Voiko mies ja nainen olla ystäviä?
Ikuisuuskysymys. Olen nainen ja minulla on joitakin miespuolisia ystäviä ja kavereita (ylipäätänsä minulla ei ole montaa ystävää) ja välitän heistä ystävätasolla ihan yhtä lailla kuin naispuolisistakin ystävistäni.
Kuitenkin tiedostan ystävyyden eron. Olen itse parisuhteessa ja vaikka puolisoni ei ole mustasukkainen, joudun aina hieman perustelemaan miespuolisen ystävän kanssa vietettyä aikaa. Lähtökohtaisesti kaikki muut ihmiset tuntuvat ajattelevan miespuolisen ystävän kanssa vietetyn ajan tarkoittavan salasuhdetta.
Kaikkein ikävintä on, kun miespuolinen ystävä alkaa seurustella. Ystävyys jää lähes poikkeuksetta tauolle. Uusi kumppani ei anna lupaa nähdä naispuolisia kavereita tai ainakin näkeminen on niin hankalien järjestelyiden takana, että tapaamiset ja yhteydenpito jää. Nykymaailmassa suhteet eivät ole kuitenkaan ikuisia, joten pääsen tapaamaan miespuolisia ystäviä sitten, kun he taas eroavat. Tämä tuntuu hullulta!
Miten olette saaneet ystävyyssuhteet toimimaan vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa? Entä homot, lesbot ja bi:t? Onko jokainen kaveri uhka queer-liitossa?
Oletko itse estänyt puolisoasi tapaamasta ystäviään?
Kommentit (284)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei ole kummoisia ystäviä. Soijapojat pysyvät friendzonella, mutta se on enemmän tilaisuuden väijymistä kuin ystävyyttä. Semmoinen pohjimmaisten pariutumistekniikka.
Naiset suuttuu aina tästä faktasta. Mutta kertokaa sitten, miksi miespuolisia ystäviä on vain fyysisesti viehättävillä naisilla?
Se on kylmä fakta, että kaltaisellasi naisten halveksujalla ei voi olla naisia ystävinä. Tavallisilla miehillä voi kyllä.
Luuletko että se kaipaa naisia "ystäviksi'? Niiden jutut ei ketään miestä kiinnosta.
Tämä on karu totuus. Mies toivoo naisen lähestyvän miestä ainoastaan silloin kun nainen on seksuaalisesti kiinnostunut miehestä. Jos nainen ei ole seksuaalisesti kiinnostunut miehestä, silloin ei pidä lähestyä ollenkaan.
Naiset sanovat ystäviksi myös miehiä joita tapaavat vain ison joukon mukana.
Onpa kysymys.
No tottakai voi.
Mutta suhteen jälkeen se on vaikeampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei voi olla viehättävän naisen ystävä, koska tuossa tilanteessa mies yrittää ja odottaa vain, että nainen ihastuisi mieheen. Se on ainoa syy, miksi mies viettää aikaa viehättävän naisen kanssa. Jos se onnistuu ja nainen ihastuu, on se lottovoiton arvoinen asia. Mikäli se epäonnistuu ja nainen ei ihastu, on fiilikset sellaiset kuin olisi menossa elinkautiseen vankeuteen.
Sinulle ei koskaan tule mieleen, että sillä miehellä voi olla puolisona vielä viehättävämpi nainen ja hyvä seksielämä hänen kanssaan? Sinun maailmassasi miehet ovat aina seksiä saamattomia reppanoita kuten itse olet?
Mies ihastuu jokaiseen hyvännäköiseen naiseen, jos viettää tarpeeksi pitkään aikaa naisen kanssa. Jos miehellä on viehättävä nainen kotona, niin silloin ei ole mitään syytä viettää aikaa muiden naisten kanssa aikaa.
Eli jos miehellä on viehättävä nainen kotona, niin hän hylkää ystävät?
Älä ihan oikeasti tule aikuiselle naiselle manspleinaamaan, miten normaalit miehet ja naiset elävät ja toimivat.
Ei vaan toimii toisinpäin. Mikäli mies lähestyy viehättävää naista, on mies ihastunut naiseen. Jos miehillä on jo viehättävä nainen vaimona, ei häntä kiinnosta muiden naisten ystävyys. Oma vaimo on samalla kumppani ja ystävä.
Ja kuitenkin tuota tapahtuu kaiken aikaa. Ja niinpäin, että mies ja nainen ovat jo ystäviä, kun mies rakastuu kauniiseen naiseen. Usko jo ihan oikeasti: et voi puhua normaaleiden miesten puolesta, kun sinulla ei ole sen paremmin naista kuin ystäviä.
En tiedä yhtään miestä, jolla olisi naispuolinen ystävä. Poislukien työkaveruus. Ei edes ole aikaa naiskavereille kun on niin tärkeämpää tekemistä.
Ja työkaverinaiset on ainoat naiset joiden ajatukset miehiä kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on miespuolisia ystäviä, tosin läheisin heistä on kuollut. En voisi olla parisuhteessa, jossa en saisi tavata ystäviäni heidän sukupuolestaan riippumatta. Sama pätee tottakai puolisooni eli ei tulisi mieleenkään kieltää häntä tapaamasta naispuolisia ystäviään.
Polyamorien avoinsuhde teillä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei voi olla viehättävän naisen ystävä, koska tuossa tilanteessa mies yrittää ja odottaa vain, että nainen ihastuisi mieheen. Se on ainoa syy, miksi mies viettää aikaa viehättävän naisen kanssa. Jos se onnistuu ja nainen ihastuu, on se lottovoiton arvoinen asia. Mikäli se epäonnistuu ja nainen ei ihastu, on fiilikset sellaiset kuin olisi menossa elinkautiseen vankeuteen.
Sinulle ei koskaan tule mieleen, että sillä miehellä voi olla puolisona vielä viehättävämpi nainen ja hyvä seksielämä hänen kanssaan? Sinun maailmassasi miehet ovat aina seksiä saamattomia reppanoita kuten itse olet?
Mies ihastuu jokaiseen hyvännäköiseen naiseen, jos viettää tarpeeksi pitkään aikaa naisen kanssa. Jos miehellä on viehättävä nainen kotona, niin silloin ei ole mitään syytä viettää aikaa muiden naisten kanssa aikaa.
Älä ihan oikeasti tule aikuiselle naiselle manspleinaamaan, miten normaalit miehet ja naiset elävät ja toimivat.
Ei vaan toimii toisinpäin. Mikäli mies lähestyy viehättävää naista, on mies ihastunut naiseen. Jos miehillä on jo viehättävä nainen vaimona, ei häntä kiinnosta muiden naisten ystävyys. Oma vaimo on samalla kumppani ja ystävä.
Ja kuitenkin tuota tapahtuu kaiken aikaa. Ja niinpäin, että mies ja nainen ovat jo ystäviä, kun mies rakastuu kauniiseen naiseen. Usko jo ihan oikeasti: et voi puhua normaaleiden miesten puolesta, kun sinulla ei ole sen paremmin naista kuin ystäviä.
En tiedä yhtään miestä, jolla olisi naispuolinen ystävä. Poislukien työkaveruus. Ei edes ole aikaa naiskavereille kun on niin tärkeämpää tekemistä.
Ei, vaan se nainen on pelkkä kollega, työkaveri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei ole kummoisia ystäviä. Soijapojat pysyvät friendzonella, mutta se on enemmän tilaisuuden väijymistä kuin ystävyyttä. Semmoinen pohjimmaisten pariutumistekniikka.
Naiset suuttuu aina tästä faktasta. Mutta kertokaa sitten, miksi miespuolisia ystäviä on vain fyysisesti viehättävillä naisilla?
Se on kylmä fakta, että kaltaisellasi naisten halveksujalla ei voi olla naisia ystävinä. Tavallisilla miehillä voi kyllä.
Te luulette että miehet sanovat ääneen kaiken mitä naisista ajattelevat,eivät sano kuin anonyyminä netissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan se nainen on pelkkä kollega, työkaveri
Työasiat toki kiinnostaa mutta jotkut sotkevat tämän vapaa-ajan ystäviin.
Minulla on miespuolinen ystävä, joka oli 10 vuotta sitten ihastunut minuun, mutta näen kyllä että enää ei ole tippaakaan, joten ystävyys ei ole hankalaa kummallekaan. Siitä en tiedä panisiko minua paremman puutteessa siinä missä ketä tahansa muutakin naista, mutta eipä asialla ole väliä.
Minulla on ollut paljon miespuolisia ystäviä ja ero on siinä, että he lakkaavat pitämästä yhteyttä aina kun alkavat seurustella. Olen hyväksynyt sen, että olen vähän niin kuin korvikeseuraa muutaman sinkkuvuoden ajan, enkä enää pahoita mieltäni. Saattaa olla että miehet eivät pidä muihinkaan kavereihin enää paljon yhteyttä kun keskittyvät parisuhteeseen ja en itsekään välttämättä ole niin aktiivinen yhteydenpitäjä, joten ystävyys vähän niin kuin kuihtuu tuttavuudeksi. Sitten kun tulee ero, monet miehet ovat ilmeisesti usein yksinäisiä ja vailla tukiverkkoja? Useinhan erot ovat kovia paikkoja miehille (alkoholisoituvat tms.), ehkäpä siksi että eivät huolehdi muista ihmissuhteista yhtä paljon kuin naiset? On toki niitäkin jotka juurikin pörräävät mieluiten kavereiden kanssa seurustellessaankin, mutta puhun niistä toisen ääripään seurustelijoista.
Kannattaa meidän kaikkien muistaa pitää kaikenlaisia ystävyyssuhteita elossa ja ajatella myös sitä että toinen voi tarvita meitä eikä vain sitä että tarvitsenko itse seuraa jos kerran seurustelen. Vaikka itsekkäästi siksikin ettei sitten huomaa olevansa yksin kun eniten ystävää tarvitsisi.
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä on useita naispuolisia ystäviä, useimmat toki työkavereita mutta yksi lapsuudenystävä. Tämän pitkäaikaisimman ystävän kanssa oli kai joskus nuorena ihastumistakin ilmassa, mutta tulivat siihen tulokseen ettei se toimisi ja sittemmin ovat olleet ystäviä. Nykyään vietetään aikaa lähinnä pariskunnittain tosin, koska nainen on sitä sorttia että haluaa tehdä kaiken miehensä kanssa. Minulla on vähemmän miespuolisia ystäviä, pari on, mutta enemmän he on vaan kavereita, ei oikeita ystäviä.
Ai miehen TYÖkaverit on "ystäviä" mutta sinun vapaa-ajan kaverit pelkkiä kavereita? Onpas loogista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että se kaipaa naisia "ystäviksi'? Niiden jutut ei ketään miestä kiinnosta.
Jep. Naiset mielellään ottaisi mut kaveriksi, ja ottikin, ennenkuin tajusin miten tää homma toimii. Mulla on työkalut ja osaan korjata mitä tahansa kotona, mukaanlukien tietokoneet ja auton. Pakettiauto ja voimaa nostaa pesukone. Kasaan Ikeaa vasurilla. Talous tasapainossa, tarjoan mieluusti ateriat tai oluet. Olen semipätevä urheiluvalmentaja, pidän elämäntaparemppaaville kavereille ilmaisia treenejä ja kannustan minkä pystyn. Ja sitten kun mä tarvin jotain, nää jampat ei selitä vaan tulee paikalle. Naispuolisten kaverien kanssa ollut aika hiljaista vastapalvelusten kanssa, enkä mä oikein tiedä mitä annettavaa niillä olisi ollutkaan.
Minulla suurin osa yksin eläviä poikamiehiä kun olen sinkku nainen. Ystävyydeksi en sitä sanoisi vaan kaveruudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla suurin osa yksin eläviä poikamiehiä kun olen sinkku nainen. Ystävyydeksi en sitä sanoisi vaan kaveruudeksi.
Ovatko he yrittäneet päästä pökkimään sinua?
Minulle on kyllä aivan käsittämätön ajatus, että puolet kaikista ihmisistä olisi jo lähtökohtaisesti suljettu ystävyyteni ulkopuolelle pelkän sukupuolensa takia. Mutta jostain syystä tällä palstalla tähän outoon ajatukseen törmää yhä uudestaan. Oikeastaan missään muualla en ole koko ideasta edes kuullut.
Mutta jokainen tehköön tavallaan. Itse en valikoi ystäviäni sukupuolen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä ei.
Aiheesta on tehty tutkimuksiakin, joissa todettu, että ei voi. Seuraava kysymysEn toki osaa lukea miespuolisten ystävieni ajatuksia, mutta koen, etteivät he näe minua potentiaalisena seksi- tai seurustelukumppanina. Jos väitteesi pitää paikkansa, niin miksi yksikään näistä ystävistäni ei ole koskaan vihjannut mitään tunteistaan kaikkien ystävyysvuosiemme aikana?
Koska miehet ovat kiinnostuneita vain viehättävistä naisista.
Eli mies ja nainen voivat sittenkin olla vain ystäviä? Vaikka juuri täällä vakuutettiin viisivuotiaan ehdottomuudella että ei koskaan ikinä milloinkaan?
Mies jää odottamaan vähäksi aikaa, jos viehättävä nainen ihastuisi häneen. Jos näin ei tapahdu, mies katoaa naisen elämästä jossain vaiheessa.
Kuka mies? Olen ollut nuorena viehättävä nainen, minulla on ollut miespuolisia ystäviä, yksi erityisen läheinen ystävä. En ihastunut häneen, ystävyytemme loppui vasta kun hän kuoli.
Jos olet oikeasti ollut viehättävä nainen, niin kaikki nämä miehet ovat olleet epätoivoisesti ihastuneet sinuun ja sinä olet luullut virheellisesti heidän haluavan olla vain kavereita. Tällaista tapahtuu todella usein nuorilla.
Eli mies, jonka kanssa olin ystävä vuosikausia ja joka sinä aikana rakastui palavasti naiseen josta tuli hänen naisystävänsä pitkäksi aikaa (erosivat kyllä ennen tämän miehen kuolemaa) olikin koko ajan epätoivoisesti ihastunut minuun? Kaikki ne vuodet?
Ei, vaan miespuoliset kaverisi eivät olleet ihastuneita sinuun, koska et ollut heidän mielestään viehättävä.
Ystävyyden kannalta sillä ei ole mitään merkitystä, pitääkö mun kaverit mua viehättävänä vai ei.
Tästä on jo miljoona ketjua. Googleta niitä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on miespuolisia ystäviä, enkä takuulla ole niin viehättävä fyysisesti, kuin mitä sinä viestilläsi annat ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Voi, mutta kummallakaan ei saa olla seksuaalisia tai romanttisia ajatuksista toisesta.
Miksei saisi olla? Jos se on yksipuolista, niin toki suhde pysyy pelkkänä ystävyytenä.
Ehkä, jos ovat päiväkodista asti pitäneet yhtä jolloin ns. Westermarck-ilmiö on aktivoitunut!
Eikä työkaverinaisia pidä sotkea vapaa-ajan "ystäviin".