Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko mies ja nainen olla ystäviä?

Vierailija
09.05.2023 |

Ikuisuuskysymys. Olen nainen ja minulla on joitakin miespuolisia ystäviä ja kavereita (ylipäätänsä minulla ei ole montaa ystävää) ja välitän heistä ystävätasolla ihan yhtä lailla kuin naispuolisistakin ystävistäni.
Kuitenkin tiedostan ystävyyden eron. Olen itse parisuhteessa ja vaikka puolisoni ei ole mustasukkainen, joudun aina hieman perustelemaan miespuolisen ystävän kanssa vietettyä aikaa. Lähtökohtaisesti kaikki muut ihmiset tuntuvat ajattelevan miespuolisen ystävän kanssa vietetyn ajan tarkoittavan salasuhdetta.

Kaikkein ikävintä on, kun miespuolinen ystävä alkaa seurustella. Ystävyys jää lähes poikkeuksetta tauolle. Uusi kumppani ei anna lupaa nähdä naispuolisia kavereita tai ainakin näkeminen on niin hankalien järjestelyiden takana, että tapaamiset ja yhteydenpito jää. Nykymaailmassa suhteet eivät ole kuitenkaan ikuisia, joten pääsen tapaamaan miespuolisia ystäviä sitten, kun he taas eroavat. Tämä tuntuu hullulta!

Miten olette saaneet ystävyyssuhteet toimimaan vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa? Entä homot, lesbot ja bi:t? Onko jokainen kaveri uhka queer-liitossa?

Oletko itse estänyt puolisoasi tapaamasta ystäviään?

Kommentit (284)

Vierailija
41/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset siis ihan oikeasti OIKEASTI uskovat että kaverimiehet ovat ihan vain kavereita ilman mitään taka-ajatuksia. =D  

Ilmeisesti samat naiset joille todellisuus on harson takana, eivätkä esim. voineet uskoa että Siltsu on homo.  

Testatkaapa ja antakaa kaverimiehelle pieniä mahdollisuuksia, niin näette että kyllä se mahdollisuuteen tarttuu jos uskoo teidän olevan tosissanne eikä pelkää kiinnijäämistä mahdolliselle puolisolle.  

Ja tässähän se totuus tuli. Se on juuri näin. Yksikään heteromies ei ole vain ystävä vailla takaa-ajatuksia. Mies panee kunhan tilaisuus koittaa. Aivan varmasti.

Totuus vain on niin kamala että se kielletään tyrmistyen.

No mutta todellisuushan muuttuu peukuttamalla vauva-forumilla.  

Vierailija
42/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu todella oudolta ajatukselta, että ystävyys pitäisi rajata sukupuolen mukaan. Yksi läheisimmistä ystävistäni on mies ja toisaalta taas miesystäväni läheisin ystävä on nainen. Ovat olleet ystäviä kolmannesta luokasta lähtien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu todella oudolta ajatukselta, että ystävyys pitäisi rajata sukupuolen mukaan. Yksi läheisimmistä ystävistäni on mies ja toisaalta taas miesystäväni läheisin ystävä on nainen. Ovat olleet ystäviä kolmannesta luokasta lähtien.

Ja varsinkin nää miesosapuolet panisivat aivan varmasti jos saumaa annettaisiin. Tai ehkä jopa ovatkin jo panneet :)

Vierailija
44/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aloin seurustelemaan nykyisen mieheni kanssa, vuosikymmeniä sitten, hänellä oli naispuolinen ystävä. Tämä nainen ei hyväksynyt (?!) minua ja olisi halunnut minut pois kuvioista.

Tapasimme kolmistaan, sekä isommassa porukassa, muutaman kerran kunnes nainen sanoi miehelleni, että voivat olla ystäviä, mutta niin ettei hän joudu näkemään minua. Nuo tapaamiset olivat sellaisia, että mies pyysi minut mukaan niihin enkä ollut niihin itse tunkemassa. 

Tätä ihmetteli moni tuossa kaveripiirissä, koska miehelläni ja tällä naisella ei kuulemma ollut ollut mitään romanttista suhdettakaan koskaan. Siihen se sitten meni, että nainen hävisi tuosta kaveriporukasta niskojaan nakellen, kun mieheni ei suostunut minua jättämään ulkopuolelle.

Mietin kyllä, että naisella saattoi olla suunnitelmia mieheni varalle, mutta minä tulin pilaamaan ne.

Vierailija
45/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tässähän se totuus tuli. Se on juuri näin. Yksikään heteromies ei ole vain ystävä vailla takaa-ajatuksia. Mies panee kunhan tilaisuus koittaa. Aivan varmasti.

En tiedä olet mies vai nainen, joka kirjoitat näin, mutta tämä ajatusmaailma taitaa olla monella tyttöystävällä. Elikkä nainen kyllä voi hallita halujaan, mutta mies on niin eläimellisten viettiensä vietävänä, että häntä täytyy vahtia. Miehillä taas taitaa olla ajatuksena, että jos joku mies haluaa seksiä, ei nainen pysty tähän sanomaan ei.

Eli seksi tapahtuu aina, kun mies ja nainen viettävät aikaa yhdessä. Friend zonea ei ole olemassa. Omaa harkintakykyä ei ole olemassa. Jokainen yksilö on niin seksuaalisesti herkullinen, että kiihottaa näitä viettejä. Jopa pyylevät tavistantat. 

Vierailija
46/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset siis ihan oikeasti OIKEASTI uskovat että kaverimiehet ovat ihan vain kavereita ilman mitään taka-ajatuksia. =D  

Ilmeisesti samat naiset joille todellisuus on harson takana, eivätkä esim. voineet uskoa että Siltsu on homo.  

Testatkaapa ja antakaa kaverimiehelle pieniä mahdollisuuksia, niin näette että kyllä se mahdollisuuteen tarttuu jos uskoo teidän olevan tosissanne eikä pelkää kiinnijäämistä mahdolliselle puolisolle.  

No mutta todellisuushan muuttuu peukuttamalla vauva-forumilla.  

Näinhän se tekee. Ihmiset voivat sitten tuntea ykseyttä kasvottomiin kirjoittajiin.

Vierailija
47/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kovinkaan paljon naurettavampia asioita kuin totaalisyrjäytyneiden ja -kokemattomien miesten kommentit siitä, mitä _normaalit_ miehet tekevät ja ajattelevat. Mutta hienosti he kyllä mustaavat suomalaisten miesten maineen. Jos tuonkin kommentin uskoisin, niin en voisi kuvitellakaan olevani yhdessä ainakaan suomalaisen miehen kanssa. Eihän häntä voisi päästää minnekään yksin, koska missä tahansa voi tulla tilaisuuksia päästä panemaan (matkoilla, baareissa, mökkiviikonlopuissa kaveriporukan kanssa...).

Vierailija
48/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bi nainen täällä. Nää on niin persoonista ja ystävyyden laadusta ja seksuaalivietin laadusta ja vahvuudesta riippuvia juttuja. Ei oo mitään yhtä kaavaa. 

Yleisesti: kun eri sukupuolta oleva (hetero)ystävä alkaa seurustella, niin kannattaa tutustua siihen seurustelukumppaniin ja olla kaveri molempien kanssa. 

Vierailija
49/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun olen naisten kanssa paljon aikaa viettänyt ihan työnkin kautta, niin ihan luonnollista jos siinä joskus ystävyyttäkin syntyy. Ei jokainen nainen ole romanttisesti tai seksuaalisesti niin kiinnostava, että haluaisin muuta. Ei me miehet ihan kaikkea liikkuvaa haluta panna, vaikka joku voi niin kuvitellakin. No ehkä jotkut haluaa, mutta niillä miehillä aivot sijaitsee sitten muualla kuin yläpäässä.

Vierailija
50/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja varsinkin nää miesosapuolet panisivat aivan varmasti jos saumaa annettaisiin. Tai ehkä jopa ovatkin jo panneet :)

Miesystäväni ja ystävämieheni ovat tavanneet useastikin, eivätkä ole silti koskaan panneet. Tunnen molemmat niin hyvin, ettei kumpikaan malttaisi olla kertomatta jos olisivat päätyneet sänkyyn keskenään.

Vierailija
51/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nainen ja mulla on miespuolisia ystäviä. Veikkaan että 3/4 näistä lähtis panemaan, jos kysyisin. Tai 4/4. Mutta ei kiinnosta. 

Eli voi olla, jos toista osapuolta ei kiinnosta kuin ystävyys. 

Vierailija
52/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa ystäväni on mies, mutta kommunikoimme lähinnä netin kautta. Päivittäin kuitenkin. Ei ole ongelma parisuhteelle.

Vierailija
53/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kovinkaan paljon naurettavampia asioita kuin totaalisyrjäytyneiden ja -kokemattomien miesten kommentit siitä, mitä _normaalit_ miehet tekevät ja ajattelevat. Mutta hienosti he kyllä mustaavat suomalaisten miesten maineen. Jos tuonkin kommentin uskoisin, niin en voisi kuvitellakaan olevani yhdessä ainakaan suomalaisen miehen kanssa. Eihän häntä voisi päästää minnekään yksin, koska missä tahansa voi tulla tilaisuuksia päästä panemaan (matkoilla, baareissa, mökkiviikonlopuissa kaveriporukan kanssa...).

No niinhän ne tekeekin😂 Miesporukat herättävät usein naisporukoiden huomion, sitten joku murtaa jään ja iltaa vietetäänkin yhtäkkiä isommassa porukassa. Seuraukset tiedetään mutta niitä ei myönnetä.

Vierailija
54/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja itse sitten luulet että miehet sanovat tuolla livenä ääneen kaiken mitä ajattelevat.

Vierailija
55/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon nainen ja mulla on miespuolisia ystäviä. Veikkaan että 3/4 näistä lähtis panemaan, jos kysyisin. Tai 4/4. Mutta ei kiinnosta. 

Eli voi olla, jos toista osapuolta ei kiinnosta kuin ystävyys. 

Ei tuollaiset miehet ystäviä ole vaan hukkaavat aikaansa odottaen muuta mitä oikeasti tapahtuu.

Vierailija
56/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan pimeä ajatus ettei voisi. Mulla on paljon miespuolisia ystäviä, ja jos mieheni alkaisi asiasta jotain nassuttaa niin olisi nopeasti ex.

Onko miehelläsi naispuolisia ystäviä?

Ei, mutta jos olisi niin se olisi tietenkin täysin ok.

Vierailija
57/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bi nainen täällä. Nää on niin persoonista ja ystävyyden laadusta ja seksuaalivietin laadusta ja vahvuudesta riippuvia juttuja. Ei oo mitään yhtä kaavaa. 

Yleisesti: kun eri sukupuolta oleva (hetero)ystävä alkaa seurustella, niin kannattaa tutustua siihen seurustelukumppaniin ja olla kaveri molempien kanssa. 

Kannattaa tälle eri sukupuolta olevan ystävän uudelle kumppanille heti esitellä, millaisia söpöjä lempinimiä ja pariskuntamaisia tapoja teillä on tämän hanimussun kanssa! Näin uusi kumppani ymmärtää heti, että olette erottamattomat Bestikset, eikä mikään voi tulla Teidän väliinne <3<3<3

Vierailija
58/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan pimeä ajatus ettei voisi. Mulla on paljon miespuolisia ystäviä, ja jos mieheni alkaisi asiasta jotain nassuttaa niin olisi nopeasti ex.

Miten ystäviesi puolisot suhtautuvat tähän? 

En tiedä, en ole kysynyt. Kai ihan hyvin kun saan ystäviäni tavata ihan normaalisti.

Vierailija
59/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on silti satavarmaa, että jos mies ja nainen ovat hyviä ystäviä, niin suurin osa näistä "ystäväpariskunnista" on joskus pannu. Näin on takuulla myös ap:n kohdalla.

Vierailija
60/284 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan