Onko muka olemassa ihmisiä jotka ei halua kostaa
Tuntuu todella hankalalta uskoa, etteikö jollekin sialle tekisi edes joskus mieli antaa samalla mitalla.
Kommentit (132)
Silmä silmästä hammas hampaasta. Näin se toimii.
Odotan koston kanssa, kostan vasta kun pystyn ajattelemaan tapahtunutta rauhallisemmin. Olen odottanut 7 vuotta tässä vaiheessa. Odotan vielä ainakin 8 vuotta. Kaikki jotka on tehneet jotain typerää lähipiirin ihmisille 7 vuotta sitten voivat nyt miettiä tuleeko 8 vuoden kuluttua kosto.
Haluan päästä ikävästä ihmisestä eroon mahdollisimman nopeasti, ei tulisi mieleenikään uhrata häneen ajatuskapasiteettia sen vertaa, että suunnittelisin ja toteuttaisin koston.
Entinen aviomieheni oli totaalisen hämmästynyt, kun muutama vuosi eron jälkeen törmäsimme sattumalta samassa seminaarissa, enkä enää edes tuntenut häntä. Hän tuli loppupäivästä oikein varta vasten kysymään, enkö tosiaankaan enää tunne häntä. Sanoin, että äänessä on jotain tuttua... ja sitten viimein mulla välähti, että tuon on pakko olla se kusipää-Heikki.
Turpeanaamainen lutikka oppii kyllä vielä.
Kostamisessa on useampi ongelma.
Ensiksi se, että siinä alennat itsesi sen pahantekijäsi tasalle (moraalinen haitta). Toiseksi se, että aloitat kostonkierteen, joten jäät kiinni ehkä vuosiksi tapahtumaan ja tyyppiin, jolle haluat kostaa (psykologinen ja sosiaalinen haitta). Kolmanneksi se, että jos kosto menee laittomuuden puolelle, voi saada itse takkiin (oikeudellinen ja taloudellinen haitta).
Joten paras kosto on se, että puuttuu asiallisesti johonkin pahantekoon, esim. oikeusteitse (varmistettuaan ensin että voittaa keissin). Muuten parasta on siirtyä eteenpäin eikä antaa pahantekijöiden estää elämästä sellaista elämää kuin haluaa.
Jos joku läheisenne vaikkapa mukiloitaisiin pahasti, niin väitätte ettei tekisi tekijää mieli vähän tintata tauluun. Ookkei.
Uskon että ikävästi tekevä henkilö tulee joskus tiedostamaan asioita, vaikka "toisella puolella" tai seuraavassa elämässä. Ellei jo tässä elämässä. Ja jos hyökkäilee kuin hai tai leijona (yksin tai laumassa) koko ajan muiden kimppuun kiusaten, saattaa olla karmaa, ellei muuta suuntaa. Vaikka olosuhteet vaikuttavat moniin. Eri asia on hätä jos joku vahingossa sanoo jotain tms.
Vierailija kirjoitti:
Turpeanaamainen lutikka oppii kyllä vielä.
No mutta. Markoko se siellä. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Haluan päästä ikävästä ihmisestä eroon mahdollisimman nopeasti, ei tulisi mieleenikään uhrata häneen ajatuskapasiteettia sen vertaa, että suunnittelisin ja toteuttaisin koston.
Entinen aviomieheni oli totaalisen hämmästynyt, kun muutama vuosi eron jälkeen törmäsimme sattumalta samassa seminaarissa, enkä enää edes tuntenut häntä. Hän tuli loppupäivästä oikein varta vasten kysymään, enkö tosiaankaan enää tunne häntä. Sanoin, että äänessä on jotain tuttua... ja sitten viimein mulla välähti, että tuon on pakko olla se kusipää-Heikki.
Siis tarkoituksella esitit etten tuntenut häntä? En usko ettei eksäänsä nyt tuntisi.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku läheisenne vaikkapa mukiloitaisiin pahasti, niin väitätte ettei tekisi tekijää mieli vähän tintata tauluun. Ookkei.
Hassua tosiaan että kaikki ajattelee kaltoinkohtelun kohdistuvan vain itseensä. Kostaminenhan kun toimii myös toisten puolesta ja väittäisin myös että tuollaisessa tilanteessa suurimmalla osalla todellakin olisi suuri halu kostaa.
Kostonhaluiset ovat heikommin kehittynyttä ainesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua tosiaan että kaikki ajattelee kaltoinkohtelun kohdistuvan vain itseensä. Kostaminenhan kun toimii myös toisten puolesta ja väittäisin myös että tuollaisessa tilanteessa suurimmalla osalla todellakin olisi suuri halu kostaa.
Taitaa narsistit olla vastailemassa....
Vierailija kirjoitti:
Kostajat ovat narsisteja. Heitä (teitä) sikoja n. pari prossaa väestöstä.
Narsisti aloittaa pahanteon. Narsistin koko elämä on lähtökohtaisesti kostoa. Narsisti kostaa muille vaikka muut ei olisi tehneet mitään.
Paras kosto on tietysti katkaista välit ja keskittyä omaan elämään, ei narsistin vaan itsen takia.
Niillä ei ole mitään ilman että pääsevät häiritsemään muita.
Muut pärjää kyllä kun rajaa nuo pois elämästään.
Voi mennä vuosiakin kun narsisti voi ilmestyä tiellesi, muka sattumalta. Ne muistaa aina mistä on saanut huomiota. Sekin osoittaa kuinka sairaita ne on. Välttäkää kaikkia niiden bondausyrityksiä.
Narsistit kostaa kaikesta. Kuten voittaa narsistin jossain tai kosto tulee kateudesta. Käyttävät termiä kosto, vaikka se on vain vihaa.
"Jos aiot kostaa, kaiva kaksi hautaa", sanoi aikoinaan Konfutse
Karma kostaa, minä en. En tunne tarvetta kostoon vaan pudotan elämäst ihmiset, joiden käytöstä ja tekoja en arvosta. Karma kostaa niin, että asiat joilla toinen pahoittaa toisen mielen tulee usein vastaan omassa elämässä myöhemmin. Esim. jos ivaa toisen ulkonäköä, terveyttä tai elämäntapaa, itse kohtaa noissa asioissa menetyksiä ennemmin tai myöhemmin.
Jos joku tekisi pahaa lapsellenne niin jättäisitte asian siihen ja pistäisitte vain välit poikki? Kummaa porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Fiksumpi ihminen ymmärtää, että sen toisen tinttaaminen ei paranna sitä läheistä, tekoa ei saada tekemättömäksi, päinvastoin sinun tekosi voi aiheuttaa uhrille lisää ahdistusta kun sinä joudut vastuuseen oikeudessa teostasi.
Ei minulla ole koskaan mitää tarvetta kostaa.
Vanha psykologinen lainalaisuus: Kaikki, mitä ihminen päästää suustaan, kertoo vain hänestä itsestään. Eli jos sinä haukut minut pystyyn, kertoo se enemmän sinusta kuin minusta. Miksi minä sitä kostaisin?
On tämän asian suhteen ollut oppimista. Mutta huomasin että koston hautominen aiheuttaa mulle itselleni vaan pahan ja synkän mielen. Eikä koston toteuttaminen kuitenkaan paranna omaa mieltä.