Voiko mies ja nainen olla ystäviä?
Ikuisuuskysymys. Olen nainen ja minulla on joitakin miespuolisia ystäviä ja kavereita (ylipäätänsä minulla ei ole montaa ystävää) ja välitän heistä ystävätasolla ihan yhtä lailla kuin naispuolisistakin ystävistäni.
Kuitenkin tiedostan ystävyyden eron. Olen itse parisuhteessa ja vaikka puolisoni ei ole mustasukkainen, joudun aina hieman perustelemaan miespuolisen ystävän kanssa vietettyä aikaa. Lähtökohtaisesti kaikki muut ihmiset tuntuvat ajattelevan miespuolisen ystävän kanssa vietetyn ajan tarkoittavan salasuhdetta.
Kaikkein ikävintä on, kun miespuolinen ystävä alkaa seurustella. Ystävyys jää lähes poikkeuksetta tauolle. Uusi kumppani ei anna lupaa nähdä naispuolisia kavereita tai ainakin näkeminen on niin hankalien järjestelyiden takana, että tapaamiset ja yhteydenpito jää. Nykymaailmassa suhteet eivät ole kuitenkaan ikuisia, joten pääsen tapaamaan miespuolisia ystäviä sitten, kun he taas eroavat. Tämä tuntuu hullulta!
Miten olette saaneet ystävyyssuhteet toimimaan vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa? Entä homot, lesbot ja bi:t? Onko jokainen kaveri uhka queer-liitossa?
Oletko itse estänyt puolisoasi tapaamasta ystäviään?
Kommentit (284)
Voin puhua vain omasta puolestani, ja minun kohdallani se ei onnistunut. Ihan hirveä trauma.
Seksi mieskaverin kanssa olisi lähestulkoon INSESTI!
Eli ei ei ja EI.
Siksi se on kaveruussuhde ja on aina ollut.
Vierailija kirjoitti:
Eli ei ei ja EI.
En minäkään ole harrastanut seksiä kaikkien miespuolisten kavereiden kanssa, mutta totuus on se, että kaikki useista on jossain vaiheessa jotain yrittänyt. Itse en ole yleensä ennen suoraa ehdotusta tajunnut mitään, ollut vaan kaverina. Ja mitä lesboihin tulee, niin myöskin ne pari lesboystävää mitä itselläni on ollut on yrittäneet iskeä. Että en enää usko naisen ja miehen väliseen pelkkään ystävyyteen. Valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei ole kummoisia ystäviä. Soijapojat pysyvät friendzonella, mutta se on enemmän tilaisuuden väijymistä kuin ystävyyttä. Semmoinen pohjimmaisten pariutumistekniikka.
Naiset suuttuu aina tästä faktasta. Mutta kertokaa sitten, miksi miespuolisia ystäviä on vain fyysisesti viehättävillä naisilla?
Se on kylmä fakta, että kaltaisellasi naisten halveksujalla ei voi olla naisia ystävinä. Tavallisilla miehillä voi kyllä.
Luuletko että se kaipaa naisia "ystäviksi'? Niiden jutut ei ketään miestä kiinnosta.
Jep. Naiset mielellään ottaisi mut kaveriksi, ja ottikin, ennenkuin tajusin miten tää homma toimii. Mulla on työkalut ja osaan korjata mitä tahansa kotona, mukaanlukien tietokoneet ja auton.
Onneksi kaikki naiset ei ole tuollaisia, sulla on käynyt huono tsägä.
T. Nainen joka työkalujen ja pakunsa kanssa jeesaa aina (myös miespuolisia) kavereita. Toki hyvässä ystävyydessä tämä on vastavuoroista.
Voi olla, mutta en keksi yhtään syytä, miksi haluaisin sellaista.
M33
Olen itse sinkku ja on kaverisuhde sinkkumiehen kanssa. Seksiä on yritetty, mutta kun siitä ei erinäisistä syistä ole tullut oikein mitään, niin ollaan luovuttu siitä suosiolla. Harvakseen tavataan juttelun merkeissä.
Näennäisesti.
Pohjalla on se erityinen kiva viba vaikka läpi elämän.
En oikein tiedä. Olen naisen kanssa kaveri ja hän välillä vertaa minua exiinsä. Miksi, kun olen kuitenkin vain kaveri ja exät tyyppejä joiden kanssa ollut parisuhteessa. Tuo kuulostaa vain niin omituiselta.
Kyllä voi. Olen mies, jolla on ollut lukiosta saakka naispuolinen sydänystävä. Alusta lähtien olemme olleet yksinomaan ystäviä, ja siinä kaikki. Kumpikaan meistä ei ole koskaan mitään muuta väliltämme odottanutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ystävä ihmisten kanssa, jotka on hyviä tyyppejä enkä se takia, että hän mies tai nainen.
Ja minä rakastun ihmiseen, en siksi, että joku on mies tai nainen. Ehkä haluan sanoa sitä, että esim naiset ei petä vain miesten kanssa tai päinvastoin. Yksikään suhde ei ole turvassa.
Moni ihminen kykenee yksiavioisuuteen, ilman että häntä eristetään kaikista ihmisistä.
Mieheni mielestä voi jos hän saa olla ystävä naispuolisten työkavereidensa kanssa. Sitten tuli se ongelma että minä en jostain syystä saa olla ystävä miespuolisten työkavereiden tai muiden kanssa. Miten tätä nyt voi ajatella? Perusteli ulkonäölläni tätä että olenko tajunnut miltä näytän? Mielestäni ristiriitaista koska en ajattele lähtökohtaisesti kavereideni ulkonäköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ei ei ja EI.
En minäkään ole harrastanut seksiä kaikkien miespuolisten kavereiden kanssa, mutta totuus on se, että kaikki useista on jossain vaiheessa jotain yrittänyt. Itse en ole yleensä ennen suoraa ehdotusta tajunnut mitään, ollut vaan kaverina. Ja mitä lesboihin tulee, niin myöskin ne pari lesboystävää mitä itselläni on ollut on yrittäneet iskeä. Että en enää usko naisen ja miehen väliseen pelkkään ystävyyteen. Valitettavasti.
Eli et siis usko että jossain voisi olla samantyyppinen mies kuin sinä olet eli joka ei halua iskeä kavereitaan.
Minulla on useita miespuolisia ystäviä jotka eivät ole koskaan yrittäneet mitään, ei sinkkuina eikö varattuina. Olen myös yhden lapsen kummitäti.
Toivon että voi olla, kun olen vihdoin aitten lasten saannin löytänyt ystävän, joka nyt sattuu olee miespuolinen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi. Olen mies, jolla on ollut lukiosta saakka naispuolinen sydänystävä. Alusta lähtien olemme olleet yksinomaan ystäviä, ja siinä kaikki. Kumpikaan meistä ei ole koskaan mitään muuta väliltämme odottanutkaan.
No et sä kyllä hetero ole, kukaan mies ei kutsu ystävää sydänystäväksi..ällöä
Riippuu henkilöiden henkisestä kypsyydestä. Jos ei olla ihan kasvettu aikuisen tasolle, jompi kumpi tai molemmat, siitä tuskin mitään tulee. Edellytys luonnollisesti on se että molemmilla on terve pää ja kykenevät näkemään vastakkaisen sukupuolen edustajan ihmisenä.
Voi olla. Minä ja mieskaverini ollaan 48-vuotiaita ja oltu ystäviä 35 vuotta, eikä olla koskaan suudeltu.
Halailtu vain synttäripäivinä ja jos ei olla tavattu vuoteen. Ei sen kummempaa.
Ollaan puhuttu siitä että jos oltaisi joskus aikoinaan seurusteltu, niin todennäköisesti ei oltaisi enää edes kavereita.