Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle!

Vierailija
08.05.2023 |

Kaipuu jatkukoon 💕

Kommentit (27486)

Vierailija
20461/27486 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla nainen kuitenkin jotain tunteita mua kohtaan, ihan pieniä? No kunhan harhailen. Oliskohan auringonpistos pilvisenä päivänä.

Kysy irl. Saat vastaukset aikanaan.

Vierailija
20462/27486 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaipaan sun viestejä, sinä vastentahtoinen rakkauteni kohde. Annan tilaa kuten pyysit. Olen kanssasi samaa mieltä siitä että helpompaankin ihmiseen olisin voinut rakastua. Kuitenkin huonoista puolistasi ainut joka minua häiritsee on se, että et yhtään uskalla yrittää.

Pidät mua paljon heikompana ja typerämpänä kuin olen, ja jos et anna mulle mahdollisuutta osoittaa että oon sun puolella, et koskaan saa tietää totuutta.

Miten hän osoittaa sen, että pitää sua heikompana ja typerämpänä?

Hän ei luota siihen, että hallitsen ihastumiseni häneen aivan hyvin. Kokee tehtäväkseen suojella minua sen seurauksilta olemalla minua kohtaan kylmäkiskoinen vs. jos olisi vain oma itsensä.

Kun tarjoan apua tai tukea, ei ota sitä vastaan koska luulee että hän jäisi sitten velkaa minulle (ei luota pyyteettömyyteeni). Ei kerro mitkä juttuni satuttavat häntä - näin tulen satuttaneeksi tarkoittamattani ja tilanne pääsee jatkumaan pidemmän aikaa, mikä sitten harmittaa molempia.

Hän voisi paljon avoimemmin näyttää huonoja puoliaan ilman että ne minua hetkauttaisivat mitenkään. Hän ilmeisesti luulee pitävänsä niitä piilossa, mutta kyllä minä niistä olen ollut tietoinen jo pitkään. Hän ei vain ole vielä tajunnut että minä tunnen hänet paljon paremmin kuin hän luulee, ja haluan siitä huolimatta jatkaa yhteydenpitoa enkä ole menossa yhtään minnekään (pl. jos hän itse haluaa tilaa ja pyytää sitä).

Ts. hän elää sellaisessa harhassa jossa hän on manipuloinut minut ihastumaan itseensä esiintymällä täydellisenä, mutta oikeasti olen ihastunut hänen todelliseen epätäydelliseen persoonaansa. Häntä myös ilmeisesti ärsyttää se, että olen niin helposti manipuloitavissa. :D

Oletteko varattuja molemmat? Jospa hän vain haluaa pitää kiinni parisuhteestaan esittämällä sulle kylmäkiskoista?

Kumpikaan ei ole varattu.

Hän kertoo olevansa niin kamala ihminen, että häneen ei kannata ihastua. On kuitenkin pitänyt aktiivisesti yhteyttä, kunnes hiljattain suutahti ja sanoi ottavansa etäisyyttä. En ole varma suuttuiko siitä että kertoilin treffikokemuksistani, kuten muillekin ystävilleni kerron, vai onko jokin muu asia käytöksessäni hänelle liian hankalaa. Sekin on mahdollista koska olen saanut palautetta mm. siitä että kommunikoin liian avoimesti ja suoraan.

Annan tilaa kuten hän haluaa, pidän ikävän tunteet omana tietonani ja keskityn tapailemaan muita miehiä.

Eli olet typerä. Kerrot muista miehistä ihastuksesi aikana, mikä on aina hyvin luotaantyöntävää. Yrititkö saada aikaiseksi päinvastaisen reaktion?

Häh? Miksi hän ei kertoisi treffailujuttujaan kaverilleen? Tuo mieshän on itse sanonut olevansa niin kamala, ettei ap:n kannata häneen ihastua, ja ovat vain kavereita.

Ihan normaalia siis kertoa treffijutuistaan, jos sellaisia elämässä on. 

Eri

Hän sanoo niin suojellakseen itseään. Olisi rohkeampaa sanoa että mene pois ja jätä minut rauhaan, et ymmärrä minua, ahdistat minua. Nössöt on nössöjä. En alentuisi moiseen ikinä. Joku pian luulisi että minulla on huono itsetunto ja se ei vaan sovi! Hyvänen aika sentään! 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20463/27486 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannusta mua jotenkin J, I need it,

Pärjäät aina. Tämä on jo nähty.

Vierailija
20464/27486 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Ite en tunne, mutta tunnen jonkun, joka tuntee. Pari laulua liittyy elämääni ja vanhoihin kaipauksiin. Tämä äskeinen oli ihan tämän päivän juttu, vaikken olekaan menossa mihinkään.

Vierailija
20465/27486 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan niitä bändi aikoja.

Vierailija
20466/27486 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok

Vierailija
20467/27486 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole tapana valittaa, mutta nyt olen kuin tulisilla hiilillä. Miksi mitään ei tapahdu?

Odotatko tekemättä mitään asian hyväksi?

Vierailija
20468/27486 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

i love you💛

Vierailija
20469/27486 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan ihan hyvä kaveri.

Vierailija
20470/27486 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kuulemma harrasta kissa-hiiri-leikkejä.

En. Tämä kissa jatkaa omaa matkaansa. Jättää hiiret vinkumaan.

Sivusta

Vierailija
20471/27486 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja jos tämä on viimeinen tanssi

Ole kiltti, tee siitä meidän vuosien arvoinen"

Vierailija
20472/27486 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko nainen tehty miehen kylkiluusta?

"Alistukaa toistenne tahtoon, Kristusta totellen." (Ef. 5:21) Ei ole kristillinen ajatus, että mies olisi naisen yläpuolella ja vallitsisi häntä. Kristillisen avioliiton idea on siinä, että puolisot kilpailevat toinen toisensa palvelemisessa ja alistuvat toinen toisensa tahtoon. Silloin he ovat yhtä lihaa.

"Silloin Herra Jumala vaivutti ihmisen syvään uneen ja otti hänen nukkuessaan yhden hänen kylkiluistaan ja täytti kohdan lihalla. Herra Jumala teki tästä kylkiluusta naisen ja toi hänet miehen luo. Ja mies sanoi: - Tämä se on! Tämä on luu minun luustani ja liha minun lihastani. Naiseksi häntä sanottakoon: miehestä hänet on otettu (2:21-23).

Se hetki, jolloin Adam heräsi unestaan ja katsoi ensimmäistä kertaa kylkiluustaan muotoiltua olentoa syvälle silmiin, oli varmaan yksi maailmanhistorian onnellisimpia hetkiä. Mies näki, että paratiisissa oli toinenkin ihminen, samanlainen kuin hän, yhtä arvokas kuin hän, ja kuitenkin ihmeellisellä tavalla erilainen kuin hän. Tuo olio lumosi Adamin, ja saattoi hänet suorastaan ekstaasin valtaan. (Tämänhän on jokainen rakastunut ihminen kokenut.)

Nainen oli nimittäin juuri sitä, mitä Adam oli tietämättään koko ajan kaivannutkin: ihanteellinen kumppani (2:18). Sana "kumppani" tarkoittaa sanatarkasti "peilikuvaa" tai "vastakappaletta". Sana kuvaa hyvin miehen ja naisen fyysisiä mutta myös psyykkisiä eroja, joiden suhteen sukupuolet täydentävät toisiaan. "Miehisyys" tai "naiseus" läpäisee ihmisen koko persoonan ja on perustavampaa laatua olevia asia kuin seksuaalisuuden toteutuminen käytännössä. Mies on mies, ja nainen on nainen, elivätpä he sitten seksisuhteessa tai eivät.1 "Kuten hormonit ovat läsnä koko ruumiissa, samoin miehisyys ja naiseus kyllästävät koko persoonan: älyn, tunteen ja tahdon."2

Mutta Herralla oli naista luodessaan toinenkin asia mielessään: tästä piti tulla "sopiva apu" miehelle (2:18*).3 Vastaava heprean sana ei todellakaan tarkoita sisäkköä, keittäjätärtä tai kotiapulaista, sillä kyseessä olevaa verbiä käytetään useimmiten Jumalan avusta puhuttaessa. (Esimerkiksi lauseessa: Tähän asti on Herra meitä auttanut. 1.Sam.7:12.) Nainen on miehelle välttämätön apu, jotta tämä voisi täyttää syvimmän tehtävänsä aviomiehenä, isänä ja hallitsijana. Eihän mies-parka löydä edes omaa sydäntään, jollei nainen ole häntä siihen opastamassa! Ja kuten esipuheessa jo mainitsin, ei mikään inspiroi miestä sankaritekoihin niin kuin naisen ihailevat silmät.

Huomatkaa, että Adam sai antaa nimen tuolle kylkiluustaan luodulle olennolle, kuten sitä ennen eläimillekin. Ensin hän nimitti ihanan kumppaninsa lajinimellä "issa", mikä tarkoittaa "miehetärtä" ja vasta myöhemmin erisnimellä "Eeva, kaiken elävän äiti". Raamatussa on äärimmäisen tärkeää, kuka saa kenetkin nimittää. Adamin nimenanto-oikeus osoittaa, että Jumala oli jo paratiisissa asettanut sukupuolten väliseen suhteeseen järjestyksen: mies on vaimon pää, kuten Jumala on Kristuksen pää (1.Kor.11:3). Tässäkin suhteessa avioliitto heijasti Luojan olemusta ja kolminaisuuden välistä suhdetta."

Raakel ja Lea kuitenkin nimesivät lapsensa. Ei niitä kukaan mies nimennyt. Osoittaa siis selvästi, että vaikka paratiisissa mies olisikin ollut naisen pää, joka nimeää asioita, niin paratiisista karkotuksen jälkeen päänä ja nimeäjänä ovat toimineet miehet ja naiset yhtälailla.

Vierailija
20473/27486 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, se sun nimi?

Nimikirjaimet on JK.

Entä sun?

Vierailija
20474/27486 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kuulemma harrasta kissa-hiiri-leikkejä.

En. Tämä kissa jatkaa omaa matkaansa. Jättää hiiret vinkumaan.

Sivusta

Kissa tarvitsee kumminkin saaliinsa.

Puuma kaipaa tietty jotain muuta kuin hiiriä.

Vierailija
20475/27486 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannusta mua jotenkin J, I need it,

Pärjäät aina. Tämä on jo nähty.

No joo, mutta kun haluan olla tietyssä kontekstissa paras.

Vierailija
20476/27486 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan ihan hyvä kaveri.

Olen. Valitettavasti en sunulle.

Vierailija
20477/27486 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla nainen kuitenkin jotain tunteita mua kohtaan, ihan pieniä? No kunhan harhailen. Oliskohan auringonpistos pilvisenä päivänä.

Hyvin pikkaraisia. Muruja jäljellä. Pyyhkäisen nekin kohta pyhärätilläni sillä nyt ne jo ärsyttää! Miksi kukaan ei ole siivonnut niitä jo pois? Aina saa tehdä kaiken itse.

Vierailija
20478/27486 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko nainen tehty miehen kylkiluusta?

"Alistukaa toistenne tahtoon, Kristusta totellen." (Ef. 5:21) Ei ole kristillinen ajatus, että mies olisi naisen yläpuolella ja vallitsisi häntä. Kristillisen avioliiton idea on siinä, että puolisot kilpailevat toinen toisensa palvelemisessa ja alistuvat toinen toisensa tahtoon. Silloin he ovat yhtä lihaa.

"Silloin Herra Jumala vaivutti ihmisen syvään uneen ja otti hänen nukkuessaan yhden hänen kylkiluistaan ja täytti kohdan lihalla. Herra Jumala teki tästä kylkiluusta naisen ja toi hänet miehen luo. Ja mies sanoi: - Tämä se on! Tämä on luu minun luustani ja liha minun lihastani. Naiseksi häntä sanottakoon: miehestä hänet on otettu (2:21-23).

Se hetki, jolloin Adam heräsi unestaan ja katsoi ensimmäistä kertaa kylkiluustaan muotoiltua olentoa syvälle silmiin, oli varmaan yksi maailmanhistorian onnellisimpia hetkiä. Mies näki, että paratiisissa oli toinenkin ihminen, samanlainen kuin hän, yhtä arvokas kuin hän, ja kuitenkin ihmeellisellä tavalla erilainen kuin hän. Tuo olio lumosi Adamin, ja saattoi hänet suorastaan ekstaasin valtaan. (Tämänhän on jokainen rakastunut ihminen kokenut.)

Nainen oli nimittäin juuri sitä, mitä Adam oli tietämättään koko ajan kaivannutkin: ihanteellinen kumppani (2:18). Sana "kumppani" tarkoittaa sanatarkasti "peilikuvaa" tai "vastakappaletta". Sana kuvaa hyvin miehen ja naisen fyysisiä mutta myös psyykkisiä eroja, joiden suhteen sukupuolet täydentävät toisiaan. "Miehisyys" tai "naiseus" läpäisee ihmisen koko persoonan ja on perustavampaa laatua olevia asia kuin seksuaalisuuden toteutuminen käytännössä. Mies on mies, ja nainen on nainen, elivätpä he sitten seksisuhteessa tai eivät.1 "Kuten hormonit ovat läsnä koko ruumiissa, samoin miehisyys ja naiseus kyllästävät koko persoonan: älyn, tunteen ja tahdon."2

Mutta Herralla oli naista luodessaan toinenkin asia mielessään: tästä piti tulla "sopiva apu" miehelle (2:18*).3 Vastaava heprean sana ei todellakaan tarkoita sisäkköä, keittäjätärtä tai kotiapulaista, sillä kyseessä olevaa verbiä käytetään useimmiten Jumalan avusta puhuttaessa. (Esimerkiksi lauseessa: Tähän asti on Herra meitä auttanut. 1.Sam.7:12.) Nainen on miehelle välttämätön apu, jotta tämä voisi täyttää syvimmän tehtävänsä aviomiehenä, isänä ja hallitsijana. Eihän mies-parka löydä edes omaa sydäntään, jollei nainen ole häntä siihen opastamassa! Ja kuten esipuheessa jo mainitsin, ei mikään inspiroi miestä sankaritekoihin niin kuin naisen ihailevat silmät.

Huomatkaa, että Adam sai antaa nimen tuolle kylkiluustaan luodulle olennolle, kuten sitä ennen eläimillekin. Ensin hän nimitti ihanan kumppaninsa lajinimellä "issa", mikä tarkoittaa "miehetärtä" ja vasta myöhemmin erisnimellä "Eeva, kaiken elävän äiti". Raamatussa on äärimmäisen tärkeää, kuka saa kenetkin nimittää. Adamin nimenanto-oikeus osoittaa, että Jumala oli jo paratiisissa asettanut sukupuolten väliseen suhteeseen järjestyksen: mies on vaimon pää, kuten Jumala on Kristuksen pää (1.Kor.11:3). Tässäkin suhteessa avioliitto heijasti Luojan olemusta ja kolminaisuuden välistä suhdetta."

Raakel ja Lea kuitenkin nimesivät lapsensa. Ei niitä kukaan mies nimennyt. Osoittaa siis selvästi, että vaikka paratiisissa mies olisikin ollut naisen pää, joka nimeää asioita, niin paratiisista karkotuksen jälkeen päänä ja nimeäjänä ovat toimineet miehet ja naiset yhtälailla.

Komentovalta on kuitenkin annettu miehelle, kunnes alkaa lopunajan. Lopun aikana naiset ja lapset nousevat kapinaan🙁

Vierailija
20479/27486 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi etten oo menossa mihinkään.

Ei se minuu haittaa. 😂👍

Vierailija
20480/27486 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana T. 🧡