Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko mies ja nainen olla ystäviä?

Vierailija
09.05.2023 |

Ikuisuuskysymys. Olen nainen ja minulla on joitakin miespuolisia ystäviä ja kavereita (ylipäätänsä minulla ei ole montaa ystävää) ja välitän heistä ystävätasolla ihan yhtä lailla kuin naispuolisistakin ystävistäni.
Kuitenkin tiedostan ystävyyden eron. Olen itse parisuhteessa ja vaikka puolisoni ei ole mustasukkainen, joudun aina hieman perustelemaan miespuolisen ystävän kanssa vietettyä aikaa. Lähtökohtaisesti kaikki muut ihmiset tuntuvat ajattelevan miespuolisen ystävän kanssa vietetyn ajan tarkoittavan salasuhdetta.

Kaikkein ikävintä on, kun miespuolinen ystävä alkaa seurustella. Ystävyys jää lähes poikkeuksetta tauolle. Uusi kumppani ei anna lupaa nähdä naispuolisia kavereita tai ainakin näkeminen on niin hankalien järjestelyiden takana, että tapaamiset ja yhteydenpito jää. Nykymaailmassa suhteet eivät ole kuitenkaan ikuisia, joten pääsen tapaamaan miespuolisia ystäviä sitten, kun he taas eroavat. Tämä tuntuu hullulta!

Miten olette saaneet ystävyyssuhteet toimimaan vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa? Entä homot, lesbot ja bi:t? Onko jokainen kaveri uhka queer-liitossa?

Oletko itse estänyt puolisoasi tapaamasta ystäviään?

Kommentit (284)

Vierailija
221/284 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei ole kummoisia ystäviä. Soijapojat pysyvät friendzonella, mutta se on enemmän tilaisuuden väijymistä kuin ystävyyttä. Semmoinen pohjimmaisten pariutumistekniikka.

Naiset suuttuu aina tästä faktasta. Mutta kertokaa sitten, miksi miespuolisia ystäviä on vain fyysisesti viehättävillä naisilla?

Se on kylmä fakta, että kaltaisellasi naisten halveksujalla ei voi olla naisia ystävinä. Tavallisilla miehillä voi kyllä.

Luuletko että se kaipaa naisia "ystäviksi'? Niiden jutut ei ketään miestä kiinnosta.

Jep. Naiset mielellään ottaisi mut kaveriksi, ja ottikin, ennenkuin tajusin miten tää homma toimii. Mulla on työkalut ja osaan korjata mitä tahansa kotona, mukaanlukien tietokoneet ja auton. Pakettiauto ja voimaa nostaa pesukone. Kasaan Ikeaa vasurilla. Talous tasapainossa, tarjoan mieluusti ateriat tai oluet. Olen semipätevä urheiluvalmentaja, pidän elämäntaparemppaaville kavereille ilmaisia treenejä ja kannustan minkä pystyn. Ja sitten kun mä tarvin jotain, nää jampat ei selitä vaan tulee paikalle. Naispuolisten kaverien kanssa ollut aika hiljaista vastapalvelusten kanssa, enkä mä oikein tiedä mitä annettavaa niillä olisi ollutkaan.

Minulla oli joskus kaltaisesi ystävä. Olen siis itse nainen ja tämä henkilö on mies. Osaan itsekin tehdä ja touhuta, mutta välillä vain tarvitsee enemmän fyysistä voimaa. Mies siis tuli apuun ja tästä hyvästä tein hänelle ruokaa ja pyysin, että tuo esimerkiksi vaatteita pesuun tai jos jotain muuta apua tarvitsee. Osaan ommella ja neuloa ja välillä hän pyysi esimerkiksi takin vuoren vaihtamaan ja sen tein tai sitten neulomaan lapaset ja sen tien. Toisinaan istuttiin muuten vain iltaa. Lämmitin hänelle saunan ja tein ruokaa. Meidän ystävyys yya sopimus loppui kun opiskelut loppui ja muutimme pois paikkakunnalta. Seksiä tai mitään romanttista meillä ei koskaan ollut, ihan vain tälläistä, että pidetään toisistamme huolta.

Vuodet vierivät ja näin ja ikää on tullut lisää. Sen mitä olen tuon ystävyyden jälkeen ymmärtänyt on, että miehet eivät ole naisten ystäviä ellei heillä ole taka-ajatusta. Samoin saattaa olla naisilla. Itse ainakin huomaan, että jos lähennyn jonkun ystävämiehen kanssa niin ajatukset alkavat liikkumaan "mitä jos" -suuntaan. Nykyiselle miehelle olen suoraan sanonut, että ne miehet mitkä on elämässä jotenkin mukana niin he ovat. He ovat olleet jo vuosikymmeniä mukana ja mitään heidän kanssaan ei ole tapahtunut ja saman ajattelen hänen kohdallaan. Jos jommalle kummalle alkaa tulemaan uusia ystävättäriä tai ystäviä niin tietää, että tässä ei yksinkertaisesti ole puhtaat jauhot pussissa. Eli toisin sanoen, en itse katso kovin hyvällä jos miehelle tulee työn ulkopuolelta yhtäkkiä uusi naisystävä elämään mukaan. Mies on myöntänyt saman. Mies tekee reissuhommaa ja haluan tehdä hänelle mahdollisimman helpon oltavan reissussa ja hän minulle.

Me ollaan molemmat ehkä sen verran seksuaalisia olentoja, että ei vain pysty käsittämään ihan kaikkia uusia tai vanhoja nais- ja miestuttavuuksia.

Vierailija
222/284 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tässähän se totuus tuli. Se on juuri näin. Yksikään heteromies ei ole vain ystävä vailla takaa-ajatuksia. Mies panee kunhan tilaisuus koittaa. Aivan varmasti.

Totuus vain on niin kamala että se kielletään tyrmistyen.

En tiedä olet mies vai nainen, joka kirjoitat näin, mutta tämä ajatusmaailma taitaa olla monella tyttöystävällä. Elikkä nainen kyllä voi hallita halujaan, mutta mies on niin eläimellisten viettiensä vietävänä, että häntä täytyy vahtia. Miehillä taas taitaa olla ajatuksena, että jos joku mies haluaa seksiä, ei nainen pysty tähän sanomaan ei.

Eli seksi tapahtuu aina, kun mies ja nainen viettävät aikaa yhdessä. Friend zonea ei ole olemassa. Omaa harkintakykyä ei ole olemassa. Jokainen yksilö on niin seksuaalisesti herkullinen, että kiihottaa näitä viettejä. Jopa pyylevät tavistantat. 

No mitä tässä nyt katsonut naiskaverin härväystä ns. mies"kavereidensa" kanssa, nainen itse sinisilmäisesti kuvitellut että siinä ollaan vaan kavereita vaikka tällaisena sivullisena näkee aivan selvästi minkä perässä miehet on. Yllättäen ne ystävyysyritykset sitten kaatuivatkin niihin miesten sekoiluihin kun alkoi himottamaan.

Jep. Miehen ja naisen välisessä ystävyydessä on AINA jotain seksuaalista. Aina. Voitte kieltää tätä faktaa maailman tappiin asti, mutta se ei siitä muutu.

Oisko jotain lähdettä heittää tälle faktalle?

https://www.scientificamerican.com/article/men-and-women-cant-be-just-f…

Jep, eli lehtiartikkeli jonka lähdelinkki ei johda mihinkään. :D

Minä klikkasin sieltä New research ja se johti tähän: https://www.bleske-rechek.com/April%20Website%20Files/Bleske-Rechek%20e…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/284 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on kyllä aivan käsittämätön ajatus, että puolet kaikista ihmisistä olisi jo lähtökohtaisesti suljettu ystävyyteni ulkopuolelle pelkän sukupuolensa takia. Mutta jostain syystä tällä palstalla tähän outoon ajatukseen törmää yhä uudestaan. Oikeastaan missään muualla en ole koko ideasta edes kuullut.

Mutta jokainen tehköön tavallaan. Itse en valikoi ystäviäni sukupuolen perusteella.

Näissä ketjuissa ovat äänessä miehet, joilla ei ole sen paremmin mies- kuin naispuolisia ystäviä eikä varsinkaan parisuhdetta tai kykyä saada seksiä halutessaan. Siksi he projisoivat kaikkiin muihinkin miehiin ajatuksensa siitä, että nainen on aina pelkästään panokohde.

Vierailija
224/284 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on kyllä aivan käsittämätön ajatus, että puolet kaikista ihmisistä olisi jo lähtökohtaisesti suljettu ystävyyteni ulkopuolelle pelkän sukupuolensa takia. Mutta jostain syystä tällä palstalla tähän outoon ajatukseen törmää yhä uudestaan. Oikeastaan missään muualla en ole koko ideasta edes kuullut.

Mutta jokainen tehköön tavallaan. Itse en valikoi ystäviäni sukupuolen perusteella.

Näissä ketjuissa ovat äänessä miehet, joilla ei ole sen paremmin mies- kuin naispuolisia ystäviä eikä varsinkaan parisuhdetta tai kykyä saada seksiä halutessaan. Siksi he projisoivat kaikkiin muihinkin miehiin ajatuksensa siitä, että nainen on aina pelkästään panokohde.

Ei nainen ole pelkästään panokohde, kyllä mies voi olla naisen ystävä vaikka tietäisi ettei koskaan tule saamaan tältä pi llua. 99% kaverimiehistä on kuitenkin heti valmiina jos ystävänainem vähänkään vihjaa että voisi ehkä ollakin läheisyyttä vailla.

Vierailija
225/284 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nainen ole pelkästään panokohde, kyllä mies voi olla naisen ystävä vaikka tietäisi ettei koskaan tule saamaan tältä pi llua. 99% kaverimiehistä on kuitenkin heti valmiina jos ystävänainem vähänkään vihjaa että voisi ehkä ollakin läheisyyttä vailla.

MOT. Sinulla ei ole minkäänlaista lähdettä tuolla prosenttiosuudelle.

Vierailija
226/284 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MOT. Sinulla ei ole minkäänlaista lähdettä tuolla prosenttiosuudelle.

Ihanko totta. Juu ei ole, hupsista, taisin jäädä kiinni AV:n viralliselle faktantarkistajalle joka hienosti heti sieltä ruudun äärestä heräsi kun havaitsi suurta vertaisarvioitua tiedettä merkitsevän %-merkin.

Vierailija
227/284 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutaman naisen kanssa on tullut oltua ystävänä siitä syystä, että ajattelin pääseväni makaamaan heidän kanssa, kun olen riittävän pitkään mukava.

Mulla kävi samalla tavalla nuorena kloppina. Luulin, että jos on todella mukava naiselle, nainen ihastuu ja antaa pmppiä. Se oli paha virhe, sillä siinä joutuu vain friendzonelle ja kaikki aika meni hukkaan. Sen ajan olisi voinut sellaiseen naiseen, joka ei pihtaa.

Joo, joillain miehillä on tämä ajatus että mikä tahansa reikä kelpaa ja plussaa jos kantoteline on vielä mukavakin. Sitten ei ymmärretä, että naiset tarvitsee seksuaalisen halun heräämiseen muutakin kuin vähän peruskohteliaisuutta.

Vierailija
228/284 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä ystävänä sellaista ihmistä joka on ystäväni vain kun ei ole parisuhteessa. Sellainen on joku hengailukamu, ei oikea ystävä.

Kysymys sinänsä on mielipidekysymys johon ei voi vastata faktuaalisesti. Myös sana ystävyys on sillä tavalla abstrakti, että se tarkoittaa eri aisoita eri ihmisille, joten ystävyys pitäisi ensin pystyä määrittelemään niin että kaikki keskustelijat ovat määritelmästä kutakuinkin samaa mieltä. 

Vaikka omasta mielestä olisi miten ystävä tahansa vastakkaisen sukupuolen kanssa, niin koskaan ei voi olla varma onko se ystävä samaa mieltä. Hänellä kun voi olla omat syynsä siihen ystävyyteen, ja hän voi ihan hyvin niistä syistään valehdella, jotta "ystävyys" säilyisi.

AAMEN

Vierailija
229/284 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutaman naisen kanssa on tullut oltua ystävänä siitä syystä, että ajattelin pääseväni makaamaan heidän kanssa, kun olen riittävän pitkään mukava.

Mulla kävi samalla tavalla nuorena kloppina. Luulin, että jos on todella mukava naiselle, nainen ihastuu ja antaa pmppiä. Se oli paha virhe, sillä siinä joutuu vain friendzonelle ja kaikki aika meni hukkaan. Sen ajan olisi voinut sellaiseen naiseen, joka ei pihtaa.

Joo, joillain miehillä on tämä ajatus että mikä tahansa reikä kelpaa ja plussaa jos kantoteline on vielä mukavakin. Sitten ei ymmärretä, että naiset tarvitsee seksuaalisen halun heräämiseen muutakin kuin vähän peruskohteliaisuutta.

Ei mikä tahansa reikä vaan sen naisen reikä johon mies panostaa.

Vierailija
230/284 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten ei ymmärretä, että naiset tarvitsee seksuaalisen halun heräämiseen muutakin kuin vähän peruskohteliaisuutta.

Vanhempana mies ymmärtää tämän, mutta harva alle 20-kymppinen mies vielä tietää sitä.

Vierailija
231/284 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on miespuolinen ystävä, jonka kanssa ollaan oltu ystäviä lapsesta saakka. Puolisonsa (kaikki kolme, jotka hänellä ovat olleet tämän ystävyytemme aikana, olemme nyt viisikymppisiä) ovat ensin suhtautuneet epäillen, mutta, kun olen ollut innokas tutustumaan myös heihin, ovat tuumanneet, että olen ihan hyvä tyyppi ja ystävyys on jatkunut kuten ennenkin. Oma puolisoni ei ole lainkaan mustasukkaista sorttia.

Eli minusta avain on avoimuus, puoliso on aina tervetullut mukaan kyläilemään.

Vierailija
232/284 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on miespuolinen ystävä, jonka kanssa ollaan oltu ystäviä lapsesta saakka. Puolisonsa (kaikki kolme, jotka hänellä ovat olleet tämän ystävyytemme aikana, olemme nyt viisikymppisiä) ovat ensin suhtautuneet epäillen, mutta, kun olen ollut innokas tutustumaan myös heihin, ovat tuumanneet, että olen ihan hyvä tyyppi ja ystävyys on jatkunut kuten ennenkin. Oma puolisoni ei ole lainkaan mustasukkaista sorttia.

Eli vastakkaista sukupuolta olevan kaverin kanssa ei saa olla kahdestaan, tai siis ainakaan viettää kaveri-iltaa ilman puolisoita, kuten samaa sukupuolta olevan kanssa. 

Vierailija
233/284 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ja homomies tietenkin. Miksi kukaan heteroäijä haluaisi olla naisen kaveri, yrittävät vain käyttää hyväkseen?

Vierailija
234/284 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista

Vierailija
235/284 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi.

Vierailija
236/284 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vastakkaista sukupuolta olevan kaverin kanssa ei saa olla kahdestaan, tai siis ainakaan viettää kaveri-iltaa ilman puolisoita, kuten samaa sukupuolta olevan kanssa. 

Saa viettää ja vietänkin. Mutta ennen sitä luodaan luottamus kaverin puolisoon. Niin, että hän ymmärtää ja näkee, että ollaan vaan kavereita. Usein sitten käy myös niin, ettei puoliso halua edes mukaan. Olleellista on kuitenkin se avoimuus, se ettei synny oloa, että olemme kahdestaan jotain salaillaksemme.

Vierailija
237/284 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa viettää ja vietänkin. Mutta ennen sitä luodaan luottamus kaverin puolisoon. Niin, että hän ymmärtää ja näkee, että ollaan vaan kavereita. Usein sitten käy myös niin, ettei puoliso halua edes mukaan. Olleellista on kuitenkin se avoimuus, se ettei synny oloa, että olemme kahdestaan jotain salaillaksemme.

Just näin! Tärkeintä on luoda siihen ystävän puolisoon jonkinlainen suhde ennen kuin kahdenkeskistä aikaa jatketaan kuten ennenkin. Oman mieheni ex-ystävätär ei tehnyt elettäkään tutustuakseen minuun, oli selvästi harmissaan kun tulin yhteisiin illanviettoihin. Näissä illanvietoissa vetäytyi aina jossain kohtaa mieheni kanssa kaksin sivummalle puimaan huoliaan. Uskon edelleen että mies ja nainen voivat olla ystäviä, mutta kyllä nämä suhteet vaativat hieman hienotunteisuutta ja vaivannäköä kun tilanne muuttuu esimerkiksi niin että toinen alkaa seurustelemaan.

Vierailija
238/284 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten mielestä voi ehdottamasti ja pitääkin olla miespuolisia kavereita.

Miesten mielestä taas ei voi olla. 

Päättele siitä sitten. 

Vierailija
239/284 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustuin hiljan mukavaan mieheen töissä. Kävi ilmi, että hän asuu ihan lähellä ja olemme alkaneet käydä lenkillä yhdessä. Jostain syystä tämä on hirmuinen ongelma puolisolleni, jolla on itsellään iso liuta naiskavereita. Mies itse ei halua lähteä lenkille, enkä minä haluaisi luopua lenkkiseurasta.

Vierailija
240/284 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta on vaan todella outoa miksi esim. nainen "pyörisi" ja heiluisi toisten äijien kanssa, kun oma ukkokin löytyy kotonta? Vielä sen parikympisenä (lue +-20v) ehkä ymmärtää, mutta ei enää jos ollaan naimisissa, avoliitoissa tai seurusteltu vuosikaudet. Mitä se muiden äijien kanssa pyöriminen oikein antaa ja miksi ei voi mennä raflaan tms. oman miehen kanssa? Niin kuin täällä moni epäileekin, niin taustalla ei voi olla kuin

a) ei olla tyytyväisiä omaan parisuhteeseen

b) koetaan hyväksymisen tunteita miesten taholta ja seksuaalinen pohjavire on siellä pohjalla

c) pidetään varastossa valmiina niitä tulevia kumppaneita, jos oma parisuhdestatus muuttuukin.

Tästä syystä monella eronneella onkin jo viikon päästä uusi kainalossa ja on kuin mikään ei olisi muuttunut....