Mistä löytäisi miehen, joka oikeasti nauttisi naisensa seurasta ja miettisi kaiken yhteisen hyvän kautta?
Vai onko niitä edes? Perhe ja parisuhdekeskeisiä miehiä? Itse olen tällainen ja haluaisin löytää miehen jolla edes suurinpiirtein samat arvot ja ajatusmaailma. Nyt olen kohdannut vain miehiä, jotka jaksavat panostaa ensimmäiset puoli vuotta ja sen jälkeen alamäkeä joka saralla, ei kiinnostusta miettiä yhteisiä vapaita, lomia matkoja, tai muitakaan yhteisiä suunnitelmia. Sitten kun minä olen se aloitteellisempi osapuoli niin pikkuhiljaa löytyy valittamista vähän joka jutusta tai siitä mikä vaiva on kun PITI lomat sovittaa jotenkuten samaan aikaan jne. Mietin vaan että mitä miehet saa tällaisista suhteista?
Eikä tarvitse ehdottaa että hanki kavereita tai älä ripustaudu mieheen jne mitä näitä nyt on. Viihdyn paljon yksinkin ja miesystävä/kumppani sekä sen kanssa puuhailu on täysin eri asia kuin kavereiden näkeminen ja niiden kanssa oleilu, ainakin itselleni. Eikä niitä kavereita aikuisiällä niinvain hankita.
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Sama suomennettuna mistä köyräusin miehen joka tekee ja maksaa kaiken juuri niin kuin nainen vaatii eikä koskaan ajattele itseään missään asiassa
No nimenomaan ei vaan sellainen mies joka ihan oikeasti tykkää samanlaisista asioista ja nauttii yhdessäolosta, koska niitä samoja asioita on tähän asti tehnyt yksin. Yleensähän se yhteinen tekeminenkin muuttuu vaan edullisemmaksi kun on kaksi jakamassa niitä kuluja jotka ennen maksoi yksin.
Miksi ihmeessä edes mennä yksiin ihmisen kanssa jos ei ole oikeasti mitään yhteistä vaan enimmäkseen toisen mielipiteet, kiinnostuksenkohteet ja tekemiset vaan ärsyttää ja niihin ei tee mieli osallistua kuin pakolla? Ja silloinkin naama on norsunnutturalla ja asiasta pitää märistä niin ennakolta kuin jälkikäteenkin.
Mikä järki tuollaisessa parisuhteessa on? Että se oma kumppani on lähinnä vihollinen tai kuin v!ttttumainen työkaveri/naapuri, jonka seuraa on syytäkin vältellä parhaansa mukaan? Miehille tuo parisuhteen "malli" tuntuu olevan kovin normaali.
Mulla on tollanen mies. Ihan kotimainen.
Vierailija kirjoitti:
Täältä on naisten ihan turha mitään parisuhteeseen liittyvää kysyä, koska paikalle ryntää heti palstan vakioincelit katkerine mielipiteineen. Normaalit, kivat, parisuhde-miehet ei roiku vauva-palstalla vänisemässä.
Ei täällä kyllä kivat naisetkaan roiku.
Kyllä mun tuttavaporukassa monet pariskunnat harrastaa yhdessä kaikenlaista. Juoksua, golfia, museoita. Yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mies muutu. Se haluaa puuhata omia juttujaan ja välillä reikää. Se riittää sille. Riittääkö se sitten sulle on se olennainen kysymys.
Mikä siinä on niin kauheaa että mies haluaa välillä puuhata omia juttujaan? Ja jos omien juttujen puuhaaminen on kielletty miehiltä nii kai se on myös kielletty naisilta?
Ei siinä ole mitään kauheaa, se oli vain toteamus. Minä olen nainen ja haluan puuhata omia juttujani. Siksi tapailen miehiä vain seksin merkeissä. En ryhdy suhteeseen, koska en oikeasti halua muuta kuin puuhata niitä omia juttujani ja välillä seksiä.
Parisuhteessakin voi puuhata omis juttuja, jos osapuolet ovat täysijärkisiä, itsenäiseen toimintaan kykeneviä ihmisiä, eivätkä latvalahoja av-mammoja.
Niin voi, mutta kun en halua huomioida yhtään ketään yhtään enempää kuin seksisuhde vaatii. Tämä sopii mulle erinomaisesti. Miksi ottaisin miehen riesoikseni, jos en kerran parisuhdetta halua? Vai pitäisikö mun tehdä kuten aloittajan mies; ryhtyä suhteeseen olematta kuitenkaan valmis panostamaan siihen ollenkaan tai tekemään mitään toisen mieliksi.
Ei toki pitäisikään. Mutta tässä keskustelussa on myös esitetty, että ne omat jutut olisivat jotenkin parisuhteen este tai ainakin rasite, mitä ne eivät mielestäni oikeasti ole.
Daddy kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oletko kuitenkin ehtinyt kaikkien noiden naisten kanssa tehdä lapsia, vai kenen lapsista tässä puhutaan?
En onneksi sentään jokaisen kanssa =) Olen kerran ollut isäpuoli ennen kuin sain omia lapsia. Viimeisimmät 2 kokemusta siis omien lasten äideistä. Sitä iloa ja juhlaa en ole vielä kerennyt kokemaan että omat lapset ja (itsekäs) nainen joka ei yhdenkään lapseni äiti. Epäilen uskallanko nähdäkään.
Siis ymmärränkö oikein että
1. Nainen oli yh, ja laittoi itsensä oman lapsensa edelle
2. Nainen teki kanssasi lapsia, ja taas oli itsekäs ja laittoi itsensä yhteisten lastenne edelle
3. Nainen myös lisääntyi kanssasi, ja ajatteli enemmän itseään kuin yhteisiä tai sinun lapsia?
Älä nyt hyvä mies ainakaan enempää lapsia tee, jos olet jo kahdet omat ja yhdet toisen lapset ehtinyt hylätä. Jotenkin vaikea uskoa että ainakaan kaikki syy olisi tässä naisissa, jos kyseessä on jo kolmas epäonnistunut lapsiperhekokeilu sinulle...
Vierailija kirjoitti:
Ap kuulostaa rasittavalta.
Ap haluaa olla muuta kuin vaan säännöllinen seksi miehelle, onpa rasittavaa. /sarkasmi
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun tuttavaporukassa monet pariskunnat harrastaa yhdessä kaikenlaista. Juoksua, golfia, museoita. Yms.
Mistä tällaisia miehiä löytää? Siis vapaana.
Enimmäkseen tuntuu olevan vaan näitä, joille kaikenlainen liikunta on aivan kauhistus paitsi ehkä just salilla käyminen (+penkkiurheilu käy). Tosin sitäkään kiinnostuksen kohdetta ei voi jakaa naisen kanssa vaan sekin on kauhistus, että nainen tykkää katsoa urheilua. Lenkille ei todellakaan voi lähteä, koska sehän nyt vaan on ihan tyhmää ja ulkona on sitä paitsi niin pska sääkin että eihän sinne meinaa edes viitsiä röökille mennä. Ja sitten kun ei ole, niin onkin terassisää..
Että joo. Eipä tällaisen kanssa oikein kiinnosta tapaillakaan, saati sitten pariutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kuulostaa rasittavalta.
Miksi? Ap
Jo rivien välistä näkee ettet ole valmis tekemään mitään yhteisen hyvän eteen. Miehen täytyy hymyillä, tienata ja rakastella kuten romanssikirjojen satumainen prinssi.
Ja mistä sait sen kuvan että ap ei itse myös tienaa? Ihme lompakkorunkkareita av täynnä vaikka Suomessa on ihan tyypillistä että nainen käy myös töissä. En myöskään ymmärrä miksi mainitsit tuon rakastelemisen, ei ne romanssikirjoissa rakastele mitenkään ihmeellisesti, sensuellisti vain. Vai ärsyttääkö ettei voisi vaan hakata naista elimellään vaan pitäisi jotain tunteitakin osoittaa? Hui kauhea.
"Miettisi kaiken yhteisen hyvän kautta" Tarkoittaa valitettavan usein sitä että kaikki mietitään naisen hyvän kautta.
On kyllä melkoinen sattuma, jos tuollaisena alkanut suhde jatkuu samanlaisena elämän loppuun asti. Voi nimittäin käydä niin, että ihmiset kasvat eri suuntiin. Kyllä minä ja mieheni pidemme samanlaisista asioista parikymppisinä, mutta nyt kun ikä alkaa lähentelee viittäkymppiä, niin meillä ei ole käytännössä mitään, mistä molemmat tykkäsimme.
Lisäksi minä myös ihmettelen jos AINA pitää kaikki ajatella parisuhteen hyvän kautta. Minusta jokaisen pitää välillä ajatella ihan vaan itseään. Minä olin se kynnysmatto, joka aina ajatteli muiden (koko perheen) hyvää. Jossain vaiheessa tajusin, että eihän tuossa ole mitään järkeä. Nyt minulla on jo jonkinlainen selkäranka ja voin ajatella ihan itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mies muutu. Se haluaa puuhata omia juttujaan ja välillä reikää. Se riittää sille. Riittääkö se sitten sulle on se olennainen kysymys.
Mikä siinä on niin kauheaa että mies haluaa välillä puuhata omia juttujaan? Ja jos omien juttujen puuhaaminen on kielletty miehiltä nii kai se on myös kielletty naisilta?
Ei siinä ole mitään kauheaa, se oli vain toteamus. Minä olen nainen ja haluan puuhata omia juttujani. Siksi tapailen miehiä vain seksin merkeissä. En ryhdy suhteeseen, koska en oikeasti halua muuta kuin puuhata niitä omia juttujani ja välillä seksiä.
Parisuhteessakin voi puuhata omis juttuja, jos osapuolet ovat täysijärkisiä, itsenäiseen toimintaan kykeneviä ihmisiä, eivätkä latvalahoja av-mammoja.
Niin voi, mutta kun en halua huomioida yhtään ketään yhtään enempää kuin seksisuhde vaatii. Tämä sopii mulle erinomaisesti. Miksi ottaisin miehen riesoikseni, jos en kerran parisuhdetta halua? Vai pitäisikö mun tehdä kuten aloittajan mies; ryhtyä suhteeseen olematta kuitenkaan valmis panostamaan siihen ollenkaan tai tekemään mitään toisen mieliksi.
Ei toki pitäisikään. Mutta tässä keskustelussa on myös esitetty, että ne omat jutut olisivat jotenkin parisuhteen este tai ainakin rasite, mitä ne eivät mielestäni oikeasti ole.
Osalle parisuhde tuntuu olevan muutama minuutti, kun muu aika menee töissä, harrastuksissa ja omien ystävien kanssa. Sitten vielä todetaan, että ystävät pysyy ja parisuhteet vaihtuvat. Onpa yllättävää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tällaisia miehiä löytää? Siis vapaana.
Enimmäkseen tuntuu olevan vaan näitä, joille kaikenlainen liikunta on aivan kauhistus paitsi ehkä just salilla käyminen (+penkkiurheilu käy). Tosin sitäkään kiinnostuksen kohdetta ei voi jakaa naisen kanssa vaan sekin on kauhistus, että nainen tykkää katsoa urheilua. Lenkille ei todellakaan voi lähteä, koska sehän nyt vaan on ihan tyhmää ja ulkona on sitä paitsi niin pska sääkin että eihän sinne meinaa edes viitsiä röökille mennä. Ja sitten kun ei ole, niin onkin terassisää..
Että joo. Eipä tällaisen kanssa oikein kiinnosta tapaillakaan, saati sitten pariutua.
Enemmänkin tekisi mieli kysyä sinulta, että mistä sinä oikein löydät tuollaisia miehiä?
Vierailija kirjoitti:
Tuota mietin usein. Miksi miehet haluaa parisuhteen, kun se oma kumppani vaikuttaa olevan kaikin puolin niin vastenmielistä seuraa? Onko se helppo vakipano niin iso juttu, että sen edestä siedetään mitä vain?
No se nimenomaan, kun miehet haluaa pillua ja usein. On liian työlästä niiden mielestä lähteä kokoajan uutta panoa etsimään. Jos saa vielä avustusta kodinhoitoon niin se on plussaa. Kyllä ne kavereitaan arvostavat enemmän, niiltä ei vaan voi sitä yhtä asiaa hakea kun niillä ei sitä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osalle parisuhde tuntuu olevan muutama minuutti, kun muu aika menee töissä, harrastuksissa ja omien ystävien kanssa. Sitten vielä todetaan, että ystävät pysyy ja parisuhteet vaihtuvat. Onpa yllättävää...
Uusia miehiä nyt löytää aina muttei uusia hyviä ystäviä. Miksei parisuhteet saisi vaihtua? Esi-isät seurusteli rippikoulusta hautaan asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusia miehiä nyt löytää aina muttei uusia hyviä ystäviä. Miksei parisuhteet saisi vaihtua? Esi-isät seurusteli rippikoulusta hautaan asti.
100% tämä. Naisia saa aina uusia Tinderistä, mutta yritäpä löytää oikeasti hyvä ystävä. Ei ole ihan helppoa.
Niistä läheisistä ystävistä kannattaa pitää kiinni kynsin hampain, nainen lähteköön jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomesta ei löydy sellaista naista, joka olisi tuon kaiken arvoinen? Normaali paino, normaali ulkonäkö, normaali päästään....? Lähdetään nyt siitä liikkeelle aivan ensimmäisenä.
Edelleen ylipainoisia miehiä on Suomessa enemmän kuin ylipainoisia naisia. Että lähdetään nyt siitä liikkeelle aivan ensimmäisenä.
naisen hyvä = yhteinen hyvä
t. naiset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomesta ei löydy sellaista naista, joka olisi tuon kaiken arvoinen? Normaali paino, normaali ulkonäkö, normaali päästään....? Lähdetään nyt siitä liikkeelle aivan ensimmäisenä.
Edelleen ylipainoisia miehiä on Suomessa enemmän kuin ylipainoisia naisia. Että lähdetään nyt siitä liikkeelle aivan ensimmäisenä.
Edelleen Suomessa on enemmän lihavia naisia kuin miehiä.
Siis oletko kuitenkin ehtinyt kaikkien noiden naisten kanssa tehdä lapsia, vai kenen lapsista tässä puhutaan?
En onneksi sentään jokaisen kanssa =) Olen kerran ollut isäpuoli ennen kuin sain omia lapsia. Viimeisimmät 2 kokemusta siis omien lasten äideistä. Sitä iloa ja juhlaa en ole vielä kerennyt kokemaan että omat lapset ja (itsekäs) nainen joka ei yhdenkään lapseni äiti. Epäilen uskallanko nähdäkään.