Hassun näköisiä kaikki aurinkolasien kanssa keikistelijät, luulevat olevansa niin tyylikkään näköisiä
Itselläni ei oo koskaan aurinkolaseja ollut, enkä varmaan sellaisia osaisi edes käyttää.
Enkä kyllä luulis olevani tyylikkään näköinen mustine silmineni vaan ennemminkin hassun ja huvittavan näköinen. Jos mulla siis olis aurinkolasit.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme saa olettamaan ja kuvittelemaan, että aurinkolaseja käyttävä luulee olevansa tyylikkään näköinen?
Oletatko samaa myös pakkasella pipoa ja lapasia käyttävistä? Sateenvarjoa tai sadetakkia sateella käyttävistä? Tai silmälaseja käyttävästä? Rollaattoria? Kuulolaitetta?
Tästä tuli mieleen joskus vuosia sitten lehden yleisönosastolla joku Erkki-Ilmari, 87 vee, kirjoitti paheksuen, kuinka ihmiset käy liian hienoissa vaatteissa ruokakaupassa :D
Ohis.
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän ihmiset selvis ennen 1900-luvun alun aurinkolasien yleistymistä? Kuitenkin aurinko on tuolla taivaalla möllöttäny ihan ihmisen kehityksen alusta asti
Vaihdellen selvisivät. Otsonikerroksen tuhoutuminen teollistumisen myötä vaikutti aika paljon. Ihosyöpään kuoli moni aiempina vuosina, kuolee edelleen. 1920-70 -luvulla eläneillä on valtavasti ihosyöpää edelleen koska palaneet monesti.
Vierailija kirjoitti:
Annat itsestäsi harvinaisen typerän, sellaisen hieman simppelin, käsityksen. Ei muuta.
Aurinkolasien käyttäjät uskova olevansa tyylikkäitä, mutta ovat vain epävarmoja mauttomia pellejä.
Jos ihminen tarvisisi aurinkolaseja, niin teidän ihannoima evoluutio olisi kehittänyt ne.
Pohjoisen alkuperäiskansoilla on ollut käytössä nahasta valmistetut silmäsuojat. Vuosisatoja vanha käytäntö estämään lumisokeutta, kun liikkuu keväthangilla.
Niinhän mä olenkin tyylikkään näköinen.
Ainakin pilvisellä säällä aurinkolasien käyttäjät ihmetyttää. Lieneekö krapula vai kuvittelevatko olevansa jotain julkkiksia?
Kriisiapua on kyllä saatavilla, ap!
Joo tuntuu todella tyylikkäältä kun sairastaa sekä kroonista silmäsairautta että migreenitaipumusta, joiden takia on pakko käyttää aurinkolaseja. Muuten on pari vuorokautta huono olo ja päänsärky.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin pilvisellä säällä aurinkolasien käyttäjät ihmetyttää. Lieneekö krapula vai kuvittelevatko olevansa jotain julkkiksia?
Ohuen pilvikerroksen läpi tuleva valo on itselleni kaikista pahinta, koska se pääsee silmään eri tavalla kuin kirkas auringonvalo. Aurinkolasikausi alkaa käytännössä jo huhtikuussa vaikka ei olisi kirkas taivas.
Huvittavinta on kun jotkut kuvittelee, että aurinkolaseja käytetään "ettei kuuma auringonvalo polta silmää". Ne oikeasti kuvittelevat, että auringonvalo muuten "kuumentaisi" silmiä eivätkä ymmärrä, miksi aurinkolaseja käytetään muulloin kuin kuumalla säällä.
Vierailija kirjoitti:
Silmiä kannattaa suojata kevätauringolta, vaikka ne olisivat kuinka rumat. Suosittelen sinullekin - juuri tuosta syystä.
En muista nähneeni rumia silmiä.
Keikistelen. 😎
Tai sitten oksennan.
Elämä on.
Vierailija kirjoitti:
Annat itsestäsi harvinaisen typerän, sellaisen hieman simppelin, käsityksen. Ei muuta.
🙌 Niillä suojataan silmiä.
Tuskin kukaan koskaan niitä minkään tyylikkyyden vuoksi käyttänyt.
Eikä myöskään tule syviä siristysryppyjä silmien ympärille, jos sitä ulkonäköä haluaa ajatella 🤗.
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän siks et lasit suojaa siitepöyltä jonkin verran eli silmät ei vuoda 🤗
Ja sellaiset reilusti kaarevanmalliset, kaiketi fillarointiin tai johonkin hiihtämiseen tarkoitetut "nopeet" lasit jeesaa mainiosti tuuleltakin ja ihan kävelylenkilläkin. Sitä tuulta kun tuntuu nyt riittävän ja se nostaa vielä sitä ohutta pölyä ilmaan joka on sitten tietenkin silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ihmetellyt autolijoiden aurinkolasien käyttöä. Hämärällä ja pilvisellä säälläkin näkee todella paljon autoilijoita aurinkolaseineen ajelemassa; eihän silloin näe kunnolla.
Olen käyttänyt laseja Alpeilla lasketellessa ja joskus keväthangilla kotimaassakin, muuten en koe tarvitsevani niitä.
Tokihan muutamat ihmiset tarvitsevat niitä valoherkkyyden takia vai onko se enimmäkseen opeteltua herkkyyttä?
Hyvän laatuiset aurinkolasit auttavat myös pilvisellä säällä ja hiihdettäessa tai moottorikelkkailussa näkemään maan muodot paremmin kuin ilman. Ostin kerran aviation-lasit ja mikä ero verrattuna ilman olemiseen! Enää en ole ilman sanoi tai ajatteli kuka mitä hyvänsä. Markettilasit ainoastaan tummentavat maisemaa, eivät suojaa yhtään miltään.
Vierailija kirjoitti:
Joo tuntuu todella tyylikkäältä kun sairastaa sekä kroonista silmäsairautta että migreenitaipumusta, joiden takia on pakko käyttää aurinkolaseja. Muuten on pari vuorokautta huono olo ja päänsärky.
Sama ja siksi aurinkolaseja pitää käyttää välillä jopa pilvisenäkin päivänä. Jos on aivan synkeä taivas, sataa vettä ja kunnolla umpipilvessä niin sitten voi olla tietenkin ilman aurinkolaseja, mutta keväällä/kesällä on usein pilviselläkin säällä niin kirkasta että lasit on päässä. Etenkin hangelta/vedestä heijastuu hurjan kirkkaasti auringon säteet.
Mulla on monet eri tummuusasteella olevat aurinkolasit just siksi ja voin taata ja alleviivata, että mieluummin olisin käyttänyt rahani ihan johonkin muuhun.
No nyt on kyllä typerin juttu vähään aikaan. Miten tyhmä voi ollakkaan vai ei oo varaa aurinkolaseihin?? 😂🙈 Niillä AURINKOlaseilla suojataan silmiä AURINGOLTA. Näyttääkö tää tutulta -> ??
En tykkää katsoa ympäristöä aurinkolasien takaa. Valo näyttää silloin keltaiselta, kuin syyskuun aurinko. Yök. Nyt on kevät ja ihanan kirkas valo.
Onhan se ärsyttävää jos joku näyttää coolilta. Miten kehtaa.
Näin se vain on! Ovat olevinansa hienoja ja erityisiä aurinko laseineen ja oikein poseeraavat kun pitävät niitä.
Aurinkolasit ovat hyvä juttu etenkin jos ei käytä silmälaseja jotka suojavaat silmät UV-säteiltä. Olen 40v ja käyttänyt 35v silmälaseja jatkuvasti. En käytä mitään silmänympärysrasvoja tms ja muualla kasvoillani on parikymppisestä asti ollut kesäkauden spf50 suojavoide. Olen melko eri näköinen ryppyjen ja ihomuutosten osalta kuin muut ikäiseni. Silmänympärykset ovat näyttääneet lähes samalta 25-vuotiaasta ja ihoni on muutenkin melko sileä eikä minulla ole pigmenttimuutoksia tai muita vastaavia joita monella on. Auringolta suojautuminen on tärkeää. Moni ikäiseni näyttää 60-vuotiaalta koska on haluttu ruskettua ja silmiä etenkään ei ole suojattu. Aurinko iskee ohueen ihoon rajusti.