Mikään määrä etikkaa ei auta pesemään hien hajua villapaidasta pois!
Mikä avuksi?
Ostin kirpparilta ihanan villapaidan 100% villaa mutta huomasin vasta kotona kaukaloiden haisevan todella pistäväksi hielle. Olen liottanut etikassa, laittanut jopa raakaa etikkaa suoraan kainaloon ja silti vain haisee!
Mitä ihmettä teen?
Kommentit (21)
Villapaita on pesty nyt kaksi kertaa niin että kainaloihin on imeytetty kunnolla etikkaa. Kohta koko paita on pelkkää huopaa! Ap
Koita sappisaoppuaa tai Marseille saippuaa
Vierailija kirjoitti:
Koita sappisaoppuaa tai Marseille saippuaa
Marseillesaippuaa löytyy. Kokeilen seuraavaksi. Jo on kumma kun ei lähde! Ikinä ei ole käynyt niin ettenkö olisi saanut mistä hyvänsä vanhasta vintage vaatteestakin hien hajun pois! Ap
Aika ikävä temppu laittaa tollainen myyntiin jos on tiennyt hajuongelmasta.
Vaate joka ei normaalein pesumetodein tule hajuttomaksi kuuluu kierrätykseen. Älä vaan pidä päällä ja haise yleisillä ilmoilla.
Enpä ole hienhajuista villavaatetta kohdannut, tuuleta, tuuleta ja vielä tuuleta.
Ei kuulosta 100% villalta. Mulla oo villapaitoja yleensä pesty kuin ehkä kerran vuodessa, antaa vaan levätä käytön välillä. Jopa ns. tekniset alusasut korvattu ohuilla villavaatteilla, aina tuoksuu raikkaalta.
Sanytolia tai Omon pyykin desifiointi ainetta.
Lähtee kaikki hajut.
Kyllähän noin hulvaton etikassa löträäminen villa vaatteen tuhoaa. Mistä olet keksinyt villan puhdistuvat etikalla? Pesuaineen tulee olla neutraali, pH 7.
Joskus liotin useita kertoja 100% villatakkia, puhdistui. Kaksi tuntia sopiva.
Jos vaate on villaa, se usein puhdistaa itse itsensä. Mulle on joskus käynyt niin, että olen laittanut kevään tullen hieman hieltä haisseet talvineuleet käsipyykkikoriin odottamaan pesua, mutta sitten en ole jaksanut koko kesänä pestä niitä, koska niille ei ole ollut tarvetta. Sitten syksyllä, kun olen ottanut ne esille pestäviksi, niin ne eivät ole haisseet enää yhtään.
Eli jos sulla on tilaa ja jaksamista, niin jätä neule vaan jonnekin muutamaksi viikoksi ja katso onko tilanne parantunut. Olisi varmaan parempi, jos se voisi olla raikkaassa ilmassa.
Käsidesiä reilusti paidan sisä-ja ulkopuolelle kainaloiden kohdalle 👍
Jos hienhaju ei lähde tuulettamalla tai normaalilla hienopesulla, tuote ei voi olla 100% villaa. On mahdollista, että pesuapussa on virhe. Usein halpavaatteisiin laitetaan hienompi materiaali pesulappuun. Itselleni on myyty 100% puuvillana vaate, jossa pesussa osoittautui olevan viskoosia, ellei peräti polyesteriä.
Yleensä villavaatteelle riittää tuuletus. Pesu suoritetaan villapesusinetta käyttäen. Etikka ei pese villaa vaan sulkee villan suomut.
Mä pesen villavaatteet ruokasoodalla. Koiran villapaidat eniten pesuja kaipaa, eikä nekään pesun jälkeen koiralta haise. Eikä haise omatkaan vaatteet.
Siis Mitä? Ei sillä etikalla kuulu pestä. Laita se paitasi ja etikkaa muovipussiin ja sulje se, vie vaikka partsille. Anna siellä hajustua pari päivää tai jopa viikko. Lähtee se haju.
Vierailija kirjoitti:
Siis Mitä? Ei sillä etikalla kuulu pestä. Laita se paitasi ja etikkaa muovipussiin ja sulje se, vie vaikka partsille. Anna siellä hajustua pari päivää tai jopa viikko. Lähtee se haju.
no sitten se haisee sille etikalle. miten tää on muka parempi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no sitten se haisee sille etikalle. miten tää on muka parempi?
Etikan haju haihtuu tuulettamalla.
Roskiin. Yäk.