Hassun näköisiä kaikki aurinkolasien kanssa keikistelijät, luulevat olevansa niin tyylikkään näköisiä
Itselläni ei oo koskaan aurinkolaseja ollut, enkä varmaan sellaisia osaisi edes käyttää.
Enkä kyllä luulis olevani tyylikkään näköinen mustine silmineni vaan ennemminkin hassun ja huvittavan näköinen. Jos mulla siis olis aurinkolasit.
Kommentit (124)
Tottakai käytän aurinkolaseja, turvallista ajaa autoa ja ei tule migreeni.
Ai niin, ap on typerä provo taas kerran. 😆
Sulla mahtaa olla komeat rypyt kulmien välissä :)
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän siks et lasit suojaa siitepöyltä jonkin verran eli silmät ei vuoda 🤗
Aurinkolasit on niin väljät, että kyllähän ne ei suojaa siitepölyltä ei sitten yhtään! Jos pölyltä haluaa suojata silmänsä laseilla, niin tarttee paljon tiiviimmät lasit. Kuten uimalasit tai teollisuudessa käytettävät suojalasit, jotka laitetaan päähän kuminauha pään ympärille kiinnitettynä.
Toinen, kokonaan lasiton vaihtoehto, suojata silmänsä siitepölyn aiheuttamaa vuotamista vastaan, on antihistamiinitabletit.
Sen sijaan pyöräillessä silmiin lentäviä ötököitä sekä erilaisia mikroroskia ja niiden partikkeleita vastaan aurinkolasit toimivat ihan ok suojana.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsisin lasit vahvuuksilla eikä ole rahaa kuin silmälaseihin. Joudun pitämään päähinettä joka tapauksessa päänahan palamista ehkäistäkseni, joten pidän koko naaman varjossa pitäviä lipallisia hattuja. Näytän idiootilta mutta päänahka ei pala ja aurinko ei häikäise naamaa.
Optikkoliikkeillä on usein keväisin tarjouksia, jolloin saa silmälasit ja aurinkolasit yksien lasien hinnalla.
Mä pidän aurinkolaseja varsinkin silloin, kun on tuulista ja aina silloin, kun olen käynyt silmähoidossa. Ihan vaan sen takia, ettei silmiin mene mitään, josta voisin saada tulehduksen.
Minä käytän lasien päällä sellaisia suncovers-peitelaseja, vai mitkä ne on. Äärettömän kätevät, päälle ja pois. Lisäksi lippis.
1. Kaihi
2. Kaihi
3. Rypyt
4. Siristely
Ole sinä käyttämättä, me muut "keikistelijät" suojaamme silmämme auringolta ja näemme selvästi toisin kuin sinä siristelijä.
Kyllä ne mulla on estämään migreeniä, ei keikistelyyn.
Minusta hassuja on vaatteiden kanssa keikistelijät, itse kuljen kaduilla alasti.
Ennestään kasvosokealle lisää kivaa kun kaikilla aurinkolasit päässä kesät ja talvet eikä tunnista ihmisiä sitä vähääkään.
Itse olen ihmetellyt autolijoiden aurinkolasien käyttöä. Hämärällä ja pilvisellä säälläkin näkee todella paljon autoilijoita aurinkolaseineen ajelemassa; eihän silloin näe kunnolla.
Olen käyttänyt laseja Alpeilla lasketellessa ja joskus keväthangilla kotimaassakin, muuten en koe tarvitsevani niitä.
Tokihan muutamat ihmiset tarvitsevat niitä valoherkkyyden takia vai onko se enimmäkseen opeteltua herkkyyttä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aurinkolasit on niin väljät, että kyllähän ne ei suojaa siitepölyltä ei sitten yhtään! Jos pölyltä haluaa suojata silmänsä laseilla, niin tarttee paljon tiiviimmät lasit. Kuten uimalasit tai teollisuudessa käytettävät suojalasit, jotka laitetaan päähän kuminauha pään ympärille kiinnitettynä.
Toinen, kokonaan lasiton vaihtoehto, suojata silmänsä siitepölyn aiheuttamaa vuotamista vastaan, on antihistamiinitabletit.
Sen sijaan pyöräillessä silmiin lentäviä ötököitä sekä erilaisia mikroroskia ja niiden partikkeleita vastaan aurinkolasit toimivat ihan ok suojana.
Alapeukuttaminen ei totutta miksikään muuta. Aurinkolasit ovat väljyydeltään samaa luokkaa silmälasien kanssa. Jos aurinkolasit suojaisivat siitepölyltä, niin silloin esim. silmälasien käyttäjienkään ei pitäisi kärsiä siitepölyn aiheuttamista silmäoireista. Mutta me kaikkihan tiedämme, ettei asia niin kuitenkaan ole.
Minulla on hyvin vaaleat ja valonarat silmät, ja se vasta onkin hassun näköistä kun siristelen ja vääntelen naamaa yrittäessäni nähdä eteeni kirkkaassa auringonpaisteessa ilman aurinkolaseja.
Chillaa urpo, laita vaikka pipo silmille 😎😎😎
Nauroin kyllä aloitukselle 😂
Itse käytän aurinkolaseja kun häikäisee, enkä muista syystä. Mutta on paljon hienoja aurinkolasimalleja, ja monet ihmiset täydentää niillä tyylinsä. Minua se ei haittaa ollenkaan jos joku käyttää aurinkolaseja siksi että ne näyttää hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin kirkkaalla säällä pyöräilen aurinkolasien kanssa, mutta en todellakaan jätä siitepölyaikana sen vuoksi antihistamiinitablettia ottamatta, koska tiedän, ettei ne lasit ilmassa leijailevaa siitepölyä vastaan mitään auta. Ötököiltä suojaavat, joten siihen tarkoitukseen sopivat. Jos on oikein synkkä pilvinen sää, niin sitten vaihtuu pyöräilyä varten naamalle kirkkaat lasit, suojaksi ötököitä vastaan. Menisi tuolloin aurinkolasien kanssa liian hämäräksi näkymät itselleni. Kokonaan laseitta pyöräilen, jos ei ole liian kirkasta ja tiedän, ettei ötököitä lentele ilmassa, eli on esim. riittävän navakka tuuli.
Vierailija kirjoitti:
Nauroin kyllä aloitukselle 😂
Itse käytän aurinkolaseja kun häikäisee, enkä muista syystä. Mutta on paljon hienoja aurinkolasimalleja, ja monet ihmiset täydentää niillä tyylinsä. Minua se ei haittaa ollenkaan jos joku käyttää aurinkolaseja siksi että ne näyttää hyvältä.
Käytetäänhän feikkilasejakin, niin ketä haittaa, vaikka joku keikistelisi aurinkolasien kanssa. Mun puolesta keikistelköön kuka milläkin tvalla, jos siitä tykkää.
Mitenköhän ihmiset selvis ennen 1900-luvun alun aurinkolasien yleistymistä? Kuitenkin aurinko on tuolla taivaalla möllöttäny ihan ihmisen kehityksen alusta asti
No en minäkään sisätiloissa kehtaa pitää vaikka on niin paha silmätulehdus että häikäiser jopa sisätiloissa joskus samoin kun aurinko häikäisisi.