Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntokauppa seisoo, koska monet ostajat luulevat, että myyjät myyvät -30% tarjoushinnoilla

Vierailija
07.05.2023 |

koska korot nousi ja heillä ei ole enmmän rahaa, ja samoilla lainanhoito kuluilla pitäisi saada tai helvemmalla kuin ennen korkojen nousua.

Mutta tämähän ei usein myyjille käy. Ei ne sen takia ala niin halvalla myymään. Kärsikööt ostajat korkojen nousut. Tai ostakoot vaikka Kontulasta sitten.

Kommentit (438)

Vierailija
381/438 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusien kauppa on nyt kokonaan pysähtynyt. Sitä ei rakennusyhtiöt kestä. Tarvitsee sen myydyistä saadun rahan toiminnan pyörittämiseen. Kohta tulee halpaa uutta myyntiin konkurssipesiltä.

https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/11e44f8f-dacf-48a6-b650-80a…

Halpaa uutta myyntiin - mutta ei näitä kuluttajille myydä. Oletan, että konkurssikypsät firmat myydään ulkomaisiin sijoitusyhtiöihin ja asunnot laitetaan vuokramarkkinoille. Ja kun omistaja on tarpeeksi iso, osa kämpistä voi olla edelleen vaikka tyhjillään, kunhan vuokria ei tarvitse alentaa.

Tällä veivillä ei siis juuri mitään vaikutusta kuluttaja-asiakkaidiin, jos jotain niin korkeintaan yksityisiin asuntosijoittajiin, kun kilpailu vääristyy.

Vierailija
382/438 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muutenkaan kannata myydä.myydessä altistuu niin monenlaiselle vaaralle. Ensin myydessä joutuu antamaan hinnanalennusta, ja uuden ostossa huijataan jälleen. Kiinteistövälittäjät keräävät tilin. Suomi kuuluu hujareiden luvattuun valtakuntaan. Ostajat särkevät ja katselevat paikkoja hävittävät osia järjestelmistä ,keksivät olemattomia vikoja,eikä myyjä pysty mitenkään todistamaan toisin. järjestelmä on sairas. Myyjän pitää olla samaan aikaan myös ostaja ja tietää mitä uusi omistaja kiinteistöllä touhuaa. Kohtuuton vaatimus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/438 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyviä asuntoja myynnissä kun niiden omistajat ei myy. Odottavat hintojen nousua joka on tulossa 

Vierailija
384/438 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on ostajan markkinat ja asunnonarvo on se mitä siitä tarjotaan nyt.

Niihän sä luulet, kohteet seisoo paikallaan. kun "hermannit" käy vaan sitten katteleen.

Niin seisoo, mutta siksi, että myyjällä ei ole realistista hintaa. Ostaja määrittää sen, mitä on valmis maksamaan, eli sen asunnon arvon! Saahan sitä haluta vaikka ja mitä, mutta ei kannata ulista jos sitä ei saa.

Harmittaako, kun laukkusi ei olekaan muiden mielestä niin arvokas?

Ei ostaja yksin määritä markkina-arvoa, vaan se on se hinta missä ostajan ja myyjän käsitykset kohtaavat.

Vierailija
385/438 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

suattaapi olla, että jää myymättä

Vierailija
386/438 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niin tyhmää ostajaa olekaan, joka nyt maksaisi kuplahuipun hintoja. Ei edes pysty vaikka haluaisi, koska pankki sanoo ei.

Ostaja voi odotella vaikka loputtomiin, moni myyjä ei. Se on vain ajan kysymys, koska niitä -30% tarjouksia alkaa mennä läpi.

Helsingissä hinnoista pois -50 % on vähimmäisvaatimus kun katsoo kuplahintoja.

On teillä fantasiat.

Näitä ovat fantasioineet jo ainakin finanssikriisistä v 2008 asti ellei kauemmin.

Vierailija
387/438 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

4v sittenhän lehdet hehkuttivat vipu varrella ostamista  mikäs ny eiks se toimikkaan. varoittelijoita naurettiin

Vierailija
388/438 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hyviä asuntoja myynnissä kun niiden omistajat ei myy. Odottavat hintojen nousua joka on tulossa 

Ei tule enää koskaan hintojen nousua... WEF köyhdyttämisen agendaa on ajettu Suomeen 2020-2024 ja se ei pysähdy enää koskaan... kyyti on kylmää suomalaisille...

Vierailija
389/438 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyvät jos myyvät. Mikään pakko ei ole eikä kukaan estä pyytämästä mitä haluaa. Ostajankaan ei tarvitse maksaa enempää kuin haluaa. Jos hinnat eivät kohtaa niin voivoi. Sitä sanotaan kapitalismiksi. 

Vierailija
390/438 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä odottelette hintojen laskua pääkaupunkiseudulla. Itse ostin viimeksi 2009 taantumassa ja oli loisto-ostos. Harmittaa, että missasin 2000 teknokuplan vaikutuksen hintoihin. 

Korot olivat vuosikymmenen verran ilmaiset niin ihmettelen, miten porukka on voinut missata ostomahdollisuudet ja miten ihmeessä ei ole varaa?? 

Vierailija
391/438 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niin tyhmää ostajaa olekaan, joka nyt maksaisi kuplahuipun hintoja. Ei edes pysty vaikka haluaisi, koska pankki sanoo ei.

Ostaja voi odotella vaikka loputtomiin, moni myyjä ei. Se on vain ajan kysymys, koska niitä -30% tarjouksia alkaa mennä läpi.

Helsingissä hinnoista pois -50 % on vähimmäisvaatimus kun katsoo kuplahintoja.

On teillä fantasiat.

Näitä ovat fantasioineet jo ainakin finanssikriisistä v 2008 asti ellei kauemmin.

On pyöriny samat horinat jo ennen 2008 kriisiä. Silloinkin oli muka liian kallista. No, pa:lle kaikki on kallista.

Vierailija
392/438 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein ostajalla on aikaa ja varaa valita. Myyjä voi olla pakkoraossa.

Eikö ostajat ole koskaan itse myyjiä? Miten meillä onkin Suomessa näin paljon rikkaita, joilla ei vielä asuntoa ole ja voivat himmailla sen ostamisessa vuosikausia. 

Melkoista. 

Vierailija
393/438 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä odottelette hintojen laskua pääkaupunkiseudulla. Itse ostin viimeksi 2009 taantumassa ja oli loisto-ostos. Harmittaa, että missasin 2000 teknokuplan vaikutuksen hintoihin. 

Korot olivat vuosikymmenen verran ilmaiset niin ihmettelen, miten porukka on voinut missata ostomahdollisuudet ja miten ihmeessä ei ole varaa?? 

Kysypä siinä itseltäsi miksi missasit 2000 teknokuplan vaikutukset? XD Taidat itse olla ihan yhtä hölmö.

Vierailija
394/438 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä kysynnässä ja tarjonnassa on noin vaikeaa käsittää? 

Vierailija
395/438 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostajalla on valtit.

Jos tarkka myyjä ei tingi 20% joku toinen voi myydä.

Eli tarjoaa kymmenestä kämpästä-20% ja joku heistä suostuu myymään.

Eli valta on siis ostajalla.

Itse voi tarjota vaikka -30...50%.

En menetä siinä mitään.

Vierailija
396/438 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein ostajalla on aikaa ja varaa valita. Myyjä voi olla pakkoraossa.

Eikö ostajat ole koskaan itse myyjiä? Miten meillä onkin Suomessa näin paljon rikkaita, joilla ei vielä asuntoa ole ja voivat himmailla sen ostamisessa vuosikausia. 

Melkoista. 

Kaikki eivät osaa säästää. Eräs kaverini on ollut elämänsä töissä. Tienasi ihan suht mukavasti. Rahat menivät autoon, matkoihin, tupakkaan, puolivalmisteisiin ja noutoruokaan vuokran lisäksi. Olisi ollut koko työura aikaa säästää. Nyt eläkkeellä harmittelee, kun muka kaikki menee veroihin ja vuokraan. 

Vierailija
397/438 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysypä siinä itseltäsi miksi missasit 2000 teknokuplan vaikutukset? XD Taidat itse olla ihan yhtä hölmö.

Esimerkiksi siksi että oli niihin aikoihin 12-vuotias tmv? - eri

Vierailija
398/438 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhtikuussa tulee luottorekisteri ja voi monelle kokonaisvelkamääränsä huijanneelle asuntokeinottelijalle tulla pankilta kutsu käräjille keskustelemaan asunnon myynnistä.

Vierailija
399/438 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin 18-vuotias ja just vasta muuttanut pk-seudulle. 

Vierailija
400/438 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostajalla on valtit.

Jos tarkka myyjä ei tingi 20% joku toinen voi myydä.

Eli tarjoaa kymmenestä kämpästä-20% ja joku heistä suostuu myymään.

Eli valta on siis ostajalla.

Itse voi tarjota vaikka -30...50%.

En menetä siinä mitään.

Tarjous on sitova. Saattaa saada ne kaikki kymmenen kämppää riesoikseen. Parikin hyväksyttyä tarjousta voi olla jollekin liikaa, etenkin jos rahaa ei löydy omasta takaa. En neuvoisi tekemään hupitarjouksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi