Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle!
Kommentit (27486)
Vierailija kirjoitti:
Olisko nainen tehty miehen kylkiluusta?
"Alistukaa toistenne tahtoon, Kristusta totellen." (Ef. 5:21) Ei ole kristillinen ajatus, että mies olisi naisen yläpuolella ja vallitsisi häntä. Kristillisen avioliiton idea on siinä, että puolisot kilpailevat toinen toisensa palvelemisessa ja alistuvat toinen toisensa tahtoon. Silloin he ovat yhtä lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaipaan sun viestejä, sinä vastentahtoinen rakkauteni kohde. Annan tilaa kuten pyysit. Olen kanssasi samaa mieltä siitä että helpompaankin ihmiseen olisin voinut rakastua. Kuitenkin huonoista puolistasi ainut joka minua häiritsee on se, että et yhtään uskalla yrittää.
Pidät mua paljon heikompana ja typerämpänä kuin olen, ja jos et anna mulle mahdollisuutta osoittaa että oon sun puolella, et koskaan saa tietää totuutta.
Miten hän osoittaa sen, että pitää sua heikompana ja typerämpänä?
Hän ei luota siihen, että hallitsen ihastumiseni häneen aivan hyvin. Kokee tehtäväkseen suojella minua sen seurauksilta olemalla minua kohtaan kylmäkiskoinen vs. jos olisi vain oma itsensä.
Kun tarjoan apua tai tukea, ei ota sitä vastaan koska luulee että hän jäisi sitten velkaa minulle (ei luota pyyteettömyyteeni). Ei kerro mitkä juttuni satuttavat häntä - näin tulen satuttaneeksi tarkoittamattani ja tilanne pääsee jatkumaan pidemmän aikaa, mikä sitten harmittaa molempia.
Hän voisi paljon avoimemmin näyttää huonoja puoliaan ilman että ne minua hetkauttaisivat mitenkään. Hän ilmeisesti luulee pitävänsä niitä piilossa, mutta kyllä minä niistä olen ollut tietoinen jo pitkään. Hän ei vain ole vielä tajunnut että minä tunnen hänet paljon paremmin kuin hän luulee, ja haluan siitä huolimatta jatkaa yhteydenpitoa enkä ole menossa yhtään minnekään (pl. jos hän itse haluaa tilaa ja pyytää sitä).
Ts. hän elää sellaisessa harhassa jossa hän on manipuloinut minut ihastumaan itseensä esiintymällä täydellisenä, mutta oikeasti olen ihastunut hänen todelliseen epätäydelliseen persoonaansa. Häntä myös ilmeisesti ärsyttää se, että olen niin helposti manipuloitavissa. :D
Oletteko varattuja molemmat? Jospa hän vain haluaa pitää kiinni parisuhteestaan esittämällä sulle kylmäkiskoista?
Kumpikaan ei ole varattu.
Hän kertoo olevansa niin kamala ihminen, että häneen ei kannata ihastua. On kuitenkin pitänyt aktiivisesti yhteyttä, kunnes hiljattain suutahti ja sanoi ottavansa etäisyyttä. En ole varma suuttuiko siitä että kertoilin treffikokemuksistani, kuten muillekin ystävilleni kerron, vai onko jokin muu asia käytöksessäni hänelle liian hankalaa. Sekin on mahdollista koska olen saanut palautetta mm. siitä että kommunikoin liian avoimesti ja suoraan.
Annan tilaa kuten hän haluaa, pidän ikävän tunteet omana tietonani ja keskityn tapailemaan muita miehiä.
Ei ihme jos suutahti. Kuvittelet lisäksi itsestäsi liikoja. Et ole hänen arvoinen. Häneen kannattaa tutustua jos on valmis hyväksymään hänet sen sijaan että pakottaa muuttumaan ihmisenä itselleen sopivaksi. Kokemuksesta tuttua.
Vierailija kirjoitti:
Pitäis kai mennä siihen viohan käsittely terapiaan, alkaa itseinho olemaan sitä luokkaa.
Musta tuntuu että sä olet jo siinä.
Luomiskertomus on symbolinen kuten kaikki alkumyytit. On hassua puhua miehen kylkiluut tai muista menneen ajan ajattelutavoista.
Jos joskus olen ajatellutkaan, että voihan se toinen puolisko olla uskovainen niin kyllä tuo on nyt karissut. Se toisen elämä kristinuskon keskellä toistellen raamatun lauseita yms. on mulle liikaa. Se on oma maailmansa, johon tarvitsee kaltaisensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäis kai mennä siihen viohan käsittely terapiaan, alkaa itseinho olemaan sitä luokkaa.
Musta tuntuu että sä olet jo siinä.
Jep
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaipaan sun viestejä, sinä vastentahtoinen rakkauteni kohde. Annan tilaa kuten pyysit. Olen kanssasi samaa mieltä siitä että helpompaankin ihmiseen olisin voinut rakastua. Kuitenkin huonoista puolistasi ainut joka minua häiritsee on se, että et yhtään uskalla yrittää.
Pidät mua paljon heikompana ja typerämpänä kuin olen, ja jos et anna mulle mahdollisuutta osoittaa että oon sun puolella, et koskaan saa tietää totuutta.
Hän ei luota siihen, että hallitsen ihastumiseni häneen aivan hyvin. Kokee tehtäväkseen suojella minua sen seurauksilta olemalla minua kohtaan kylmäkiskoinen vs. jos olisi vain oma itsensä.
Kun tarjoan apua tai tukea, ei ota sitä vastaan koska luulee että hän jäisi sitten velkaa minulle (ei luota pyyteettömyyteeni). Ei kerro mitkä juttuni satuttavat häntä - näin tulen satuttaneeksi tarkoittamattani ja tilanne pääsee jatkumaan pidemmän aikaa, mikä sitten harmittaa molempia.
Hän voisi paljon avoimemmin näyttää huonoja puoliaan ilman että ne minua hetkauttaisivat mitenkään. Hän ilmeisesti luulee pitävänsä niitä piilossa, mutta kyllä minä niistä olen ollut tietoinen jo pitkään. Hän ei vain ole vielä tajunnut että minä tunnen hänet paljon paremmin kuin hän luulee, ja haluan siitä huolimatta jatkaa yhteydenpitoa enkä ole menossa yhtään minnekään (pl. jos hän itse haluaa tilaa ja pyytää sitä).
Ts. hän elää sellaisessa harhassa jossa hän on manipuloinut minut ihastumaan itseensä esiintymällä täydellisenä, mutta oikeasti olen ihastunut hänen todelliseen epätäydelliseen persoonaansa. Häntä myös ilmeisesti ärsyttää se, että olen niin helposti manipuloitavissa. :D
Oletteko varattuja molemmat? Jospa hän vain haluaa pitää kiinni parisuhteestaan esittämällä sulle kylmäkiskoista?
Hän kertoo olevansa niin kamala ihminen, että häneen ei kannata ihastua. On kuitenkin pitänyt aktiivisesti yhteyttä, kunnes hiljattain suutahti ja sanoi ottavansa etäisyyttä. En ole varma suuttuiko siitä että kertoilin treffikokemuksistani, kuten muillekin ystävilleni kerron, vai onko jokin muu asia käytöksessäni hänelle liian hankalaa. Sekin on mahdollista koska olen saanut palautetta mm. siitä että kommunikoin liian avoimesti ja suoraan.
Annan tilaa kuten hän haluaa, pidän ikävän tunteet omana tietonani ja keskityn tapailemaan muita miehiä.
Eli olet typerä. Kerrot muista miehistä ihastuksesi aikana, mikä on aina hyvin luotaantyöntävää. Yrititkö saada aikaiseksi päinvastaisen reaktion?
Kyllä, yrittää tehdä mustasukkaiseksi ja haluaa kontrolloida. Hän on itse se joka ei pysty olemaan ystävä koska ei ole aito eikä hänen intentionsa ole rakkaudellinen. Luopuisin kokonaan, loppuikäistä tappelua muuten luvassa. Been there. 👍
Paitsi etten oo menossa mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän mies ajattelisit jos tietäisit kuinka sekaisin sinusta menin?
Ehkä mulla on joku aavistus, mutta mitä väliä sillä on? Asiat ei ratkea netissä anonyyminä juttelemalla.
Anteeksi kaikesta, sössin asiat aina.
Samassa koulussa ollu laulajan kans, samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän mies ajattelisit jos tietäisit kuinka sekaisin sinusta menin?
Ehkä mulla on joku aavistus, mutta mitä väliä sillä on? Asiat ei ratkea netissä anonyyminä juttelemalla.
Anteeksi kaikesta, sössin asiat aina.
Ja lisäyksenä: se muten toista ihmistä kohtelee on ratkaisevaa.
Soittivat Funkia siihen aikaan
Vierailija kirjoitti:
Jos joskus olen ajatellutkaan, että voihan se toinen puolisko olla uskovainen niin kyllä tuo on nyt karissut. Se toisen elämä kristinuskon keskellä toistellen raamatun lauseita yms. on mulle liikaa. Se on oma maailmansa, johon tarvitsee kaltaisensa.
Ei keskivertouskis ole mikään raamatunjakeita suoltava tiukkis. Lähinnä kai se ero näkyy siinä, että uskikset käyvät silloin tällöin kirkossa. Ehkä välttelevät tiettyjä "rajuja" juttuja kuten jotain bläkkisheviä, humalahakuista juomista ym. Ne on vaan nämä höyrypäiset nettisaarnaajat, jotka käyvät jotain omaa ristiretkeään, jossa keskustelua käydään lähinnä raamattusitaatein. Ne ovat hyvin marginaalista sakkia myös omissa usk. yhteisöissään. Eräänlaisia autisteja, joilla on vaikeuksia kohdata maailman harmaansävyjä, kun omassa mielessä kaikki on selkeä mustavalkoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet typerä. Kerrot muista miehistä ihastuksesi aikana, mikä on aina hyvin luotaantyöntävää. Yrititkö saada aikaiseksi päinvastaisen reaktion?
Hän on selväsanaisesti torjunut minut useamman kerran. Sovimme että ollaan sitten ystäviä. Aloin käydä treffeillä muiden kanssa. Olen kysynyt onko ok jutella myös treffailuista ja saanut myöntävän vastauksen. Olen lisäksi kannustanut häntä treffailemaan (ei halua, vaikka aiemmin on kertonut haluavansa parisuhdetta).
Typerä olisin mielestäni silloin, jos jäisin loputtomiin odottelemaan ja jättäisin elämäni elämättä.
Pikkasen kummallisen kuuloista. Jos vaikka keräisit luusi ja jatkaisit eteenpäin? Et voi pakottaa ketään treffailemaan. En itsekään treffaile jos ei tunnu siltä. Ei se silti sinua auta vaikka häntä ei nyt hyvita vaan häntä itseään. Enkä usko että kannattaa luulla sinulla olevan niin suurta vaikutusvaltaa, syyt on muualla. Ja saa myös olla. Kaikki eivät ole koko ajan kiinnostuneita kaikista treffailumielessä, on muutakin tärkeää elämässä.
Meilläkin oli bändi samalla lavalla oikein oltiin soittamassa, tuttu kaveri tämä Jussu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei keskivertouskis ole mikään raamatunjakeita suoltava tiukkis. Lähinnä kai se ero näkyy siinä, että uskikset käyvät silloin tällöin kirkossa. Ehkä välttelevät tiettyjä "rajuja" juttuja kuten jotain bläkkisheviä, humalahakuista juomista ym. Ne on vaan nämä höyrypäiset nettisaarnaajat, jotka käyvät jotain omaa ristiretkeään, jossa keskustelua käydään lähinnä raamattusitaatein. Ne ovat hyvin marginaalista sakkia myös omissa usk. yhteisöissään. Eräänlaisia autisteja, joilla on vaikeuksia kohdata maailman harmaansävyjä, kun omassa mielessä kaikki on selkeä mustavalkoista.
Mun mielestä nuo välteltävät asiat ei oo mitenkään rajuja ja kokisin ehkä hankalaksi, jos toinen niitä karttaisi, varsinkin hevin osalta. -sivusta
Kannusta mua jotenkin J, I need it,
Sanoin jo silloin että tosta sällistä tulee vielä jotain ja tulihan siitä.
Pitäis kai mennä siihen vihan käsittely terapiaan, alkaa itseinho olemaan sitä luokkaa.