Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko mies ja nainen olla ystäviä?

Vierailija
09.05.2023 |

Ikuisuuskysymys. Olen nainen ja minulla on joitakin miespuolisia ystäviä ja kavereita (ylipäätänsä minulla ei ole montaa ystävää) ja välitän heistä ystävätasolla ihan yhtä lailla kuin naispuolisistakin ystävistäni.
Kuitenkin tiedostan ystävyyden eron. Olen itse parisuhteessa ja vaikka puolisoni ei ole mustasukkainen, joudun aina hieman perustelemaan miespuolisen ystävän kanssa vietettyä aikaa. Lähtökohtaisesti kaikki muut ihmiset tuntuvat ajattelevan miespuolisen ystävän kanssa vietetyn ajan tarkoittavan salasuhdetta.

Kaikkein ikävintä on, kun miespuolinen ystävä alkaa seurustella. Ystävyys jää lähes poikkeuksetta tauolle. Uusi kumppani ei anna lupaa nähdä naispuolisia kavereita tai ainakin näkeminen on niin hankalien järjestelyiden takana, että tapaamiset ja yhteydenpito jää. Nykymaailmassa suhteet eivät ole kuitenkaan ikuisia, joten pääsen tapaamaan miespuolisia ystäviä sitten, kun he taas eroavat. Tämä tuntuu hullulta!

Miten olette saaneet ystävyyssuhteet toimimaan vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa? Entä homot, lesbot ja bi:t? Onko jokainen kaveri uhka queer-liitossa?

Oletko itse estänyt puolisoasi tapaamasta ystäviään?

Kommentit (284)

Vierailija
201/284 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi, mutta kummallakaan ei saa olla seksuaalisia tai romanttisia ajatuksista toisesta.

Miksei saisi olla? Jos se on yksipuolista, niin toki suhde pysyy pelkkänä ystävyytenä.

Ei vaan se ystävyys loppuu, koska se joka on ihastunut saa huonoja fiiliksiä kun toinen osapuoli ei vastaa ihastumiseen. Näin ollen hänet on unohdettava elämästä.

Vierailija
202/284 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi, mutta kummallakaan ei saa olla seksuaalisia tai romanttisia ajatuksista toisesta.

Miksei saisi olla? Jos se on yksipuolista, niin toki suhde pysyy pelkkänä ystävyytenä.

Ei vaan se ystävyys loppuu, koska se joka on ihastunut saa huonoja fiiliksiä kun toinen osapuoli ei vastaa ihastumiseen. Näin ollen hänet on unohdettava elämästä.

Riippuu ihastuksen asteesta. Minun on ainakin ollut ihan helppo ylläpitää yksipuoliseen ihastukseen perustuvia ystävyyksiä. Siis itse ihastuneena osapuolena. Niillä on tunnevammaiselle ja sitoutumiskammoiselle omat etunsa normaaliin suhteeseen verrattuna. Kunhan se hento tasapaino pysyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/284 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ne olla ystäviä. Pyllyyn.

Vierailija
204/284 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla suurin osa yksin eläviä poikamiehiä kun olen sinkku nainen. Ystävyydeksi en sitä sanoisi vaan kaveruudeksi.

Ovatko he yrittäneet päästä pökkimään sinua?

Ovat ystäviä etuuksilla.

Vierailija
205/284 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin jonkun videon missä eri ihmisiltä kysyttiin että jos vastakkaisen sukupuolen kaveri näyttäisi vihreää valoa, niin kävisikö kiinni. Miehet sanoivat totta kai, naiset sanoivat ei, olemme vain kavereita. :S

Vierailija
206/284 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sekä nais- että mieskavereita, eikä ole ollut kenenkään seurustelu ongelma. Joissakin tapauksissa seurustelun alkuaikana uusi kumppani voi toki viedä paljon sosiaalista aikaa ja energiaa kaverilta (tai itseltäni :D), mutta useimmiten se sitten tasaantuu. Siihen en ole törmännyt että kavereiden uudet kumppanit olisi jotenkin outoja kaveruudesta miesten tai naisten kanssa. 

Vierailija
207/284 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi. Miksei voisi?

Mä olen itse bi, tuolla logiikalla että heteromiehet ja -naiset ei voisi olla ystäviä, mulla ei voi olla ystävä ollenkaan. Ei mitään järkeä.

Heteromiehet keskimäärin ajattelevat ja toimivat eri tavalla kuin naiset, oli sitten kyse hetero-, bi- tai lesbonaisesta.

Vaikka naiset ulkonäköä miettivät myöskin, heille myös persoona ja kemia merkitsee paljon. Heteromiehille "kemia" on yleensä sitä että nainen on normaalipainoinen ja hyvännäköinen. En halua kuulostaa karulta mutta kyllä sen huomaa miten miehet täällä pilkkaavat naisia jotka puhuvat kemiasta, koska eivät sitä itse ymmärrä. Jos nainen ei ole kiinnostunut heistä seksuaalisesti, on se heidän mielestään merkki siitä että nainen on liian kranttu pärstäkertoimen suhteen.

Vierailija
208/284 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla suurin osa yksin eläviä poikamiehiä kun olen sinkku nainen. Ystävyydeksi en sitä sanoisi vaan kaveruudeksi.

Ovatko he yrittäneet päästä pökkimään sinua?

Ovat ystäviä etuuksilla.

Kyllä se sitten kannattaa. Jos ei saa naiselta etuuksia, niin se on miehen kannalta aika packa diili.

Vierailija
209/284 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman naisen kanssa on tullut oltua ystävänä siitä syystä, että ajattelin pääseväni makaamaan heidän kanssa, kun olen riittävän pitkään mukava.

Vierailija
210/284 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, nimittäin panoystäviä.

Vierailija
211/284 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyin ehdoin voi ollakin. Omalla kohdallani ei oikein toiminut joten lopetin. Tämä mies oli alkuun sekä minun, että mieheni ystävä. Sitten hän jotenkin kääntyi w.appissa vain minun ystäväkseni. Alkoi lähettää viestejä joka päivä ja laittaa omia kuviaan. Huomasin, ettei hän kunnioittanut puolisoani vaan koitti tuppautua liikaa. Alkoi tympiä koko tyyppi, enkä enää vastaa hänen viesteihinsä.

Vierailija
212/284 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä mun miehen kaikki naispuoliset ystävät, joita on entisiltä työpaikoilta tarttunut mukaan ja joiden kanssa viestitellään kun minä olen mennyt nukuttamaan lasta, on sellaisia perusviehättäviä blondeja. Varmaan vaan sattumaa että juuri heidän kanssaan heti "kemiat kohtaa" 😅

Vierailija
213/284 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman naisen kanssa on tullut oltua ystävänä siitä syystä, että ajattelin pääseväni makaamaan heidän kanssa, kun olen riittävän pitkään mukava.

Mulla kävi samalla tavalla nuorena kloppina. Luulin, että jos on todella mukava naiselle, nainen ihastuu ja antaa pmppiä. Se oli paha virhe, sillä siinä joutuu vain friendzonelle ja kaikki aika meni hukkaan. Sen ajan olisi voinut sellaiseen naiseen, joka ei pihtaa.

Vierailija
214/284 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne haluu panna sua, tai sitten ovat sellaisia miehiä.

Vierailija
215/284 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksena aloitukseen: voi, jos molemmat niin tahtovat.

Vierailija
216/284 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. En edes tajunnut sitä silloin, tai ollut asiasta rehellinen itselleni. Mutta se on turhaa hommaa. Friendzone-tuomio on ikuinen. Naiset ei halua kilttiä miestä, vaan hyväksikäyttää sitä loputtomiin.

Vierailija
217/284 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi, jos kumpikaan ei tunne seksuaalista vetoa toiseen.

Vierailija
218/284 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä mun miehen kaikki naispuoliset ystävät, joita on entisiltä työpaikoilta tarttunut mukaan ja joiden kanssa viestitellään kun minä olen mennyt nukuttamaan lasta, on sellaisia perusviehättäviä blondeja. Varmaan vaan sattumaa että juuri heidän kanssaan heti "kemiat kohtaa" 😅

"Kemia" on usein kiertoilmaus sille että koet vetoa toisen ulkonäköön.

Vierailija
219/284 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kemia" on usein kiertoilmaus sille että koet vetoa toisen ulkonäköön.

No ei ehkä pelkkään ulkonäköön, uskon että nämä blondit ovat varmasti myös oikein hauskaa ja miellyttävää seuraa, mutta jotenkin huvittaa miehen sinisilmäisyys omien "tuli vaan heti sellainen olo että sen kanssa on kiva tehdä töitä" -fiiliksille.

Vierailija
220/284 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä ystävänä sellaista ihmistä joka on ystäväni vain kun ei ole parisuhteessa. Sellainen on joku hengailukamu, ei oikea ystävä.

Kysymys sinänsä on mielipidekysymys johon ei voi vastata faktuaalisesti. Myös sana ystävyys on sillä tavalla abstrakti, että se tarkoittaa eri aisoita eri ihmisille, joten ystävyys pitäisi ensin pystyä määrittelemään niin että kaikki keskustelijat ovat määritelmästä kutakuinkin samaa mieltä. 

Vaikka omasta mielestä olisi miten ystävä tahansa vastakkaisen sukupuolen kanssa, niin koskaan ei voi olla varma onko se ystävä samaa mieltä. Hänellä kun voi olla omat syynsä siihen ystävyyteen, ja hän voi ihan hyvin niistä syistään valehdella, jotta "ystävyys" säilyisi.